Gaźnik 24N2-1 w zwykłej ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
netec
Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 01 Paź 2010 Posty: 78 Skąd: Krasnobród-LbL
|
Wysłany: 2012-02-09, 12:43 Gaźnik 24N2-1 w zwykłej ETZ 150
|
|
|
Witam.
Mam możliwość kupna gaźnik 24N2-1 z ETZ 150X ( był używany tylko przez 3 lata więc jest praktycznie jak nowy) ale niestety mam zwykłą 150. I tu moje pytanie czy po zmianie rozmiarów dysz na te z wersji 24N2-2 (z tego co wyczytałem na forach różnią się dyszą iglicową i główną : 120/67/75/40 <wersja X: 115/72/75/40>) nie będzie teoretycznie różnicy między tymi modelami? Z tego co wiem z wyglądu zewnętrznego niczym się nie różnią poza wybitymi symbolami. Czy wtedy oba gaźniki byłyby równoznaczne?
Na oryginalnych dyszach wersja X powinna palić ok 0.7L ale wiadomo gaźnik to nie wszystko w tej wersji jest jeszcze lekko zmodyfikowany cylinder. Czy w zwykłej 150 jeżeli chciałbym założyć gaźnik z oryginalnymi dyszami z wersji X będzie odczuwalny wzrost mocy i spalania??? Czy w ogóle nie zawracać sobie tym głowy zakładać i śmigać ?? W tej chwili MZ na gaźniku z JAWY pali mi ok 5.5 L a chciałbym żeby spalała mi ok 1L mniej Tylko czy będzie to możliwe na tym gaźniku z wersji X ???
Z góry dzięki za pomoc |
_________________ "...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."
http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334 |
|
|
|
|
vader
RBR V251
Motocykl: MZ ETZ 251/301e
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sty 2012 Posty: 159 Skąd: Orzechówka
|
Wysłany: 2012-02-09, 22:27
|
|
|
Zależy ile za ten od x musisz zapłacić ale jak masz zapas kasy to Bing-a kup a dopiero spalanie spadnie pewnie z 2 litry. |
_________________ Co to jest spódniczka? To kurtyna najmniejszego teatru świata, w którym raz odbywa się premiera, co miesiąc krwawy dramat i mieści jednego widza na stojąco.
Jeżeli zginę to w przekonaniu , że robiłem to co naprawdę kochałem - motocykle. |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
|
|
|
|
vader
RBR V251
Motocykl: MZ ETZ 251/301e
Wiek: 30 Dołączył: 04 Sty 2012 Posty: 159 Skąd: Orzechówka
|
Wysłany: 2012-02-09, 22:47
|
|
|
ETZPOWER94 napisał/a: | vader napisał/a: | spalanie spadnie pewnie z 2 litry. |
no, dobry żart |
Nie MIAŁEM 150 tak szacowałem a wg cb ile na Bing-u pali jak ja w swojej poniżej 4 zchodziłem jak się starałem. |
_________________ Co to jest spódniczka? To kurtyna najmniejszego teatru świata, w którym raz odbywa się premiera, co miesiąc krwawy dramat i mieści jednego widza na stojąco.
Jeżeli zginę to w przekonaniu , że robiłem to co naprawdę kochałem - motocykle. |
|
|
|
|
Piotrek94
Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-09, 23:27
|
|
|
Moja Etz 150 na zwykłym standardowym gaźniku paliła lekko poniżej 4 Litrów przy zwykłej jeździe. Ale to zależy od jazdy bo jak ciąłem jak szatan (czyli 105-110 ) to i więcej . |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2012-02-10, 09:20
|
|
|
ETZPOWER, po zmianie z wylatanego kentse na Binga spalanie spadło u mnie o 2,5 litra. Chcesz to wierz, nie to nie. |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2012-02-10, 09:32
|
|
|
Skoro teraz ci pali 5,5, , to na bingu rzeczywiści spalanie spadnie o te 2l.Miałem etz 150 i na oryginalnym bvf z nowymi dyszami pływakiem iglicą i przepustnicą spalała średnio 3,7l/100km.Żal mi tych ludzi którym ety 150 palą po 5l, bo tu wychodzi i "fachowa wiedza" na temat regulacji i stylu jazdy .Tak na marginesie to tropik 250 pali w granicach 4l na trasie, o 5,5l to mu się nawet nie śni. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467 |
Ostatnio zmieniony przez studefix 2012-02-10, 11:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2012-02-10, 11:36
|
|
|
hecktor2 napisał/a: | po zmianie z wylatanego kentse na Binga spalanie spadło u mnie o 2,5 litra |
W to uwierze, dlatego że stary gaźnik był już hoojowy, ale jak np mi pali ok 3.5l/100km to po zmianie na Binga spalała by mi 1.5l |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
netec
Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 01 Paź 2010 Posty: 78 Skąd: Krasnobród-LbL
|
Wysłany: 2012-02-10, 12:21
|
|
|
Jak wiadomo spalanie nie zależy tylko i wyłącznie od gaźnika i nawet na bingu nie wiadomo czy spalanie by mi spadło o te powiedzmy 2L, ale nie w tym rzecz.
Chodzi mi o to czy po zmianie dysz z wersji X na dysze z normalniej wersji oba gaźniki będą teoretycznie takie same?? Miał ktoś w ogóle do czynienia z tymi gaźnikami ??
Na obecnym gaźniku nie da się zejść poniżej progu 5L, gaźnik jest oryginalny JIKOV z TS jest dobrze ustawiony (świeca ma kolor taki jak powinna), zapłon podobnie. Zresztą studefix byłeś i widziałeś że silnik ładnie pracuje, wkręca się na obroty tylko te spalanie I stąd moje zainteresowanie używanym BVF. Bing na razie nie wchodzi w grę wiem jakie są jego zalety i jedna wada $$$ Ten gaźnik co mam do kupienia(za 50zł) z wersji X jest praktycznie nowy był używany tylko przez 3 lata, ponad 25 lat stał nie używany a mam na to 100% pewność. Tylko sprawa z tymi dyszami. Ale tak czy siak zapewne go kupie założę, sprawdzę i wtedy będę się martwił spalaniem |
_________________ "...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."
http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-02-10, 12:47
|
|
|
netec napisał/a: | Ten gaźnik co mam do kupienia(za 50zł) z wersji X jest praktycznie nowy był używany tylko przez 3 lata, ponad 25 lat stał nie używany |
Złom, ale za 50 zł za oryginał można powalczyć.
netec napisał/a: | Chodzi mi o to czy po zmianie dysz z wersji X na dysze z normalniej wersji oba gaźniki będą teoretycznie takie same?? |
Yes. Spalanie nie wynikało z dysz, tylko dysze wynikały z dostrojenia gaźnika do innego cylindra. Większy czas na ssaniu powoduje, że silnik gorzej chodzi na niskich obrotach. Natomiast mniejsza dysza główna wynika z tego, że paliwo leci cały czas obiema dziurami. Przy 120 paliwa szło by zbyt dużo. Na ogrinalnym zestawie do 15 km, moc silnika 12 km spadnie. Myślałem, że te dyrdymały tylko o różnicy w gaźnikach już odeszły w niepamięć, ale jednak jeszcze trzeba powtórzyć
Powodzenia. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
netec
Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 01 Paź 2010 Posty: 78 Skąd: Krasnobród-LbL
|
Wysłany: 2012-02-10, 13:35
|
|
|
intr napisał/a: | różniły się cylindrami a pierwsze wersje z 85 również dyszami w gaźnikach. W roku 86 wszedł gaźnik BVF 24 N 2-2 stosowany już w obu typach z tymi samymi dyszami. Różnica jest tylko w innym układzie i kształcie okien w cylindrze. |
Czyli gaźnik 24N2-2 był następcą -1. Więc po zmianie dysz na te z -2 gaźnik z X jest do zastosowania w wersji 12 km Jeżeli dobrze to rozkminiam Już pewien czas szukam DDR BVF i ciężko coś znaleźć a tu się trafił od znajomego tylko z nie szczęsnej wersji X
Uważasz że złom, czemu? Gaźnik leży zaolejony w suchym miejscu, więc nawet po takim czasie leżakowania nic złego nie powinno mu się dziać. Teoretycznie mam nawet możliwość zaadaptować cylinder z wersji X ale ma wyłamane kilka żeberek i kolanko wyrwało gwint. |
_________________ "...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."
http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-02-10, 13:46
|
|
|
W czasie jak powstały małe ETZ był gaźnik 2-1. Wtedy różniły się one dyszami. Był gaźnik dla zwykłej, był gaźnik dla X, ale oba były 2-1. Nie 2-1 dla X, a 2-2 dla zwykłej. Później wszedł 2-2 i od tego czasu obie wersje posiadają ten sam gaźnik, z takimi samymi dyszami.
[ Dodano: 2012-02-10, 13:50 ]
Cytat: | Uważasz że złom, czemu? |
Bo 25 to szmat czasu, a aluminium utlenia się. Gdyby był nowy zakonserwowany to pewno byłby ok. Ale używany już gaźnik nie ma powłoki, która go konserwuje (chyba że cały jest zanurzony w oleju).
Za horrendalne pieniądze, porównywalne z ceną za nowy gaźnik nie warto się w pakować w stare copy, ale za 50 zł ryzykuj. Jest duża szansa, że będzie działał. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2012-02-10, 14:24
|
|
|
Czyli podsumowując: gaźnik ze zwykłej wersji (24N2-2) można spokojnie montować do silnika z cylindrem z wersji X. Tak? Bo ja zamontowałem zwykły gaźnik do cylindra z wersji X i nie mogę ustawić wolnych obrotów...i chcę wiedzieć czy to nie czasem tutaj popełniłem błąd... |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-02-10, 14:25
|
|
|
Chinczyk napisał/a: | gaźnik ze zwykłej wersji (24N2-2) można spokojnie montować do silnika z cylindrem z wersji X. Tak? |
tak |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2012-02-10, 14:30
|
|
|
Dziękuję za informację... |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2012-02-10, 14:56
|
|
|
Hmmm...
To teraz tyle mechanicy sobie wołają?!
Czeki przyjmujesz?
Mróz na polu, kolan nie czuję co przejechałem się może 1km żeby sprawdzić jak moto działa...
Czekam na ocieplenie, bo w końcu w szpitalu z odmrożeniami wyląduję. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
|