» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Inny czujnik STOP przedniego hamulca ETZ
Autor Wiadomość
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-19, 20:26   Czujnik hamowania - usprawnienie

witam.
ostatnio z jednym z forumowiczów, rozmawialiśmy na temat tych badziewnych czujników hamowania w pompce, ogólnie jak większości wiadomo, ich żywotność kończy się mniej więcej po roku. no i trzeba tutaj wymyślić jakiś ciekawy patent, jak rozwiązać ten problem. więc zrodziła się idea, zrobienia samodzielnie takiego czujnika, za punkt wyjścia przyjęliśmy, zwykły włącznik samochodowy, który znajduje się w drzwiach, działa na takiej samej zasadzie.
więc mając już taki czujnik w swoich rękach, zależy odpowiednio obrobić (nazwijmy to) plastikowy palec czujnika, żeby uzyskać odpowiednią średnicę (aby wszedł w otwór w pompce i miał luz) oraz odpowiednią długość (żeby zadziałał przy ruchu klamką). teraz pojawia się problem mocowania i zabezpieczenia przed warunkami atmosferycznymi.
ponieważ ja nie posiadam już MZ więc nie jestem w stanie sprawdzić na ile mój pomysł jest skuteczny i czy w ogóle zadziała :mrgreen: . jeśli macie jakieś pomysły, albo już zrobiliście czujniki samoróbki to piszcie.
na razie jest to faza projektu, którego ja sam nie jestem w stanie dokończyć z wiadomych względów, liczę że wspólnie wymyślimy coś i wreszcie skończą się problemy z uszkodzonymi czujnikami.

liczę na was :piwo:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-03-19, 20:52   

krzych_mz150, jakby te czujniki wytrzymywały rok to byłbym szczęśliwy :D U mnie wytrzymał może 2 tygodnie :/

a co do czujnika w drzwiach to raczej odpada bo on łączy z masą a w MZ musi łączyć +
trzeba by było jakoś odizolować obudowę tego czujnika od masy motoru to wtedy by coś można było myśleć.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-19, 21:05   

no ale czujnik w drzwiach masz w obudowie plastikowej, ja przynajmniej mam tak 306, no a nawet jeśli styka z masą to myślę że można to obejść, bo pomysł wydaje mi się dosyć realny, może warto trochę pogłówkować :wink:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-03-19, 21:15   

krzych_mz150, ja osobiście się z plastikową obudową nie spotkałem ale jak mówisz, że masz taki to masz ;) To upraszcza trochę pracę. trzeba by jakoś przedłużyć ten popychacz który łączy styki. Można by nawet wykożystać śrubę rególacyjną linki sprzęgła z jakiegoś rometa. rozmiar i gwint ten sam do w pompie a otwór w środku w miarę duży
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2008-03-19, 21:33   

Kiedyś jak się rozwalił mi czujnik, to zostawiłem sam ten plastikowy popychacz i przykleiłem krańcówkę :mrgreen: :twisted:
Działa elegancko tylko trzeba ją dobrze przymocować. Oczywiście mówie o takiej lepszej krańcówce za piątaka a nie za 1zl
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2015-03-19, 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2008-03-19, 21:55   

Ja mam przekaźnik do zwykłego czujnika- miałem bo teraz mam inną pompę i czujnik, Ale przekaźnik jest nadal, wszystko działało OK. Wcześniej też mi padał czujnik. Już nie wychodził dzyndzel bo go zespawało do blaszek. Teraz spokój. Czujnik od tylnego koła też mam przez przekaźnik (ten sam), zastanawiam się nad światłami jeszcze na przekaźnik.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-03-19, 22:28   

A ja sie zastanawiam czy przypadkiem nie podszedł by czujnik od CZ. On tez jest montowany pod uchwytem hamulca, ma plastikową obudowę i podobny gwint...
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-03-19, 22:31   

podobny tzn jaki? W pompie w MZ jest oryginalnie M6 x 1,5 czyli zwykły.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-19, 23:04   

hmm myślę że można by zrobić tak jak zrobił Qba, z tymi przekaźnikami. może przybliżysz jakieś szczegóły albo schemacik.
to teraz pozostaje jeszcze dobór solidnego włącznika, ten z cz wygląda solidnie, nawet jeśli ma inny gwint to rozmiarami chyba mu bliżej niż ten ze skody, który znalazłem, w każdym razie gwint w pompie można zmienić pod ten włącznik :wink:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-03-20, 00:51   

Generalnie problem z tym czujnikiem jest tylko w oryginalnej pompie mam u siebie prywaciarski czujnik juz rok i nie ma zadnych problemó działa bardzo fajnie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Ludwicjusz 
Sofa Rider =]


Motocykl: Helix
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 355
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-21, 08:05   

dokładnie, nawet kleić nie trzeba bardzo - przecież to popycha a nie ciągnie :smile: Jakiś kołeczek z plastiku drewna etc włożyć do korpusu pomiędzy czujnik a klamkęi ju. A i nie wypadnie bo jest w środku, imo warto spróbować czy da się wkręcić
_________________
Gdy z maszyny ścierasz kurz, pierwszy uśmiech wolno rodzi się...
Coraz głośniej gra niepokorna, wiecznie głodna dusza Twa...
 
     
Mati910807 

Motocykl: MZ250
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-21, 09:38   

Mi sie wydaje ze można by załozyć taki czujnik chydrauliczny tam gdzie jest odpowietrznik nie prubowałem ale jak by sie zgadzał gwint to by to działało :mrgreen:
_________________
MATI
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2008-03-21, 10:30   

Można, tylko ILE to kosztuje?
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-03-21, 20:08   

Moze ci krzychu zadziwie ale widziałem skuterey po 68 tys i czujniki nie były dotykane od nowosci.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-23, 12:28   

ja bym chyba zrobił tak jak pisze Qba, czyli przez przekaźnik, bo roboty niewiele, a przy najmniej mamy jakąś pewność, że nam czujnika nie zaspawa. przecież bez tego też się da bo tak jest w oryginale, :wink:
ale niewielkim nakładem można zwiększyć jego twałość :mrgreen:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-03-23, 13:00   

Jaki przekaznik? Wytlumaczcie o co chodzi :piwo:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-03-23, 15:36   

Poszy150 - to nie działa dokładnie tak. Przekaźniki to takie przełączniki sterowane elektrycznie. Montuje się je żeby przez czujniki, włączniki itp. nie płynął duży prąd, który mógłby zespawać styki. Wtedy przez czujnik płynie minimalny prąd służący tylko do zasilania cewki, a całe obciążenie przechodzi przez mocne styki przekaźnika. No bo chyba nie wyobrażacie sobie żeby przez zwykłą stacyjkę samochodową przechodziło ~25A zasilające rozrusznik. Gdyby tak było to jedne przekręcenie kluczyka wystarczyło by, żeby stacyjka poszła do czyszczenia / wymiany
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-03-24, 10:57   

bully napisał/a:
w VW z lat 90' nie było przekaxnika dla przednich swiatel czyli przez włacznik i manetke przechodził prąd dla ponad 200W,
ja do swojego byłego golfa wpakowałem przekaźnik od malucha,dało to taki sam efekt jak byś wsadzil 2x mocniejsze żarówki - byłem pozytywnie zaskoczony,no i mogłem ładować żarówy jakie chciałem i nic nie mialo prawa sie przypalic :wink:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-03-28, 21:51   

co do hamulca to myślę że krańcówka załatwi sprawę. Albo te czujniki ze skuterów. Jak będe jutro w sklepie to kupię taki i zobaczę co da się zrobić :D
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-12-31, 14:44   

odświeże temat żeby nie zakładać nowego :mrgreen: szukam sposobu na zrobienie trwałego czujnika stopu do przedniego hamulca (tarczowego)... 10zł/ 2 tygodnie mnie nie bawi jakoś :/

Jeśli ktoś wynalazł jakieś dobre rozwiązanie to proszę o opis ;)
myślałem o tym co niektórzy pisali - czujniki ze skuterów, ale moze jeszcze coś innego da się tam zrobić? czy tak bedzie najskuteczniej?
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15