» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Właściwe napięcie ładowania ETZ
Autor Wiadomość
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-07-12, 18:26   

Jeśli wartości są prawdziwe, to ładowanie troszkę słabe, ale jeśli akumulator jest doładowany, to się nie przejmuj. Miernik Ci pewnie przekłamuje. Natomiast co do klaksonu - sprawdź masę, grubość przewodów, przycisk itd. Przy klaksonie każde trudności z przejściem prądu powodują problemy z jego działaniem. Jeśli elektrycznie jest wszystko ok, to spróbuj go wyregulować śrubką, oczywiście powinien dobrze brzmieć przede wszystkim na średnich obrotach.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-07-12, 18:33   

Miernik może deko zawyżać pomiar. Sprawdż inny klakson, lub ,,pokręć" ten co masz - czasami pomaga. Aku. i ładowanie ok.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2017-07-12, 18:35   

Najlepiej byłoby jakbyś zamontował wskazówkowy miernik ładownia, takie coś w jak w ciągnikach. Wtedy podczas jazdy można zobaczyć co się dzieje.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
gurguland90 


Motocykl: MZ ETZ 250 '83
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 40
Skąd: Dębica
Wysłany: 2017-07-12, 18:59   

Też tak mam od paru lat,przede wszystkim z klaksonem na niskich obrotach słabo pieczy :mrgreen: Ale jak przygazuje to ładnie brzmi nic z tym nie zrobiłem i nic się nie dzieje.
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1246
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-07-13, 00:18   

Najlepszy sposób na klaksony, to się ze dwa razy do roku na jakieś łemzetowe weselicho przejechać! Wszystkie pająki pouciekają i dźwięk od razu czyściutki jak byś psa na jaja najechał! :P
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-09-18, 18:42   

Witam. Mam nietypowe zachowanie obrotów i ładowania. Etz 150 z 1987 roku. Elektronik siaja, gaźnik bing nowy od intro, regulator Jezpola-nowy, wcześniej rn2 (ten polski czarny-też nowy), szczotki nowe, pierścienie alternatora z którymi stykają się szczotki ładne czyste miedziane.
Problem taki. Po odpaleniu silnik zimny. obroty około 1700, ładnie chodzi , równo, kontrolka ładowanie nie świeci się. Po porządnym rozgrzaniu takie objawy, że obroty wzrastają i maleją, gdy spadają do około 1500 -1700 kontrolka ładowania się zaświeca, wtedy automatycznie motor sam od siebie podnosi obroty do około 2200-2500 tyś. Kontrolka lądowania gaśnie i obroty automatycznie same spadają, aż do zapalenia się kontrolki ładowania i obroty ponownie rosną i tak w kółko. Na regulatorze rn2 miałem to samo. Może to wina diod prostowniczych lub wirnika lub czegoś z tym związane. Simeringi silnika nowe dobrej klasy. Aku nowe 7 ah. Jak uważacie? Co radzicie?
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2018-09-18, 20:09   

Sprawdź stojan, wirnik i prostownik.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-09-18, 20:29   

Też tak myślę, że to stojan, wirnik lub prostownik powoduje takie zakłócenia w obrotach. W planach mam po sezonie wysłać do przeglądu dla Marcina W.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-09-19, 05:47   

Na stojanie zdarzają się zimne luty od drgań na złączkach.
_________________

 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2018-09-19, 08:26   

Ja bym wpiął miernik ustawiony na pomiar napięcia w zaciski szczotek wirnika i obserwował napięcie przy podniesionych obrotach(świecącej kontrolce) i również przy zgaszonej(niskie obroty) a potem podaj wyniki to będziemy diagnozować.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2018-09-19, 08:53   

Odnośnie diagnostyki pomiarowej, ciężko mi to wykonać samemu. Nie mam sprzętu a w okolicy mechaniory podejmuję się napraw i diagnostyki w nowszych motorach głównie japońcach, ETZ to dla nich przeżytek w który się nie zagłębiają. Zatem chciałbym uzyskać wasze propozycje co może powodować taki objaw i sukcesywnie co najistotniejsze będę kupował nowe lub jeżeli będzie możliwe regenerował poprzez użytkowników z tego forum.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2018-09-19, 09:59   

Miernik to 20 zł.Zainwestuj bo w tych starociach ciągle coś będzie padać.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
kaspol 

Motocykl: mz trophy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 2
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-10-06, 15:08   

To jakie to napięcie powinno być na szczotkach?
i na U V W?
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2019-10-06, 18:52   

kaspol w jakiej sytuacji? Normalnie wyższe o ok. 2V niż za mostkiem.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 13