» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
TUNING: Gotowy projekt przelotowego wydechu dla ETZ 250
Autor Wiadomość
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-08-11, 01:48   

Dukee napisał/a:
Przerysować ten wydech w jakimś porządnym programie graficznym (chociażby CAD) to żaden problem


Zrozum, tu nie chodzi o przerysowanie tego do CADa czy na papier milimetrowy. Chodzi o to, że ten tłumik jest jak yeti. Ja też za chwilę mogę założyć artykuł z narysowaną jawą jak pcha MZtę i dopisać, że MZ będzie zaiwaniać 2x szybciej, ale pewien nie jestem, bo nigdy tego nie próbowałem...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Awers 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 926
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-08-12, 13:26   

HeavenQueen, dobrze, że się interesujesz tymi sprawami, zastanawiasz się nad tym, myślisz o tym i to jest OKI i nie zasługujesz za to na potępienie. Ten projekt nie spełnia jednak pewnych standardów. Czegoś brakuje. Brakuje przynajmniej dwóch rzeczy. Danych wyjściowych do obliczeń i sposobu ich przetworzenia - sposobu / metody / algorytmu obliczeń. To jest temat do dyskusji, a nie ten obrazek i to co napisałeś.

Póki co, bez tego, wygląda to tak, jakby HeavenQueen - BÓG ognia i spalin dokonał objawienia cudu, a zwykli śmiertelnicy albo w ten cud wierzą, albo nie wierzą. Czemu ma służyć ten obrazek :?: Będziesz błogosławił tłumiki zrobione na obraz i podobieństwo Twojej wizji :?:

Jak byś umiał wyciągać króliki z pustego kapelusza, to każdy by to podziwiał i miał byś szacun pod warunkiem, że nie powiedział byś jak to robisz. Tu natomiast z tym wydechem jest dokładnie odwrotnie. Mam nadzieję, że wiesz w czym jest problem. I nie traktuj tego jako potępienie tego tematu, bo to nie jest krytyka.
_________________
W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-12, 14:23   

HeavenQueen Weź zeskanuj tu te obliczenia o których wczoraj wieczorem na górce gadaliśmy i niech sie ten temat w końcu zakończy...

Ja nie rozumiem jak można się tak pieprzyć z tym... jeździcie wszyscy po Rafale od kilkunastu postów a NIKT nie weźmie i nie poprawi tak jak ma być... Gdybym się na tym choć troche znał to już dawno bym kogoś w delikutaśny sposób poprawił tak zeby sie nie obraził a nie... niestety nie znam się JESZCZE na wydechach - ja je tylko spawam i poczebuje pewniak projekta mieć w końcu
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2012-08-12, 20:40   

:lol:
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 137
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2012-08-24, 10:59   

Cytat:

Jak mnie uczono w szkole (kiedyś prawdziwej) - a poźniej na kilku studiach (gdzie nie produkowano masowo inżynierów) to powinno się podać dane z uwzglęnieniem metody np.:
-dane pochodzą z programu XYZ,
-dane potwierdziłem doświadczalnie,
-obliczyłem, wykonałem, itp, itd.


Widzę, że chamstwo się szerzy ... .
_________________
MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86'
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-24, 11:52   

Doba Panowie! Ciśniemy! material jest, jako obudowe wykorzystam rurę fi 120 (ścianka 1.5mm czyli wewnątrz ma 117mm - trzeba przeliczyć wydech jeszcze raz). Długość całkowita wyszła około 970mm. Trzeba będzie w którymś miejscu go złamać i pospawać pod kątem żeby był zagięty (tak jak oryginalny). Najprawdopodobniej złamię go na zwężce przed rurą perforowaną. Kąt jakieś 10 stopni (zmierzę dokladnie jak pospawam pierwszą część z dyfuzorem). Musze niestety poczekać aż zrobi sie jakiś metrowy odpad z rury 120 bo na razie jest tylko cała 4m polerowana i będzie dym jak braknie na produkcję :lol: Na koniec przepiękny poler (tak obrobię że nie będzie spawów widać), wszystko pociągne balsamem ze 3 razy żeby stal była w 100% odporna na warunki atmosferyczne (kwasy z powietrza) i wydech będzie wieczny :cool:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-08-24, 12:25   

Qbol50 napisał/a:
Widzę, że chamstwo się szerzy ... .

To może mała dyskusja...
_________________

 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-24, 12:43   

Cytat:
To może mała dyskusja...


Nie błagam, tylko nie to! motyla noga ludzie skupmy się na konkretach!
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-08-24, 15:09   

Dukee,
Czekamy na konkrety :mrgreen:
_________________

 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-24, 23:22   

A więc konkrety:

Potrzeba przerobić ten wydech.. rura 120 pojechała gdzieś (wsysło) mam tylko rurę 108mm ze ścianką 3mm (czyli w środku 102mm jest). Na schemacie jest 115mm. Nie znam się na tym, ale pewnie trzeba będzie go troche rozciągnąć żeby zachować tą samą objętość. Czy ktoś sie podejmie tego? Stożki planuję zrobić z blachy (trzeba będzie poćwiczyć troche wycinanie) Tylko nie wiem z jakiej, 3mm blacha zeby była taka jak rura to raczej tego nie wygnę, 1.5mm jeszcze pójdzie ale trzeba będzie to ładnie ustawić do lica żeby zadnych zawirowań nie było w środku. No i co do tego łamania, gdzie to zrobić najlepiej? Podejrzewam ze z rurą 108 długość wyjdzie ponad 1000mm czyli prawie taki jak w ETZ więc na pewno trzeba go gdzieś podgiąć...

ja to tylko spawam i obrabiam :mrgreen:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
kubastunt 
jeb z dzidy


Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 447
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-08-25, 21:00   

Wtrące swoje 3 grosze.... stal 3mm jest praktycznie niemożliwa do zadawalającego efektu wymodelowania,wydechy sie robi z specjalnych do tego rur i blachy.Jak dla mnie 1mm to max
_________________
MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-25, 22:13   

Jak się nie ma sprzętu do obrabiania rur to tak jest :piwo: Spoko bedzie, no moze poszukam czegoś ze ścianką 1.5mm (trudno szarpne się i kupie już niech stracę)

Popatrz na ten tłumik, to jest banalna budowa, niektóre balustrady które robimy sa bardziej pozawijane i zajebiście wychodzą. Trzeba mieć sprzęt i wprawe, wtedy można obrabiać
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2012-08-26, 06:19   

Dukee napisał/a:
Trzeba mieć sprzęt i wprawe, wtedy można obrabiać


No ale też zwróć uwage na wage. Po co Ci dodatkowy ciężar?
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Ogar 
Jeb z klamy!!!


Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 497
Skąd: Sanok RSA
Wysłany: 2012-08-26, 11:58   

Dukee, a mogę wiedzieć gdzie dokłądnie pracujesz?
_________________
Stunt riding isn't a crime!!
Baby to są ch*je, tylko motór ma p**de.

Temat o mojej ETZ 250: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=15923

ETZ 250 Stunt 2011 'Ksiądz mu rozgrzeszenia nie da': http://www.youtube.com/wa...o&feature=share
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2012-08-26, 13:11   

Proszę.
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2012-08-26, 13:16   

HeavenQueen napisał/a:
Wydech w pełni przelotowy.
Dźwięk mocno basowy, odcięte wyższe częstotliwości.
Głośność nie przekracza dopuszczalnej wartości 94dB.

Osiągi?
Silnik kręci się jedynie do 6500obr/min.
Przełamanie krzywej momentu obrotowego przesunięte z 3050obr/min na 2000obr/min.
Moc maksymalna na poziomie ~20,5KM natomiast występuje znacząca poprawa przyśpieszenia 0-100km/h.
Spalanie bez zmian.


"w d**** byłem g**** widziałem" - za mój zmarnowany czas na czytanie tego wątku
takie tematy powinny lądować w śmietniku
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2012-08-26, 13:35   

Sławuch napisał/a:
HeavenQueen napisał/a:
Wydech w pełni przelotowy.
Dźwięk mocno basowy, odcięte wyższe częstotliwości.
Głośność nie przekracza dopuszczalnej wartości 94dB.

Osiągi?
Silnik kręci się jedynie do 6500obr/min.
Przełamanie krzywej momentu obrotowego przesunięte z 3050obr/min na 2000obr/min.
Moc maksymalna na poziomie ~20,5KM natomiast występuje znacząca poprawa przyśpieszenia 0-100km/h.
Spalanie bez zmian.


"w d**** byłem g**** widziałem" - za mój zmarnowany czas na czytanie tego wątku
takie tematy powinny lądować w śmietniku

A każe tobie ktoś to czytać?? :roll:
Jest opcja na forum "ignoruj ten temat"
_________________

 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-26, 15:09   

Ogar W Chrzanowie :lol: Spawacz stali nierdzewnej - metoda 141. Do tego czasami mi wpadnie obróbka jakas lub docinanie elementów do poskładania. Produkujemy wszystko co konkretne z nierdzewki, od balustrad na jakiś konstrukcjach kończąc.

Spróbujemy coś wymyślić, dodatowy ciężar.. 2 kilo w tą czy w tamtą to mi lata - wyścigówki z MZ sie nie zrobi, poza tym to ma być pancerne a nie jakas blaszka która po pierwszym kontakcie z asfaltem zrobi się cieńka jak kartka papieru. Mięso musi być. Projekt wygląda teraz konkretniej. Tylko jeszcze go zgiąć trzeba..
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Ogar 
Jeb z klamy!!!


Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 497
Skąd: Sanok RSA
Wysłany: 2012-08-26, 18:07   

Dukee, czyżby firma mont-inox? :mrgreen:
_________________
Stunt riding isn't a crime!!
Baby to są ch*je, tylko motór ma p**de.

Temat o mojej ETZ 250: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=15923

ETZ 250 Stunt 2011 'Ksiądz mu rozgrzeszenia nie da': http://www.youtube.com/wa...o&feature=share
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-26, 19:32   

Nie ;P nie Inoxa :lol:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13