» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Jak ustawić poprawnie zapłon w motorynce.
Autor Wiadomość
Niezalezny 
Wiejski motórzysta


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 21
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 65
Skąd: Wschód
Wysłany: 2012-01-06, 01:25   Jak ustawić poprawnie zapłon w motorynce.

Witam!

Mam mały problem gdyż nie wiem jak ustawić poprawnie zapłon w motorynce.
Szukałem na necie poradniki ale dla mnie to czarna magia.
Potrafię złożyć silnik od A do Z ale dla mnie zapłon to czarna magia.
I proszę jeśli możecie to wytłumaczcie mi to po "chłopsku"

Mogę na was liczyć?

Z góry dziękuję!
_________________
Wiec, chcesz zmienić świat, tak?
IFA - I Fuck Automats !
...Chroń Mnie Boże Przed Diabłami W Mundurach o Niebieskim Kolorze...
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 6x MZ
Pomógł: 19 razy
Wiek: 19
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 812
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-01-06, 09:41   

Najprościej to będzie tak:
1. Kręcisz wałem zgodnie z kierunkiem pracy silnika aż do GMP (Górny Martwy Punkt).
2. Bierzesz szczelinomierz i ustawiasz przerwę na platynkach. Chyba 0.4mm, dokładnie nie pamiętam
3. Kręcisz wałem aż do GMP (górny martwy punkt). Bierzesz suwmiarkę i w otwór świecy wkładasz jej głębokościomierz. Wsuwasz do momętu zetknięcia z tłokiem. Patrzysz ile wyszło i zapamiętujesz.
4. Kręcisz wałem i patrzysz kiedy platynki ZACZNĄ się rozwierać. Do tego może ci posłużyć kawałek cienkiej karti wsuniętej w platynki.
5. Jak już zaczną się rozwiera mierzysz suwmiarką ile wychodzi.
6. Jak w GMP miałeś np. 20mm a tu masz 22mm, to wiesz że punkt zapłonu wychodzi 2mm a ma być 3mm
7. Poluzowujesz 3 śrubki za magnetem i podstawę zapłonu kawałek przesuwasz w odwrotną stronę pracy silnika. Dokręcasz 3 śrubki.
8. Teraz musisz zrobić to co w w punkcie 4 i 5.
9. Jak po tym pomiarze wychodzi Ci przykładowo 22.5mm wiesz że musisz cofnąć jeszcze trochę.
10. Regulujesz tak aż uzyskasz te 3mm.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 150 '89
MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Romet Komar 2352 '81
Peugeot 306
 
 
     
kosior30 
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 112 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 4736
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-06, 11:39   

Biorąc pod uwagę grubość papierka ustawiamy zapłon odrobinę późniejszy, tzn nie na 3 mm tylko np na 2,5mm. Przerywacz bez papierka otwiera się wcześniej, niż z papierkiem. Dlatego po tej kompensacji wyjdzie "coś koło 3mm". Jak wyjdzie delikatnie za późny, to nic - LO paliwa jest i tak większa, niż dla warunków wzorcowych.
_________________
Motor to masz w pralce!

"Są tu jakieś konkretne szpary zdatne do dmuchania?"

Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"

http://www.polskajazda.pl...met/Komar/81468
http://picasaweb.google.pl/kosior30
http://www.pullthewire.art.pl/
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 6x MZ
Pomógł: 19 razy
Wiek: 19
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 812
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-01-06, 13:12   

kosior30, słuszna uwaga
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 150 '89
MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Romet Komar 2352 '81
Peugeot 306
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2014 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 12