» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźnik 24N2-1 w zwykłej ETZ 150
Autor Wiadomość
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2012-02-09, 12:43   Gaźnik 24N2-1 w zwykłej ETZ 150

Witam.
Mam możliwość kupna gaźnik 24N2-1 z ETZ 150X ( był używany tylko przez 3 lata więc jest praktycznie jak nowy) ale niestety mam zwykłą 150. I tu moje pytanie czy po zmianie rozmiarów dysz na te z wersji 24N2-2 (z tego co wyczytałem na forach różnią się dyszą iglicową i główną : 120/67/75/40 <wersja X: 115/72/75/40>) nie będzie teoretycznie różnicy między tymi modelami? Z tego co wiem z wyglądu zewnętrznego niczym się nie różnią poza wybitymi symbolami. Czy wtedy oba gaźniki byłyby równoznaczne?

Na oryginalnych dyszach wersja X powinna palić ok 0.7L ale wiadomo gaźnik to nie wszystko w tej wersji jest jeszcze lekko zmodyfikowany cylinder. Czy w zwykłej 150 jeżeli chciałbym założyć gaźnik z oryginalnymi dyszami z wersji X będzie odczuwalny wzrost mocy i spalania??? Czy w ogóle nie zawracać sobie tym głowy zakładać i śmigać ?? W tej chwili MZ na gaźniku z JAWY pali mi ok 5.5 L a chciałbym żeby spalała mi ok 1L mniej :P Tylko czy będzie to możliwe na tym gaźniku z wersji X ???
Z góry dzięki za pomoc :piwo: :piwo:
_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
 
 
     
vader 
RBR V251


Motocykl: MZ ETZ 251/301e
Wiek: 30
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 159
Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2012-02-09, 22:27   

Zależy ile za ten od x musisz zapłacić ale jak masz zapas kasy to Bing-a kup a dopiero spalanie spadnie pewnie z 2 litry.
_________________
Co to jest spódniczka? To kurtyna najmniejszego teatru świata, w którym raz odbywa się premiera, co miesiąc krwawy dramat i mieści jednego widza na stojąco.
Jeżeli zginę to w przekonaniu , że robiłem to co naprawdę kochałem - motocykle.
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-02-09, 22:38   

vader napisał/a:
spalanie spadnie pewnie z 2 litry.

:DDD no, dobry żart :mrgreen:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
vader 
RBR V251


Motocykl: MZ ETZ 251/301e
Wiek: 30
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 159
Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2012-02-09, 22:47   

ETZPOWER94 napisał/a:
vader napisał/a:
spalanie spadnie pewnie z 2 litry.

:DDD no, dobry żart :mrgreen:

Nie MIAŁEM 150 tak szacowałem a wg cb ile na Bing-u pali jak ja w swojej poniżej 4 zchodziłem jak się starałem. :razz:
_________________
Co to jest spódniczka? To kurtyna najmniejszego teatru świata, w którym raz odbywa się premiera, co miesiąc krwawy dramat i mieści jednego widza na stojąco.
Jeżeli zginę to w przekonaniu , że robiłem to co naprawdę kochałem - motocykle.
 
 
     
Piotrek94 


Motocykl: Mz Etz 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-09, 23:27   

Moja Etz 150 na zwykłym standardowym gaźniku paliła lekko poniżej 4 Litrów przy zwykłej jeździe. Ale to zależy od jazdy bo jak ciąłem jak szatan (czyli 105-110 :lol: ) to i więcej :smile: .
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-02-10, 09:20   

ETZPOWER, po zmianie z wylatanego kentse na Binga spalanie spadło u mnie o 2,5 litra. Chcesz to wierz, nie to nie.
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-02-10, 09:32   

Skoro teraz ci pali 5,5, , to na bingu rzeczywiści spalanie spadnie o te 2l.Miałem etz 150 i na oryginalnym bvf z nowymi dyszami pływakiem iglicą i przepustnicą spalała średnio 3,7l/100km.Żal mi tych ludzi którym ety 150 palą po 5l, bo tu wychodzi i "fachowa wiedza" na temat regulacji i stylu jazdy .Tak na marginesie to tropik 250 pali w granicach 4l na trasie, o 5,5l to mu się nawet nie śni.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
Ostatnio zmieniony przez studefix 2012-02-10, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-02-10, 11:36   

hecktor2 napisał/a:
po zmianie z wylatanego kentse na Binga spalanie spadło u mnie o 2,5 litra

W to uwierze, dlatego że stary gaźnik był już hoojowy, ale jak np mi pali ok 3.5l/100km to po zmianie na Binga spalała by mi 1.5l :mrgreen:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2012-02-10, 12:21   

Jak wiadomo spalanie nie zależy tylko i wyłącznie od gaźnika i nawet na bingu nie wiadomo czy spalanie by mi spadło o te powiedzmy 2L, ale nie w tym rzecz.
Chodzi mi o to czy po zmianie dysz z wersji X na dysze z normalniej wersji oba gaźniki będą teoretycznie takie same?? Miał ktoś w ogóle do czynienia z tymi gaźnikami ??

Na obecnym gaźniku nie da się zejść poniżej progu 5L, gaźnik jest oryginalny JIKOV z TS jest dobrze ustawiony (świeca ma kolor taki jak powinna), zapłon podobnie. Zresztą studefix byłeś i widziałeś że silnik ładnie pracuje, wkręca się na obroty tylko te spalanie :D I stąd moje zainteresowanie używanym BVF. Bing na razie nie wchodzi w grę wiem jakie są jego zalety i jedna wada $$$ :) Ten gaźnik co mam do kupienia(za 50zł) z wersji X jest praktycznie nowy był używany tylko przez 3 lata, ponad 25 lat stał nie używany a mam na to 100% pewność. Tylko sprawa z tymi dyszami. Ale tak czy siak zapewne go kupie założę, sprawdzę i wtedy będę się martwił spalaniem :D
_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-02-10, 12:47   

netec napisał/a:
Ten gaźnik co mam do kupienia(za 50zł) z wersji X jest praktycznie nowy był używany tylko przez 3 lata, ponad 25 lat stał nie używany

Złom, ale za 50 zł za oryginał można powalczyć.

netec napisał/a:
Chodzi mi o to czy po zmianie dysz z wersji X na dysze z normalniej wersji oba gaźniki będą teoretycznie takie same??

Yes. Spalanie nie wynikało z dysz, tylko dysze wynikały z dostrojenia gaźnika do innego cylindra. Większy czas na ssaniu powoduje, że silnik gorzej chodzi na niskich obrotach. Natomiast mniejsza dysza główna wynika z tego, że paliwo leci cały czas obiema dziurami. Przy 120 paliwa szło by zbyt dużo. Na ogrinalnym zestawie do 15 km, moc silnika 12 km spadnie. Myślałem, że te dyrdymały tylko o różnicy w gaźnikach już odeszły w niepamięć, ale jednak jeszcze trzeba powtórzyć :P

Powodzenia.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2012-02-10, 13:35   

intr napisał/a:
różniły się cylindrami a pierwsze wersje z 85 również dyszami w gaźnikach. W roku 86 wszedł gaźnik BVF 24 N 2-2 stosowany już w obu typach z tymi samymi dyszami. Różnica jest tylko w innym układzie i kształcie okien w cylindrze.

Czyli gaźnik 24N2-2 był następcą -1. Więc po zmianie dysz na te z -2 gaźnik z X jest do zastosowania w wersji 12 km :) Jeżeli dobrze to rozkminiam :D Już pewien czas szukam DDR BVF i ciężko coś znaleźć a tu się trafił od znajomego tylko z nie szczęsnej wersji X :(

Uważasz że złom, czemu? Gaźnik leży zaolejony w suchym miejscu, więc nawet po takim czasie leżakowania nic złego nie powinno mu się dziać. Teoretycznie mam nawet możliwość zaadaptować cylinder z wersji X ale ma wyłamane kilka żeberek i kolanko wyrwało gwint.
_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-02-10, 13:46   

W czasie jak powstały małe ETZ był gaźnik 2-1. Wtedy różniły się one dyszami. Był gaźnik dla zwykłej, był gaźnik dla X, ale oba były 2-1. Nie 2-1 dla X, a 2-2 dla zwykłej. Później wszedł 2-2 i od tego czasu obie wersje posiadają ten sam gaźnik, z takimi samymi dyszami.

[ Dodano: 2012-02-10, 13:50 ]
Cytat:
Uważasz że złom, czemu?

Bo 25 to szmat czasu, a aluminium utlenia się. Gdyby był nowy zakonserwowany to pewno byłby ok. Ale używany już gaźnik nie ma powłoki, która go konserwuje (chyba że cały jest zanurzony w oleju).

Za horrendalne pieniądze, porównywalne z ceną za nowy gaźnik nie warto się w pakować w stare copy, ale za 50 zł ryzykuj. Jest duża szansa, że będzie działał.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2012-02-10, 14:24   

Czyli podsumowując: gaźnik ze zwykłej wersji (24N2-2) można spokojnie montować do silnika z cylindrem z wersji X. Tak? Bo ja zamontowałem zwykły gaźnik do cylindra z wersji X i nie mogę ustawić wolnych obrotów...i chcę wiedzieć czy to nie czasem tutaj popełniłem błąd... :neutral:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-02-10, 14:25   

Chinczyk napisał/a:
gaźnik ze zwykłej wersji (24N2-2) można spokojnie montować do silnika z cylindrem z wersji X. Tak?

tak
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2012-02-10, 14:30   

Dziękuję za informację... :piwo:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2012-02-10, 14:56   

Hmmm... :shock:
To teraz tyle mechanicy sobie wołają?! :shock:
Czeki przyjmujesz? :razz:

Mróz na polu, kolan nie czuję co przejechałem się może 1km żeby sprawdzić jak moto działa... :sciana:
Czekam na ocieplenie, bo w końcu w szpitalu z odmrożeniami wyląduję. :evil:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15