» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Jak jest różnica w luzach C4 i C3 łożysk.
Autor Wiadomość
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-12-16, 08:02   

mczmok napisał/a:
Jednakże warto by było sprawdzić czy SKF faktycznie robiło taką akcję bo martwią mnie t2 łożyska skrzyni.
Jak masz od sprawdzonego sprzedawcy to raczej nie masz się czym martwić.
mczmok napisał/a:
Bo nie wiem jakie by musiało to być go.......no aby w skrzyni po 2700 km potrzebna była by wymiana?????
Jak pisałem wyżej, łożysko na wałku pośrednim (od strony koła z68) od razu po zamontowaniu miało delikatnie wyczuwalny luz. Kolega amper, miał identyczną sytuację ze sprawdzonym łożyskiem. Wyczytałem że łożyska z powiększonym luzem wewnętrznym nie powinny byc montowane tam gdzie nie on jest wymagany ponieważ, ten wstępny luz spowoduje przyśpieszone jego zużycie. Może z tymi luzami coś się pozmieniało od czasów NRD. W moim przypdaku zauważyłem głosniejszą pracę skrzyni przy zmianie biegów na rozgrzanym silniku czego przyczyną mogły być te łożyska. Na zimnym było ok.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-12-16, 08:11   

Nie twórz teorii na podstawie 2 przypadków. Ja Ci gwarantuje, że to nie wina luzu c4...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-12-16, 11:54   

Skoro jest tak jak mówisz, to łożysko nie miało prawa posiadać wyczuwalnego luzu, czyli najprawdopodobniej to podróba
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-16, 11:58   

Jak trafisz na podróby, to tak jest. Kiedyś kupowaliśmy SKFy z ojcem do skrzyni w Escorcie i nowe łożysko miało luz wyczuwalny już w ręce (jeszcze nie zamontowane). Wróciliśmy do sklepu, wymienił nam na inne i na miejscu od razu rozpakowaliśmy i takie samo było. Gość stwierdził "Widocznie musi tak być". Wtedy grzecznie poprosiliśmy o zwrot kasy, zamówiliśmy w innym sklepie i przyszły już bez luzu - inna partia, albo (co bardziej prawdopodobne) inny producent. Zwróciłem wtedy tylko uwagę, że te pierwsze (z luzem) były Made In EU, a te drugie były Made In Spain.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-12-16, 12:31   

no cóż problem jest dosyć złożony. Generalnie te łożyska co są w MZA raczej na pewno są oryginalne. Problemem jest czy po drodze pod przykrywką łożysk z MZA nie są wprowadzane do obiegu łożyska podrabiane. Tego nikt na oko nie zobaczy, łożysko jest łożysko a podrobić pudełko to ja mogę nawet na drukarce w domu ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-12-16, 12:36   

To nic tylko wymieniać łożyska. Może ta wymiana wpłynąć niekorzystnie na układ korbowo - tłokowy? Mi się wydaje że nie, ale ja się nie znam :smile: W tych luzach to się troche pomieszałem bo ta wartość którą podałem dla C4 wynoszącą max. 0,041 mm, tyczy się dla łożysk wału. Natomiast łożyska w skrzyni mają mniejsze średnice otworów, a tym samym mniejsze luzy wewnętrzne - w przypadku dla łożyska na wałku pośrednim 6204 C4 luzy mieszczą się przedziale 0,020 do 0,036 mm.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-12-16, 12:37   

jak rozłożysz bez szarpaniny to nic się nie stanie.

[ Komentarz dodany przez: kosior30: 2013-12-17, 12:30 ]
Panie Romku, zdania zaczynamy z wielkiej litery ;)

[ Komentarz dodany przez: intr: 2013-12-17, 15:00 ]
No to popraw :P
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2013-12-17, 14:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 392
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2013-12-16, 21:16   

Ludzie z Intercarsu także maja już swoją opinię na temat SKF ....raczej nikt bez potrzeby nagłej gotówki nie zaproponuje produktu, który zaraz pada jak mucha ...bo straci klienta/ów.....nie kilku lecz kilka tysięcy! Radzę omijać np. pompy wody ...ja przeszedłem na włoskie KWP z metalowym wirnikiem. Poza tym po co w skrzyni C4 skoro praca obu wałków wymaga niemal idealnej osiowości aby zachować przyzwoitą trwałość.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15