» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2012-01-08, 13:18
TŁOKI - historia prawdziwa. (z obrazkami)
Autor Wiadomość
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2939
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-02-07, 14:31   

wadmed napisał/a:
Tłok do MZ wyceniał na 350-400 zł.
Za tą kasę idzie kupić oryginalny ddr, choć już teraz ciężko takowego nabyć.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Domix 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29
Dołączył: 27 Wrz 2013
Posty: 18
Skąd: Gniewkowo
Wysłany: 2014-02-07, 18:47   

A co sadzicie o tych wegierskich tlokach BERTA ? lub o tym: http://allegro.pl/mz-etz-...3950371628.html
_________________
http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/145469 <-- Moja Etka
 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2014-02-08, 10:40   

wojtek.mz napisał/a:
Za tą kasę idzie kupić oryginalny ddr, choć już teraz ciężko takowego nabyć.
oczywiście, do MZ jeszcze się nie opłaca dorabiać, ale jak masz motocykl tak jak pisałem francuskiego MOTOBECANE D45A to gdzie kupisz do niego tłok???
Jest to alternatywa dla rzadkich motocykli.
Jeżeli się zastanowimy i kupisz almota zatrzesz go to taki remont będzie Cię więcej kosztował niż zrobienie porządnego tłoka, a i tak każdy zrobi jak uważa!!!
Jest takie powiedzenie "biednych nie stać na byle jakie rzeczy", coś w tym jest.
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2939
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-02-08, 12:50   

wadmed napisał/a:
oczywiście, do MZ jeszcze się nie opłaca dorabiać
Chodziło mi właśnie o mz. :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Phosgene 

Motocykl: MZ ETZ 250 1983r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Friedeberg/Posen
Wysłany: 2014-02-08, 17:32   

wojtek.mz napisał/a:
Phosgene, Wszystko fajnie, tylko zapytaj się ile ten tłok będzie kosztował. :grin:

Wolę nie pytać co by się o zawał nie przyprawić :mrgreen:
 
 
     
Banksy 

Motocykl: Mz ETZ 150
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-10, 19:15   

Domix napisał/a:
A co sadzicie o tych wegierskich tlokach BERTA ? lub o tym: http://allegro.pl/mz-etz-...3950371628.html

podpinam się pod pytanie odnośnie tłoków Berta

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-02-10, 20:24 ]
Pisz poprawnie, stosuj wielkie litery i kropki.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1042
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-10-11, 19:11   

Porównaj wagę tych tłoków jeszcze. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
lukaszdd1 

Motocykl: MZ ETZ
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-10-11, 19:30   

Mam zamiar to zrobić, ale na razie nie mam na czym je zważyć :)
 
     
Daszi 
DDR fan


Motocykl: MZ ETZ250, SimsonS51
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 136
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2014-10-11, 21:59   

Szkoda że na 1 i 2 szlif nie mają. Ciekawe jaka to produkcja bo ten co wystawia się tym nie chwali. Zgaduję, że turecka. No i jak to jakościowo wygląda w praniu..
 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-10-11, 22:00   

O super, wkońcu ktoś go kupił :) Te tłoki to są obecnie produkowane czy z zapasów?
 
 
     
lukaszdd1 

Motocykl: MZ ETZ
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-10-11, 22:25   

Na pudełku data wskazuje na 2003 r, ale czy pudełko jest od tego nie wiadomo.
_________________
ETZ 250, 2 x ETZ 251
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 821
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-10-12, 11:43   

Jak kupiłem tłumik turecki kanuni to terz tam był ten napis kuralkan ,bardzo wię prawdopodobne że to turecki wyrób.
_________________
WPI
 
     
mostasz 
Zlotowicz

Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 291
Skąd: Warszawa /Siedlce
Wysłany: 2014-10-15, 10:09   

Panowie - jedno proste pytanie - dlaczego nie kupujecie tłoków almot i nie dajecie do zakładu do wygrzania i owalizacji - wiem że w sokołowie podlaskim jest zakład, który robi takie modyfikacje, strzelam że w Polsce jest takich zakładów więcej. Pierścienie za to dorabiają w poznaniu na zamówienie, nawet chromowane ? Sworznie można by dać do dotoczenia na cnc - intr by się mógł tym zająć i sprzedawać na sztuki. TO WSZYSTKO DA SIĘ ZROBIĆ I OGARNĄĆ I TO NIESPECJALNIE DUŻYM NAKŁADEM SIŁ I ŚRODKÓW, trzeba tylko CHCIEĆ.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-10-15, 16:52   

mostasz,
Tłoki z Almotu sa owalizowane- sam je wygrzewam ( gdy robię serwis) i myśle że wystarczy, bo dosyć znacznie zmieniają wymiary - tylko mam problem w ocenie - ponieważ jeżdżę na oryginałach i nie mam doświadczenia jak się spisują w stosunku oryginałów.
_________________

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-11-01, 07:19   

Almot po wygrzaniu puchnie ok ok 0.06 do 0.08 mm.
Kilka dni temu zrobiłem test - przed wygrzaniem wchodził do tulei luźniej niż oryginał do którego zrobiony był szlif.
Po wygrzaniu próbowałem go wsadzić do góry nogami do cylindra - zatrzymał tak że wystawał tak że wystawała cześć płaszcza która jest poniżej dolnej krawędzie sworznia.
_________________

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-11-01, 07:24   

Również otwór na sworzeń powiększył średnicę- ale moim zdaniem jest to w granicach normy-zresztą i tak po okresie docierania ten tłok przyjąłby wymiar jak po wygrzaniu.
Moim zdaniem po wygrzaniu tłok nie będzie znacząco odbiegał "w puchnięciu" od oryginału.
_________________

 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2014-11-03, 11:08   

Mariusz ile razy wygrzewasz i w jakiej temperaturze???
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-11-03, 16:50   

Jeden cykl : 200 oC przez 2 godziny później 6-8 godzin na 240oC-czyli na maxa piekarnika.
Jak mierzylismy kiedyś piekarniki domowe to realnie temperatura w środku nie przekracza 230 oC.
Chciałem jeszcze dodać, że tłok zmienia kształt na baryłkę czyli jest 2-3 setki mniejszy na średnicy na samym dole w porównaniu do miejsca jego faktycznego pomiaru.
_________________

 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2014-11-03, 17:58   

Ja nie grzałem almota i nie spuchł ani razu nawet jak jechałem na opór gazie przez 100km :wink:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2014-11-05, 13:45   

A te 240 to ze względu na maksymalną temperaturę piekarnika? czy tyle ma być.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15