» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-12-28, 17:14
Lotem błyskawicy czyli 160km/h prędkość przelotowa
Autor Wiadomość
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2012-01-26, 09:17   Lotem błyskawicy czyli 160km/h prędkość przelotowa

Sarius ty też chcesz latać etyllą po 160 xD? Jeden taki człowiek ostatnio był na forum xD
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-01-30, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-01-26, 10:17   

norbertmz napisał/a:
Sarius ty też chcesz latać etyllą po 160 xD?

Kiedyś jechałem etką 250 prawie 146 km/h na zębatce z 251 - motocykl zaczął się unosić odczucie jakby ubyło mu z 3/4 masy - nierówności drogi powodowały uczucie jakbym miał się unieść w górę - więcej już nie próbowałem.
Jazda ETZ szczególnie 251 która jest mniej stabilna przy takiej prędkości jest bardzo niebezpieczna - nie polecam, wręcz odradzam -chyba że na torze kiedy nie spotyka się nieprzewidzianych sytuacji jak na drogach publicznych.
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-26, 10:44   

Już kiedyś pisałem, ale mogę jeszcze raz jako ciekawostkę, że dlatego iż konstrukcja ramy, pozycja na motocyklu i geometria ogólna nie pozwala jeździć bezpiecznie z prędkością większą niż 150 km/h moc silnika w 500 została ograniczona do tych 27 na początku i 34 później, gdy wprowadzono mocniejsze i dłuższe wahacze. Przy fabrycznych 50 koniach i tej masie motocykl rozpędzałby się do ponad 180. Niestety sprzęt jako całość nie jest zdolny do jazdy z tymi prędkościami, już przy 150 jak napisał Mczmok ma sie wrażenie, że ETA unosi się w powietrze a nogi jest ciężko utrzymać na podnóżkach... Potwierdzam to samo zjawisko w 500, która ma mocniejszą ramę.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
sarius 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2012-01-26, 14:52   

Nie chce jechać 160 km/h. Wystarczy mi fabryczne 140 km/h. Bez problemu mogę się rozpędzić do 110 km/h, a potem jest lipa. To co powiedzie na temat tego wydechu co wkleiłem zdjęcie. Pogarsza to moc?
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-26, 15:22   

sarius napisał/a:
Wystarczy mi fabryczne 140 km/h.


Nie wiem gdzie to wyczytałeś. Fabrycznie producent przewidział 125-130 km/h. Żeby jechać 140 byś musiał wykręcić obroty rzędu 6400-6500. Powodzenia...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-01-26, 15:48   

Ja moim skorpionem leciałem ponad 160 km/h i zachowywał się w miare normalnie. :smile:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-01-26, 16:40   

Niegdyś Ojciec miał dwie ETZ 250tki i po nich pozostała taka malutka ksiażeczka i w niej jest napisane prędkość maksymalna 130-135km/h
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
Ostatnio zmieniony przez ETZPOWER94 2012-01-26, 17:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-01-26, 17:05   

ETZPOWER94, Potwierdzam, mam w domku pierwsze wydanie książki pt. Jeżdżę motocyklem MZ ETZ 250, są też opisane ETS-y i TS-ki, jest ona z 88 roku i też pisze 135 km/h :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa

Wysłany: 2012-01-26, 17:11   

ETZPOWER94 napisał/a:
i w niej pisało
ETZ_PRORIDER napisał/a:
i też pisze 135 km/h
Panowie jest napisanie, jest napisane ;)

Czyli prędkości rzędu 140 km/h na MZ spowodowane są np. mniejszym profilem opony i oszukiwaniem prędkościomierza?
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-01-26, 17:36   

Te prędkościomierze zazwyczaj zaniżają wartość wskazań prędkości, sprawdzając z innym motocyklem lub samochodem wyjdzie te 140, dla 250 to nic dziwnego...
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-26, 23:09   

Ciekawe, ciekawe :hmm:

Sprawdźcie se z gpsem jak nie wierzycie, albo stoper w dłoń i przejedźcie dokładnie kilometr według słupków kilometrażowych przy drodze.

ETZPOWER94 napisał/a:
Niegdyś Ojciec miał dwie ETZ 250tki i po nich pozostała taka malutka ksiażeczka i w niej jest napisane prędkość maksymalna 130-135km/h


No i co z tego? W serwisówce masz wykres zależności prękości na poszczególnych biegach w funkcji obrotów silnika. Ja policzyłem to z przełożeń i wychodzi dokładnie to samo co na wykresie. Resztę napisałem w poprzednim poście.

hecktor2 napisał/a:
Czyli prędkości rzędu 140 km/h na MZ spowodowane są np. mniejszym profilem opony i oszukiwaniem prędkościomierza?


Wiem tylko tyle, że mój obrotomierz (dopóki działał :P ), to pokazywał idealnie obroty, bo się zgadzały z wykresem w książce i z prędkością na gpsie. A z prędkościomierzami to jest różnie. Mój pokazuje względnie dobrze w przedziale 70-80. Poniżej zaniża, powyżej zawyża. Wykalibrowałem go obróceniem wskazówki na tyle, na ile się dało.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2012-01-26, 23:15   

120-130 i ani deka więcej taka prawda...
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-01-27, 09:11   

Moja prędkość 146 była mierzona licznikiem rowerowym - było to z 14 lat temu - nie było GPS=ów , ale rowerowy mierzył prędkość dokładnie.
Jechałem wtedy z górki na większej zębatce-pamiętam że przekraczając 130-135 motocykl zaczynał stawać się nie stabilny.
Zjawisko to było to na tyle uciążliwe że całą uwagę musiałem poświęcić na obserwowanie drogi i walkę z wiatrem, nie miałem możliwości patrzeć na prędkościomierz - odczytałem V-max z pamięci tego licznika dopiero po zatrzymaniu.

[ Dodano: 2012-01-27, 09:14 ]
norbertmz napisał/a:
120-130 i ani deka więcej taka prawda...

Przy obecnych tokach taka prędkość też nie jest możliwa...
_________________

 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa

Wysłany: 2012-01-27, 10:12   

Zakładając, że obrotomierz działa dobrze (sugerowałem sie Kosiora kalkulatorem)To mój prędkościomierz do 50 pokazuje w miarę dobrze. Po przekroczeniu zaczyna oszukiwać o jakieś 7 km/h na plusie.
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-01-27, 10:30   

kosior30 napisał/a:
Żeby jechać 140 byś musiał wykręcić obroty rzędu 6400-6500. Powodzenia...

Pamiętam, że tyle cisnąłem jak się do wrocka przeprowadzałem do wrocka :lol:
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-27, 10:50   

Super jest rozmowa o tym kogo eta ile wyciąga :DD o ile mi wiadomo oryginalna serwisówka do 250'tek podaje 120 km/h, prospekty 125 - 130, 135 km/h dla 301 i 145 dla 500 NRX (34 konie).

150'tki 105 i 110 w zależności o wersji silnika...

Mam gps'a, mam 150 i mam 500. 150'tka wyciągała mi 105 i ani grama więcej. Bo bardzo dobrym dostrojeniu tego silnika (nie przerabianiu) udało mi się uzyskać 110 km/h na prostej (przy licznikowych 120 i obrotomierzu za 7 tysięcy)

500 to samo, 145 km/h na autostradzie i ani kilometra więcej. Licznik pokazuje tyle samo, bo nie zawyżają one za bardzo (zależy też od tego, na jakiej oponie jadę)

Tak więc jak kto uważa, że mu seryjna 250 jedzie 150 przy 21 koniach, a ja przy 34 koniach wyciągam jak fabryka chciała 145 (motocykle mają te same masy) to zapraszam na tej turbo MZ'cie na zlota i tam na długiej prostej zweryfikujemy jadąc obok siebie te niewyobrażalne dla 250/301 prędkości... Mogę iść nawet w zakład (ale o kasę a nie "o racje", bo już za stary jestem na zabawy rodem z podstawówki ;) )

Czyli jedziemy obok siebie, ja dostosowuje przyspieszenie do możliwości 250'tki i jedziemy aż prędkość przestaje już wzrastać. Jak dodam gazu i odjadę wygrałem, jak pojedziemy równo, albo ktoś mnie przegoni - moja strata ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-27, 11:08   

mczmok, prędkość maksymalna się podaje dla warunków wzorcowych, czyli brak wiatru i płaska, pozioma droga. Ja w czechach też poleciałem 140 i to w 2 osoby. Tyle że zjazd z górki był chyba dłuższy niż kilometr i pochylenie co najmniej 5%. Po tym zjeździe pojawił się niepozorny zakręt, ale złożenie się weń nie było wcale takie bajkowe...

Najwięcej co mi się udało uzyskać na równym, to jakieś 132-135, ale to było też przy wietrze w tyłek. Oba te "osiągnięcia" jeszcze na starym BVFie. Na BINGu nie ma szans, żebym tyle pojechał, nawet na tłoku 300. Dlatego te wszystkie 140 i więcej na seryjnej 250 to możliwe, ale z Kasprowego z żaglem :torba":
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa

Wysłany: 2012-01-27, 12:08   

kosior, dlaczego na Bingu miałbyś lecieć mniej? Przecież fabryka nie pozwoliłaby wprowadzając Binga na obniżenie prędkości maksymalnej. Jedyną opcją że nie pojedziesz tak szybko wydaje mi się, że podawanie mniejszej ilości mieszanki prez Binga spowoduje gorsze chłodzenie tłoka, co może spowodować zatarcia na "cudownych" tłokach.
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-01-27, 14:50   

kosior30 napisał/a:
mczmok, prędkość maksymalna się podaje dla warunków wzorcowych,

Przecież pisałem że z górki i też nie na odcinku 100 metrów.
Ten sam licznik pokazywał ok 122 km/h i ani grama więcej w warunkach wzorcowych bo miał pamięć największej prędkości i pozostawało to na długo w pamięci.
Te wszystkie osiągi o których piszę były na 100 % oryginalnym motocyklu (wydech, gaźnik) oraz ze mną na pokładzie wagi ok 75 kg (a teraz 95), nie pamiętam czy miałem wtedy owiewkę no i czy się pochylałem do przodu - chyba tak, później z osiągami było tylko gorzej.

hecktor2 napisał/a:
kosior, dlaczego na Bingu miałbyś lecieć mn :klnie: iej?

Faktycznie w moim przypadku gaźniki binga są oszczędniejsze przy największych prędkościach ale silnik bardziej się grzeje no i prędkości takiej nie osiągnąłem jak na starym gażniku ale wina może być ze strony wydechu. W sumie nigdy nie przekroczyłem 5 l/100, na BFV ponad 6 się udawało.
Mój styl jazdy w mieście jest raczej umiarkowany na trasie bywa różnie :mrgreen:

[ Dodano: 2012-01-27, 14:52 ]
na Bingu ETZ-tak leci mi max 120-125 licznikowo i to z górki na A4 w mieście nie mam jak się rozpędzić.

[ Dodano: 2012-01-27, 15:04 ]
kosior30 napisał/a:
Ja w czechach też poleciałem 140 i to w 2 osoby.

Może ETZ-tka z 2 osobami się inaczej zachowuje :?:
_________________

 
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2012-01-27, 16:52   

Ja proponuje zakończyć ta dyskusję bo tylko denerwuje i miesza ludziom w głowach :)
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15