Przesunięty przez: motomaciey 2015-01-04, 17:48 |
Jaki olej do paliwa? Z dodatkiem rycyny? |
Autor |
Wiadomość |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-06-06, 17:11
|
|
|
1. czy można stosować rycyne z półsyntetykiem ?
2. jak tam z osiadaniem rycyny po przestoju np 12h - co robicie np zakrecacie kranik i wypalacie mieszanke z gaznika do oporu ?
3 czy waszym zdaniem warto zatosowac rycyne podczas docierania ??? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2012-06-06, 19:44
|
|
|
dodek10, czy możesz rozwinąć pkt 2 bo nie wiem o co chodzi. |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2012-06-06, 20:18
|
|
|
Myślę, że dodkowi chodzi o wytrącanie się rycyny z paliwa po jakimś czasie. I zamiast jednej mieszaniny mamy: paliwo i rycynę. |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2012-06-06, 22:14
|
|
|
W którymś kościele dzwoni tylko nie wiadomo w którym. Rycyne stosowano w latach 70 do Cz cross. Nie ze względu na właściwości smarne tylko na wysoka lepkość po prostu silnik się uszczelniał ;] Obecnie chłopaki leja trochę dla zapachu. Pomaga to jak umarłemu kadzidło. Z całym szacunkiem dla pana mostowego ale jak słyszę pierdoły o suchym paliwie to aż mnie skręca. Paliwo z PB dopiero jest suche a nie na odwrót. Spyrol zawsze był w paliwie, im go więcej tym więcej oktanów. Jest też dużo innych związków których 2t nawet nie odczuwa. Może jeszcze zaczniemy wrzucać cynę do baków ?? |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-06-06, 22:47
|
|
|
Chodzi mi o to ze podobno w silnikach modelarskich jest tak ze jak zostanie ci coś paliwa w baku (baczku) to rycyna wytrąca sie i opada na dół -zwyczajnie przytyka dysze- tyle ze dysze w tamtych silnikach sa bardzo małe - ciekawe czy tutaj efekty były podobne ...
Inna sprawa to tez mniejsze stezenie rycyny w mieszance waszej a mieszance do silnika modelarskiego (10krotnie wyższe niz do mz
BTW -co do zapachu - to do silnikow żuzlowych obcenie tez leją rycyne tylko dla zapachu , bo ludzie lubią ten zapach..... |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-06-07, 09:32
|
|
|
hubertbaran napisał/a: | na wysoka lepkość po prostu silnik się uszczelniał ;] |
A co ma lepkość do uszczelniania i po co uszczelniać silnik który jest nowy ? Co niby silniki były nieszczelne- głupoty gadasz po to byle coś powiedzieć!
Poczytaj trochę o silnikach modelarskich gdzie brak rycyny w mieszance powoduje ich uszkodzenie i zatarcie. Bardzo wysilone silniki 2t są smarowane właśnie olejem rycynowym.
Rycyna ma większą lekkość co zapewnia dobre smarowanie i widać na zdjęciach z rozbiórki silnika.
Silnik z ETZ na rycynie chodzi bardziej miękko a film olejowy na ruchomych elementach jest grubszy i lepszej jakości jeżeli chodzi o czystość - czego nie da się osiągnąć w przypadku oleju jej nie zawięrającego.
Po moim eksperymencie mogę stwierdzić że ma działanie - super dla wszystkich elementów układu korbowo-tłokowego.
Dla mnie układ korobowo-tłokowy jest najważniejszy ponieważ dobre zamienniki tłoków nie istnieją.
Dzisiejsze oleje się spalają w całości powodując mniej lub więcej "suchego" nagaru a najlepsze praktycznie nie dymią-( sam kiedyś stosowałem taki olej ale silnik do ETZ źle go znosił) ale wiem jedno ze przy wysokiej temperaturze gorzej smarują..
Rycyna gorzej się spala ale przy okazji "przechodzi" przez silnik utrzymując go w idealnej czystości.
Może to element ochrony środowiska wymusił zaprzestanie stosowania rycyny do w olejach 2T, ponieważ gorzej się spala a do tego kopci i nie powiem że bez specyficznego zapachu.
Jedyne moje obawy związane są z jej wpływem na układ wydechowy a szczególnie tłumik (na razie ok 1000 km) - nie stwierdziłem wzrokowo jakichkolwiek niepokojących osadów ale mam zamiar sprawdzić po ok 10 000 km i jestem pod wrażeniem jej działania w silniku ETZ jak na razie.
hubertbaran wypowiedzi takie jak Twoje są manipulacją nie popartą żadnymi argumentami (badania, literatura, itp) więc proszę wszystkich o wypowiedzi merytoryczne tak jak to robimy z wadmed testując problem.
[ Dodano: 2012-06-07, 09:37 ]
[quote="dodek10"]1. czy można stosować rycyne z półsyntetykiem ?
W silnikach 4T nie można mieszać z mineralnym - ja stosuję ją z sysntetykiem AGIP.
dodek10 napisał/a: | 2. jak tam z osiadaniem rycyny po przestoju np 12h - co robicie np zakrecacie kranik i wypalacie mieszanke z gaznika do oporu ? |
Nie stwierdzam takiego zjawiska zarówno w benzynie co w okresach 1-4 dni jakie sa pomiędzy jazdami. Czasami wypalam gaźnik a czasami nie.
W oleju po tygodniu nie stwierdziłem alby rycyna oddzieliła się od oleju.
dodek10 napisał/a: | 3 czy waszym zdaniem warto zatosowac rycyne podczas docierania ??? |
osobiście uważam ze szczególnie podczas docierania. |
_________________
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-06-07, 09:50
|
|
|
mczmok co do samego oleju rycynowego oleju co stosujesz to jest r40 czy z jakiś inny ze sklepu modelarskiego ? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-06-07, 19:57
|
|
|
dodek10 napisał/a: | mczmok co do samego oleju rycynowego oleju co stosujesz to jest r40 czy z jakiś inny ze sklepu modelarskiego ? |
Na początku teamtu masz linka do sklepu.
[ Dodano: 2012-07-05, 23:02 ]
1800 km - bez zadnych problemów i nie dokonywałem inspekcji silnika.
Same plusy jeżeli chodzi o pracę silnika...
wadmed, jak u Ciebie?
myślę, że 10 % w oleju wystarczy dla silników MZ |
_________________
|
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-19, 20:47
|
|
|
Odświeżę temat. Mój kolega posiada MZ ETZ 150. Dodał rycynę do paliwa i wg niego motocykl stracił na mocy. Na czwartym biegu rozpędza się do 95km/h i po wrzuceniu piątki prędkość spada do 85km/h. Silnik ma przejechane od remontu 1500km. Przed dodaniem rycyny rozpędzał się do 105km/h. Remont przeprowadzony w profesjonalnym zakładzie.
Mczmok, głównie do Ciebie kieruję pytanie. Czy zauważyłeś jakikolwiek spadek mocy po dodaniu rycyny? A może ktoś z Was dodawał ją do silnika 150? |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-08-19, 22:32
|
|
|
Osobiście jeżdżę cały czas na oleju z dodatkiem 10% rycyny - nie zauważyłem żadnych niepokojących oznak, wręcz przeciwnie praca silnika jest bardziej aksamitna
. zrobiłem już ok 3000 km
Pierwszy bak dałem jej więcej ponad 20% dla próby - ale kopciło zbyt intensywnie i bałem sie o szybsze zapchanie tłumika.
Planuję po ok 5000 km zrobić inspekcję - to napiszę .
może do ETZ 150 mieszanka powinna jej zawierać mniej, bo faktycznie rycyna jest bardzo lepka, ale nie zakleja silnika co pokazałem na zdjęciach?Może spróbować na początek ok 5% pamiętając o stosunku 1:50.
Osobiście przy takich objawach próbowałbym ponownie przejść na sam olej i przegonić silnik - wydmucha wtedy rycynę, bo to nic innego niż rodzaj oleju.
Wtedy okaże się czy to wina rycyny-czy może jakaś inna.
Myślę że rycyna nie wplywa aż tak widocznie na osiągi silnika.
Wawiak jak dlugo ETZ - tka jeździła na rycynie i po jakim czasie wystąpił spadek mocy? Czy ETZ-tka po remoncie osiągała 105? |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-08-19, 23:25
|
|
|
Wawiak napisał/a: | Remont przeprowadzony w profesjonalnym zakładzie. |
|
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-20, 08:43
|
|
|
kosior30 - tak remont był przeprowadzony w profesjonalnym zakładzie
mczmok - 150-tka osiągała 105km/h do czasu dodania rycyny do paliwa, po jej dodaniu spadek mocy był natychmiastowy. Motocykl przejechał na takim paliwie około 300km. Olej był z dodatkiem 10% rycyny. |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-08-20, 10:39
|
|
|
Więc po zmianie na "normalny" olej wszystko powinno wrócić do normy.
Dziwi mnie fakt o natychmiastowej reakcji bo 300 km przy średnim żużyciu paliwa 4 l to ok 80 cm 3 oleju z czego 8 cm3 powinna stanowić właśnie rycyna.
Te 8 cm3 to dopiero po 300 km...
Powrót na sam olej to wypłukanie rycyny z silniak nastąpi po kilku dziesięciu km.
Więc po zmianie na "normalny" olej wszystko powinno wrócić do normy.
Proponuję to sprawdzić i napisać co i jak.
Dodam tylko że po 3000 km w 250 nic się nie dzieje zero problemów z osiągami, świecą, itp. |
_________________
|
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-20, 10:52
|
|
|
Myślę, że w najbliższy weekend sprawdzimy jak silnik chodzi bez rycyny. Z ciekawości chyba spróbuję dodać ją do swojej 250. Dam znać.
Dzięki za odpowiedzi. |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24577
moja MZ |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-08-20, 12:49
|
|
|
Wawiak napisał/a: | tak remont był przeprowadzony w profesjonalnym zakładzie |
Jak mi jeszcze powiesz, że w zakładzie, który od 30 lat specjalizuje się w naprawach motocykli MZ, to zobaczysz więcej takich ikonek, jak ta wyżej |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2012-08-20, 15:16
|
|
|
Wawiak, Pani Irena była gościem w Legendach PRL-u jak był odcinek o WSK-ach a raczej TVN był gościem u niej na zakładzie |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-08-20, 16:03
|
|
|
No dobra, zwracam honor. Ale jak dla mnie to jest i tak albo źle zrobiony szlif, albo coś z regulacją. Mi jak się gaźnik zapchał olejem tak, że zostawiała za sobą zasłonę dymną, szła 120 bez problemu (specjalnie dzidowałem, żeby przepalić i nie zawalić tłumika). Tak więc coś tu jest źle poskładane jak dla mnie, a nie kwestia oleju. To, że zakład jest profesjonalny, a nie pan Henio zza rogu nie świadczy o tym, że nie mieli prawa niczego spieprzyć. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Wawiak
Motocykl: MZ ETZ 250, HONDA XX
Wiek: 44 Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-08-20, 16:09
|
|
|
Zasada działania obu silników jest dokładnie taka sama. Te silniki różnią się praktycznie tylko tym (pomijam przeniesienie napędu), że mały się wyżej kręci. Reszta, czyli gaźnik, zapłon, wydech itd wygląda tak samo, tyle że proporcjonalnie do danego silnika. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|