Jak jest różnica w luzach C4 i C3 łożysk. |
Autor |
Wiadomość |
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-27, 22:01
|
|
|
dwie strony tematu ci mało? |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
djkrzychu91
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 96 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 2012-01-28, 19:19
|
|
|
Ale krótko ja z tego nic nie wiem za bardzo. |
|
|
|
|
amper
ExtR3mE
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 285 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2012-05-12, 07:56
|
|
|
Witam odświeże temat;) chodz moje pytanie nie do końca jest z tematem związane. Mianowicie mam takie pytanie bo wymieniłem wszystkie łozyska na nowe po złożeniu silnika, na wałku sprzegłowym tym co jest to duże koło nie było wyczówalnego luzu(może za to, że jeszcze sie nie ustawiły łożyska) tydzien temu patrzyłęm bo musiałem rozebrać lewą strone bo sprzegło mi nie wysprzeglało i zauważyłęm luz na oko wałek sie prawie nie rusza ale słychać leciutkie pukanie jak tym bujam;d myślałem, że łożysko poszło to wyciągłęm je magicznym sposobem kupiłem nowe i Intr także C4 i wsadziłem i nadal to samo dodam, że łożyska wchodzą ćiężko w swoje gniazda łożysk wałki też cieżko siedzą wiec to napewno jest luz na łozysku i jest wyczówalny i takie pytanie do was czy C4 jest na tyle znaczny?? bo łożysko po drógiej stronie wałka sie niby nie rusza taka ciekwość moja Aha bo zaraz bedą pytania jak to skłądałem dodam ze skłądałem wszystko na gorąco prawie bez urzycia młotka;) Co myślicie ?? Tak ma być???
[ Komentarz dodany przez: sIaj: 2012-05-14, 08:03 ]
Interpunkcja! |
_________________ MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
|
|
|
|
|
djkrzychu91
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 96 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 2012-05-13, 23:28
|
|
|
Według mnie tak powinien mieć taki luz bo to luz C4 więc po nagrzaniu silnika ten luz się zmiejsza bo się silnik grzeje po za tym nie wolno wbijać łożysk młotkiem tylko nagrzać kartery i same powinny wpadnąć bo jeśli się wbija je młotkiem to gniazda mają lub czy dostawają luzów. Potem pokrywy mogą być do wyrzucenia.
[ Komentarz dodany przez: sIaj: 2012-05-14, 08:04 ]
Nie fcem alu musem |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-05-14, 08:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-12-15, 17:50
|
|
|
Pany! Ostatnio zdjąłem sprzęgło żeby trochę je ogarnąć i jak złapałem za wał to się przeraziłem. Okazało się, że wał ma luzy na łożysku po 2700 km przebiegu. Do tego sprawdziłem z ciekawości na wałku zdawczym i pośrednim i też mają podobne luzy. Łożyska to SKF-y z fabrycznym luzem c4. Łożysko od strony koła z 68 na wałku pośrednim miało jakby wyczuwalny luz od razu po montażu, czyli podobnie jak u kolegiamper, ale wał był sztywny. I teraz pytanie czy to normalne z luzem c4 ( bo wydaje mi się że nie)? czy może źle wycentrowany wał? Czy może trafiłem na podróbki. Doradźcie coś bo nie wiem co mam robić. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-12-15, 18:37
|
|
|
Skfy jak kupowałeś z allegro po taniości to pewnie podróbki |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2013-12-15, 19:09
|
|
|
Jak nie podróbki tak jak pisze czochu, to może zły montaż. |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-12-15, 19:22
|
|
|
Montowane na ciepło także odpada. Coś czuje że bez wymiany się nie obedzie. Tylko czy taka wymiana może negatywnie wpłynąć na żywotność układu korbowo-tłokowego? Bo jeśli tak to jestem w głębokiej dupie |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2013-12-15, 21:22
|
|
|
grajko91,
Źle wycentrowany wał może być przyczyną zużycia łożysk.
Kiedyś nawet na łożyska kiepskiej jakości CX zrobiłem ok 10 000 zanim zaczęły wykazywać oznaki zużycia , tak że osobiście w tym widzę przyczynę. |
_________________
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-12-15, 21:25
|
|
|
grajko91, Za ile kupiłeś te łożyska ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-12-15, 22:06
|
|
|
mczmok napisał/a: | Źle wycentrowany wał może być przyczyną zużycia łożysk. | własnie tak myślałem ale co z łożyskami w skrzyni? Czy ten luz c4 może być wyczuwalny? Wyczytałem, że w przypadku łozysk o tej średnicy górna odchyłka tego luzu wynosi 0,041 mm. Więc biorąc pod uwagę to że w skrzyni łożyska nie są aż tak ciasno pasowane to teoretycznie istnieje możliwosć ze ten luz mógłby może być wyczuwalny. Tylko po co Ci niemcy dali tam takie łozyska a nie inne . wojtek.mz napisał/a: | grajko91, Za ile kupiłeś te łożyska ? | za 150 zł od kniazwa Te same łożyska, które posiada w ofercie stazet oraz inni sprzedawcy. Dopiero po kupnie zaczęła mnie zastanawiać ta cena i podejrzewałem że to podróbki. Potem poczytałem, poszperałem, i to że jakiś użytkownik napisał mi ze to nie podróbki oraz fakt że łozyska były kompletowane przez MZA skłoniło mnie do ich montażu i zaczynam powoli żałować |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-12-15, 22:15
|
|
|
Jak MZA to większość części z taywanu czyli łożyska to podróby |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-12-15, 22:18
|
|
|
grajko91 napisał/a: | za 150 | za cały komplet ? to musi być podróbka |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-12-15, 22:35
|
|
|
wojtek.mz napisał/a: | za cały komplet ? | za calutki |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-15, 22:38
|
|
|
To jak to z tymi SKF ze stazetu?? Można je brać czy chińska podróbka, bo już głupieję od tych tematów jakie łożyska.
[ Komentarz dodany przez: kosior30: 2013-12-15, 23:28 ]
wojtek.mz napisał/a: | grajko91 napisał/a:
za 150
za cały komplet ? to musi być podróbka |
|
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2013-12-15, 23:48
|
|
|
Jeżeli chodzi o cenę to bardzo często, szczególnie w motoryzacji dochodzi do anomalie cenowych, gdzie komplety naprawcze sprzedawane mogą być w cenie niższej niż pojedyncze łożyska.
Taką informacje mam z hurtowni w której się zaopatruje.
Jednakże warto by było sprawdzić czy SKF faktycznie robiło taką akcję bo martwią mnie t2 łożyska skrzyni.
Ale jak powiedziałem CD wytrzymały przebiegi powyżej 10 000 a Fłt okresy naprawcze wału.
Natomiast łożyska skrzyni conajmniej 2 razy łożyska wału!
Czyli co przypadek? Bo nie wiem jakie by musiało to być go.......no aby w skrzyni po 2700 km potrzebna była by wymiana????? |
_________________
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2013-12-16, 00:00
|
|
|
Pomyłka |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez mczmok 2013-12-16, 00:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2013-12-16, 00:03
|
|
|
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez mczmok 2013-12-16, 00:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-12-16, 00:06
|
|
|
No to uwaga na fłty i podobne made in poland bo w tym roku fabrykę w kraśniku wykupili skośnoocy. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-12-16, 07:50
|
|
|
Innym powodem szybkiego zużycia mogą być kartery nie od pary a tym samym brak osiowości otworów. Luzu c4 nie da się wyczuć ręką przez ruszanie. Jeżeli czuć wyraźne pukanie to luz jest już w okolicach 0,1 mm. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
|