Otwarty przez: sIaj 2013-02-08, 09:35 |
Regulator napięcia RA2/12V DE (od poldka) |
Autor |
Wiadomość |
piotrek991
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 33 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 24 Skąd: Turośń Kościelna
|
Wysłany: 2012-07-03, 13:20 Regulator napięcia RA2/12V DE (od poldka)
|
|
|
Witam.
Wcześniej miałem założony regulator RA2/west i chyba mi się uszkodził bo żarówki paliło w tylnej lampie. Dziś kupiłem nowy regulator od poldka RA2/12V DE. Założyłem, odpalam MZ, zadowolony, że lampka ładowania zgasła od razu ale po zmierzeniu napięcia okazało się, że nadal jest lipa. Na wolnych daje ~13V ale jak do 2-3tys obrotów wrkręce to wali po 20V. Może coś źle podłączyłem?
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-07-03, 16:54
|
|
|
Podłączyłeś dobrze, tylko coś nie działa. Sprawdzałeś prostownik? |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
piotrek991
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 33 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 24 Skąd: Turośń Kościelna
|
Wysłany: 2012-07-03, 17:03
|
|
|
Tak, prostownik ok, zmierzylem też ohmy na stojanie i wirniku, stojan, pomiędzy U V W ma 0.9Ω, wirnik 5.6Ω. Nie dawno jechałem etką ~140km/h przez około 2-3min, może coś się sfajczyło ale co? |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-07-03, 18:22
|
|
|
jak wszystko podłączyłes dobrze to regulator jest lipny |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-07-03, 21:08
|
|
|
Czy mi się wydaje czy taki temat już był? Skoro podłączony dobrze a nie reguluje to widocznie uszkodzony albo to jest regulator regulujący na plusie, czyli trzeba go podłączyć jak regulator z malucha. Przydałby się jakiś schemacik od producenta, napisz do APE to Ci wyślą.
Tylko póniej udostępnij tutaj. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
piotrek991
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 33 Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 24 Skąd: Turośń Kościelna
|
Wysłany: 2012-07-04, 14:54
|
|
|
Znalazłem pewien sposób żeby sprawdzić te regulatory (kolegi sIaj):
Cytat: | Test przeprowadza się w ten sposób - pod styk 61 podłączasz napięcie dodatnie, na obudowie napięcie ujemne oraz jeden przewód od żarówki, pod styk DF drugi przewód od żarówki. W momencie włączenia zasilacza żarówka powinna zacząć świecić i zwiększając napięcia od najniższego (np. 3V) powinna cały czas świecić, oczywiście cały czas będzie się rozjaśniać. Żarówka ma zgasnąć przy ok. 14,2 - 14,4V, inne wartości gaśnięcia albo rak gaśnięcia czy świecenia żarówki oznaczają uszkodzony regulator albo jego złą regulację. |
Tak zrobiłem i wszystkie 3 regle pięknie na 14.4V wyłączają żarówkę, przyczyna leży więc gdzieś indziej, tylko gdzie? |
|
|
|
|
kris122
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 31 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 1 Skąd: Lubicz
|
Wysłany: 2012-07-21, 20:32
|
|
|
kolego mam taki sam regulator co ty. Aby sobie ustawić odpowiednie ładowanie musisz go rozebrać i na płytce masz potencjometr odpal motor podłącz miernik do akumulatora i kręcąc potencjometrem ustaw sobie najlepszą wartość. Ja mam ustawione na max w lewo i jest ok. |
_________________ MZ=Mega zabawka |
|
|
|
|
|