» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2015-01-04, 17:48
Jaki olej do paliwa? Z dodatkiem rycyny?
Autor Wiadomość
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-05-14, 11:19   Jaki olej do paliwa? Z dodatkiem rycyny?

Właśnie jestem po dłuższej dyskusji z P. Mostowy z Poznania.
P. Mostowy jest również jak się okazało fachmanem od silników 2T i przypadkowo zeszliśmy na temat olejów jaki są zalecane do smarowania naszych ETZ.
Jego zdaniem do naszych motocykli nie nadają się wysokiej klasy oleje oleje syntetyczne ponieważ nie zapewniają odpowiedniego smarowania...


Dodatkowo z powodu innego składu paliwa - dodatków spirytusu do paliwa = wyższ tem. spalania powoduje to, że nasze sliniki grzeją się bardziej niż przed laty.
Do tego paliwo jest "bardziej suche" i zaleca zwiększenie mieszanki 1:40 aby wyeliminować niepożądane skutki zbyt słabego smarowania.


W takim razie pytam Go w końcu jaki olej stosować :?:

Odpowiedź P. Mostowego: "z dodatkiem rycyny" - byłem w :shock: - u

Z tym, że żaden producent nie chwali się jakie dodatki stosuje w oleju ... A obecnie praktycznie w popularnych olejach do 2T praktycznie żaden :!:

W związku z czym trochę poczytałem i rycynę stosuje się gdzie?
W modelarstwie ponieważ zapewnia bardzo dobre smarowanie bardzo wysilonych silników-ale ma wady (tworzy nagar) czym można przeczytać poniżej.

http://www.defenateam.pl/...niki_paliwo.php

Osobiście w sklepie http://www.rc4max.com/

kupiłem 5 l i jak tylko otrzymam zaczynam testy 20% rycyny + 80% syntetyka do 2T - mam nadzieję że zdążę w drodze na rozpoczęcie sezonu :mrgreen:

Mieszanka jak zalecono 1:40.

W terminie późniejszym opiszę lub podzielimy się na rozpoczęciu doświadczeniami.

[ Dodano: 2012-05-14, 11:21 ]
Zaczynam nowy temat ponieważ w gąszczu tematów o olejach idea mogłaby nie być zauważona...
_________________

Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-05-14, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-05-14, 13:11   

mczmok napisał/a:
kupiłem 5 l i jak tylko otrzymam zaczynam testy 20% rycyny + 80% syntetyka do 2T - mam nadzieję że zdążę w drodze na rozpoczęcie sezonu

Mieszanka jak zalecono 1:40.
Skąd taki stosunek rycyny i oleju?
Co z olejami mineralnymi? To 1:40 nie tyczyło się tylko samego oleju bez dodawania rycyny? Może lepiej zostać przy 1:50 jeżeli dodasz rycynę?
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-05-14, 13:41   

sIaj napisał/a:
Co z olejami mineralnymi?

Mam syntetyczny w związku z czym użyje go z powodu wytwarzania mniejszego nagaru.
sIaj napisał/a:
Skąd taki stosunek rycyny i oleju?


Mostowy nie umiał mi powiedzieć ile ma jej być w mieszance oleju - znalazłem kilka mieszanek olejów do silników modelarskich, które rozpoczynają się od 20%zawartości rycyny - więc nie chcę przesadzać.
Myślę że zacznę od 20 % zobaczę jakie są stuki tłoka np. w stosunku do syntetyka - na syntetycznych silnik jest najbardziej głośny. W każdym razie przez DDR-owców rycyna była dodawana do zalecanych olejów do MZ.
Nie tylko przez nich- nazwa "Castrol" pochodzi właśnie od oleju rycynowego.

sIaj napisał/a:
Co z olejami mineralnymi?

Na razie spróbuję z syntetykiem a później zobaczymy.

Rycyna dużo lepiej smaruje, ma większą temperaturę spalania, bardziej przylega do powierzchni - poza tym nie jest wrażliwa na etanol dodawany do paliwa.

[ Dodano: 2012-05-14, 13:45 ]
Najlepsze oleje do 2t też zawierają rycynę - ale ich cena zaczyna się od 75 zł.

[ Dodano: 2012-05-14, 13:50 ]
sIaj napisał/a:
To 1:40 nie tyczyło się tylko samego oleju bez dodawania rycyny? Może lepiej zostać przy 1:50 jeżeli dodasz rycynę?

Zobaczymy...
_________________

 
 
     
Smuggler 
SmG


Motocykl: MZ 150 ETZ
Wiek: 32
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 55
Skąd: W-Wa
Wysłany: 2012-05-14, 14:31   Re: Jaki olej do paliwa? Z dodatkiem rycyny?

mczmok napisał/a:
W związku z czym trochę poczytałem i rycynę stosuje się gdzie?
W modelarstwie ponieważ zapewnia bardzo dobre smarowanie bardzo wysilonych silników-ale ma wady (tworzy nagar)



Tak się składa, że jestem w posiadaniu modelu samochodu z silnikiem 2T. Jeżdżę na 15% nitro z dodatkiem oleju rycynowego (nie pamiętam dokładnie jaka była jego ilość). Właściwości smarujące musi mieć dobre skoro mój silniczek przejeździł już dużo więcej niż "książkowe" 20 godzin (i nic w nim nie stanęło mimo częstego katowania) tylko tak jak napisałeś wcześniej, wadą jego jest, że tworzy nagar. Po każdym zgaszeniu i odstawieniu modelu muszę go stawiać pod takim kątem by resztki niedopalonego oleju wypływały a raczej wysmarkiwały się z tłumika. Jak to by się miało do naszych MZ'tek - oto jest pytanie...
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/134489
 
 
     
mictom 

Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 260
Skąd: Rogi
Wysłany: 2012-05-14, 15:08   

mczmok napisał/a:
Do tego paliwo jest "bardziej suche" i zaleca zwiększenie mieszanki 1:40


Noooo zapowiada się ciekawy temat.
P.S Miałem nosa, bo od remontu swojej 150-tki leje właśnie 1:40

[ Dodano: 2012-05-14, 15:35 ]
Smuggler napisał/a:
Jak to by się miało do naszych MZ'tek - oto jest pytanie...
dużo częstsze czyszczenie układu wydechowego , nie wiadomo jak by było np. z kanałami w cylindrze i silniku
_________________
Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....

https://www.bikepics.com/members/mictom/
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-14, 15:37   

stosowałem olej rycynowy - z apteki kilka lat temu. Na 5 l benzyny lałem 5 ml oleju. Okropnie śmierdziało. Poza tym bez rewelacji.

Polecam dodatek do benzyny bezołowiowej.
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2012-05-14, 16:30   

Mariusz, ciekawy temat.
Ostatnio zastanawiałem się nad puchnięciem tłoka, smarowaniem i paliwem.
MZ jak były projektowane to nikt nie myślał o paliwach 95 oktanowych, były od 78 -90(nie pamiętam dokładnie), więc jak ma się to do temperatury w komorze spalania?
Paliwo nie było takie suche, a im wyższa liczba oktanowa tym suchsze.
Niestety nie ma fabryki MZ nie ma do kogo pisać zapytania :cry: jedynie można porozmawiać m.in. z panem Mostowym.
Ja zawsze staram się wlewać trochę więcej oleju, jedynie co mnie zmartwiło to to że oleje syntetyczne nie za bardzo się nadają, masz może namiary które syntetyki mają dodatek oleju rycynowego?
Jeżak trzymaj się tematu
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-05-14, 16:41   

Kudlaty2007 napisał/a:
Polecam dodatek do benzyny bezołowiowej.
To chyba ma tylko wpływ na zawory w 4t, dla 2t to bez różnicy...?

To co znalazłem w sieci:
http://simsony.net/archive/index.php/t-5496.html
http://www.jawa50.fora.pl...ynowy,2678.html
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2012-05-14, 16:43   

Jeżak, kuźwa nie po raz pierwszy nabijasz posty, temat jest o dodatku oleju rycynowego i oleju (SMAROWANIA, a nie dodatków do paliwa (o dodatkach Mariusz pisał w innym temacie), nie pisz o wszystkim co ci do głowy przyjdzie, Twój post NIC NIE WNOSI do tematu. Trzymaj się tematu a nie ostatniego postu, inaczej robi się burdel jest 1000 postów z czego 200 jest na temat. Jak chcesz nabijać posty rób to w LUŹNYCH ...
NIE MUSISZ ODPISYWAĆ NA TEGO POSTA, ŻEBY MIEĆ ICH 1396.
PISZ NA TEMAT.
KONIEC
 
     
mictom 

Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 260
Skąd: Rogi
Wysłany: 2012-05-14, 17:00   

wadmed napisał/a:
Jeżak, kuźwa nie po raz pierwszy nabijasz posty, temat jest o dodatku oleju rycynowego i oleju (SMAROWANIA, a nie dodatków do paliwa (o dodatkach Mariusz pisał w innym temacie), nie pisz o wszystkim co ci do głowy przyjdzie, Twój post NIC NIE WNOSI do tematu. Trzymaj się tematu a nie ostatniego postu, inaczej robi się burdel jest 1000 postów z czego 200 jest na temat. Jak chcesz nabijać posty rób to w LUŹNYCH ...
NIE MUSISZ ODPISYWAĆ NA TEGO POSTA, ŻEBY MIEĆ ICH 1396.
PISZ NA TEMAT.
KONIEC



Panowie dajcie spokój, to przeze mnie :torba": niepotrzebnie z tym dodatkiem zacząłem
_________________
Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....

https://www.bikepics.com/members/mictom/
 
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2012-05-14, 20:36   

Mictom :) jeżeli by się zapychał któryś kanał to tylko wydechowy tak mi się zdaje :)
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-05-14, 21:55   

wadmed napisał/a:
Ostatnio zastanawiałem się nad puchnięciem tłoka, smarowaniem i paliwem.

To wszystko razem składa się na gorszą pracę naszych 2T.
Etanol=większa temperatura+gorsze smarowanie bo jest bardziej suchy, z tego powodu do silnikow zasilanych innymi paliwami niż beznyna stosuej się rycynę bo np na nitrometanie na oleju zwykłym te silniki sie po prostu zacierają.

Wiem jedno że kiedyś do mojej ETZ stosowałem olej jeden z nadrozszych olejów do 2t - 70 zł jakieś 8 lat temu-był to silnik do najbardziej wysilonych silników do motorówek Jonsona - wtedy silnik do MZ był super czysty ale przypłaciłem to zmiana tłoka. Nie wiem dlaczego ale silnik (tłok) zaczął dzwonić.
Myślę, że ten olej był zbyt rzadki i nie utrzymywał dostatecznie "grubiego" filmu przy dużych siłach i temperaturach jakie występują w silnikach ETZ - motorówki są chłodzone wodą.
Obecnie większość bardziej wysilonych silników 2T jest chłodzona wodą stąd możliwość zastosowanie syntetycznych olejów 2T- bo to są warunku w których one doskonale się sprawdzają przy mniejszych temperaturach !


Rycyna jest bardziej gęsta jako smarowidło a do tego ma wyższą temperaturę zapłonu co powoduje super smarowanie nawet przy wysokiej temperaturze - ale kosztem tego że się spala gorzej - stąd nagary.


Jeszcze jedno w/g Mosotwego wszystkie obecne tłoki musimy sezonować - co niektórzy robią gotując tłoki w oleju - ale podobno to półśrodek.
Tłoki trzeba kilkakrotnie/kilkanastukrotnie nagrzewać i ochładzać np. podgrzewając tłok w piekarniku do temp ok 200 oC i chłodząc go w zimie na mrozie.
Metoda ta pozwala na ograniczenie skali puchnięcia tłoka w związku z tym że eliminuje naprężenia aluminium - nie pomaga niestety na źle wykonany tłok, który ma wymiary gorsze od przyjętej normy.

[ Dodano: 2012-05-14, 22:01 ]
wadmed napisał/a:
były od 78 -90(nie pamiętam dokładnie),

Ja pamiętam:
78 niebieska
86 zielona
94 żółta

była jeszcze czerwona (zdjełano w ZSSR) - chyba 90 albo 96 - z tym że teraz ja nie pamiętam...
Starość nie radość :mrgreen:
_________________

 
 
     
mictom 

Motocykl: Honda VFR RC 36II
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 260
Skąd: Rogi
Wysłany: 2012-05-14, 22:06   

wadmed napisał/a:

więc jak ma się to do temperatury w komorze spalania?
Liczba oktanów nie ma nic wspólnego z temp. w komorze spalania

94, 95, 98, 98 super, 99 nitro, 99 absolut...
Czy wiemy, co wlewac do baku? Czy dajac silnikowi do picia to, co w naszym mniemaniu jest lepsze, nie popelniamy bledu?
Podobnie jak lejac do gardla denaturat, który zasadniczo "kopa" ma wiekszego, ale jego wplyw na organizm moze doprowadzic do nieciekawych efektów.
Ponizej krotkie i klarowne wytlumaczenie podstawowych kwestii zwiazanych z liczbz oktanowa benzyny. Pozwala zrozumiec, dlaczego "wiecej" nie w kazdych warunkach oznacza "lepiej"
Liczba oktanowa nie ma nic wspolnego z kalorycznscia benzyny. Liczba oktanowa jest teoretycznie liczona na podstawie wlasciwosci dwoch weglowodorow . Paliwo skladajace sie tylko z pierwszego z nich ma teoretycznie przyjeta liczbe oktanowa 0, a skladajace sie w 100% z drugiego ma liczbe oktanowa 100.
Benzyna jest mieszanina roznych weglowodorow o wlasciwosciach gdzies pomiedzy jednym a drugim weglowodorem (obecnie raczej w okolicach tego drugiego). Liczba oktanowa danego paliwa moze tez byc wieksza od 100, jesli jego parametry przekraczaja te drugiego porownawczego weglowodoru.
Liczba oktanowa oznacza glownie dwie wlasciwosci paliwa: temperature samozaplonu i predkosc spalania mieszanki (predkosc, z jaka plomien biegnie w mieszance), bo - o dziwo - benzyna w cylindrze nie wybucha (nie powinna, bo to jest dla silnika bardzo szkodliwe, o czym bedzie pozniej), tylko sie zapala od iskry i sferycznie sciana ognia biegnie od swiecy do brzegow cylindra (w sporym uproszczeniu). Predkosc, z jaka plomien biegnie, jest wlasnie bezposrednio zwiazana z liczba oktanowa benzyny.
Predkosc, z jaka biegnie plomien w mieszance jest tez zwiazana z wieloma innymi czynnikami, na przyklad cisnieniem (stopniem kompresji). Im wyzsze cisnienie - tym szybsza predkosc spalania.
Poza tym w pewnej temperaturze nastepuje samozaplon mieszanki. Im wyzsza liczba oktanowa mieszanki - tym wyzsza temperatura, i teraz dochodzimy do sedna.
Podczas fazy sprezania cisnienie mieszanki rosnie. Rosnie automatycznie jej temperatura i jesli mamy mieszanke z benzyny o za niskiej liczbie oktanowej, to zanim wystapi iskra, mieszanka zapali sie sama. Wtedy dzieje sie tak fatalnie, ze ognisko zapalne wystepuje w wielu miejscach na raz (teoretycznie w calej mieszance jednoczesnie), zamiast w jednym miejscu, skad plomien rozprzestrzeni sie na cala przestrzen miedzy tlokiem a glowica. Efekty tego sa takie, ze spalanie nastepuje gwaltownie, i w duzo wyzszej temperaturze. Nazywa sie to spalaniem detonacyjnym albo stukowym i ma takie minusy, ze wypala dziury w tlokach, niszczy silnik. Dlatego nie nalezy stosowac benzyny o nizszej liczbie oktanowej, niz zalecana przez producenta.
Ale to nie koniec; co sie natomiast dzieje, jesli wlejemy benzyne o wyzszej liczbie oktanowej ?
Po pierwsze spalanie nastapi wolniej, a wiec nie spali sie cala benzyna; silnik bedzie mial mniejsza moc, poza tym niedopalone resztki benzyny beda sie odkladac w cylindrach, na tlokach i w ogole beda zdrowo syfic. Moc na pewno nie wzrosnie, raczej spadnie; wzrosnie za to spalanie i zuzycie silnika.
Dlaczego w takim razie do mocniejszych silnikow leje sie leje sie benzyne o wyzszej liczbie oktanowej ?
Bo moc silnika najlatwiej podniesc przez zwiekszenie stopnia kompresji, wtedy spalanie mieszanki nastepuje szybciej i przy benzynie o mniejszej liczbie oktanowej bedzie wystepowac spalanie detonacyjne.
Reasumujac:
Nalezy zawsze stosowac benzyne taka, jaka poleca producent silnika, chyba ze jest to silnik przez nas rasowany (wyzszy stopien kompresji). Jesli nie wiemy jaka producent benzyne poleca, to jest taka zasada, ze stosuje sie benzyne o najnizszej liczbie oktanowej, jaka nie powoduje pracy detonacyjnej.
A teksty o tym, jak to ktos wlal do zwyklego, odprezonego silnika na benzyne 95 - jakas 99 super turbo, i jeszcze dorzucil jakies ekstra dodatki zwiekszajace liczbe oktanowa, i jego sprzet zaczal wygarniac jak maly odrzutowiec - mozna spokojnie wlozyc miedzy bajki.
Wayne

źródło: http://etacar.put.poznan....ka/etylina.html
_________________
Naciskam starter. Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.Ruszam,opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,krzywd,raniących niedomówień.....

https://www.bikepics.com/members/mictom/
Ostatnio zmieniony przez mictom 2012-05-14, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2012-05-14, 22:06   

[ Dodano: 2012-05-14, 22:07 ]
Czyli zostaje coś takiego:http://www.allegromat.pl/aukcja106393

Ciekawe o ile to zwiększy żywotność silnika, czy ustanie efekt dzwonienia, czy zwiększy się stopień sprężania? Same pytania.
Olej rycynowy jest konsystencji płynnego miodu, więc będzie trochę ciężko go rozpuścić, pytanie czy mieszać go z paliwem czy z olejem i dopiero do paliwa.
Mariusz jak będziesz miał już jakieś wnioski to czekam na opis.
Dla niecierpliwych (co chcą sobie już kupić a nie czekać na sklep internetowy) olej rycynowy można kupić w aptece ale nie wiem czy to jest taki sam jak powinno dodawać się do paliwa.
Ostatnio zmieniony przez wadmed 2012-05-14, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-05-14, 22:08   

Myślę, że Mostowy mówiąc sucha benzyna ma na myśli dodatek etanolu, który może bardziej zmywać film olejowy.
Rycyna ciężko się rozpuszcza w benzynie - więc ciężej się zmywa podczas tarcia współpracujących części.

[ Dodano: 2012-05-14, 22:12 ]
wadmed napisał/a:
Czyli zostaje coś takiego:

To jest olej syntetyczny bez dodatku rycyny...
Osobiście wierzę Mostowemu - rozmawiałem z nim ponad godzinę i ma pojęcie i doświadczenie w tym co robi i mówi...
_________________

 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2012-05-14, 22:14   

mczmok napisał/a:

To jest olej syntetyczny bez dodatku rycyny...

no właśnie podobno z rycyną, jaki olej wytrzyma 124 oktany (przy tylu to chyba coś tam dali tej rycyny)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-05-14, 22:15   

mictom,
To wszytko wiemy...
Chodzi o dodatki etanolu - inne warunki spalania , inne pozostałości po spaleniu, inna interakcja z olejem.

[ Dodano: 2012-05-14, 22:21 ]
Musimy pamiętać że silniki ETZ są konstrukcjami leciwymi, poza tym dzisiaj unikalnymi w których mogą nie sprawdzac się obecnie przyjęte normy w świecie 2T :mrgreen:
_________________

 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2012-05-14, 22:21   

mictom, chodziło mi o temperaturę silnika
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-05-14, 22:30   

W kadym razie silniki modelarskie od lat są takie same :mrgreen:
Pracują w ekstremalnych warunkach (temeperatura, obroty, moc. paliwa o skrajnych parametrach spalania) które nie są osiągalne nawet przy nawet najbardziej zaawansowanych konstrukcjach motocyklowych- właśnie w tych warunkach gdy zwykłe oleje nie wystarczają stosuje się rycynę.
Pytanie tylko ile do ETZ 5% 10% 20% 30% ? Aby nie zamulić silnika.
_________________

 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2012-05-14, 22:51   

Znalazłem coś takiego
http://www.allegromat.pl/aukcja106404

Mariusz tylko spójrz na stosunek oleju do paliwa :shock:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15