» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2015-01-04, 17:48
Jaki olej do paliwa? Z dodatkiem rycyny?
Autor Wiadomość
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-09-02, 21:49   

Zwróćcie uwagę na zależność "gęstości" paliwa i przepływu płynu u różnej gęstości przez tą samą dyszę w jednostce czasu. Faktem jest, że nadmiar oleju w benzynie zubaża mieszankę jaka idzie przez dyszę główną, więc wysunął bym hipotezę, że dodatek rycyny w paliwie z olejem dał w rezultacie takie zmniejszenie przepływu przez dyszę główną, że nie wystarczał on na zapotrzebowanie silnika przy maks otwartej przepustnicy. Ja bym poszedł w tę stronę.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Sobo 

Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 52
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-02, 23:54   

http://www.olejemotul.waw.pl/syntetyczny.html ciekawa wzmianka u dołu.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-09-03, 11:23   

Sobo,
Zanim zdecydowałem sie na rycynę to przeszukałem cały Intrnet w wzdłuż i wszerz, zauważ w cytacie; "Olej rycynowy zapewnia jeszcze lepsze smarowanie, wytrzymuje wyższe temperatury i chroni silnik przed korozją" oraz "Olej rycynowy przy dłuższej pracy silnika przyczynia się do osadzania nagaru".
Dlatego zdecydowałem się na dodatek rycyny - 5% mak. 10%, który jest dobrze mieszać z olejem syntetycznym w celu zminimalizowania tworzenia sie nagaru.

Ale - nagar w 2t będzie zawsze sie tworzył... No i stosuję się do zasady książkowej - inpekcja silnika conajmniej 10 000.
Teraz planuję po 5000, po ponad 1000 już była i są zdjęcia nie było w silniku osadów wręcz przecinie i to był powód przedłużenia eksperymentu.

Osady, w zasadzie ślady rycyny są widoczne na wydechu - ale takie, identyczne, żółte ślady na wydechu były widoczone w latach 80-90 na wszystkich 2t - nie było wtedy syntetyków.Może wtedy właśnie w oleju była rycyna jak twierdzi Mostowy.

Właśnie o wydech się obawiałem -ale to za mały przebieg aby wysuwać jakieś tezy.

Ogólnie rycna powoduje dużo grubszą powłokę (niż dostępne oleje) na wszystkich elementach do jakich ma dostęp mieszanka-to moge z całą pewnością stwierdzić.

[ Dodano: 2012-09-03, 11:26 ]
intr,
No może w tym coś być, tym bardziej że w 150 dysze są mniejsze.
Stąd efekt jest od razu wyczuwalny po zmianie paliwa.
_________________

 
 
     
Sobo 

Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 52
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-03, 13:42   

Sądząc po tym to myślę co by było jakby smarować samą rycyną zamiast oleju 2t w stosunku 2% ( w sumie to jest zamienne) a do paliwa dodawać dodatki czyszczące dostępne w każdym markecie. Chodzi mi tu głównie o czystość silnika.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-09-03, 14:29   

Sobo,
Nie próbuję tego rozwiązania ponieważ wg fachowców to do ETZ-tek był stosowany olej z dodatkiem rycyny.
Wg mnie ilość 2% mogła by być zbyt duża bo przy ok 20% rycyny w oleju silnik bardzo dymi - i nie spala rycyny i na wszystkich elementach jest bardzo gruby film.
Osobiście dodaje teraz ok 1/10 rycyny do oleju i wydaje mi się to w miarę prawidłowym stosunkiem - potweirdzę to po ok 5000 km jak rozbiore silnik.

[ Dodano: 2013-01-28, 00:54 ]
Podaję link do artykułu o olejach do 2TL
http://www.vespaclub.org....-2t-wg-eksperta
_________________

 
 
     
maniek8200 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2013-02-27, 11:14   

witam,
trochę odświeżę temat, który mnie bardzo zainteresował i śledzę go już od dłuższego czasu i jestem bardzo ciekaw rezultatów eksperymentu :razz:

Cytat:
Osobiście dodaje teraz ok 1/10 rycyny do oleju i wydaje mi się to w miarę prawidłowym stosunkiem - potweirdzę to po ok 5000 km jak rozbiore silnik.


Czy kolega już rozebrał silnik i może się podzielić wnioskami?
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2013-02-28, 11:42   

To może teraz ja jeśli Mczmok pozwolisz :mrgreen:
Po 5000 musiałem wymienić cylinder (zerwany gwint na wydechu) nie ma żadnych oznak zużycia, na tłoku i głowicy był nagar. Układ korbowy cały "naoliwiony", ale nie pływający w oleju tylko taka mgiełka.
Ja dawałem 10% do oleju syntetycznego.
Silnik przechodził różne testy od mocnego terenu po trasę i żadnych negatywnych skutków (przynajmniej tak mi się wydaję.
Może to subiektywne odczucie ale jest trochę cichszy.
Nie miałem problemów z gaźnikiem. Po 3 miesiącach postoju silnik zapalił bez problemów.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2013-02-28, 20:07   

wadmed napisał/a:
To może teraz ja jeśli Mczmok pozwolisz :mrgreen:


POZWALAM :mrgreen:

Mam tak samo jak wadmed, jednakże trzeba przyznać, że jest trochę więcej nagaru na denku tłoka i głowicy.
Można tą ilość porównać to z jazdą na oleju mineralnym np. mixol.

Osobiście i tak praktycznie po 8-12 kkm ściągam głowicę aby zrobić przegląd jak nakazuje serwisówka.

[ Dodano: 2013-02-28, 20:10 ]
Ach przegląd był robiony po ok 7 000 km od momentu uzycia rycyny.
Z tym ze na początku dodawałem więcej ok 20% ale końcówka tłumika była mokra więc decydowałem się na ok 10% do oleju.
_________________

 
 
     
mostasz 
Zlotowicz

Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 291
Skąd: Warszawa /Siedlce
Wysłany: 2013-03-05, 23:05   

No i ja dzisiaj kupiłem olej rycynowy do silnika w aptece - zobaczymy jak się będzie jawie na nim jeździło - tylko ostrzegam moja jawa jest inna - pali na dwa gary :D
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2013-03-05, 23:11   

Nie że pali na dwa gary, tylko drugi cylinder pompuje powietrze do pierwszego na zmianę co daje+ 2 km oraz +7 do zużycia paliwa :P
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-06, 08:08   

mostasz napisał/a:
No i ja dzisiaj kupiłem olej rycynowy do silnika w aptece - zobaczymy jak się będzie jawie na nim jeździło - tylko ostrzegam moja jawa jest inna - pali na dwa gary :D


Na jawce 50 bardzo dawno temu to testowałem. Spaliny będą okropnie śmierdzieć.
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2013-03-06, 08:12   

Kudlaty2007, w takim razie rozumiem że spaliny od dwusuwa Tobie śmierdzą. Tak jak pisałem wcześniej jest to zapach jak na torze żużlowym :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i nic nie śmierdzi
 
     
maniek8200 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2013-03-06, 11:03   

Witam,
reasumując - test stosowania oleju rycynowego w mieszance z olejem do 2T syntetyk w proporcji 1:10 wypadł pomyślnie, ale mam pytanie...

Mam silnik na dotarciu i teraz:
1. Poczytałem trochę w necie o docieraniu Etki i wyczytałem, że w pierwszej fazie docierania powinno stosować się olej mineralny a później półsyntetyk i na końcu syntetyk. Ponieważ na pół i full syntetyku mogą zeszklić się pierścienie, a chcę skorzystać z wniosków płynących z eksperymentu wadmed'a i mczmok'a, więc pytam czy zrobić takowe przejście z olejami(+rycyna) czy od razu na fullsyntetyku z rycyną jeździć? Trochę mnie zdziwiło, że syntetyki mogą się zeszklić w początkowej fazie docierania a później już nie. Jak to jest?

2. Wadmed, Mczmok jakie dokładnie oleje do 2T stosowaliście?

Pozdrawiam, Maniek
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2013-03-06, 12:45   

Ja jeżdżę na:
http://www.olejedosilniko...g-2t-1l,45.html
 
     
mostasz 
Zlotowicz

Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 291
Skąd: Warszawa /Siedlce
Wysłany: 2013-03-06, 14:02   

co to znaczy że pierścienie mogą się zeszklić ?
 
     
maniek8200 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2013-03-06, 14:33   

mostasz napisał/a:
co to znaczy że pierścienie mogą się zeszklić ?


no właśnie nie kumam też za bardzo o co chodzi, ale chyba chodzi o to, że się utworzy jakaś twarda powłoka z oleju na pierścieniach i cylindrze - w co nie za bardzo wierzę. Czytałem o tym kiedyś gdzieś tam i nawet jakiś mechanik mi o tym mówił - przez to moje pytanie.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-03-06, 15:00   

To się nazywa glazing i powstaje zwykle wtedy, jak się jeździ jak emeryt, oleje też mają na to wpływ. Kto zainteresowany, niech wrzuci hasło "cylinder glazing" w google, bo szkoda, żebym to samo powtarzał i strzępił klawiaturę.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2013-03-06, 20:43   

mostasz napisał/a:
No i ja dzisiaj kupiłem olej rycynowy do silnika w aptece

Ten do użytku farmaceutycznego się nie nadaje bo zawiera jakieś cukry !!!
maniek8200 napisał/a:
Mczmok jakie dokładnie oleje do 2T stosowaliście?

ok 50% przebiegu ten http://oleje-smary.pl/pl/...-2t-1-litr.html
ok 50 % przebiegu połsyntetyk z Orlena.
Dodam tylko że po kilku dniach olej i rycyna się rozwarstwia tak że należy każdorazowo zmieszać taka mieszankę.
_________________

 
 
     
maniek8200 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2013-03-07, 10:35   

mczmok napisał/a:

Ten do użytku farmaceutycznego się nie nadaje bo zawiera jakieś cukry !!!


hehe to zamiast nagaru będzie karmel :wink:

mczmok napisał/a:

ok 50% przebiegu ten http://oleje-smary.pl/pl/...-2t-1-litr.html
ok 50 % przebiegu połsyntetyk z Orlena.


i który wg Ciebie jest lepszy? Agip czy Orlen?

mczmok napisał/a:

Dodam tylko że po kilku dniach olej i rycyna się rozwarstwia tak że należy każdorazowo zmieszać taka mieszankę.


Rozumiem, że mówisz o oleju w paliwie w baku. A co z gaźnikiem? Zapychają się dysze od wytrąconej rycyny?
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2013-03-07, 18:51   

maniek8200 napisał/a:
i który wg Ciebie jest lepszy? Agip czy Orlen?


Do ETZ trudno powiedzieć...
Tematów o olejach jest mnóstwo a opinie można by wydać tylko po dogłębnych badaniach.
Wg mnie Orlen semi. jest wystarczający.

Cytat:
Rozumiem, że mówisz o oleju w paliwie w baku. A co z gaźnikiem? Zapychają się dysze od wytrąconej rycyny?

Mówię o mieszance oleju z rycyną - w benzynie nie próbowałem .
Dysze sie nie zapychają !
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14