» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
300ccm w MZ
Autor Wiadomość
sihijofens 


Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Płock i okolice
Wysłany: 2006-04-05, 20:42   300ccm w MZ

Poszukuje osoby, która wie skąd zdobyć cylinder na 300ccm - sa takie do zdobycia za zachodnią granicą ale koszt ponad 100 ojro znięcheca mnie do takiego zakupu. Może ktoś zna firmę doraabiającą tłoki - zrobić szlif to w sumie nie problem tylko coś odpowiedniego musi potem w tym cylindrze góra-dół zasuwać, a jak na razie nie znalazłem nikogo kto zajmuje się wykonawstwem (za rozsądną cenę) tłoków.
Jeśli macie jakieś doświadczenie w tym temacie piszcie!!! Wiem że \"rakiety na kołach\" z etki nie zrobię ale tak dla własnej satysfakcji chcę z tego silniku trochę \"wykrzesać\" :-) ))

[ Dodano: 2006-04-05, 21:16 ]
od razu uprzedzam, ze wiem ze juz taki temat był jednak zakładam jeszcze raz zeby ktoś to w ogóle przeczytał, w poprzednich wątkach nie ma żadnych konkretnych informacji, a pisanie ze w oryginalnym cylindrze nie da sie zrobic szlifu tak aby uzyskać 300ccm jest nieprawdą - jestem juz umówiony z szlifiernią, pomierzyli cylinder i napewno wyda, i żeby nie było głupich komentarzy nie robi tego "pan Mietek za flaszkę" :wink: tylko zakład, który wykonuje między innymi naprawy gwarancyjne dla BMW więc raczej nie są to laicy. Problem polega na tym, iz nigdzie nie moge dostać takiego tłoka, żeby było o.k.
Sądze że jest o co walczyć gdyż przy takiej przeróbce + polerowaniu kanałów oraz wypełniaczach zmniejszających pojemność szkodliwą skrzynki korbowej można odczuwalnie poprawić osiągi silnika.
W moim przypadku silnik montuje we własnej konstrukcji tak więc problem wyginających się mocowań silnika również mnie nie dotyczy.
Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto ma coś konkretnego do napisania oprócz tego, że juz ten temat był. Jeśli tylko takie odpowiedzi mają sie pojawiać to lepiej nie marnujcie swojego czasu zeby mi odpisywać "do kosza" itp, od tego jest admin.

Ukłony dla wszystkich!
_________________
Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie! :-)
 
 
     
arsene 
Zlotowicz
arsene

Motocykl: no kilka ich jest
Pomógł: 11 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 479
Skąd: MIŁOSZEWIEC
Wysłany: 2006-04-05, 21:51   

witam
kiedys w necie przypadkiem natknałem się na stronę firmy wykonującej tłoki na zamówienie, żałuję ale nie mam linku i nie pametam gdzie to było. Proponuję poszukać a ja w wolnej chwili poszukam u siebie w notatkach i wizytówkach.
Pozdrawiam

ArturL
_________________
te kilka to: MZ ES 250 60r x 2, WSK M06-L 64r, skuter Keway czy jakos tak żony oraz gablota na jazdę z małżonką - BMW R1100 RT Polecam oto strona żony http://robotkireczne.net.pl a tam cuda. zazik i itd: http://zaporozec.eu
 
 
     
Luk 
Senior Euchenio


Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: z Bangladeszczu
Wysłany: 2006-04-05, 21:59   Re: 300ccm w MZ

Witaj!
Cytat:
...w poprzednich wątkach nie ma żadnych konkretnych informacji...

Przeczytaj jeszcze raz wszystkie watki. Dokladnie.
Cytat:

Sądze że jest o co walczyć gdyż przy takiej przeróbce + polerowaniu kanałów oraz wypełniaczach zmniejszających pojemność szkodliwą skrzynki korbowej można odczuwalnie poprawić osiągi silnika.

Jezeli chodzi o zmniejszanie pojemnosci szkodliwej skrzyni korbowej to nie ma zbyt duzego pola manewru, bo poza zaslepieniem otworow w tarczach walu niewiele da sie zrobic (mozna sie bawic w nakladki na wewnetrzna strone tarcz ale IMO szkoda zachodu). Skup sie bardziej na ukladzie wydechowym.
Cytat:

W moim przypadku silnik montuje we własnej konstrukcji tak więc problem wyginających się mocowań silnika również mnie nie dotyczy.

Pochwal sie ta konstrukcja. :)
_________________
pozdr.
Luk

MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-05, 22:01   

na początku piszesz skąd zdobyć cylinder, a puzniej ze to nie problem i sibe rozszlifujesz :|
tłok mozesz:
- dobrac od trabanta/wartburga( nie wiem czy sie nadaje)
- kupić niemiecki oryginalny do 301
- ktos pisał ze w polsce mozna taki dostac :roll:
 
     
sihijofens 


Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Płock i okolice
Wysłany: 2006-04-05, 22:49   

wojciech944, przyznaje Ci rację, mały zonk zrobiłem nie określając dokładnie o co mi chodzi. Mianowicie piszę na początku, iż poszukuje cylindra 300ccm bo taka jest prawda. Pamiętajmy, że łatwiej jest coś kupić niż dorobić. Nie uważam abym zaprzeczał sobie pisząc dalej, że w sumie można rozszlifować cylinder od 250 - bądź co bądź jest to możliwe ale, i tu sie powtózę, łatwiej jest kupić gotowy element niż go dorabiać dlatego na początku swojego postu zapytuję o ewentualne namiary na taki cylinder.
Z Twojej wiadomości niestety niewiele wynika:
[quote="wojciech944"]tłok mozesz:
- dobrac od trabanta/wartburga( nie wiem czy sie nadaje)
- kupić niemiecki oryginalny do 301
- ktos pisał ze w polsce mozna taki dostac[/quote]
po co pisać taką informację o dobieraniu tłoku od trabanta skoro nie jest sprawdzona? nie wiesz czy pasuje rozmiar sworznia, jaka jest masa tłoka od trabiego, ja tez tego nie wiem, a oczekuję konkretnych odpowiedzi, a nie bicia piany, równie dobrze można napisać , że pasuje tłok od ursusa ale to nie sprawdzona informacj :lol:
nie potrzebuję też informacji, ze ktos pisał ze mozna taki dostac w Polsce, taka informacja jest bezużyteczna jeśli nie napisałeś kto, nie sądzisz?
a jeśli piszesz, ze mozna kupić niemiecki oryginał na 301 to napisz gdzie

Więcej konkretów, chciałbym sie czegoś dowiedzieć a nie czytać docinki, że się powtarzam. Niestety błądzić jest rzeczą ludzką.
Szacunek dla wszystkich!
_________________
Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie! :-)
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-04-05, 23:31   

sihijofens, po pierwsze (nie chce bawić sie w moda) ten temat mogłes kontynuować w tamtym temacie bo jak dobrze pamiętam to tam jest wszystko i może być jeszcze wiecej na temat 300ccm,
po drugie:

sihijofens,
Cytat:
łatwiej jest coś kupić niż dorobić

jeżeli tak to czemu nie kupisz tego za 100 Euro? sprawa jest oczywista raczej zalezy od ceny a nie od kupienia czy dorobienia chodz musze przyznać zę akurat części silnikowe lepiej kupić.
Pozdrawiam
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-04-06, 00:09   

dokladnie w tamtym temacie jest wszytsko,sam go zakladalem bo tez interesuje mnie ta przeróbka,nowoscia zadno nie jest ze mozna rozwiercic cylinder do 291ccm bo tyle ma dokladnie ETZ 301 ,srednica cylindra to 75,5 mm,po dokladniejszych pomiarach okazuje sie ze tzreba zebrac nie wiele ponad połowe materiału tulei cylindra 250 czyli jeszcze ujdzie,momo ze ksiazka pisze ze mozna max 2 mm,pozniej tylko dopasowac uszczelke pod głowice,odnosnie tłoka to jest podany nawet namiar na sklep w ktorym mzona kupic nominalny tłok do ETZ 301 koszt to ok 75zł kolega FIREWOLF jesli sie niemyle podał dokladny namiar na ten sklep adres i tel. wiec niewidze problemu ,jesli przerobka bedzie robiona w 251 to naturalnie cylinder musi byc tez od 251 z wiadomych wzgledow...najproscie kupic od kogos zajechany kompletnie cylinder,do takiego szlifu to moze konkret rysy miec i po 4 szlifach byc :wink: ,jest nawet opisane co zrobic jesli zdecydujemy sie na tłok od trabanta...pozdrawiam..
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
krycha154 
MZ POWER MANIA :)

Motocykl: obecnie żaden
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 53
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2006-04-06, 07:28   

no chyba cos ci pomoge znalazłem stronke firmy która zajmuje sie produkcją i handlem częściami do motocykli i tam jest tłok to etz o pojemności 300ccm oto link
http://www.almot.com.pl
 
 
     
sihijofens 


Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Płock i okolice
Wysłany: 2006-04-06, 09:12   Dzięki za odpowiedzi!

Dzięki krycha za ten link, taka informacja to rozumiem!!! :D
Dzięki SOVIETVW za to, że sie wypowiadasz i podajesz u kogo w postach można znaleźć namiary na sklep, który oferuje części do zrobienia 300ccm.

Jeszcze raz o tym, że temat otworzyłem nowy wątek. Napisałem już do moda żeby podłączyli pod wątek: ETZ 251 na 301...da sie czy nie?? [/i]

[ Dodano: 2006-04-06, 09:19 ]
Zapomniałem dodać, że to zdjęcie zrobiłem 2 miechy temu, jest już przeniesienie dźwigni zmany biegów na przód plus sporo innych szczegółów ale najbardziej czekałem na namiary na te 300ccm!!! Jak tylko zdobęde wszystkie części i założę to napiszę jak to działa. Jeśli ktoś chce mogę przesłać dokładniejsze zdjęcia (ale też 2 mies temu robione).
pozdrawiam wszystkich, którzy przerabiają mzty!
_________________
Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie! :-)
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2011-11-16, 22:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-06, 14:40   

sihijofens, to jest forum, tu sie nie tylko zadaje pytania i oczekuje odpowiedzi
tu sie rozmawia na dany temat i wymienia swoje doświadczenia i wiedze
nie możesz kogos ganić, za to ze nie udzielił pełnej wypowiedzi
bo kazdy pisze to co wie i chce pomóc
najleprze tłoki i cylindry mozesz kupić w http://www.rzt-power.de/
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-04-06, 15:24   

Lepiej zmień wydech...na jakiśdo 2T...bo na tym ten sprzet nigdy nierozwinie swoich pełnych mozliwości...

Co do samej konstrukcji:
Z jakiej stali wykonałes rame? czym doginałes i spawałeś ? Czy sa na to jakieś przeliczenia czy to robione jest na oko?
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
sihijofens 


Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Płock i okolice
Wysłany: 2006-04-06, 17:09   jak to wyspawać...

Rama została wykonana z dwóch motocykli : shl m11 175 i ETZ 250. Jak się dobrze przyjrzeć, na żywo bo na zdjęciu tak nie widać, to naprawdę niewiele jest miejsc połączeń elementów, które staniowiły jedną całość w dwóch różnych ramach. Nie będe pisał tu bajek, że jakieś specjalne symulacje komputerowe były robione :wink:
Ramę zasadniczą motocykla przymocowano do stalowej ramy zamocowanej na ciężkim i masywnym stole, dzięki temu udało sie ustalić położenie ramy w płaszczyźnie prostopadle do pionu,a następnie względem tej płaszczyzny ustawiono mocowanie silnika, główke ramy oraz mocowania tylnego koła. Dzięki temu trzyma ślad, koła "nie kładą się na siebie", generalnie prosty jest.
Rame pospawałem spawarką Bester 1800W. Tylny błotnik jest na stałe przymocowany do ramy (zrobiony jest z przedniego do mz TS 150, tylko na pół rozciety i wstawiony 3cm pasek blachy, pospawane migomatem). Najtródniej bylo z zbiornikiem - zrobiony jest z dwóch kawałków blachy dzięki czemu było mniej spawania :lol: Najpierw wykonałem szablony z kartonu, oczywiście za pierwszym razem sie nie udało :wink: , a gdy juz miałem wszystko gotowe przeniosłem szablony na blachę 1mm, wyciąłem, pozaginałem na zimno i pospawałem tlenem. Trzyma szczelność choć przyznam, że w okolicach kranika trzeba było poprawić (wyszedł wyciek dopiero po miesiącu).
Co do wydechu to nadal jestem na ścierzce poszukiwań :lol: Chciałbym osiągnąć jak najlepsze osiągi i do tego ciekawy, miły dla oka kształt wydechu. Oryginalny mi się nie podoba, te tunigowe też za piękne nie są i jakoś mi nie pasują do tej maszyny. W ŚM był kiedyś cykl artukółów jak obliczyć i wykonać wydech ale kształtem mi nie pasują, kwestia estetyki na razie u mnie przemawia. Z widocznym wydechem będe kombinował, jeśli się nie uda to trzeba będzie olać wygląd i założyć oryginał, jak wiadomo ciężko poprawić fabrykę :wink:


wojciech944 -> dzięki za link, ceny mają naprawdę wypasione :?
_________________
Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie! :-)
 
 
     
bartek666 
motofather


Motocykl: WSK 250
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 75
Skąd: koszyce wlk/tarnów
Wysłany: 2006-04-06, 17:29   

Oo' moje przeróbka kryje sie 2 razy, zajebisty chopperas :twisted:

[ Dodano: 2006-04-06, 17:36 ]
kiedy nim wyjedziesz??
 
 
     
sihijofens 


Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Płock i okolice
Wysłany: 2006-04-06, 17:38   

bartek666, milo, że tak piszesz ale bez przesady:wink: mnie się osobiście podoba, choć gdybym zaczynał od początku to pare rzeczy bym inaczej zrobił. Kto wie, może niedługo coś mi znowu okazyjnie wpadnie w ręce..
Żałuję, że nie mam zdjęcia mztki jaką widziałem kiedyś w chorwacji, takiego pięknego choppera nigdy bym nie sprzedał, mówie wam po prostu jak z okładki Easy Rider, Arlen Ness normalnie ją wystrugał! :arrow: I to chyba właśnie wtedy mnie coś tknęło: może MZ? :!:
_________________
Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie! :-)
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-04-06, 17:51   

sihijofens, Pozwolisz ze rozjaśnilem troche to zdjecie.
I moje pierwsze zdziwienie brak amorkow z tyłu :shock: Niexle będzie tukło na naszych polskich bezdrozach. Przednie tez nie będzie pracowało tak jak powinno. Brakuje siedzenia :P Ale ogulnie wyglad atrakcyjny. ZArobiscie wielki wyglada ten silnik :) w orginalnej ramie taki se a tu jak od jakiejs 600 :)
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
bartek666 
motofather


Motocykl: WSK 250
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 75
Skąd: koszyce wlk/tarnów
Wysłany: 2006-04-06, 18:00   

trzeba kiedys zorganizowac zlot przerobek:P
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-04-06, 18:04   

za to ze pociołeś m11 bym cie chętnie skrucił o głowe...ale zeby niebyło tak zesieczepiam to wiem jak rozwiazać problem z wydechem...

Do tego otocykla pasował by stożek (coś ala jawa 350 ts). Oblicza sie tak jak inne wydechy;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
sihijofens 


Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Płock i okolice
Wysłany: 2006-04-07, 01:55   shl

hubertbaran, żeby nie było, że się pastwię nad shlkami i tnę jak popadnie przy tych przeróbkach użyłem tylko jednej ramy od suchej, którą dorwałem na złomowisku - lepszy taki jej los niżby miała na przetop trafić. A, że shl też lubię niech świadczy zdjęcie mojej m11:

[ Dodano: 2006-04-07, 02:10 ]
SAke, zgadza się, tył jest na sztywno, jakie są tego konsekwencje łatwo sie domyślić :wink: Przód trochę bardziej "leży" niż normalnie w MZ ale pracuje w miarę przyzwoicie, z prowadzeniem przedniego koła też jest o.k. Tak jak pisałem wcześniej zdjęcie jest nieco nieaktualne i parę gratów przybyło.
Moto jeździ niekiepsko, co prawda lepiej po prostej bo na zakrętach sztywny tył odmawia współpracy i opona "gubi zasięg" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Masa 110 kg ułatwia zadanie silnikowi jednak najbardziej mnie nurtuje jak to sie będzie rozpędzać jak będe mial już 300ccm i inne patenty w silniku :P
no i ten wydech... będe kombinował :twisted:

Jeszcze raz się powtórzę: dajcie znać jeśli znacie kogoś kto ma rozwiercony gar w swojej etce na 3 setki :wink: i macie na taka osobe namiary.
_________________
Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie! :-)
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-07, 18:32   

jak na razie to chyba teo w polsce nikt nie zrobił
przynajmniej nie ujawnia sie w internecie
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2006-04-08, 23:13   

brawooo piekny motocykl wyjdzie z tego jeszcze troszeczke pracy i bedzie ideał:) popieram silnik to normalnie zajeboza hehe pieknie się prezentuje gdyby był jeszcze chromowany mmmmmmmmm:)
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15