» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-04-03, 16:03
Korbowód YOKO
Autor Wiadomość
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-02, 21:02   Korbowód YOKO

Na wstępie opowiem w paru słowach wam moją historię :D
Kupiłem kiedyś emzete, pośmigałem trochę i wał padł, założyłem korbowód yoko, to było z 3 lata temu, wtedy jeszcze byłem młody i w nic nie wnikałem, nie przywiązywałem do tego uwagi, kupiłem, złożyli mi to spece na kujawskiej i czego więcej wymagać, nie mając nawet szczątkowej wiedzy :D
Teraz mając odrobinkę więcej w główce robię drugi "zapasowy" wał do MZ.
Kupiłem korbę yoko, popatrzyłem na nią i pomyślałem "trzeba coś z nią zrobić". Tak też zacząłem ja szlifować.
http://www.bankfotek.pl/view/1222061
http://www.bankfotek.pl/view/1221982
Oba rowki obecnie mają po 2.05mm
http://www.bankfotek.pl/view/1221983
http://www.bankfotek.pl/view/1221985
Porównując rowki, mimo już dosyć dużej ingerencji z mojej strony, oryginał dalej jest inny, od wewnątrz ma wybranie, którego zaś od zewnątrz nie widać. Korba yoko miała to wcześniej bardzo małe, po powiększeniu rowka praktycznie to zniknęło, będzie trzeba to jeszcze dopracować.
http://www.bankfotek.pl/view/1221991
http://www.bankfotek.pl/view/1221995
Łożyska łożyska łożyska...
Oryginalne łożysko jest tjb pełne, to z zestawu yoko jest perforowane/wydrążone, jak zwał tak zwał, chodzi o to że rolki są osłonięte, co za tym idzie wystawione na działanie mieszanki.
http://www.bankfotek.pl/view/1221998
http://www.bankfotek.pl/view/1221999
Rolka z łożyska yoko jest trochę inaczej zakończona, oryginalna ma mocno owalną końcówkę, jest także sporo krótsza. Fotka poniżej wszystko wyjaśni :)
http://www.bankfotek.pl/view/1222003
http://www.bankfotek.pl/view/1222021
Wykonałem także dodatkowe nacięcia które widać niżej ↓
http://www.bankfotek.pl/view/1222022
http://www.bankfotek.pl/view/1222024
http://www.bankfotek.pl/view/1222027
http://www.bankfotek.pl/view/1222026
Pora na ważenie :)
http://www.bankfotek.pl/view/1222032
http://www.bankfotek.pl/view/1222030
Tutaj największe zaskoczenie, niby dużo mniej masywne od oryginału ale...
yoko- http://www.bankfotek.pl/view/1222034
oryginał - http://www.bankfotek.pl/view/1222033
Górne, porównane z PSYCHIC'em mx components do kawasaki kx 250, oryginału nie posiadam.
http://www.bankfotek.pl/view/1222037
http://www.bankfotek.pl/view/1222036
Sworzeń, przetoczyłem go od wewnątrz, zdjąłem 1.2mm. Będę to wypełniać, więc zdejmę jeszcze więcej aby zachować mniej więcej prawidłową masę.
http://www.bankfotek.pl/view/1222047
http://www.bankfotek.pl/view/1222048
All
http://www.bankfotek.pl/view/1222051
http://www.bankfotek.pl/view/1222052
Nie robiłem tego meslem ani kołem od Jelcza, więc raczej będzie chodzić :mrgreen:
Dawajta wszystkie pomysły i sugestie.
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
Ostatnio zmieniony przez __Karol__ 2012-04-02, 23:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-04-02, 21:13   

dobra robota , :piwo: niewiem czy te dodarkowe naciecia po bokach nie beda powodować przyspieszonego zuzywania sie przekładek miedzianych.

czy powiekszałes rowek aby odsłaniał 4 rolki - czy juz tak jest w yoko?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-02, 21:16   

Powiększałem oryginalnie jest duuużo krótszy, sporo nad tym siedziałem aby rowek od wewnątrz też był "gładki".
Przekładki raczej nie będą się szybciej zużywać, te nacięcie jest tak mocno gładkie że sobie nie wyobrażasz :mrgreen:
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
mictom 

Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 260
Skąd: Rogi
Wysłany: 2012-04-02, 21:17   

Ruckstoss regelmassig, a lufa w kszokach. Dobra robota :piwo:
_________________
Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....

https://www.bikepics.com/members/mictom/
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-04-03, 08:16   

MOgłeś jeszcze zrobić nacięcia promieniowe ("okienka") na stopie korbowodu na powierzchniach przylegających do podkładek miedzianych w ten sposób odsłaniasz dużo większą powierzchnię łozyska do smarowania i chłodzenia przez mieszankę.
Większość współczesnych korbowodów japońskich do 2t ma takie rozwiązanie.
_________________

 
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-03, 14:53   

W sensie że takie jak mam te dwa tylko więcej?
Nie rozumiem dokładnie o jakie nacięcia chodzi, jakbyś mógł to zaznacz na którymś zdjęciu, jeżeli to będzie miało sens, wejdzie w życie :mrgreen:
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-04-03, 18:22   

chyba chodzi o takie

_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-03, 18:53   

__Karol__, pochwal się jeszcze jakich narzędzi dokładnie użyłeś, papiery o jakiej ziarnistości itp. GOOD JOB! :piwo:
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-03, 19:22   

Miniszlifierka i rolkami papieru, pilniki, paski z papierów ściernych od 80 do 360, 400-1000 już na mokro, wiertarka stołowa + duży filc, tutaj nie trzeba za dużo mówić tylko naparzać rączkami :D
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-04-03, 19:26   

Ile wykonanie do stanu obecnego zajęło czasu? :>
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-03, 19:40   

"Szczęśliwi czasu nie liczą" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nie zwracałem na to uwagi bo liczył się efekt, cały korbowód jest jeszcze do poprawy bo po roztoczeniu sworznia od wewnątrz i zapodaniu aluminiowego wypełnienia masa wzrośnie a dążę do uzyskania wagi takiej jaką ma oryginał (biorąc pod uwagę to że jest trochę zużyty i jego masa nieznacznie spadła).
Samo polerowanie to około 3h zabawy i z godzinkę na poszerzenie/wykonanie nacięć/wygładzenie nacięć i rowków.
Na zdjęciach tego nie widać ale w rzeczywistości rowki od wewnątrz są gładkie jak korbowód od zewnątrz.
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
Hagi 
Tuning Silników 2T


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 382
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2012-04-03, 21:34   

Dobra robota karol.
Żałuję tylko, że nie porobiłem zdjęć korbowodów, które ja polerowałem..
_________________
http://bikepics.com/members/peki16/
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-04-04, 09:15   

dodek10,
dodek10 napisał/a:
chyba chodzi o takie

Dokładnie łożysko zbiera mieszankę w ciągu całego obrotu :mrgreen:

[ Dodano: 2012-04-04, 09:17 ]
Szczgólnie to pierwsze zdjęcie
_________________

 
 
     
Klimas92 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 68
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2012-04-07, 20:12   

Właśnie przyszedł do mnie nowy korbowód Yoko,jeżeli to poszerzanie rowków smarujących znacząco wpływa na żywotność łożyska to wezmę się za przeróbkę,mam narzędzia tak że nie ma problemu.Nie jestem specem ale co do polerowanej powierzchni to nie będzie ona gorzej oddawać ciepła?
_________________
http://www.bikepics.com/members/klimas12pa/

Temat o Etce :
http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-04-08, 08:46   

Klimas92 napisał/a:
polerowanej powierzchni to nie będzie ona gorzej oddawać ciepła?

Z tym że korbowód nie jest jakoś bardzo obciążony termicznie po jego powierzchnia styku z gorącymi elementami silnika jest niewielka.
_________________

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-04-08, 09:29   

Czy łozysko kx'a to 18x22x24 ? - miesci sie bez problemu?
2 zamierzasz jakoś ulepszyc smarowanie tego lozyska - podobnie jak w tych z fot

Czy jesli by do przerobionego yoko zastosować całkiem nowe łozyska stopy korbowodu i główki korbowodu produkcji DDR zadziałało by to z tą korbą ? Moze bym miał dostęp do takich łozysk.

Aha czy uważasz ze konstrukcja łozyska stopy koby Ddr jest lepsza od łozyska yoko?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-08, 10:41   

•Łożysko pod względem konstrukcji jest dużo lepsze w yoko ponieważ jest wydrążone, oryginał jest tjb pełny.
•Pod względem materiałowym wydaje mi się że łożysko yoko jest kiczowate. Sam koszyk jest dużo cięższy a wydaje się dużo mniej masywny. :!:

Łożysko od KX wchodzi bez problemu (zakładasz w miejsce oryginału, nic nie przerabiasz), wydaje mi się że będzie trzeba wywiercić otwór w główce bo środek rolki będzie niedosmarowany (przez ich dużą szerokość).
Apropo, jeżeli wywiercił bym otwór to założył bym korbę otworem w stronę membrany, mój silnik i tak jest już przez nią lepiej dosmalcowany :D
Łożyska na główkę korbowodu DDR bym nie założył, przeraża mnie wręcz to dwurzędowe łożysko. :oops:

:mrgreen: :mrgreen: Wykonałem jeszcze te okienka o których mówił Mczmok, fotki we wtorek :piwo: :mrgreen: :mrgreen: ®

•Odniosę się jeszcze do tego o czym wspominał Klimas92, jest dokładnie tak jak napisał Mczmok korbowód nie musi oddawać aż tak bardzo temperatury jak np. cylinder, bo niby co go ma ogrzać tak mocno?
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-04-08, 13:18   

__Karol__ napisał/a:
trzeba wywiercić otwór w główce bo środek rolki będzie niedosmarowany (przez ich dużą szerokość).

Sumaryczna długość rolek łożyska dwurzędowego jest podobna niż jednorzędowego z KX.
Sam się kiedyś zastanawiałem nad wywierceniem dziurki w główce korbowodu ale nie wiem czy to zbyt jej nie osłabi...
Poza tym przy rozbiórce nigdy nie stwierdziłem żeby łożysko główki było suche, też dlatego nie robiłem takiej modyfilacji tym bardziej że obroty jego są o rząd wartości mniejsze niż łożyska stopy.

[ Dodano: 2012-11-25, 23:44 ]
__Karol__,
Jak spisuje się przerobiony korbowód?
_________________

 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2015-11-18, 20:37   

Witam.
Korbowody YOKO sprzedawane na allegro posiadają przekładki metalowe a oryginalnie z tego co wiem były miedziane. Będzie to jeździć czy potrzebne są miedziane? Da się wgl gdzieś takie kupić?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-11-18, 23:13   

ETZPOWER94, Da się kupić, mam oryginalne w motoryzacyjnym ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14