» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2012-01-08, 13:18
TŁOKI - historia prawdziwa. (z obrazkami)
Autor Wiadomość
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-04-27, 23:42   

Wietrzanin, No i wychodzi szydło z worka, bo chciałeś przyciąć na tłoku,oryginała sprzedałeś a kupa zostawiłeś Sobie :DD :czytaj: :dziadek:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
mictom 

Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 260
Skąd: Rogi
Wysłany: 2012-04-28, 10:20   Re: Tłok

[ Dodano: 2012-04-28, 10:27 ]
Wolf napisał/a:
mictom napisał/a:
Ja kupiłem ten ze stazetu http://www.stazet.inkontr...pl.html?ref=qq1 ,warzyłem tłoka sworzeń pierścionki waga minimalnie większa(w końcu to już nadwymiar. Gdzieś to miałem wszystko popisane co ile, tylko nie wiem, gdzie to mam). Zawiozłem tłok z garem do szlifowania, starszy Pan pomierzył, powiedział że jest minimalnie za mały owal, a tak to wszystko w porządku pooglądał pierścionki, sworzeń, zabezpieczenia założyłem DDR-owskie, bo te z tego kompletu ciut mniej sprężynowały(nie były złe, ale wolałem założyć lepsze). Co do tego tłoka jeszcze, to powiedział, że ziomki przynosili mu dużo gorsze-tzn że miał owal, ale tam gdzie nie trzeba :-/. Co mogę jeszcze powiedzieć na ten temat - zamontowałem z luzem 0.04mm, mam zrobione troszkę ponad 1000km, nie mogę narzekać bo wszystko jest dobrze. Latałem już trasy po 70km i nie zauważyłem nic niepokojącego. Ale na wiosnę koniecznie muszę sprawdzić na dłuższej trasie. Ale myślę że jakby coś było nie tak to by wyszło w tym 1000km. Czas pokaże. Puki co jestem zadowolony.



Mam identyczny tłok u siebie, pasowanie 0,03mm przebieg 6k km łapie przy 100km/h jednak całej winy na tłok zwalić nie mogę bo miałem beznadziejnego szlifierza.


Ja jeszcze przed połamaniem łapy przy przebiegu 1500km, przy pałowałem przez kilometr 100km/h na próbę i było wszystko ok, ale jazda z taką prędkością w moich rejonach jest mało możliwa (ciągle wieje)

[ Dodano: 2012-04-28, 12:42 ]
Wietrzanin, Gdzie oddawałeś cylinder do szlifowania?
_________________
Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....

https://www.bikepics.com/members/mictom/
Ostatnio zmieniony przez mictom 2012-05-16, 11:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-05-12, 20:59   

Kupiłem tłok z agmotu 3 szlif ma na wierzchu 70.43 a od środka 69,6 jak to rozumieć?
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2012-05-12, 21:43   

azja25 napisał/a:
od środka 69,6
Było coś na ten temat na forum
Bodajże chodzi o to, że np. 69.5 były tłoki oznaczane do modeli TS ES ETS, a 69.6 do ETZ. Bo jak wiadomo, są inne rozstawy zamków pierścieni. Trudno co niektórym rozpoznać od czego jest tłok to patrzysz na nr w tłoku. I szukasz takiego który jest przypisany do ETZ.
_________________

 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-05-13, 20:10   

Jeżak napisał/a:
, a 69.6 do ETZ.
Dokładnie tak jest jak piszesz. :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Piterr 

Motocykl: ES 250/1,Trophy,TS
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-05-13, 21:10   

Panowie mam pytanie odnośnie Almot-owskiego Tłoka. W wolnej chwili postanowiłem złożyć zapasowy silnik do mojej Trophy. Kupiłem tłok Almot do ts 250 na 2 szlif i sprzedający dał mi komplet 3 pierścieni Ultimo mówiąc, że niby są bdb. Po założeniu na tłok okazało się, że mają maskryczny luz w rowkach tłoka - góra dół ponad 0,3mm co gwarantowałoby bardzo głośną pracę silnika. Pytanie brzmi - czy trafiłem na wadliwy tłok, czy też muszę poszukać innych pierścieni pasujących do almotowskiego tłoka?
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-05-24, 13:46   

Zobaczcie rysunek
http://www.scigacz.pl/zdj...ilnika.jpg.html

W MZ tz przy zastosowaniu orygianlnych tłoków zmiejszono dragnia wywołane poprzez siły boczne poprzez zastosowanie odpowiedniego tłoka (materiał, kształ, co pozalało zachować mały luz montażowy).

Mam jednego znajomego co ETZ 250 zastosował przesunięcie cylindra i twierdzi że almotowski tłok nie stuka !!!!
Chociaż ma kształ stożka który sprzyja wachnięciom jak tłok jest u góry.
_________________

 
 
     
stachu272 
Stachu

Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 141
Skąd: Biskupnica/Człuchów
Wysłany: 2012-05-24, 17:06   

Link nie działa.
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=23265
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-05-24, 19:03   

http://www.scigacz.pl/zdj...ilnika.jpg.html Chodzi o to :wink:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2012-06-04, 21:42   

Surówka w Almocie o ile jeszcze można kupić i obrobić samemu;) Materiał odpowiedni wiec dużych problemów nie ma wyjdzie wszystko w sumie pewnie z 250zł.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-06-04, 21:53   

hubert, znajdź do tego kogoś, kto to PORZĄDNIE obrobi :roll:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
sicek 

Motocykl: MZ ETZ 250 [BIA]
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 17
Skąd: podlasie
Wysłany: 2013-04-08, 11:57   

Odgrzewam kotleta :)
Nie zakładam nowego wątku, bo sprawa dotyczy tłoków dostępnych na naszym rynku.

W związku z tym, że idzie wiosna...postanowiłem zbudować coś na kształt crossa z sercem od ETZ 251.

U mnie w Białymstoku są dostępne tłoki za ok 70zł - Almot i jakieś tańsze o połowę - bardziej błyszczące, wzrokowo wymiary makro podobne.
Mam w swojej ETZ 250 tłok właśnie ten Almot k20 - aktualnie nalatane 7k km - generalnie wszystko ładnie, nie miałem żadnych niemiłych sytuacji, tylko po rozgrzaniu silnika czuć delikatny spadek mocy. Być może za mały luz montażowy na cylindrze?

Pytanie do Was:
Czy kupić ten za 7 dych? Gotować czy też nie?
Czy może kupić "ten topiony ze starych złotówek" i wygotować ?


Jak już wspomniałem - przeznaczenie silnika pod cross, nie będzie jazdy turystycznej przy 2k rpm :twisted:

Pozdrawiam!
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-04-09, 16:35   

Mnie ciekawi jedna sprawa. Skuter dębica ma w ofercie tłoki do AWO Simsona dorabiane obecnie przez zakład w Gorzycach i tutaj pytanie jak to się stało? Dlaczego dalej nie robią tloków do wsk (lepszych nie było) czy mz (jest również temat o gorzyckim tłoku do etz z lat 90 bodajże jako najlepszy tłok zaraz po oryginale)

Tak to almot trzyma monopol ,a jak widać popelinę odstawiają.
 
     
Phosgene 

Motocykl: MZ ETZ 250 1983r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Friedeberg/Posen
Wysłany: 2014-02-06, 15:11   

A co sądzicie o oddaniu starego tłoka na wzór do specjalnego zakładu , w którym dorabiają tłoki? A np tutaj:
http://www.legra.neostrada.pl/
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-02-06, 16:48   

Phosgene, Wszystko fajnie, tylko zapytaj się ile ten tłok będzie kosztował. :grin:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
marian6666 


Motocykl: ETZ 250 '83
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 21
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-02-06, 17:20   

Znajomy tam dzwonił po tłok na 6 szlif do jaskółki -> cena 450 zł ze szlifem cylindra :mrgreen: Do tego właściciel bardzo "przyjemny" podczas rozmowy telefonicznej :klnie:

Ale prawda jest taka że robią drogo ale porządnie. Ojciec stopił tłok w glebogryzarce ze ślepym cylindrem, wysłał tam i maszyna jak nówka z fabryki - nic nie dzwoni, nic nie stuka. Robota wykonana PRO.
_________________
Zamiast tego, znaleźliśmy porozumienie w szklankach
On JD, ja co tam było najtańszego
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-02-06, 17:38   

marian6666, Za 500 zł to wossnera tłok też się kupi.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
marekx55 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-06, 18:15   

wojtek.mz napisał/a:
marian6666, Za 500 zł to wossnera tłok też się kupi.

Osobiście wolałbym dać zarobić polskiemu rzemieślnikowi niż zagranicznej firmie. Ciekawe tylko jak z jakością jego produktów.
 
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-02-06, 20:48   

Tłoki dorabiają dobrej jakości. Wiem ,że do Junaka ludzie płacili coś koło 350zł. Do wosnera się nie umywa ale jest znacznie lepszy jak dostępne zamienniki.

Co do "miłego Pana" typu decyduj się pan albo nie zawracaj dupy, to podobno norma w tej firmie.
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2014-02-07, 08:16   

Mogę się wypowiedzieć o tej firmie, bo robiłem tam robotę, której nikt nie chciał się podjąć.
Pan Kazimierczak jest fachowcem starej daty. Jak powie, że zrobi na za tydzień to powie:).
Ale wcześniej czy później zrobi. Nie jest to podyktowane jego złą wolą tylko specyfiką zakładu, jest to firma 2-3 osobowa, odlewy robi sam a obróbkę pracownicy.
Załóżmy, że wziął się za nasz tłok, robi odlew i po obróbce okazuje się, że jest skaza no to jeszcze raz odlew i termin poszedł się jeb..ć. Tak to jest. Ludzi ma mało bo młodzi się nie garną do roboty, tylko do kasy.
Jak byłem u niego to na stole miał V16 i do dorobienia do tego tłoki :shock:
Tłok dorabiał Stolarzowi do starej francuskiej 125, wykonane bardzo ładnie, a jak będzie się sprawowało to możliwe, że w tym sezonie przetestuje:).
Tłok do MZ wyceniał na 350-400 zł.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14