Mniejsza zębatka do 251 |
Autor |
Wiadomość |
kam10
Motocykl: Brak
Dołączył: 12 Paź 2005 Posty: 8 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2006-04-06, 17:05 Mniejsza zębatka do 251
|
|
|
Chciałbym założyć do 251 mniejszą zębatka. W oryginale mam 21 z. Na agmocie można dostać 17z.
Mam pytanie czy od 150 wejdzie zębatka (15 z)?, jak nie to czy da radę coś zrobić żeby pasowała?
pozdrawiam |
|
|
|
|
bartek666
motofather
Motocykl: WSK 250
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2006 Posty: 75 Skąd: koszyce wlk/tarnów
|
Wysłany: 2006-04-06, 17:41
|
|
|
w moim krazowniku mam mniejsza zebatke i chyba jest to 17(montowalo sie ja razem z wozkiem) buta to ma teraz niezlego .jedno pytanie jaki obwod mialo kolo w orginlanej mz 250/251? |
|
|
|
|
Bartas
Turysta
Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 08 Lis 2004 Posty: 403 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2006-04-06, 18:04
|
|
|
17 to chyba njmniejsza ilosc zebow do 250/ 251. Jak zalozysz ja do 251 to bedzie miala kopa, ale V max spadnie. Zebatki od 150 nie zalozysz. Zreszta temat byl juz nie raz wiec poszukaj |
_________________ Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-04-06, 18:08
|
|
|
ja mam u siebie co ostatnio odkrylem zebatke 18 i jesli kros jest nia zainteresowany to mozemy sie dogadac,jest w idealnym stanie...
[ Dodano: 2006-04-09, 01:44 ]
wez sie jeszcze zastanow po co ci taka zembatka,dlamnie to bzdura ,niepotrzebne pilowanie silnika,spalanie niezejdziesz ponizej 5l, beznadziejna elastycznosc,tylko bradzo krutkie kopniecia na kazdych biegach ogulnie kupa,wyprzedzanie to jedna wielka porazka,jedziuesz na 5 biegu 90 km/h to zlezko wyprzedzic,zredukujesz do 4 to juz niepociagnie bo zaduze obroty...no chyba ze zrywki w lesie chcesz robic to ok,generalnie pierwsze 3 biegi mozna zmienaic jak w crosowce a predkosc do bani i wcale fajnie nie ciagnie, na zebatce 21 objezrzam cie jak chce jedynka to tylko szarpniecie i juz trzeba 2 wbijac a V max na 5 to 110 km /h przy zebatce 18 a z 15 to ja niewiem co ty chcesz robic... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
kam10
Motocykl: Brak
Dołączył: 12 Paź 2005 Posty: 8 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2006-04-09, 13:12
|
|
|
Nie no z 15 trochę przesadziłem . Na 21 jest zbyt szybka (mam z tyłu założoną oponę o bardzo wysokim profilu). Jeszcze się zastanowawiam jaką do tyłu w walę. |
|
|
|
|
bartek666
motofather
Motocykl: WSK 250
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2006 Posty: 75 Skąd: koszyce wlk/tarnów
|
Wysłany: 2006-04-09, 19:04
|
|
|
ja mam 205cm obwodu kola wiec sie zastanawiam jaka wsadzic |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-04-09, 19:26
|
|
|
to w zupelnosci wystarczy 20 ewentualnie 19 przy naprawde duzym kapciu,no i liczcie sie z duzym przeklamaniem licznika...no i spalanie katastrofa,tylko niech nikt niepisze ze z balonem z tyłu pali u 4,5 bo zabije smiechem. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
bohen
enduro-maniak
Motocykl: KTM-MZ 250/1
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 125 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-04-09, 19:56
|
|
|
Ja w sumie nie widze najmniejszego sensu zmieniania zębatek, bo wydaje mi sie że inzynierowie, którzy opracowywali ten silnik wiedzieli jakie dobrac przełożenia żeby motocykl miał optymalne przyspieszenie i predkość max.
PS mój znajomy ma w 251 z przodu zębatkę 19 (zamiast 21) to kopa ma dobrego, tylko że V max to coś koło 115-120km/h - więc jak kto woli |
_________________ JAWA 350, SUZUKI DR 350, KTM GS 250 (serce MZ trophy 250/1) |
|
|
|
|
bartek666
motofather
Motocykl: WSK 250
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2006 Posty: 75 Skąd: koszyce wlk/tarnów
|
Wysłany: 2006-04-09, 21:14
|
|
|
tylko ze inzyniery nie przewidzieli ze ktos wsadzi bebech od zm do wsk |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-04-10, 00:34
|
|
|
ja mialem zebatke 18 i to co było to raczej ciezko nazwac odejsciem ,a wlasnie chyba raczej kopem,to maks moment obrotowy to było tylko kopniecie a malo co przespieszenia i wyglada to tak ze jesli zabieramy sie do wyprzedzania to redukujemy bieg i jest pociagniecie tyle ze konczy sie ono kiedy zalzedwie dojedziemy do wyprzedzanego pojazdu i znowu zmiana biegu na wyzszy bo MZ juz nieciagnie a to daje strate czasu i wogule beznbadziejny efekt wyprzedzania,co gorsza na lewym pasie,wiec wcale takiego odejscia to nie ma,wlasnie na 21 to cignie bo wtedy mozemy wykozystywac dlugo najwiekszy momwent obrotowy silnika i jest przyspiecha,przy 90 redukuje na 4 i co 110 moge spokojnie ciagnac i wtedy sie wyprzedza jak tzreba a nie takie sranie i mieszanie tymi biegami a kupa nie jazda,chyba ze ktos chce jezdzic wylacznie w terenie i polesie to polecam,moge odspzredac swoja 18,bo spisywala sie rewelacyjnie,ale w miescie i na trasie to jest pomyłka,oczywiscie o spalaniu ponizej 5l mozna pomazyc,bo niektorzy twierdza ze MZ pali mniej na mniejszej zebatce bo bedzie mzona czybciej wbic wyzszy bieg,nie mam pojecia kto to wymyslił ale niechcem wiedziec bo nieslyszalem w zyciu wiekszej głupoty,na przyspieche objedzie cie kazda etka z oryginalna zebatka, bo ty wzucisz jedynke i tylko ci szarpnie na 2 podobnie a on wzuci 1 to tylko dymek zobaczysz,2 i 3 i juz bedzie miał 90 a na malej zebatce 90 zobaczysz dopiero na 4 przy 6000 obr...wiem bo dopiero co zalozylem normalna zebatke i teraz to czuc ze te moto zapierd*** ze to jest 250 a nie cross 50 czy 80 |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
Wysłany: 2006-04-10, 12:58
|
|
|
SOVIETVW, no dokładnie masz rację, małe zębatki to tylko w teren, gdzie są małe prędkości a trzeba więcej mocy na kole by wyrywać ziemię oponą z terenowym bieżnikiem. do jazdy szosowej myśle że nie ma co kombinować i pozostawić oryginał. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/ |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-14, 03:52
|
|
|
Jak ktos chce mniejsza zebatke do jazdy w terenie, to pasuja od zwykłej WSK-125
.... ma do wyboru 10z, 11z, 13z, a co do zebatek do MZ, najmniejsza jaką widzałem do dostania w sklepach to 16z. |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-14, 11:08
|
|
|
15z i 16z sa od etz 125/150 chyba nie pasuja do 250/251 |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-14, 14:25
|
|
|
pasuje pasuje ...
Jak komus sie nudzi i chce sie pobawić to
w sumie jak ma dobrze zaopatrzony sklep w swoim miescie to ma taki oto wybór:
od wsk: 10z, 11z, 12z, 13z, 14z od 125 ccm i 15z, 16z od 175 ccm
od mz: 15z, 16z, od 150 ccm i 17z, 18z, 19z, 20z, 21z od 250 ccm
A wiec troche tego jest |
_________________ Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)
http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/ |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-14, 16:14
|
|
|
Jak-44 (joker), nie jeden sklep tylko 3 |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2006-04-14, 21:12
|
|
|
Jak-44 (joker), Nie wiesz czy to działa w druga strone?? Do etz 150 mozna załozyc 18?? albo 19?? I czy sie uciagnie na piatce potem??
U mnie przy 100 mam juz 6tys obrotow...
Obecnie mam załozona 16. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-14, 21:46
|
|
|
SAke, sa 2 wyjscia
albo ci sie slizga minimalnie sprzegło
albo poprostu zegary przekłamuja
moze zanizaja o 1000obr albo o 10 km/h?
a moze to i to po trochu
luknij ma rysunek(oryginalna zebatka to 16z)
widac ze przy 6,5 tys. jest 110 |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-04-15, 00:32
|
|
|
a moze zobacz najpierw jaka masz opone z tyły a raczej je wysokosc zobacz jaka powinna byc oryginalnie,jesli masz wyzsza to zegar przeklamuje,aesli jest dobra to i tak warto zeby ktos sprawdzil autem ile ecia sie wkreci,bo wiesz sugerujac sie zegarami to niewiele wskurasz,ja sprawdzisz dokladnie to mozna szukac glebiej,ale ruznica 10-20 km albo 1tys obrtow to normalka w tych zegarach,zaloze sie ze ze jak bysmy zalozyli zegar od mojeje eci to wskazania by były zupelnie inne...sam teraz mieniam zebatke z 21 na 20 bo zmienilem opone i mam sporo wyzsza i etka na 5 ma zaciezko i licze sie z tym ze bedzie duze przeklamanie...
[ Dodano: 2006-04-15, 00:34 ]
moge ci powiedziec tylko tyle ze moja etka na zebatce 18 i z opona 90/100 R16 ciagla na 5 max 110 i pokazywało 6 tys ,według zegarow...przyspieszenie na zebatce 21 jest o niebo lepsze...teraz jest szybsza na 4 niz wtedy na 5 |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|