Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:19 |
Zaplon - ustawienie - ETZ 150 , ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
raffaello1987
Motocykl: mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2014-11-02, 17:44
|
|
|
ok dzięki. Jeszcze tylko zrobię coś do ustawiania zapłonu z świecy i do roboty. |
|
|
|
|
Arczi
Motocykl: na razie tylko VTX
Wiek: 44 Dołączył: 12 Lis 2014 Posty: 5 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 2014-11-23, 17:57
|
|
|
Od niedawna posiadam ETZ 250. Zastanawiam się czy zapłon CDI poprawia pracę silnika? Macie może z tym jakieś doświadczenia, wiecie coś na ten temat? Czy w ogóle można kupić gdzieś zapłon CDI? |
_________________ "Wolności moja śniłem, że..." |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
Arczi
Motocykl: na razie tylko VTX
Wiek: 44 Dołączył: 12 Lis 2014 Posty: 5 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 2014-11-23, 20:09
|
|
|
Januszj23 w którym miejscu na forum? Średnio póki co się orientuję... |
_________________ "Wolności moja śniłem, że..." |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
Arczi
Motocykl: na razie tylko VTX
Wiek: 44 Dołączył: 12 Lis 2014 Posty: 5 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 2014-11-23, 20:49
|
|
|
ok. dzięki |
_________________ "Wolności moja śniłem, że..." |
|
|
|
|
po10co
Motocykl: MZ ETZ150
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Annopol
|
Wysłany: 2015-06-26, 22:01
|
|
|
Witam kolegów mam problem mianowicie po wymianie stojąca alternatory i po ustawieniu zapłonu mz 150 łapie wlew obroty.a nie mogę go już przyspieszyć bo nie ma już miejsca i nie wiem jak to rozwiązać proszę o pomoc. Pozdrawiam |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-06-28, 21:13
|
|
|
Na początek rozwiąż problem ze swoją pisownią. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2016-02-28, 20:39
|
|
|
Witam mam pytanie jak ustalić GMP poczytałem trochę i najlepiej jest za pomocą czujnika zegarowego ale takowego nie mam,opisane jest też że suwmiarką ale ona nie zmieśći się pod ramę, zaznaczam że dopiero się uczę i czy jest jakiś prosty sposób żeby ustalić GMP.Proszę o radę. Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
marek175x
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 113 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2016-02-28, 21:41
|
|
|
krzysiekmz, jak sam zaznaczyłeś, że dopiero się uczysz wnioskuję, że nie chodzi Ci o GMP (górny martwy punkt) a o wyprzedzenie przed GMP. Ustalenie położenie górnego martwego punktu jest bardzo proste, bo jest to najwyższe położenie tłoka czyli wkładasz obojętnie co w otwór na świecę i kręcisz wałem aż tłok będzie najwyżej. Natomiast ustawienie wyprzedzenia zapłonu wymaga zastosowania narzędzi pomiarowych np. czujnika zegarowego aby mogła być zachowana określona dokładność.
Jeśli już chcesz za wszelką cenę uniknąć zastosowania czujnika zegarowego oraz suwmiarki,
możesz zrobić sobie przyrząd ze starej świecy zapłonowej. Trzeba usunąć z niej elektrodę oraz ceramiczny izolator i wspawać nakrętkę np. M6 o skoku gwintu 1 mm i wkręcić w nią śrubę.
Zaznaczam, że dokładność takiego przyrządu jest niedostateczna aby w prawidłowy sposób ustawić wyprzedzenie zapłonu. |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2016-02-29, 20:33
|
|
|
Dzięki kolego mógłbyś dalej rozwinąć ten temat,jakie jest dalsze postępowanie jakbym sobie zrobił sobie taki przyrząd ze świecy,jak należy wykręcić tą śrubę M6 i co dalej.Pzdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
marek175x
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 113 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2016-02-29, 20:53
|
|
|
Działanie takiego przyrządu polega na tym, że jak zastosujesz śrubę o skoku 1 mm to przy jednym obrocie, śruba przemieści się w kierunku osiowym o 1 mm. Czyli aby uzyskać wyprzedzenie zapłonu wynoszące 3 mm teoretycznie trzeba wkręcić śrubę o 3 obroty. Jednak w praktyce stosowanie takiego czegoś jest kłopotliwe, ponieważ nie wykonasz pełnego obrotu wałem w jedną stronę bo śruba będzie blokowała tłok, oraz luz gwintu będzie ujemnie wpływał na dokładność ustawienia ponadto dokładność ustawienia kątowego śruby nie mając podziałki jest żadna.
Dam Ci dobrą radę, kup sobie normalny czujnik zegarowy i nie cuduj z czymś takim bo to nie będzie ani wygodne w stosowaniu ani dokładne.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
TT600
Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 28 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-03-06, 08:52
|
|
|
Witam. Mam takie pytanie co do zapłonu w ETZ 250. Bo tak nie rozumiem do końca tego. Po złożeniu Mz ustawiłem zapłon na oko zeby sprawdzic czy wszystko dobrze złożyłem i chodziła dobrze. Ale zająłem sie ustawianiem zapłonu i tak.
Tłok ustawiłem 2,5-3mm od GMP (czujnik zegarowy) i teraz pytanie na platynkach szczelinomierzem ustawiłem 0,3mm. Dobrze ja to ustawiłem tym szczelinomierzem ? Bo teraz mz ma takiego muła ze az sie jeździć nie chce. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-03-06, 09:05
|
|
|
Najpierw ustawiasz przerwę na przerywaczu na te 0,3 mm w jego największym rozwarciu . Następnie ustawiasz tak wyprzedzenie żeby iskra przeskoczyła 2,5-3 mm przed GMP czyli inaczej przerywacz zaczął się otwierać. |
|
|
|
|
TT600
Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 28 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-03-06, 10:21
|
|
|
Czyli najpierw ustawiam przerwę na przerywaczu a potem GMP? I wtedy jak ten przerywacz jest rozwarty najbardziej tu ustawaiam tam 0,3mm tak? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-06, 11:02
|
|
|
NIE!
Rozwarcie styków przerywacza do podanej w instrukcji wartości ma nastąpić w również określonym w instrukcji momencie przed GMP, jednakże jeśli silnik nie pracuje prawidłowo ustaw taką wartość rozwarcia, na której silnik będzie odpalał i pracował najlepiej. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2016-03-06, 18:37
|
|
|
Nieprawda Motomacieyu. W instrukcji jest podany tylko moment rozwierania (czyli 2,5-3,0mm przed GMP) oraz wartość maksymalnego rozwarcia (czyli 0,3-0,4mm), ale nie jest napisane kiedy ta wartość jest osiągana. Nie ma to tak naprawdę żadnego znaczenia. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-06, 19:23
|
|
|
kosior30, Ty się mylisz, ma to znaczenie. Maksymalne rozwarcie ma wpływ na moc wyładowania występującego na świecy zapłonowej. Jest to bardziej odczuwalne w motocyklach z zapłonem iskrownikowym ale w MZ też ma rację bytu. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2016-03-06, 20:51
|
|
|
motomaciey, kosior30, To ja wtrącę, pogodzę i wyjaśnię. Obydwaj macie rację częściowo. Tego typu krzywki jakie są stosowane w MZ są ukształtowane w ten sposób aby czas zwarcia i rozwarcia styków przerywacza wynosił około po 180 stopni OWK. Czas ten jest potrzebny na maksymalne naładowanie cewki zapłonowej podczas zwarcia styków, natomiast czas rozwarcia zapobiega nadmiernemu grzaniu się cewki podczas pracy. Wpływa na to właśnie wielkość przerwy na przerywaczu. Konstruktorzy wyznaczyli i zalecają przerwę na 0,3 mm ustawianą w momencie maksymalnego rozwarcia styków. Jest to wyraźnie podane w instrukcji. Z kolei "stromość" krzywki w momencie rozwierania styków przerywacza ma wpływ na wielkość i energię iskry. Im szybszy czas przerwania przepływu prądu, tym większa energia indukcji elektromagnetycznej w uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej. Tak najprościej można to objaśnić. Niejednokrotnie zachodzi konieczność skorygowania tak wielkości przerwy na stykach jak momentu w którym ona następuje w celu osiągnięcia najlepszej pracy silnika. Tutaj ma zastosowanie praktyka, wyczucie i tzw. "szósty zmysł". |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
Ostatnio zmieniony przez januszj23 2016-03-17, 11:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TT600
Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 28 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-03-08, 18:01
|
|
|
Dobra juz zrozumielem o co chodzi. I teraz kolejny napotkany problem iskra występuje gdy tłok jest 2,8mm przed GMP ale tez z innych pozycjach tłoka i nie da sie tego wgl ustawić. Kupiłem nowy przerywacz ale najlepsze jest to ze w jaki sposob by go nie ustawił on wgl nie dotyka krzywki brakuje 1,5mm. I teraz pytanie gdzie kupić moge taki przerywacz i krzywke zeby były dobre. |
|
|
|
|
|