» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:19
Zaplon - ustawienie - ETZ 150 , ETZ 250
Autor Wiadomość
raffaello1987 

Motocykl: mz 251
Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2014-11-02, 17:44   

ok dzięki. Jeszcze tylko zrobię coś do ustawiania zapłonu z świecy i do roboty.
 
     
Arczi 

Motocykl: na razie tylko VTX
Wiek: 44
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2014-11-23, 17:57   

Od niedawna posiadam ETZ 250. Zastanawiam się czy zapłon CDI poprawia pracę silnika? Macie może z tym jakieś doświadczenia, wiecie coś na ten temat? Czy w ogóle można kupić gdzieś zapłon CDI?
_________________
"Wolności moja śniłem, że..."
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2014-11-23, 18:18   

Wszystko jest na forum.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
Arczi 

Motocykl: na razie tylko VTX
Wiek: 44
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2014-11-23, 20:09   

Januszj23 w którym miejscu na forum? Średnio póki co się orientuję...
_________________
"Wolności moja śniłem, że..."
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2014-11-23, 20:28   

Wpisz w "szukaj" na stronie głównej interesujące Cię hasło i naciśnij "szukaj. Operację powtórz w popularnej wyszukiwarce internetowej. :piwo:
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
Arczi 

Motocykl: na razie tylko VTX
Wiek: 44
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2014-11-23, 20:49   

ok. dzięki :piwo:
_________________
"Wolności moja śniłem, że..."
 
     
po10co 

Motocykl: MZ ETZ150
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: Annopol
Wysłany: 2015-06-26, 22:01   

Witam kolegów mam problem mianowicie po wymianie stojąca alternatory i po ustawieniu zapłonu mz 150 łapie wlew obroty.a nie mogę go już przyspieszyć bo nie ma już miejsca i nie wiem jak to rozwiązać proszę o pomoc. Pozdrawiam
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-06-28, 21:13   

Na początek rozwiąż problem ze swoją pisownią.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2016-02-28, 20:39   

Witam mam pytanie jak ustalić GMP poczytałem trochę i najlepiej jest za pomocą czujnika zegarowego ale takowego nie mam,opisane jest też że suwmiarką ale ona nie zmieśći się pod ramę, zaznaczam że dopiero się uczę i czy jest jakiś prosty sposób żeby ustalić GMP.Proszę o radę. Pozdrawiam.
_________________

 
     
marek175x 

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 113
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2016-02-28, 21:41   

krzysiekmz, jak sam zaznaczyłeś, że dopiero się uczysz wnioskuję, że nie chodzi Ci o GMP (górny martwy punkt) a o wyprzedzenie przed GMP. Ustalenie położenie górnego martwego punktu jest bardzo proste, bo jest to najwyższe położenie tłoka czyli wkładasz obojętnie co w otwór na świecę i kręcisz wałem aż tłok będzie najwyżej. Natomiast ustawienie wyprzedzenia zapłonu wymaga zastosowania narzędzi pomiarowych np. czujnika zegarowego aby mogła być zachowana określona dokładność.

Jeśli już chcesz za wszelką cenę uniknąć zastosowania czujnika zegarowego oraz suwmiarki,
możesz zrobić sobie przyrząd ze starej świecy zapłonowej. Trzeba usunąć z niej elektrodę oraz ceramiczny izolator i wspawać nakrętkę np. M6 o skoku gwintu 1 mm i wkręcić w nią śrubę.
Zaznaczam, że dokładność takiego przyrządu jest niedostateczna aby w prawidłowy sposób ustawić wyprzedzenie zapłonu.
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2016-02-29, 20:33   

Dzięki kolego mógłbyś dalej rozwinąć ten temat,jakie jest dalsze postępowanie jakbym sobie zrobił sobie taki przyrząd ze świecy,jak należy wykręcić tą śrubę M6 i co dalej.Pzdrawiam.
_________________

 
     
marek175x 

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 113
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2016-02-29, 20:53   

Działanie takiego przyrządu polega na tym, że jak zastosujesz śrubę o skoku 1 mm to przy jednym obrocie, śruba przemieści się w kierunku osiowym o 1 mm. Czyli aby uzyskać wyprzedzenie zapłonu wynoszące 3 mm teoretycznie trzeba wkręcić śrubę o 3 obroty. Jednak w praktyce stosowanie takiego czegoś jest kłopotliwe, ponieważ nie wykonasz pełnego obrotu wałem w jedną stronę bo śruba będzie blokowała tłok, oraz luz gwintu będzie ujemnie wpływał na dokładność ustawienia ponadto dokładność ustawienia kątowego śruby nie mając podziałki jest żadna.

Dam Ci dobrą radę, kup sobie normalny czujnik zegarowy i nie cuduj z czymś takim bo to nie będzie ani wygodne w stosowaniu ani dokładne.
Pozdrawiam.
 
     
TT600 

Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 28
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-03-06, 08:52   

Witam. Mam takie pytanie co do zapłonu w ETZ 250. Bo tak nie rozumiem do końca tego. Po złożeniu Mz ustawiłem zapłon na oko zeby sprawdzic czy wszystko dobrze złożyłem i chodziła dobrze. Ale zająłem sie ustawianiem zapłonu i tak.
Tłok ustawiłem 2,5-3mm od GMP (czujnik zegarowy) i teraz pytanie na platynkach szczelinomierzem ustawiłem 0,3mm. Dobrze ja to ustawiłem tym szczelinomierzem ? Bo teraz mz ma takiego muła ze az sie jeździć nie chce.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-03-06, 09:05   

Najpierw ustawiasz przerwę na przerywaczu na te 0,3 mm w jego największym rozwarciu . Następnie ustawiasz tak wyprzedzenie żeby iskra przeskoczyła 2,5-3 mm przed GMP czyli inaczej przerywacz zaczął się otwierać.
 
 
     
TT600 

Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 28
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-03-06, 10:21   

Czyli najpierw ustawiam przerwę na przerywaczu a potem GMP? I wtedy jak ten przerywacz jest rozwarty najbardziej tu ustawaiam tam 0,3mm tak?
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-03-06, 11:02   

NIE!
:...:
Rozwarcie styków przerywacza do podanej w instrukcji wartości ma nastąpić w również określonym w instrukcji momencie przed GMP, jednakże jeśli silnik nie pracuje prawidłowo ustaw taką wartość rozwarcia, na której silnik będzie odpalał i pracował najlepiej.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-03-06, 18:37   

Nieprawda Motomacieyu. W instrukcji jest podany tylko moment rozwierania (czyli 2,5-3,0mm przed GMP) oraz wartość maksymalnego rozwarcia (czyli 0,3-0,4mm), ale nie jest napisane kiedy ta wartość jest osiągana. Nie ma to tak naprawdę żadnego znaczenia.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-03-06, 19:23   

kosior30, Ty się mylisz, ma to znaczenie. Maksymalne rozwarcie ma wpływ na moc wyładowania występującego na świecy zapłonowej. Jest to bardziej odczuwalne w motocyklach z zapłonem iskrownikowym ale w MZ też ma rację bytu.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2016-03-06, 20:51   

motomaciey, kosior30, To ja wtrącę, pogodzę i wyjaśnię. Obydwaj macie rację częściowo. Tego typu krzywki jakie są stosowane w MZ są ukształtowane w ten sposób aby czas zwarcia i rozwarcia styków przerywacza wynosił około po 180 stopni OWK. Czas ten jest potrzebny na maksymalne naładowanie cewki zapłonowej podczas zwarcia styków, natomiast czas rozwarcia zapobiega nadmiernemu grzaniu się cewki podczas pracy. Wpływa na to właśnie wielkość przerwy na przerywaczu. Konstruktorzy wyznaczyli i zalecają przerwę na 0,3 mm ustawianą w momencie maksymalnego rozwarcia styków. Jest to wyraźnie podane w instrukcji. Z kolei "stromość" krzywki w momencie rozwierania styków przerywacza ma wpływ na wielkość i energię iskry. Im szybszy czas przerwania przepływu prądu, tym większa energia indukcji elektromagnetycznej w uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej. Tak najprościej można to objaśnić. Niejednokrotnie zachodzi konieczność skorygowania tak wielkości przerwy na stykach jak momentu w którym ona następuje w celu osiągnięcia najlepszej pracy silnika. Tutaj ma zastosowanie praktyka, wyczucie i tzw. "szósty zmysł". :piwo: :grin:
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
Ostatnio zmieniony przez januszj23 2016-03-17, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
TT600 

Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 28
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-03-08, 18:01   

Dobra juz zrozumielem o co chodzi. I teraz kolejny napotkany problem iskra występuje gdy tłok jest 2,8mm przed GMP ale tez z innych pozycjach tłoka i nie da sie tego wgl ustawić. Kupiłem nowy przerywacz ale najlepsze jest to ze w jaki sposob by go nie ustawił on wgl nie dotyka krzywki :D brakuje 1,5mm. I teraz pytanie gdzie kupić moge taki przerywacz i krzywke zeby były dobre.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 15