» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:35
Elektryka - brak ładowania - ETZ
Autor Wiadomość
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-12-12, 21:42   

dex,AQ jest wporzo dlatego mnie tez to dziwi...moto gaśnie tez jak odłącze szczotkę co jest nad zaciskiem DF.DF jest to zacisk wzbudzenia nie???Z niego tez idzie prąd na regiel i mamy łądowanie.Sprawdze wszystko jak mówisz mam nadzieję że pomoże bo nie mam głowy co się dzieje... :klnie:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2008-12-13, 00:55   

DF to tak jak piszesz wzbudzenie alternatora, jednak prąd na tym złączu płynie z aku, przez regulator do wirnika. Ten wytwarza stałe pole elektromagnetyczne, którego natężenie jest ustalane przez regulator, a obracając się wzbudza na uzwojeniach stojana prąd przemienny. Ten jest prostowany w mostku, a dalej już tylko aku i instalacja. Ale ja lubię się szczegółów czepiać :wink: Tak, jak napisałem post wcześniej, posprawdzaj tych parę rzeczy i napewno wyjdzie z czym jest problem.
Zapewne masz schematy, ale w razie czego to tu są dwie wersje 12V i jedna 6V.

http://www.fotosik.pl/pok...86d37f33ee.html
http://www.fotosik.pl/pok...7fb7856acd.html
http://www.fotosik.pl/pok...3dd9217c6c.html

[ Dodano: 2008-12-16, 13:08 ]
krystian250, Udało Ci się zrobić to ładowanie? Jak sprawa wygląda?
 
 
     
Baku 


Motocykl: MZ Etz 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 38
Skąd: Szwecja
Wysłany: 2009-04-03, 23:01   

mam taki sam problem nie mam prądu na zacisku DF czyli wzb. to czyli regiel padnięty?
_________________
Garaż-Mój świat...Moto-Moja zabawka...Ręce-Moje kredki... xD

http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/38285
http://www.polskajazda.pl...win,Sport/31201
 
 
     
toma8000 

Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-04-04, 10:50   

sorki że się wtrące do tematu ale potrzebuję schemacik podpięcia żarówki żeby sprawdzić zapłon w etz 251 - jesli ktoś ma to będę wdzięczny- lub poprostu mi podpowie jak do jakich zacisków mam podpiąć tę żarówkę -
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2009-04-04, 10:58   

do plusa i do przerywacza, tego zielonego kabelka
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
toma8000 

Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-04-04, 14:21   

czyli plus od aku - a zielony ten z płytki co są trzy kabelki (czerwony , zielony i chyba biały )- na zapłonie - mam rozumieć ?
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2009-04-04, 15:13   

Jeżeli masz elektronika to niestety podłączenie żarówki może (aczkolwiek nie musi) uszkodzić moduł. Na forum był schemat (wrzucany przez Emzetkowicza) prostego czujnika złożonego z tranzystora, diody led i bodajże 3 oporników. Innym wyjściem jest podpięcie woltomierza - pomiędzy zielony i jeden z dwóch pozostałych przewodów - różnica będzie taka że zamiast 5V (w zapłonie typu A lub 12V w zapłonie typu B) będziesz miał 0V i na odwrót
 
     
toma8000 

Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-04-04, 15:38   

to moze lepiej nie ryzykować z tą żarówką :/ a czy zamiast żarówki - jako odniesienie mogę przyjąć moment przeskoczenia iskry żeby ustawić zapłon ?
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-04-04, 15:56   

Możesz ale lepiej jest jednak z żarówką :wink:
Odpinasz przewód (zielony) od zacisku 1 na cewce podłączasz go do żarówki a drugi przewód z żarówki podłączasz do zaciski 15 albo do + akumulatora.
Teraz kręcąc wałem żarówka ma gasnąć i zapalać się, moment zgaśnięcia to jest moment przeskoku iskry - w tym punkcie tłok powinien być te 2,5 - 3mm przed gmp (zależnie od modelu).
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
danonf1 
danonf1


Motocykl: Etz 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 2009-04-05, 19:48   

http://allegro.pl/item593...mz_etz_12v.html

czy taki regulator bedzie pasował do mojej etz 251e
tylko nie wiem jaką mam instalacje 13 czy 6 bo sie na tym nieznam
:?: :?:

[ Dodano: 2009-04-05, 19:49 ]
a i ten regulator znajduje sie pod siedzeniem dokładnie pod dupo kierowcy
tak czy dobrze myśle ?????
_________________
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-04-05, 20:06   

danonf1, -W modelu MZ 251 nie masz instalacji ani 6V ani nawet jak piszesz 13V( ciekawa ta instalacja...) Masz instalacje 12V, zanim cokolwiek zaczniesz kupować to sprawdź wszystko pisałem ci to może być nawet bezpiecznik, brak styku itp. i poproś lepiej kogoś, kto się zna na elektryce, możesz zrobić jakieś zwarcie jeszcze i koszt naprawy się zwiększy...POZDRAWIAM
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
danonf1 
danonf1


Motocykl: Etz 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 2009-04-05, 20:30   

poprostu litery mi sie pomyliły zapiast 12v napisałem 13v hehe
zrobie pierwsze tak jak mówiłeś a jeżeli nie pomoże to kupie ten regulator

a ten regulator z linki co podałem to bedzie dobry ??

[ Dodano: 2009-04-05, 21:03 ]
Marcin W. jeżdze mz niecałe 1,5 roku a na tym forum jestem 3 dni a pozatym nie jestem takim fachowcem jak tu wszyscy wiec chciałem sie zapytać !!!
_________________
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251Etzmz251
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-04-05, 21:46   

danonf1- Jeśli chcesz mojego "rozgrzeszenia to proszę daje ci go.."- chodzi oto abyś nauczył się tu szukać podobnych tematów i w nich się wypowiadał w postach zastosował się do udzielanych rad kolegów na forum, wiem że jesteś młody i "w gorącej wodzie kąpany.."POZDRO
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Baku 


Motocykl: MZ Etz 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 38
Skąd: Szwecja
Wysłany: 2009-04-08, 21:43   

Panowie a czy ktos powie mi jak sprawdzić wirnik i komutator czy są sprawne ??
_________________
Garaż-Mój świat...Moto-Moja zabawka...Ręce-Moje kredki... xD

http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/38285
http://www.polskajazda.pl...win,Sport/31201
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2009-04-09, 15:10   

Wirnik bardzo łatwo się sprawdza:
bierzesz aku i żarówkę (najlepiej H4, ale 21W też będzie)
podłączasz jeden biegun do komutatora
drugim przez żarówkę dotykasz do korpusu wirnika
Świeci- Źle !
Nie świeci- Dobrze!
Jeśli nie świeci, to trzeba jeszcze sprawdzić czy uzwojenie nie jest przerwane:
podłączasz aku do jednej bieżni komutatora
drugi biegun przez żąrówkę do wolnej bieżni
Świeci- Dobrze (żarówka będzie świecić, ale słabiej, niż przy bezpośrednim podłączeniu do aku)
Nie świeci- Źle

Stojanu alternatora później
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Baku 


Motocykl: MZ Etz 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 38
Skąd: Szwecja
Wysłany: 2009-04-09, 21:45   

no właśnie a jak stojan sprawdzić??
_________________
Garaż-Mój świat...Moto-Moja zabawka...Ręce-Moje kredki... xD

http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/38285
http://www.polskajazda.pl...win,Sport/31201
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2009-04-10, 16:56   

W sumie podobnie. W alternatorze masz 3 uzwojenia, czyli 3 wyjścia, które są połączone ze sobą na "drugim końcu". Po pierwsze sprawdzasz, czy nie mają przebicia do masy:
Jeden biegun aku do wyjścia (najlepiej po kolei do wszystkich X,Y,Z), a drugi przez żarówkę do korpusu:
Świeci- ŹLE
Nie świeci- Dobrze
Następnie jeden biegun do któregoś wyjścia, a drugi przez żarówkę, do kolejnego wyjścia X i Y, X i Z, Y i Z:
Wszędzie świeci- Dobrze (może świecić wyraźnie słabiej, niż przy bezpośrednim podłączeniu do aku)
Nie świeci na którymś, lub na wszystkich- Źle

Prościej się nie da tego sprawdzić :wink: Jednak nie życzę nikomu, żeby musiał się o to martwić kiedykolwiek.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
KubuśWariat 

Motocykl: 251 :D
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-04-11, 18:05   

a czemu Niektórzy z Kolegów zalecają aby jednak nie zmieniać mechanicznego na elektroniczny???
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-04-11, 18:11   

Bo jedyne co trykot potrafi to uszkodzić akumulator, ładowanie to faluje sobie od 13V do 15V co mnie doprowadza do szału.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Tutla 


Motocykl: MZ TS-250/1, WFM M06
Wiek: 35
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-04-13, 21:55   

Spaliła mi się dioda w prostowniku na 12V. Ilo amperowe są te diody? Bo szukałem i nie znalazłem. A nie bede nowego prostownika kupował jak można kupić 6 diód zlutować i gitara. Tylko po ile Amper maja mnieć?
_________________
...::Życie zaczyna się dopiero po przekroczeniu bariery dzwięku::...
http://www.polskajazda.pl...83&opcja=detail
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14