» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
RÓŻNICE W DOLOTACH ETZ 250/251
Autor Wiadomość
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-03-24, 01:01   RÓŻNICE W DOLOTACH ETZ 250/251

Pytanie techniczne:
Czy charakterystyka dolotu ETZ 251 rózni się od 250?
Chodzi o pojemność jak i opory przepływu.
Pytam pod kątem założenia cylindra z jednego modelu do drugiego-czy będzie to miało wpływ na osiągi silnika.
Robił ktoś takie eksperymenty lub posiada wiedzę w tej kwesti?
Wydechy jak wiemy są różne i nie kompatybilne.
_________________

 
 
     
D.J. 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: Jankowice
Wysłany: 2012-03-24, 21:09   

Dolot jest taki sam co nieznaczy, że cylindry te same. Kanały płuczące i kanał wydechowy ma inne polożenie.

Ja w swojje251 miałęm cylinder od 250. Silnik chodził, jedyne co to zapłon trzeba było ustawiać na oko, bo książkowo nie chodziła no i spalanie ogromne.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-03-24, 23:33   

D.J. napisał/a:
Dolot jest taki sam co nieznaczy, że cylindry te same. Kanały płuczące i kanał wydechowy ma inne polożenie.

To wiem już od 25 lat...
Ale w 2t ważna jest zarówno charkakterystyka dolotu jak i wydechu - wszędzie można znaleść informacje na tamat charkterystyki wydechu oraz różnic w cylindrach - ale co do zasilania nie jestem pewien ponieważ różniece w stystemie zasilania obu modeli wyglądają na okon na różne.
D.J. napisał/a:
Ja w swojje251 miałęm cylinder od 250. Silnik chodził, jedyne co to zapłon trzeba było ustawiać na oko, bo książkowo nie chodziła no i spalanie ogromne.

Silnik chodził... Masz rację tylko różnic w wydechu nie da się skompensować ustawieniami zapłonu ponieważ inaczej wygląda cykl wydechu a co za tym idzie również zasilania.
Wg mnie jeżeli fazy rozrządu na zasilaniu są różne to i charakterystyka układu zasilania powinna być inna.


Stąd moje pytanie bo założywszy cylinder od 251 z tłumikiem z wydechem z 251 mój motoykl osiąga max 110- km/h a do tego się bardzo grzeje...
mogą być tego 2 przyczyny:
1. niewłaściwie zestrojony układ zasilania
2. badziewiasty tłumik )węgry

Te 2 modyfikacje zrobiłem równocześnie i nie jestem w stanie stwierdzić co jest przyczyną
_________________

 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2020
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-03-24, 23:47   

D.J. napisał/a:
Dolot jest taki sam co nieznaczy
Skąd to wiesz? Sprawdzałeś? Mierzyłeś? Czy tylko tak Ci się wydaje?

Podobno były dwie wersje króćca ale co i jak to nie wiem, nie pamiętam gdzie o tym czytałem.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-03-24, 23:53   

sIaj, Króciec - ale i pojemność tłumika szmerów oraz ramy....
Tutaj pomiędzy 250 i 251 są duże różnice
_________________

 
 
     
D.J. 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: Jankowice
Wysłany: 2012-03-25, 14:15   

Może źle się wyraziłem. Chodziło mi tylko o dolot od gaźnika do cylindra. Nie brałem pod uwagę filtra powietrza i drogi do gaźnika. Oczywiście pomijam gaźnik.

Jeśli chodzi o dolot w samym cylindrze jest taki sam. Kilka dni temu porównywałem dwa cylindry z 251 i 250.

Co do reszty się nie wypowiadam.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-03-26, 08:02   

D.J. napisał/a:
Co do reszty się nie wypowiadam.

Właśnie o tą resztę mi chodzi...
_________________

 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2012-03-26, 10:39   

Mam silnik od 251 w TSce i silnik chodzi normalnie, nic sie nie grzeje, osiąga 125 licznikowe. Próbowałem nawet na oryginalnym wydechu TS i osiąga tyle samo. Próbowałem na gaźniku od TS i dalej bez zmian. Też martwiłem sie o to czy dolot TSowski nie zabije mi osiągów, ale jest w porządku.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-03-26, 10:54   

Czyli wygląda to winę gó...ego tłumika :!: :!: :!:
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-03-26, 11:01   

Najważniejsza jest sumaryczna długość układu dolotowego, która ma wpływ - na jak to nazywają w literaturze - dynamiczne doładowanie. Jeżeli były jakie różnice, to w długości gum, które idą do gaźnika i wchodzą do tłumika. Trza zwrócić uwagę na kształt tej gumy, oryginalne są ładne sztywne okrągłe na wlocie, a niektóre obecne płaskie u wejścia jak naleśnik ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-03-26, 11:07   

intr napisał/a:
Jeżeli były jakie różnice, to w długości gum, które idą do gaźnika i wchodzą do tłumika.


Hmm, to ciekawe :hmm: Ktoś wie jak długa powinna być guma w 250tce? Bo kiedyś kupowałem do swojej jakąś używaną (gdy kupiłem był filtr stożkowy) i się zastanawiam czy to jest aby odpowiednia.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-03-29, 10:36   

intr napisał/a:
Jeżeli były jakie różnice, to w długości gum, które idą do gaźnika i wchodzą do tłumika.

A może ktoś jest w stanie podać wymiary/różnice gum gaźnika 250 i 251?
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-03-29, 15:59   

Awers ma org 251 chyba jeszcze w tym miejscu nie ruszaną, a Wojtek_MZ lub Micek oryginalną 250 też zdaje się nie ruszane. Musisz chyba uderzyć do odpowiednich osób, żeby zmierzyły co trzeba. Ja mogę Ci zmierzyć w 150'tce ;)

[ Dodano: 2012-03-29, 16:02 ]
lub poczekać do zlotu i rozbebeszyć im sprzęty jak nikt nie będzie patrzył ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-03-29, 20:55   

Zmierzę gumę z 251, ale dopiero w czwartek .
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-03-30, 07:57   

intr napisał/a:
lub poczekać do zlotu i rozbebeszyć im sprzęty jak nikt nie będzie patrzył

To się da zrobić bo po 18.00 to wszyscy patrzą w dno butelki :piwo:
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-03-30, 11:38   

mczmok napisał/a:
To się da zrobić bo po 18.00 to wszyscy patrzą w dno butelki


No jak śmiesz... :P Moja MZ zawsze do białego rana ma ciągle rozgrzany silnik :twisted: Chyba że jej paliwa zabraknie, albo stożek spadnie :mrgreen:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-03-30, 12:00   

kosior30 napisał/a:
Moja MZ zawsze do białego rana ma ciągle rozgrzany silnik

Musiałbym odszukać dowody w postaci zdjęć z ostatnich zlotów zaprzeczające temu, że właściciel otacza swoją miłość monitoringiem wizyjnym przez cały czas zlotu...
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-03-30, 12:58   

mczmok, wspominałeś o dnie butelki, nie o oglądaniu powiek od środka :P
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-03-30, 14:10   

Guma oryginalna gaźnika w 250-siątce ma długość 148 mm :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-03-30, 14:28   

kosior30 napisał/a:
mczmok, wspominałeś o dnie butelki, nie o oglądaniu powiek od środka

Jak zwał tak zwał... Liczy się efekt :mrgreen:


wojtek.mz, Dzięki bardzo za dokonanie pomiaru.

[ Dodano: 2012-03-30, 14:30 ]
Do kompletu brakuje tylko pomierzenia gumy z 251
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13