» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Dolutowywanie drucika do pierścieni ślizgowych alternatora
Autor Wiadomość
maly123a 
maly

Motocykl: mz 150
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Udrycze koniec
Wysłany: 2012-10-16, 19:38   Dolutowywanie drucika do pierścieni ślizgowych alternatora

Mam problem żeby dolutować jeden biegun bo jest urwany, lutownicą i cyną nie chce się wcale czepiać czymś to trzeba odtłuścić ? próbowałem benzyną ekstrakcyjną ale nic nie dało ... Dodam że cyne mam razem z kalafonią,




_________________
maly
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-10-17, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-10-16, 20:06   

To jest miedź. Musisz porządnie rozgrzać lutownice, porysować powierzchnię (wkrętakiem, zetrzyj utlenioną warstwę - powinna się pojawic pod nią taka jaśniejsza) do której chcesz sie przylutować i porządnie podgrzać. Musi być temperatura solidna i w sumie wszystko. :cool:

Ps to są pierścienie ślizgowe a nie komutator ;) Komutator jest w maszynach prądu stałego i poznasz go po wielu nacięciach ;)
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-10-16, 22:10   

maly123a napisał/a:
czymś to trzeba odtłuścić
Kwasem z akumulatora :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-10-16, 22:41   

Tak można robić z lutowaniem aluminium :wink: Miedziuche wystarczy oskrobać :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2012-10-16, 23:33   

Poza tym pamiętaj dorzucić jakiegoś topnika (np. kalafonii), bo sama cyna Ci tego nie chwyci
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7518
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-10-16, 23:46   

Kwas powoduje szybszą korozję połączeń elektrycznych w bliskiej przyszłości. Robi się to tylko w ostateczności.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-10-17, 09:22   

Xargo1 napisał/a:
Poza tym pamiętaj dorzucić jakiegoś topnika
Większość drutów lutowniczych posiada już topnik ;) Może mieć wiecej albo mniej, albo moze być cyna do lutowania rynien bez topnika :mrgreen: Ale nie ma co przesadzać z kalafonią - za dużo też nie dobrze. Ma chwycić i koniec, jej troszke wystarczy zeby poprawić właściwości lutownicze. A jak już coś to pokryć spoinę po przylutowaniu kalafonią zeby zabezpieczyć złącze przed utlenianiem sie (zimne luty) co w przypadku złącza narazonego na wilgoć i zmiany temperatury moze nastąpić szybciutko :cool:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-10-17, 09:43   

Przetrzyj papierem ściernym w miejscu lutowania lub czymś podobnym aby nie było brudu itp. Możesz dodać topnika ale nie koniecznie jeżeli cyna go posiada. Najważniejsza sprawa to temperatura, element jest duży to trzeba będzie mocy aby to zlutować, ja to robię tylko i wyłącznie lutownicą 500W, taką do rynien. Wtedy mam pewność że to jest zlutowane a nie "przyklejone".
Co do lutowania aluminium to nie potrzeba do tego kwasu, kwas stosuje się przy korozji lub do usuwania metali nie reagujących z cyną - np. cynk. Aluminium da się zlutować ale jest z tym taki problem że jego powierzchnia bardzo szybko pokrywa się tlenkami, więc zadanie jest bardzo trudne. W praktyce lutowałem w otoczce smaru, trochę to trwało ale dawało się zlutować.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2012-10-17, 10:14   

Dukee, nie musisz mnie pouczać, akurat trochę się w życiu nalutowałem (a nawet powiem, że przez ostatnie pół roku częściej trzymałem lutownicę niż długopis) ;) . Poza tym zauważ, że napisałem "sama cyna", a to nie to samo co spoiwo lutownicze (lub jak to określasz drut lutowniczy) :piwo:
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-10-17, 15:22   

:piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
maly123a 
maly

Motocykl: mz 150
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Udrycze koniec
Wysłany: 2012-10-17, 21:56   

poradziłem sobie wystarczyło lepiej podgrzać za mała temperatura była ( lutownica kolbowa za małą wytworzyła ) nad kuchenką podgrzałem ten element do którego lutowałem czyli te pierścienie ślizgowe pierwsze oskrobałem i ładnie sie przyczepiło już siedzi na wirniku w motorku. :D
_________________
maly
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-10-17, 23:30   

No to teraz wiesz co trzeba zrobić żeby było miło :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16