» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Różne wersje instalacji elektrycznych etz
Autor Wiadomość
gragerr 
gragerr


Motocykl: MZ ETZ 251, XTZ 750
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-08, 18:45   Różne wersje instalacji elektrycznych etz

Witam
Mam pytane o instalację elektryczną bo zgłupiałem trochę. Mam schemat trójwymiar 1
http://imageshack.us/phot...mzetzkopia.jpg/
który z tego co sprawdzałem przynajmniej w w części klakson kierunki zgadza się ze schematem z książki Jeżdżę motocyklem mz i myślałem że jest to oryginalny schemat. Ale z wiązką którą kupiłem na allegro dostałem teraz ten:
http://imageshack.us/phot...4/schemati.jpg/
i taki sam ktoś przesłał jako dobry schemat w podczepionym temacie schematy i jest on chyba taki jak ten:
http://imageshack.us/phot...rzennyinst.jpg/
Który jest oryginalny? Ten który mam z allegro jest prawidłowy? Ktoś na nim robił? Wszystko hula? Pomijam że w moich wiązkach z allegro gość pochrzanił niektóre końcówki ale z tym to sobie poradzę...
Jeszcze pytanko: co oznacza przerywana linia w drugim linku ze schematem? Bo nie mogę skminić czemu jest przerywana a nie po prostu takiego koloru jaki ma być...

[ Dodano: 2012-07-08, 18:53 ]
Dobra już skumałem że była zmiana po 89 w kładzeniu instalacji. Pytanko tylko czy ta starsza wersja podejdzie pod nowszą etz 251?
 
     
raflkiiller 

Motocykl: Yama xj 600 s div.
Wiek: 28
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 93
Skąd: Czersl
Wysłany: 2012-07-09, 11:58   

TAK, tam tylko zmieniła sie tylna lampa i kierunki , Kable kładziemy identycznie .
_________________
MzeciarZ-ZawodowieC

MZ- to jest klimat, oddychasz razem z silnikiem swojego motocykla, czujesz jak dwa serca bija razem, poprostu to jest TO! - Ne wiem kto to napisal ale dobre ;) :D
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-07-11, 13:38   

gragerr Kolego, nie patrz na wersję instlacji. Wszystko do wszystkiego podejdzie i moja instalacja jest tego najlepszym przykładem ;) Jedyne różnice jakie były to były w przełącznikach do świateł (występowały starsze wersje z dwoma wiązkami przewodów i nowsze z jedną, podpięcie takie samo w obydwu przypadkach) Jezeli chodzi o inne różnice to cały problem był z lampą z tyłu. W kwadratowych lampach gdzie była jedna żarówka 21/5W musiały być 2 czujniki stopu na plusie. W lampie z dwoma żarówkami był czujnik stopu na masie. Wszystko da się do wszystkiego dopasować, ważne zebyś przewody i konektory miał :cool:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
gragerr 
gragerr


Motocykl: MZ ETZ 251, XTZ 750
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-12, 13:34   

No właśnie dziś dokupiłem przewody i będę coś kombinował w weekend. Jakoś to ogarnę, największą zagwozdkę mam tylko z mocowaniem wszystkich elementów do ramy :/ Nic mi nigdzie nie pasuje a poprzednio to była jedna wielka rzeźba współczesna z elementów instalacji i taśmy izolacyjnej XD Gdzie macie schowany regulator napięcia? Bo jakoś nie mogę go umiejscowić...
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24736
Już po remoncie nadwozia i podwozia. Czas na silnik :D
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-07-12, 15:36   

Regulator napięcia - Oryginalnie powinien być zamontowany zaraz za zbiornikiem pod kanapą.

Prostownik - powinien być przykręcony do końcówki błotnika tylnego (ETZ 250) lub do błotnika pod kanapą (ETZ251)

Cewka zapłonowa - siedzi w metalowej obejmie koło akumulatora

Przerywacz kierunkowskazów - również w jakiejś obejmie gdzieś koło cewki WN siedzial.
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-07-12, 17:04   

Dukee napisał/a:
Przerywacz kierunkowskazów - również w jakiejś obejmie gdzieś koło cewki WN siedzial.

Chyba nie, bo u mnie w obu MZetach jest obok aku
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-07-12, 19:43   

ETZPOWER94 a gdzie jest cewka WN? :cool:

To nie chodzi o to zeby było super w oryginale jak jest.. w ogóle to JA polecam zastosować elektroniczny przerywacz kierunkowskazów. Można go wcisnąć byle gdzie, ważne zeby działał i nie zgubil się gdzieś
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-07-13, 00:24   

Dukee napisał/a:
Przerywacz kierunkowskazów - również w jakiejś obejmie gdzieś koło cewki WN siedzial.


Oryginalnie przerywacz kierunkowskazów miał gumkę na jednym z końców i ta gumka była wciśnięta w otwór półki narzędziowej.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-07-13, 14:46   

kosior30 napisał/a:
Oryginalnie przerywacz kierunkowskazów miał gumkę na jednym z końców i ta gumka była wciśnięta w otwór półki narzędziowej.
Dziurka jest po przeciwnej stronie styków.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14