RÓŻNICE W DOLOTACH ETZ 250/251 |
Autor |
Wiadomość |
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-03-24, 01:01 RÓŻNICE W DOLOTACH ETZ 250/251
|
|
|
Pytanie techniczne:
Czy charakterystyka dolotu ETZ 251 rózni się od 250?
Chodzi o pojemność jak i opory przepływu.
Pytam pod kątem założenia cylindra z jednego modelu do drugiego-czy będzie to miało wpływ na osiągi silnika.
Robił ktoś takie eksperymenty lub posiada wiedzę w tej kwesti?
Wydechy jak wiemy są różne i nie kompatybilne. |
_________________
|
|
|
|
|
D.J.
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 18 Skąd: Jankowice
|
Wysłany: 2012-03-24, 21:09
|
|
|
Dolot jest taki sam co nieznaczy, że cylindry te same. Kanały płuczące i kanał wydechowy ma inne polożenie.
Ja w swojje251 miałęm cylinder od 250. Silnik chodził, jedyne co to zapłon trzeba było ustawiać na oko, bo książkowo nie chodziła no i spalanie ogromne. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-03-24, 23:33
|
|
|
D.J. napisał/a: | Dolot jest taki sam co nieznaczy, że cylindry te same. Kanały płuczące i kanał wydechowy ma inne polożenie. |
To wiem już od 25 lat...
Ale w 2t ważna jest zarówno charkakterystyka dolotu jak i wydechu - wszędzie można znaleść informacje na tamat charkterystyki wydechu oraz różnic w cylindrach - ale co do zasilania nie jestem pewien ponieważ różniece w stystemie zasilania obu modeli wyglądają na okon na różne. D.J. napisał/a: | Ja w swojje251 miałęm cylinder od 250. Silnik chodził, jedyne co to zapłon trzeba było ustawiać na oko, bo książkowo nie chodziła no i spalanie ogromne. |
Silnik chodził... Masz rację tylko różnic w wydechu nie da się skompensować ustawieniami zapłonu ponieważ inaczej wygląda cykl wydechu a co za tym idzie również zasilania.
Wg mnie jeżeli fazy rozrządu na zasilaniu są różne to i charakterystyka układu zasilania powinna być inna.
Stąd moje pytanie bo założywszy cylinder od 251 z tłumikiem z wydechem z 251 mój motoykl osiąga max 110- km/h a do tego się bardzo grzeje...
mogą być tego 2 przyczyny:
1. niewłaściwie zestrojony układ zasilania
2. badziewiasty tłumik )węgry
Te 2 modyfikacje zrobiłem równocześnie i nie jestem w stanie stwierdzić co jest przyczyną |
_________________
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2020 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-03-24, 23:47
|
|
|
D.J. napisał/a: | Dolot jest taki sam co nieznaczy | Skąd to wiesz? Sprawdzałeś? Mierzyłeś? Czy tylko tak Ci się wydaje?
Podobno były dwie wersje króćca ale co i jak to nie wiem, nie pamiętam gdzie o tym czytałem. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-03-24, 23:53
|
|
|
sIaj, Króciec - ale i pojemność tłumika szmerów oraz ramy....
Tutaj pomiędzy 250 i 251 są duże różnice |
_________________
|
|
|
|
|
D.J.
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 18 Skąd: Jankowice
|
Wysłany: 2012-03-25, 14:15
|
|
|
Może źle się wyraziłem. Chodziło mi tylko o dolot od gaźnika do cylindra. Nie brałem pod uwagę filtra powietrza i drogi do gaźnika. Oczywiście pomijam gaźnik.
Jeśli chodzi o dolot w samym cylindrze jest taki sam. Kilka dni temu porównywałem dwa cylindry z 251 i 250.
Co do reszty się nie wypowiadam. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-03-26, 08:02
|
|
|
D.J. napisał/a: | Co do reszty się nie wypowiadam. |
Właśnie o tą resztę mi chodzi... |
_________________
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-03-26, 10:39
|
|
|
Mam silnik od 251 w TSce i silnik chodzi normalnie, nic sie nie grzeje, osiąga 125 licznikowe. Próbowałem nawet na oryginalnym wydechu TS i osiąga tyle samo. Próbowałem na gaźniku od TS i dalej bez zmian. Też martwiłem sie o to czy dolot TSowski nie zabije mi osiągów, ale jest w porządku. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-03-26, 10:54
|
|
|
Czyli wygląda to winę gó...ego tłumika |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-03-26, 11:01
|
|
|
Najważniejsza jest sumaryczna długość układu dolotowego, która ma wpływ - na jak to nazywają w literaturze - dynamiczne doładowanie. Jeżeli były jakie różnice, to w długości gum, które idą do gaźnika i wchodzą do tłumika. Trza zwrócić uwagę na kształt tej gumy, oryginalne są ładne sztywne okrągłe na wlocie, a niektóre obecne płaskie u wejścia jak naleśnik |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7497 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-03-26, 11:07
|
|
|
intr napisał/a: | Jeżeli były jakie różnice, to w długości gum, które idą do gaźnika i wchodzą do tłumika. |
Hmm, to ciekawe Ktoś wie jak długa powinna być guma w 250tce? Bo kiedyś kupowałem do swojej jakąś używaną (gdy kupiłem był filtr stożkowy) i się zastanawiam czy to jest aby odpowiednia. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-03-29, 10:36
|
|
|
intr napisał/a: | Jeżeli były jakie różnice, to w długości gum, które idą do gaźnika i wchodzą do tłumika. |
A może ktoś jest w stanie podać wymiary/różnice gum gaźnika 250 i 251? |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-03-29, 15:59
|
|
|
Awers ma org 251 chyba jeszcze w tym miejscu nie ruszaną, a Wojtek_MZ lub Micek oryginalną 250 też zdaje się nie ruszane. Musisz chyba uderzyć do odpowiednich osób, żeby zmierzyły co trzeba. Ja mogę Ci zmierzyć w 150'tce
[ Dodano: 2012-03-29, 16:02 ]
lub poczekać do zlotu i rozbebeszyć im sprzęty jak nikt nie będzie patrzył |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-03-30, 07:57
|
|
|
intr napisał/a: | lub poczekać do zlotu i rozbebeszyć im sprzęty jak nikt nie będzie patrzył |
To się da zrobić bo po 18.00 to wszyscy patrzą w dno butelki |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7497 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-03-30, 11:38
|
|
|
mczmok napisał/a: | To się da zrobić bo po 18.00 to wszyscy patrzą w dno butelki
|
No jak śmiesz... Moja MZ zawsze do białego rana ma ciągle rozgrzany silnik Chyba że jej paliwa zabraknie, albo stożek spadnie |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-03-30, 12:00
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Moja MZ zawsze do białego rana ma ciągle rozgrzany silnik |
Musiałbym odszukać dowody w postaci zdjęć z ostatnich zlotów zaprzeczające temu, że właściciel otacza swoją miłość monitoringiem wizyjnym przez cały czas zlotu... |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7497 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-03-30, 12:58
|
|
|
mczmok, wspominałeś o dnie butelki, nie o oglądaniu powiek od środka |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2940 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-03-30, 14:10
|
|
|
Guma oryginalna gaźnika w 250-siątce ma długość 148 mm |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-03-30, 14:28
|
|
|
kosior30 napisał/a: | mczmok, wspominałeś o dnie butelki, nie o oglądaniu powiek od środka |
Jak zwał tak zwał... Liczy się efekt
wojtek.mz, Dzięki bardzo za dokonanie pomiaru.
[ Dodano: 2012-03-30, 14:30 ]
Do kompletu brakuje tylko pomierzenia gumy z 251 |
_________________
|
|
|
|
|
|