» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Mniejsza zębatka do 251
Autor Wiadomość
kam10 

Motocykl: Brak
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 8
Skąd: Mazury
Wysłany: 2006-04-06, 17:05   Mniejsza zębatka do 251

Chciałbym założyć do 251 mniejszą zębatka. W oryginale mam 21 z. Na agmocie można dostać 17z.
Mam pytanie czy od 150 wejdzie zębatka (15 z)?, jak nie to czy da radę coś zrobić żeby pasowała?

pozdrawiam
 
     
bartek666 
motofather


Motocykl: WSK 250
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 75
Skąd: koszyce wlk/tarnów
Wysłany: 2006-04-06, 17:41   

w moim krazowniku mam mniejsza zebatke i chyba jest to 17(montowalo sie ja razem z wozkiem) buta to ma teraz niezlego :twisted: .jedno pytanie jaki obwod mialo kolo w orginlanej mz 250/251?
 
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2006-04-06, 18:04   

17 to chyba njmniejsza ilosc zebow do 250/ 251. Jak zalozysz ja do 251 to bedzie miala kopa, ale V max spadnie. Zebatki od 150 nie zalozysz. Zreszta temat byl juz nie raz wiec poszukaj :twisted:
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-04-06, 18:08   

ja mam u siebie co ostatnio odkrylem zebatke 18 i jesli kros jest nia zainteresowany to mozemy sie dogadac,jest w idealnym stanie...

[ Dodano: 2006-04-09, 01:44 ]
wez sie jeszcze zastanow po co ci taka zembatka,dlamnie to bzdura ,niepotrzebne pilowanie silnika,spalanie niezejdziesz ponizej 5l, beznadziejna elastycznosc,tylko bradzo krutkie kopniecia na kazdych biegach ogulnie kupa,wyprzedzanie to jedna wielka porazka,jedziuesz na 5 biegu 90 km/h to zlezko wyprzedzic,zredukujesz do 4 to juz niepociagnie bo zaduze obroty...no chyba ze zrywki w lesie chcesz robic to ok,generalnie pierwsze 3 biegi mozna zmienaic jak w crosowce a predkosc do bani i wcale fajnie nie ciagnie, na zebatce 21 objezrzam cie jak chce jedynka to tylko szarpniecie i juz trzeba 2 wbijac a V max na 5 to 110 km /h przy zebatce 18 a z 15 to ja niewiem co ty chcesz robic...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
kam10 

Motocykl: Brak
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 8
Skąd: Mazury
Wysłany: 2006-04-09, 13:12   

Nie no z 15 trochę przesadziłem :) . Na 21 jest zbyt szybka (mam z tyłu założoną oponę o bardzo wysokim profilu). Jeszcze się zastanowawiam jaką do tyłu w walę.
 
     
bartek666 
motofather


Motocykl: WSK 250
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 75
Skąd: koszyce wlk/tarnów
Wysłany: 2006-04-09, 19:04   

ja mam 205cm obwodu kola wiec sie zastanawiam jaka wsadzic
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-04-09, 19:26   

to w zupelnosci wystarczy 20 ewentualnie 19 przy naprawde duzym kapciu,no i liczcie sie z duzym przeklamaniem licznika...no i spalanie katastrofa,tylko niech nikt niepisze ze z balonem z tyłu pali u 4,5 bo zabije smiechem.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
bohen 
enduro-maniak

Motocykl: KTM-MZ 250/1
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 125
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-04-09, 19:56   

Ja w sumie nie widze najmniejszego sensu zmieniania zębatek, bo wydaje mi sie że inzynierowie, którzy opracowywali ten silnik wiedzieli jakie dobrac przełożenia żeby motocykl miał optymalne przyspieszenie i predkość max.

PS mój znajomy ma w 251 z przodu zębatkę 19 (zamiast 21) to kopa ma dobrego, tylko że V max to coś koło 115-120km/h - więc jak kto woli
_________________
JAWA 350, SUZUKI DR 350, KTM GS 250 (serce MZ trophy 250/1)
 
 
     
bartek666 
motofather


Motocykl: WSK 250
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 75
Skąd: koszyce wlk/tarnów
Wysłany: 2006-04-09, 21:14   

tylko ze inzyniery nie przewidzieli ze ktos wsadzi bebech od zm do wsk
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-04-10, 00:34   

ja mialem zebatke 18 i to co było to raczej ciezko nazwac odejsciem ,a wlasnie chyba raczej kopem,to maks moment obrotowy to było tylko kopniecie a malo co przespieszenia i wyglada to tak ze jesli zabieramy sie do wyprzedzania to redukujemy bieg i jest pociagniecie tyle ze konczy sie ono kiedy zalzedwie dojedziemy do wyprzedzanego pojazdu i znowu zmiana biegu na wyzszy bo MZ juz nieciagnie a to daje strate czasu i wogule beznbadziejny efekt wyprzedzania,co gorsza na lewym pasie,wiec wcale takiego odejscia to nie ma,wlasnie na 21 to cignie bo wtedy mozemy wykozystywac dlugo najwiekszy momwent obrotowy silnika i jest przyspiecha,przy 90 redukuje na 4 i co 110 moge spokojnie ciagnac i wtedy sie wyprzedza jak tzreba a nie takie sranie i mieszanie tymi biegami a kupa nie jazda,chyba ze ktos chce jezdzic wylacznie w terenie i polesie to polecam,moge odspzredac swoja 18,bo spisywala sie rewelacyjnie,ale w miescie i na trasie to jest pomyłka,oczywiscie o spalaniu ponizej 5l mozna pomazyc,bo niektorzy twierdza ze MZ pali mniej na mniejszej zebatce bo bedzie mzona czybciej wbic wyzszy bieg,nie mam pojecia kto to wymyslił ale niechcem wiedziec bo nieslyszalem w zyciu wiekszej głupoty,na przyspieche objedzie cie kazda etka z oryginalna zebatka, bo ty wzucisz jedynke i tylko ci szarpnie na 2 podobnie a on wzuci 1 to tylko dymek zobaczysz,2 i 3 i juz bedzie miał 90 a na malej zebatce 90 zobaczysz dopiero na 4 przy 6000 obr...wiem bo dopiero co zalozylem normalna zebatke i teraz to czuc ze te moto zapierd*** ze to jest 250 a nie cross 50 czy 80
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Radko 


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 309
Skąd: Warta - Sieradz
Wysłany: 2006-04-10, 12:58   

SOVIETVW, no dokładnie masz rację, małe zębatki to tylko w teren, gdzie są małe prędkości a trzeba więcej mocy na kole by wyrywać ziemię oponą z terenowym bieżnikiem. do jazdy szosowej myśle że nie ma co kombinować i pozostawić oryginał.
_________________
http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-14, 03:52   

Jak ktos chce mniejsza zebatke do jazdy w terenie, to pasuja od zwykłej WSK-125
.... ma do wyboru 10z, 11z, 13z, a co do zebatek do MZ, najmniejsza jaką widzałem do dostania w sklepach to 16z.
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-14, 11:08   

15z i 16z sa od etz 125/150 chyba nie pasuja do 250/251 :roll:
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-14, 14:25   

pasuje pasuje ...

Jak komus sie nudzi i chce sie pobawić to
w sumie jak ma dobrze zaopatrzony sklep w swoim miescie to ma taki oto wybór:

od wsk: 10z, 11z, 12z, 13z, 14z od 125 ccm i 15z, 16z od 175 ccm
od mz: 15z, 16z, od 150 ccm i 17z, 18z, 19z, 20z, 21z od 250 ccm

A wiec troche tego jest ;-)
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-14, 16:14   

Jak-44 (joker), nie jeden sklep tylko 3 :mrgreen:
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-04-14, 20:04   

a ja mam takie pytanie :) :) Mam swoja ecie i ostatnio sprawdzałęm jej osiagi ! Pojdze mi 110 ma swietne przespeiszanie ale dalej nie ma bata ze pojdze bo mnie wiatr hamuje przy tej predkosci a na 5 biegu nie rozwinałem jeszcze full mocy tzn nie mam full obroty !! Liczyłęm zebatke ma 21 zabkow!! I teraz pytanie czy jesli zmienie na mniejsza 20 czy 19 to przekrocze 120km/h
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-04-14, 21:12   

Jak-44 (joker), Nie wiesz czy to działa w druga strone?? Do etz 150 mozna załozyc 18?? albo 19?? I czy sie uciagnie na piatce potem??
U mnie przy 100 mam juz 6tys obrotow...
Obecnie mam załozona 16.
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-14, 21:46   

SAke, sa 2 wyjscia
albo ci sie slizga minimalnie sprzegło
albo poprostu zegary przekłamuja
moze zanizaja o 1000obr albo o 10 km/h?
a moze to i to po trochu :roll:

luknij ma rysunek(oryginalna zebatka to 16z)
widac ze przy 6,5 tys. jest 110
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-04-14, 23:43   

no a moze mi ktos odpowiedziec na moje pytanko ??
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-04-15, 00:32   

a moze zobacz najpierw jaka masz opone z tyły a raczej je wysokosc zobacz jaka powinna byc oryginalnie,jesli masz wyzsza to zegar przeklamuje,aesli jest dobra to i tak warto zeby ktos sprawdzil autem ile ecia sie wkreci,bo wiesz sugerujac sie zegarami to niewiele wskurasz,ja sprawdzisz dokladnie to mozna szukac glebiej,ale ruznica 10-20 km albo 1tys obrtow to normalka w tych zegarach,zaloze sie ze ze jak bysmy zalozyli zegar od mojeje eci to wskazania by były zupelnie inne...sam teraz mieniam zebatke z 21 na 20 bo zmienilem opone i mam sporo wyzsza i etka na 5 ma zaciezko i licze sie z tym ze bedzie duze przeklamanie...

[ Dodano: 2006-04-15, 00:34 ]
moge ci powiedziec tylko tyle ze moja etka na zebatce 18 i z opona 90/100 R16 ciagla na 5 max 110 i pokazywało 6 tys ,według zegarow...przyspieszenie na zebatce 21 jest o niebo lepsze...teraz jest szybsza na 4 niz wtedy na 5
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13