» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:35
Elektryka - brak ładowania - ETZ
Autor Wiadomość
młodymz 


Motocykl: cbr F2
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie/śląsk
Wysłany: 2005-01-07, 20:22   

osh kurna a koles na allegro za takie coś chciał 80 zeta. Wyobrażacie sobie to :twisted: proponuje utworzenie tu działu który bedzie ostrzegał przed naciagaczami oraz poprostu złodziejami. Co wy na to?
_________________
http://www.bikepics.com/members/mlodymz/
 
 
     
Krzych_Olsztyn 
mod_team
czas na Baghire


Motocykl: Supermoto
Wiek: 42
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 137
Skąd: OLSZTYN city
Wysłany: 2005-01-08, 01:47   

za instrukcje podłączenie starego na elegroniczny? czy za Elektronicznyregulator, który mozna wszedzie dostac ? Buhehehe :mrgreen: a ja za free rozdaje ku propagowaniu marki i dbaniu o zdrowie naszych MZetek 8) :mrgreen:
_________________
"Olsztyn mym miastem, Dajtki mą dzielnicą" :)

FotkiEtuli :
www.bikepics.com/members/krzycholsztyn/
pracuje w UK na MZ Baghira 660 :) MZ 4 life
 
 
     
tomcio 

Motocykl: ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2004
Posty: 258
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2005-01-08, 03:43   

wiecie co mi sie stalo ze ladowania nie mialem?:|
zrobilem sobie nowa podporke do baku(mam inny bak w mz)i poprostu owa podporka chaczyla mi o regulator alternatora i stykaly sie dawa przewody:)i przez to nie mialem ladowania;/a jush sie balem ze to cos powaznego;]

Dzieki Krzych ze zyczysz mi jaknajszybszegoi uruchomienia mojego sprzeta:) mam nadzieje ze zyczenia sie spelnia :)
_________________
=>WITAM I O ZDROWIE TWOJEJ MZ PYTAM:-)<=
..::Remont MZ ciąg dalszy::..
==>MOJ PAMIETNICZEK<==
Po co pic i jezdzic jak mozna palic i latac ?:)
 
 
     
Krzych_Olsztyn 
mod_team
czas na Baghire


Motocykl: Supermoto
Wiek: 42
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 137
Skąd: OLSZTYN city
Wysłany: 2005-01-08, 10:42   

No a jak Tomcio,uruchamiaj i jeździj, bo po to MZety wymyslono, YNO Yazda 8) .
Ja za chwilke lece do garazu, wymieniam kilka części o których pisałem na moim pamietniku i jade po dzielni kilka kółeczek 8) dla przepalenia silnika :mrgreen: ouuuuu Yeeaaa piekna pogoda słoneczko, muszę się przejechać trochę bo nie usiedzę już w domu :mrgreen: na Etce musze troche posiedzieć i się potoczyć troche do przodu :diabel:
_________________
"Olsztyn mym miastem, Dajtki mą dzielnicą" :)

FotkiEtuli :
www.bikepics.com/members/krzycholsztyn/
pracuje w UK na MZ Baghira 660 :) MZ 4 life
 
 
     
tomcio 

Motocykl: ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2004
Posty: 258
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2005-01-08, 11:09   

nio super pogoda..niestety nie mam czym pozjezdzic....ale to niewazne:) sama swiadomosc tego ze bedzie czym jezdzic za jakis czas to daje mi duzo:)
_________________
=>WITAM I O ZDROWIE TWOJEJ MZ PYTAM:-)<=
..::Remont MZ ciąg dalszy::..
==>MOJ PAMIETNICZEK<==
Po co pic i jezdzic jak mozna palic i latac ?:)
 
 
     
ISKRA F80 SR-on 

Motocykl: JAWA 350 TS
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6
Skąd: SZCZECINEK
Wysłany: 2008-10-08, 18:20   

a ja mam taki problem. sorka ze tutaj sie podpinam. a mianowicie kontrolka od ladowania sie zazy im wieksze obciazenie tym mocniej. jak odlacze aku na wolnych niby chodzi ale nierowno na wieksze obroty sie nie wkreca na odlaczonym aku. a jak wlacze swiatla i odlacze aku na wolnych obrotach gasnie, bo na wieksze i tak sie nie wkreca bez aku oczywiscie. czy to normalne? mam MZ trophy 6V regulator elektronik, z gory dzieki.
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-12-10, 19:57   

Panowie tragedia nie mam ładowania:/
Sprawdzałem stojan i wirnik na przebicie na masę i są dobre żarówa się nie zapala, natomiast nie ma prądu na szczotkach...I kilka pytań czy na moto powinno zgasnąć jak odłącze kabel DF ze stojana?Bo gaśnie. Czy na kablu od kondensatora powinien być jakiś prąd???Miernik wskazuje mi prawie 10V a jak odłącze ten kabel to moto też gaśnie...W czym tkwi usterka?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-12-10, 20:01   

krystian250 napisał/a:
czy na moto powinno zgasnąć jak odłącze kabel DF ze stojana? Czy na kablu od kondensatora powinien być jakiś prąd????


Nie powinno gasnąć MOTO a na kablu od kondora powinien byc prąd!
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-12-10, 20:19   

no właśnie a moje moto gaśnie...Wiem że instalacja za altkiem jest pogmatwana i tworzy niezły burdel ale to chyba nie ma wpływu na prąd na szczotkach
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-12-10, 21:21   

Jeżeli masz dobry akumulator to moto powinno palić nawet z całkowicie odłączonym alternatorem. Jeżeli aq masz słabe to może znaczyć że jednak ładowanie jest tyle że jest strasznie słabe i dlatego moto gaśnie. Poza tym na jednej ze szczotek masz zawsze masę a na drugiej jest napięcie podawane z regulatora - sprawdź czy tam jest napięcie (względem masy oczywiście)
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2008-12-10, 21:40   

sory że wtrące się do tematu. Ale ja mam inny zdeka problem a mianowicie mam za duże ładowanie. Podczas zwiększania obrotów światła jaśniej świecą a co najgorsze pali mi ciągle żarówki :evil: . Eta miała regulator od malucha więc myślałem że to on padł bo napięcie szalało jak głupie od 11 do 19V na przedniej lampie, więc kupiłem drugi taki sam i jest dalej tak samo? Jakieś pomysły ? Aku ma 18V :shock:
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-12-10, 23:10   

Za wysokie napięcie powstaje w skutek zbyt dużego napięcia na szczotkach przy zbyt dużych obrotach silnika. Wyjątków od tego nie ma - więc jedynym zepsutym elementem może być tylko regulator. Ew. masz pomieszane kable od regla do stojana lub zwarcie podające na szczotki napięcie akumulatora - innego wyjścia nie ma. A i przy okazji zajrzyj do akumulatora i sprawdź czy nie masz w nim pokrzywionych płyt - jeżeli tak to nie wróżę mu długiego żywota
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2008-12-10, 23:18   

http://www.fotosik.pl/pok...ecbb95a306.html Strasznie dużo kabli z 3 lub 4 idzie pod masę, a dwa kolejne co kable wychodzą też są podłączone ale niby ładowanie jest, no nic spróbuję zmienić regiel. Dzięki i Pozdrawiam.
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-12-11, 15:37   

Xargo1, moto zapala bez problemu AQ nowy jest. Właśnie napisałem że sprawdzałem napięcie na szczotkach tj jeden kabel miernika do masy a drugi na szczotkę przy DF i jest 0.2V. Dlaczego tak mało??
AdEk2007, daj trochę tego prądu dla mnie:D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2008-12-11, 17:56   

krystian250, W opisie widzę Ts, ale pisałeś o alternatorze. Co Ty tam masz w końcu? 6 czy 12V? tak czy inaczej, jeśli na kablu DF nie masz napięcia, to wina leży po stronie regulatora, lub kabli. Jeśli masz 12V, to na obwodzie wzbudzenia jest bezpiecznik 2A, sprawdź go. Innych możliwości raczej nie ma. Sprawdź połączenia i regulator. Jeśli chcesz, możesz dla pewności w trakcie pracy silnika podłączyć "+" z akumulatora na złącze DF i obserwuj napięcie. Jeśli się podniesie, to prądnica/alternator są sprawne na 100% TYLKO NIE WKRęCAJ SILNIKA NA OBROTY Z PODłąCZONYM PLUSEM DO "DF" Bo Ci żarówki popali.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2008-12-11, 18:00   

Jak wiem to krystian250 ma problem z MZ ETZ 250 a nie TS 250
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-12-11, 18:13   

krystian250 - trochę źle się wyraziłem, chodziło mi o to żebyś sprawdził napięcie na reglu na wyjściu na szczotki - jeżeli tam będzie wyższe napięcie to znaczy że wina jest w kablach lub bezpieczniku. A i pamiętaj że mierząc tanim miernikiem napięcia w pracującym moto bierz sporą poprawkę na zakłócenia i pole magnetyczne. Mi miernik za 15zł po zbliżeniu do silnika pokazywał dziwne wartości pomimo nie podłączonych kabli pomiarowych :)
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2008-12-11, 18:20   

Zgadzam się z Xargo1 Tanie, uniwersalne mierniki elektroniczne, nie mają odpowiednich filtrów i ekranów przeciw zakłóceniowych, dlatego w bezpośredniej okolicy pracującego układu zapłonowego ich pomiary są, delikatnie rzecz ujmująć, niejednoznaczne :wink: Przy moturze przydatne okazują się stare, dobre analogi...
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-12-12, 14:32   

dex, zakupiłem ETZ 250 w pamiętnikach sa zdjęcia więc z altkiem mam problemy.Xargo1, miernik mam dobry bo jak mierzę prąd na szczotkach w TS to pokazuje mi 7.2V także gitara. A miernik kosztował chyba 35zl:D Ok sprawdzę prąd na reglu na zacisku DF ma się rozumieć :?: regiel mechaniczny jest jakby co...Ale dlaczego motor gaśnie gdy odłącze kabel DF przy szczotce powinien pracować skoro prąd bierze z AQ a nie z altka...
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2008-12-12, 18:51   

krystian250 napisał/a:
dex, zakupiłem ETZ 250 w pamiętnikach sa zdjęcia więc z altkiem mam problemy.
Dzięki za rozjaśnienie sprawy :wink:
krystian250 napisał/a:
Ok sprawdzę prąd na reglu na zacisku DF ma się rozumieć :?: regiel mechaniczny jest jakby co...Ale dlaczego motor gaśnie gdy odłącze kabel DF przy szczotce powinien pracować skoro prąd bierze z AQ a nie z altka...

To zdecydowanie dziwny objaw. Jedyne co mi do głowy przychodzi w tej chwili, to uszkodzony, lub skrajnie rozładowany akumulator, ewentualnie spalone diody w mostku prostowniczym... Podłącz miernik do aku i kontrolując cały czas napiecie na nim:
-zapal silnik
-dodaj gazu
-odłącz szczotkę DF (na niskich obrotach)
Ewentualnie całkowicie odłącz regulator i sprawdź czy na samym aku będzie chodził.
Jeśli silnik z odłączonym regulatorem bedzie pracował z samego aku, to sprawdź wszystkie diody w mostku. Dokładnie nie pamiętam, ale powinny mieć coś ok 4kohm w kierunku przewodzenia.
Jeśli diody są ok, to połącz kable 51 z D+ oraz 61 z DF ; D- może zostać wolne lub gdzieś do masy, żeby się nie plątał. Następnie zapal silnik i obserwuj napięcie na aku, delikatnie dodając gazu do ok. 2200-2500obr/min. Jeśli masz sprawny altek, to przy tych obrotach napięcie powinno wzrosnąć dość znacznie. Jeśli wzrośnie, to masz walnięty regiel, jeśli nie... to szukaj przyczyny w samym alternatorze.

P.S.
Przed chwilką dokładnie sprawdziłem, 4,7-4,8kohm
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14