» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Jak szybko i ładtow podnieść w małym stopniu V-max MZ 251
Autor Wiadomość
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2011-12-20, 19:53   Jak szybko i ładtow podnieść w małym stopniu V-max MZ 251

Witam!!!

Dzisiaj mam dla was taki mały sofcik dla ETZ, jest to modyfikacja dla tych którym brakuje trochę prędkości ;d A więc za nim zacznę mówić konkrety powiem ogólnie na czym bedzie polegał ten zabieg i co on da;) Więc jak każdy wie (może nie każdy, większość tak myślę) MZ 251/250 ma strojenie wydechu na 5500rpm i przy tej prędkości obrotowej powinna wystąpić moc maksymalna która zdaniem mocowni IFA jest w granicach wartości 21KM ale nie o mocy tu będzie rozmowa chodź ta też się zwiększy w małym stopniu;d Wczoraj siedząc w domu wieczorem i się nudząc znalazłem moje notatki z wakacji z wymiarami wewnętrznymi orginalnego wydechu MZ ETZ 251 który został rozcięty tak by mógł mi posłużyć za obraz poglądowy;) a wracając do wymiarów naniosłem je na program EC 2 (zdjęcia przedstawione niżej ) w programie Strojenie wyszło te 5500rpm ale jednak patrząc, że program sugeruje średnice końcówki wydechu 29mm a w mz jest 22mm co z pewnością wpływa zadławiająco na silnik i go ogranicza po przez mniejszą przepustowość;) A nie wspomnę nic o innych elementach tłumika co też są nieodpowiednio dobrane;d Więc podsumowując wydech jest strojone na 5500rpm ale jest zadławiany moim zdaniem w celu ograniczenia mocy.... Teraz przejdę do samej przeróbki polega ona na skrócenia kolanka od strony łączenia go z wydechem a jeśli chodzi o osiągi to są one zależne od wartości o jaką skrócimy kolanko(im więcej skrócimy tym większe strojenie i tym większa prędkość) A że jak wiecie lubię nanosić teorie na maszyny a potem taka maszynę testować na drodze;d a więc dzisiaj u kolegi skróciłem kolanko o 51mm co zwiększyło strojenie na @5700rpm do tego zwiększyłem średnice końcówki wydechu na wymiar 24mm (rozszlifowałm) po złożeniu oczywiście jazda;) zrobiłem trzy próby, przyspieszenie może minimalnie większe;p ale odczuwalne;) a v-max +6km/h więcej 147km/h mierzyliśmy z kumpla r6 ;d oczywiście to też zależy od przełożenia ale jak ktoś ma orginalnie tak jak kolega u którego to przerabiałem to będzie miał podobny efekt;d Aha jeszcze dodam o co chodzi z montażem kolanka w wydechu: koniec kolanka musi wejść tak żeby był równo jak zaczyna się rozszerzać wydech;) i tyle ;) teraz dodam jak to wyglądało po naniesienu na program przed i po przeróbce. oczywiście nie można się tu sugerować końcem wydechu tylko samą komorą rezonansową i tyle;)
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2011-12-20, 22:57   

Ile mm seryjne kolanko wchodzilo naddto w wydech - tak z ciekawości pytam ?

Dobrze by było zrobić kpl spawaka z kolankiem rozszerzającym sie zaraz za cylindrem bo był by fajny efekt dopiero.
Znalazlem fajny program do full tuningu 2takta - znajduje sie na stronie naszego kolegi magsd http://www.imaginex.eu/2strokec.html mozna nim obliczać doslownie wszystko - od portingu , przez liczenie dyfuzora po obiczenia stopnia spreżania - pokazuje np rysrunek kształtu głowicy http://www.imaginex.eu/2strokec.html

jakby ktoś chcial rysunek portow etz 250 z jakiejs starej broszury tuningowej mz
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2011-12-21, 08:51   

dodek10 napisał/a:

Ile mm seryjne kolanko wchodzilo naddto w wydech - tak z ciekawości pytam ?


wchodzić nie wchodzi;d głęboko;) dlatego po skróceniu kolanka cały wydech idzie do przodu o jakieś 2cm a uchwyt zostaje wiadomo w tum samym miejscu wiec trzeba to trochę przez siłę zrobić;d tak żeby koniec kolanka doszedł do początku rozszerzania sie dyfuzora komory rezonansowej;) Kombinuj;)

Co do mapy okien na tej mapie to ta mapa jest już po przeróbce;p widać spore zmiany czasów;d i ssący jest większy;) Cylindry mz mają duże okna i spore czasy... nie zmieniał bym ich a jak już to nie w tą stronę;d do tych silników się tylko wydechy dokłada;) 7000rpm bez zmiany czasów można 250 stroić;) Ludzie to piłują bo nie chcą wydawać kasy na zrobienie nowego tłumika wolą wziąć pilnik i podpiłować za darmo;d

u mnie jest tak;d
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-01-10, 11:11   

ciekawa stronka http://www.modelgasboats.com/Tuning_a_Tuned_Pipe/
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2012-01-11, 19:06   

amper, ciekawe jest to co piszesz, bo w zasadzie, bez wiekszych kosztow, po pewnych ingerencjach (niestety juz nieodwracalnych), mozna by zwiekszyc moc silnika EM250, jak i moment obrotowy, z tego co zrozumialem. Zastanawiam sie, do jakiej granicy obrotow mozna sie tak bawic ? Piszesz o 7tys. obr./min, co dla tego silnika wydaje mi sie zabojcze.
5700 rpm., jest jeszcze rozsadne, bo drastycznie zuzycie paliwa nie wzrosnie, ani jakos mega sam silnik nie dostanie w kosc, ale 7tysiecy :?:
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-01-12, 17:50   

taka zabawa z kolankiem to maximum 5700rpm bo wątpię żeby ktoś skracał o tyle kolanko ze nie da się potem tłumika podwiesić pod silnikiem... większe strojenia to po prostu przecinanie tłumika na 3cm przed ostatnim spawem i skrócenie komory rezonansowej o odpowiednią wartość i ponowne jego zespawanie... ale problem z przepustowa wydechu się pojawi, bo system tłumiący był liczony na konkretni przepływ i tak na prawdę jak ktoś robił schemat poprzeczny tłumika mz zauważy, że to nie wyrabia przy oryginalnym strojeniu... dlatego jest taka różnica jak sie zrobi od nowa dyfa dla mz o tym samym strojeni 5500rpm a moc jest większa bo po prostu oryginalny tłumik ja dławi ale to nic w porównaniu do tłumików z allegro;d i wszystkich produkcji innej niż DDR ;d tam jest masakra strojenie też co mrawda 5,5krpm ale 4komory tłumice i z każdej do każdej dwie rurki fi 13mm;d łączna długość tych rurek to 2x 30cm;d najlepiej dla tych co chcą zachować wygląd tłumika DDR a zmienić strojeni i przepustowość to rozbebeszenie jego całkowicie i wsadzenie nowego rdzaju tłumika mjego projektu za jakiś czas zaprezentuje ten tłumik bo ja robie właśnie to do swojej MZ
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
sarius 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2012-01-25, 23:06   

Mam u siebie poprzycinany wydech w mz 251. Jak ją kupiłem to już tak było. Pytanie do tych co widzieli ten wydech od środka - jak tak zrobiony tłumik wpływa na pracę silnika.

https://picasaweb.google.com/117957716409352797146/Desktop?authkey=Gv1sRgCPnZvdn8ut6dXA#5701694000381733346

A teraz objaśnienia do rysunku:
79 cm to jest jednolity wydech tak jak w oryginale, potem jest ucięty i do tego jest doklejona klejem do wydechów końcówka o długości 17 cm i do tego doklejona ta ostatnia cześć tłumika przez którą wylatują spaliny (długość około 2 cm). Ten kawałek o długości 17 cm pewnie był przycinany z jednej jak i z drugiej strony i wydaje mi się, że jest pusty w środku. Szkoda mi to wszystko psuć, żeby sprawdzić. Proszę o komentarze jak taka budowa tłumika w TEORII wpływa na pracę silnika.
Ja tym motorem najwięcej jechałem 120 km/h, ale to się musiałem przychylić. Kompresje sprawdzałem w warsztacie i wyszło 10,5 atm, więc albo wina regulacji albo wydechu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14