Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:22 |
Fajka świecy!!! - poczytaj jak masz elektronika |
Autor |
Wiadomość |
jacekmz
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 150e
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2005 Posty: 244 Skąd: Sterdyń
|
Wysłany: 2006-04-23, 19:37 Fajka świecy!!! - poczytaj jak masz elektronika
|
|
|
Witam
Fajka niby banalna i nie skomplikowan żecz ale jednak ja mam pewien problem z nią!!!
Do żeczy........
W mojej MZ postanowiłem wymienić fajkę na nowa, oczywiście zakupiłem w sklepie z częściami fajke typu MADE IN CHINA-ładna z gumkami nie bedzie mi zamakać!!!!!!
Załozyłem przejechałem około 50km i moto zgasło- z wstępnej diagnozy okazało sie że padł niestety modół (mam elektronika). Natomiast stara fajka była orginalna DDR tylko że słabo była uszczelniona i dla tego ja wymieniłem. Nad sprawą wogóle bym sie nie zastanawaił gdyby nie pewne żdażenie które kiedyś mie spotkało. Otóż zakópiłem kedys taki bajer swiecącą fajkę-nie dla szpanu a dla szybszej i łatwiejszej diagnozy tego czy jest iskra(świeci jest nie świeci nie ma proste). Wymieniałem na dopiero co zgaszonym silniku a cała operacja trwała nie dłózej niz 2 minuty. Po tym zabiegu wymany fajki moto nie zapaliło juz ani razu, przyczyną był uszkodzony czyjnik Halla przy wale???????????!!!!!!!!
Fajka swiecąca poszła do Rometa i tam działa do tej pory i świeci.
Podsómowując oba zdażenia:
Postanowiłem bliżej przyjżeć sie nowej fajce( majac na pamieci przygodę ze świecacą fają) i zmierzyłem opór na fajce nowej i na orginalnej DDR i okazuje sie że maja rózne wrtości tzn. na orginalnej jest on znacznie wiekszy a na chińskiej jest pomijalny( nie znam sie za dobrze na elektryce) Wieć nasówa mi sie takie pytanie czy rodzaj użytej fajki ma wpływ na sprawnosć i trwałość elektronicznego układu zapłonowego MZ i czy ogólnie dostepne w sprzedaży fajki-zamienniki są bezpieczne dla układów zapłonowych elektronicznych
Kto sie zna i cos wie niech pisze
Pozdro JacekMZ |
Ostatnio zmieniony przez eMZetkowicz 2006-04-23, 23:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-23, 20:22
|
|
|
jacek, napisz jakie wartości zmierzyłeś
a tak wogole to przeciez niemozliwe jest zeby fajka wpływała na uszkodzenie modułu lub czujnika
przeciez to jest oddzielone od modułu
i to nie wazne jaki ta fajka ma opór(czy nawet jest zwarcie do masy, lub wogole nie ma przejscia) |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-04-23, 20:37
|
|
|
No rozne sa fajki, np. samochodowe sa z grafitem w srodku i posiadaja wiekszy opor. Ja do MZty bym kupil zwykly miedziany. Jak sadzicie? |
|
|
|
|
Large
Motocykl: Yamaha FJ 1200
Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 99 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2006-04-23, 22:21
|
|
|
Tak, fajki mają wpływ na działanie zapłonu a konkretnie na psucie się czujnika halla. Miałem ten sam problem, stara fajka, połamana i posklejana taśmą powodowała powstawanie w instalacji krótkich impulsów wysokiego napięciaktóre skutecznie paliły halotron, miernik elekrtoniczny podłączony do instalacji szalał. Najlepiej zabezpieczyć halotron diodą Zenera. Teraz mam porządny przewód wysokiego napięcia, fajkę NGK, świecę Isolator i zero problemów. |
_________________ MoTóR nie umiera nigdy, MoTóR jest wieczny!
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-23, 22:28
|
|
|
samochodowe są ekranowane, bo w innym wypadku by sie nic w radiu nie odebrało
moze moduł i hallotron sie psują właśnie od tych zakłuceń
ta oryginalna fajka pewnie tez jest ekranowana, a swiecąca fajka pewnie jeszcze więcej emituje zakłuceń
PS. mi tez miernik wariował, a ładowanie mogłem sprawidzc tylko wkręcając silnik na 2-3 tys. i wylaczając zapłon |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-04-23, 22:42
|
|
|
wariacje miernika to normalka,poprostu zaklucenia i tez se ladowania zmierzyc nie moglem,fajka czy ma wpływ na moduł zapłonowy czy tez na sam czujnik halla to nie wiem,ale jak jest do dupy to napewno zabije swiece...ja mam oryginalna DDR i ani mi sie sni ja zmieniac, co prawda nie jest juz ekranowana ta blaszką,ale i tak dobrze działa,gdybym miał juz zmienaic to napewno na NGK lub jakiejs innej dobrej firmy,albo kiedys miałem kabel samochodowy razem z fajką to pionową gumową i tez było dobrze... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-04-23, 22:53
|
|
|
ja ma samochodową i w ogarze tez miałem |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-04-23, 23:44
|
|
|
Tak, już kilka osób miało problemy z świecącą fajką na forum, wygląda na to że opornik przeciwzakłóceniowy w fajce to niezbędna rzecz do prawidłowego działania elektroniki w pojazdach, co innego gdy elektroniki nie ma, widziałem nie raz WSKe z odizolowanym i obkręconym przewodem wys. nap. owiniętym wokół cokołu świecy i działało Dobrze że post powstał, osoby planujące zmiane fajki powinny go poczytać... |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-24, 13:11
|
|
|
w samochodowych fajkach nie ma opornika;] taki drobny szczegół ...
Czujnika halla psuja sie dlatego ze sa w sasiedztwie alternatora;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-04-24, 17:51
|
|
|
Przecież czujnik halla jest zamknięty przez prawą pokrywę co stanowi dość raczej dobre ekranowanie, wkońcu to metal i do tego połączony z masą. Co do tej prądnicy to mogę się zgodzić, ale raczej te zakłucenia nie są szkodliwe dla czujnika -- Gdyby były, to halla nie byłoby przy prądnicy. Pozdro! |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-04-24, 20:18
|
|
|
niebardzo... gadałem z panem Andrzejem z Digitechu to własniepołozenie czujnika jest główna słaboscią;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-05-03, 01:20
|
|
|
Ale Panowie nie mówcie że te zakócenia nie mają na niego wpływu, owszem położenie moze i też, ale zakłócenia wprowadzane przez obwód wysokiego napięcia i nie chodzi tu o ekranowanie czy nie, tylko o to że czujnik jest połączony i tak z instalacją, jest z niej zasilany w końcu cały czas. Zasilanie jest prowadzone i tak poprzez sterownik lecz w nim nie ma żadnych elementów filtrujących znacznie to napięcie... |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-05-03, 16:56
|
|
|
Miałem świecącą fajke w simsonie , i po jakiś 3 miesiącach simson zaczynał się dziwnie zachowywać - jak był na wolnych obrotach gasnął itp . aż za jakiś czas w ogole iksry nie dawał , wykrecilem fajke , dotknalem przewod WN i lekko koplem i prad byl , okazalo sie za ta zaroweczka w srodku fajki szwankowala i sie w koncu przepalila - az kupilem zwykla fajke w agmocie za 2 zl (nie polecem) , wczesniej mialem samochodowa (w srodku przewodu nie bylo miedzianych drucikow tylko cos takiego jakby sznurek i było dobrze )
[ Dodano: 2006-05-14, 19:41 ]
Właśnie nie dawno padł mi czujnik halla w mz !! Miałem oryginalna fajke tylko bez tej blaszki , była zardzewiała w środku |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Piotrek05
Renowacja TS-ki
Motocykl: Mz ts 250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 274 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-02-07, 16:48
|
|
|
Cytat: | w samochodowych fajkach nie ma opornika;] taki drobny szczegół ...
Czujnika halla psuja sie dlatego ze sa w sasiedztwie alternatora;] |
ej to co ja mam zrobić wywalić elektronika i włożyć standardowy zapłon ??
to poco by janek je miał produkowac jak sa wadliwe ?? |
_________________ Autoryzowany blacharz samochodowy marki Ford Renualt Dacia. Naprawie powypadkowe auto każdej marki na ramie podlogowej samopoziomujacej. Jakość ASO konkurencyjne ceny. Więcej informacji prv. Lokalizacja Lublin |
|
|
|
|
Fuga
Motocykl: Mz etz 251 91.
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 295 Skąd: Klonowa
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-02-07, 19:48
|
|
|
Nie ma podanej oporności na nich. Do MZ powinna iść 5kom. Ja te są 5 kom, to styknie. Beru to dobra firma. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
|