Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:35 |
Elektryka - brak ładowania - ETZ |
Autor |
Wiadomość |
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2008-12-12, 21:42
|
|
|
dex,AQ jest wporzo dlatego mnie tez to dziwi...moto gaśnie tez jak odłącze szczotkę co jest nad zaciskiem DF.DF jest to zacisk wzbudzenia nie???Z niego tez idzie prąd na regiel i mamy łądowanie.Sprawdze wszystko jak mówisz mam nadzieję że pomoże bo nie mam głowy co się dzieje... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2008-12-13, 00:55
|
|
|
DF to tak jak piszesz wzbudzenie alternatora, jednak prąd na tym złączu płynie z aku, przez regulator do wirnika. Ten wytwarza stałe pole elektromagnetyczne, którego natężenie jest ustalane przez regulator, a obracając się wzbudza na uzwojeniach stojana prąd przemienny. Ten jest prostowany w mostku, a dalej już tylko aku i instalacja. Ale ja lubię się szczegółów czepiać Tak, jak napisałem post wcześniej, posprawdzaj tych parę rzeczy i napewno wyjdzie z czym jest problem.
Zapewne masz schematy, ale w razie czego to tu są dwie wersje 12V i jedna 6V.
http://www.fotosik.pl/pok...86d37f33ee.html
http://www.fotosik.pl/pok...7fb7856acd.html
http://www.fotosik.pl/pok...3dd9217c6c.html
[ Dodano: 2008-12-16, 13:08 ]
krystian250, Udało Ci się zrobić to ładowanie? Jak sprawa wygląda? |
|
|
|
|
Baku
Motocykl: MZ Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 38 Skąd: Szwecja
|
|
|
|
|
toma8000
Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 83 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009-04-04, 10:50
|
|
|
sorki że się wtrące do tematu ale potrzebuję schemacik podpięcia żarówki żeby sprawdzić zapłon w etz 251 - jesli ktoś ma to będę wdzięczny- lub poprostu mi podpowie jak do jakich zacisków mam podpiąć tę żarówkę - |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-04, 10:58
|
|
|
do plusa i do przerywacza, tego zielonego kabelka |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
toma8000
Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 83 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009-04-04, 14:21
|
|
|
czyli plus od aku - a zielony ten z płytki co są trzy kabelki (czerwony , zielony i chyba biały )- na zapłonie - mam rozumieć ? |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2009-04-04, 15:13
|
|
|
Jeżeli masz elektronika to niestety podłączenie żarówki może (aczkolwiek nie musi) uszkodzić moduł. Na forum był schemat (wrzucany przez Emzetkowicza) prostego czujnika złożonego z tranzystora, diody led i bodajże 3 oporników. Innym wyjściem jest podpięcie woltomierza - pomiędzy zielony i jeden z dwóch pozostałych przewodów - różnica będzie taka że zamiast 5V (w zapłonie typu A lub 12V w zapłonie typu B) będziesz miał 0V i na odwrót |
|
|
|
|
toma8000
Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 83 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009-04-04, 15:38
|
|
|
to moze lepiej nie ryzykować z tą żarówką :/ a czy zamiast żarówki - jako odniesienie mogę przyjąć moment przeskoczenia iskry żeby ustawić zapłon ? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-04-04, 15:56
|
|
|
Możesz ale lepiej jest jednak z żarówką
Odpinasz przewód (zielony) od zacisku 1 na cewce podłączasz go do żarówki a drugi przewód z żarówki podłączasz do zaciski 15 albo do + akumulatora.
Teraz kręcąc wałem żarówka ma gasnąć i zapalać się, moment zgaśnięcia to jest moment przeskoku iskry - w tym punkcie tłok powinien być te 2,5 - 3mm przed gmp (zależnie od modelu). |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
danonf1
danonf1
Motocykl: Etz 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 2009-04-05, 19:48
|
|
|
http://allegro.pl/item593...mz_etz_12v.html
czy taki regulator bedzie pasował do mojej etz 251e
tylko nie wiem jaką mam instalacje 13 czy 6 bo sie na tym nieznam
[ Dodano: 2009-04-05, 19:49 ]
a i ten regulator znajduje sie pod siedzeniem dokładnie pod dupo kierowcy
tak czy dobrze myśle ????? |
_________________ Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-04-05, 20:06
|
|
|
danonf1, -W modelu MZ 251 nie masz instalacji ani 6V ani nawet jak piszesz 13V( ciekawa ta instalacja...) Masz instalacje 12V, zanim cokolwiek zaczniesz kupować to sprawdź wszystko pisałem ci to może być nawet bezpiecznik, brak styku itp. i poproś lepiej kogoś, kto się zna na elektryce, możesz zrobić jakieś zwarcie jeszcze i koszt naprawy się zwiększy...POZDRAWIAM |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
danonf1
danonf1
Motocykl: Etz 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 2009-04-05, 20:30
|
|
|
poprostu litery mi sie pomyliły zapiast 12v napisałem 13v hehe
zrobie pierwsze tak jak mówiłeś a jeżeli nie pomoże to kupie ten regulator
a ten regulator z linki co podałem to bedzie dobry ??
[ Dodano: 2009-04-05, 21:03 ]
Marcin W. jeżdze mz niecałe 1,5 roku a na tym forum jestem 3 dni a pozatym nie jestem takim fachowcem jak tu wszyscy wiec chciałem sie zapytać !!! |
_________________ Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-04-05, 21:46
|
|
|
danonf1- Jeśli chcesz mojego "rozgrzeszenia to proszę daje ci go.."- chodzi oto abyś nauczył się tu szukać podobnych tematów i w nich się wypowiadał w postach zastosował się do udzielanych rad kolegów na forum, wiem że jesteś młody i "w gorącej wodzie kąpany.."POZDRO |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Baku
Motocykl: MZ Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 38 Skąd: Szwecja
|
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2009-04-09, 15:10
|
|
|
Wirnik bardzo łatwo się sprawdza:
bierzesz aku i żarówkę (najlepiej H4, ale 21W też będzie)
podłączasz jeden biegun do komutatora
drugim przez żarówkę dotykasz do korpusu wirnika
Świeci- Źle !
Nie świeci- Dobrze!
Jeśli nie świeci, to trzeba jeszcze sprawdzić czy uzwojenie nie jest przerwane:
podłączasz aku do jednej bieżni komutatora
drugi biegun przez żąrówkę do wolnej bieżni
Świeci- Dobrze (żarówka będzie świecić, ale słabiej, niż przy bezpośrednim podłączeniu do aku)
Nie świeci- Źle
Stojanu alternatora później |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
Baku
Motocykl: MZ Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 38 Skąd: Szwecja
|
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2009-04-10, 16:56
|
|
|
W sumie podobnie. W alternatorze masz 3 uzwojenia, czyli 3 wyjścia, które są połączone ze sobą na "drugim końcu". Po pierwsze sprawdzasz, czy nie mają przebicia do masy:
Jeden biegun aku do wyjścia (najlepiej po kolei do wszystkich X,Y,Z), a drugi przez żarówkę do korpusu:
Świeci- ŹLE
Nie świeci- Dobrze
Następnie jeden biegun do któregoś wyjścia, a drugi przez żarówkę, do kolejnego wyjścia X i Y, X i Z, Y i Z:
Wszędzie świeci- Dobrze (może świecić wyraźnie słabiej, niż przy bezpośrednim podłączeniu do aku)
Nie świeci na którymś, lub na wszystkich- Źle
Prościej się nie da tego sprawdzić Jednak nie życzę nikomu, żeby musiał się o to martwić kiedykolwiek. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
KubuśWariat
Motocykl: 251 :D
Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2009-04-11, 18:05
|
|
|
a czemu Niektórzy z Kolegów zalecają aby jednak nie zmieniać mechanicznego na elektroniczny??? |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-04-11, 18:11
|
|
|
Bo jedyne co trykot potrafi to uszkodzić akumulator, ładowanie to faluje sobie od 13V do 15V co mnie doprowadza do szału. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Tutla
Motocykl: MZ TS-250/1, WFM M06
Wiek: 35 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2009-04-13, 21:55
|
|
|
Spaliła mi się dioda w prostowniku na 12V. Ilo amperowe są te diody? Bo szukałem i nie znalazłem. A nie bede nowego prostownika kupował jak można kupić 6 diód zlutować i gitara. Tylko po ile Amper maja mnieć? |
_________________ ...::Życie zaczyna się dopiero po przekroczeniu bariery dzwięku::...
http://www.polskajazda.pl...83&opcja=detail |
|
|
|
|
|