» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
TUNING: Gotowy projekt przelotowego wydechu dla ETZ 250
Autor Wiadomość
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2012-08-27, 10:03   

Dukee napisał/a:
Projekt wygląda teraz konkretniej

Kłaniam, zrobiłem czarne tło i niemieckie opisy. Alles in Ordnung. :lol2:
O zgięciu masz info na gg.
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-27, 11:30   

Rozumna :piwo: Ide działać coś :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
kamil66kl 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 7
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-03-16, 23:58   

sory za odkop ale bardzo mnie zainteresował ten temat, Dunkee jak z tym wydechem? działasz coś?
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2013-03-17, 00:04   

Zrobiliśmy trzy sztuki tych wydechów, z czego jeden ze stali AISI304L. Wg. mnie sprawują się bardzo dobrze, zakładane parametry zmaterializowały się w rzeczywistości i użytkownicy są zadowoleni.
Może Dukee się wypowie?
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2013-03-17, 00:10   

Ja nad moim jeszcze pracuję, ale pewien ziomuś który kupił jeden od nas powiedział że spisuje się wybornie. W prawdzie lekkie odchyłki w obliczeniach ale efekt osiągnięty. Reasumując: kopare drze nieziemsko, idzie od 2 klocków, malinka. Tylko waży troche ://
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2013-03-17, 00:24   

Macie jakiś film z jazdy ?
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2013-03-17, 16:58   

Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli (J 20,29).
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
mirumz 


Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2013-03-17, 18:43   

Macie jeszcze jakieś sztuki na handel?
_________________
Koko dżambo i do przodu :majty:
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2013-03-17, 20:19   

Dukee napisał/a:
Tylko waży troche ://

Co dobre to musi ważyć :mrgreen:
Jaki jest dźwięk tego produktu-nie za głośny, podobny do oryginału?
Pomyślcie nad produkcja seryjna - może sie zdecyduję? :roll:
_________________

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-03-17, 21:31   

Pokażcie jakieś foty tego ustrojstwa :wink:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-05-29, 23:16   

Robil ktos moze dyfuzor i ma wymiary??
Co do programu exhaust calculator czy ktos jest mi w stanie odpowiedziec jaki wplyw ma kat z jakim dyfuzor sie powieksza? i Tak samo z jakim sie konczy. Bo czytalem gdzies ze pozwala to na uzyskanie albo lagodnego oddawanie mocy, albo naglego przyrostu...
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2013-05-31, 09:02   

1www71 napisał/a:
Co do programu exhaust calculator czy ktos jest mi w stanie odpowiedziec jaki wplyw ma kat z jakim dyfuzor sie powieksza? i Tak samo z jakim sie konczy.



Ma wpływ... jeśli poszerza się łagodnie a kończy pod dużym kontem, to silniik jest mniej elastyczny ale lepszy jet na amplitudzie mocy, Po prostu osiągnie nieco większa moc ale będzie miał mniej korzystną moc w dolnych partiach.
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-06-01, 23:18   

A orientacyjne katy tych poszerzen znasz? Chcialbym wlasnie zeby moto mialo duzy przyplyw mocy na wysokich , lecz bez drastycznych amplitud ;) ) Aktualnie mam liczony dyfuzor jednak zrobiony z poczatkowym kolankiem (0stopni poszerzenie) tak ustawilem w programie i cos mi powyliczal jednak uwazam ze jest to pogarszajace dla osiagow, a program po prostu policzyl...
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2013-06-06, 08:40   

Miałem tu na forum temat o oryginalnym tłumiku i oryginalnych wymiarach i kątach trzeba poszukać... Co do samego wydechu to sprawa profesjonalnie wykonanego tłumika do danego silnika dla danego efektu nie jest prosta, bo nie tyko kąty poszczególnych sekcji dyfuzora ale także jego pojemność całkowita, przepustowość ma wpływ na cisnienie fali powrotniej a ta znów musi byc odpowiedna dla danego silnika zeby wykrzesac z niego ostanie dziesiątki KM;) Nie mam takiej wiedzy by ci to dokładnie powiedziec jaki wymiar i jak kąt bedzie dobry dla ciebie wiem ze ten program nie uwzględnia nic poza liczeniem samego strojenia, czyli nie uwzglednia ważnych parametrów takich jak przyrost cisnienia fali powrotniej w czasie cyklu, jej ciśnienie które jst zależne od pojemności cylindra jego napełnienia, pojemności dyfuzora, przepustowości stringera, najważszego punktu łączącego cylinder z dyfuzorem(ma to wpływ na szybkość napełniania sie dyfuzora w trakcie wydechu i ilość mieszanki jak powraca do cylindra w fali zwrotnej. Jetem zwykłem amatorem jak wszyscy na tym forum, wiec jak chcesz mieć coś fajnie to zrób to względem czegoś już zrobionego fajnie;) i dodaj swoje poprawki żeby to wyglądało;) Mam na myśli, że możesz znaleźć ile na przykład enduro 250ccm ma pojemności dyfuzora jaki stringer jaka poczatkowa średnica dyfuzora i nanieść sobie to na EC2 i kształt sobie tak dobierac by było to ładne i miało odpowiednie parametry. Jeśli chodzi o kąt ostatniego stożka to od 9* tak do 15* silnik jest elastyczniejszy. Powyżej 20* to już idzie to na amplitudę ciśnienia w bardzo wąskim zakresie obrotów, wiec i amplituda mocy jest większa ale w innych partiach tej mocy jest troszkę mniej;) w sumie kąt ostatniego stożka ma pewien wpływ na charakterystykę ale niech ktoś nie myśli, że cuda będzie tym robił. Jest to odczuwalne jeżeli weźmie się taki dwa takie same dyfuzory jeden z kątem ostatniego stożka 10* a drugi z kątem 25* to na pewno jeden będzie elastyczniejszy drugi zakręci wyżej i w wysokich partiach lepiej;)
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-06-06, 10:43   

Jeśli chodzi o kąty trzech stożków dyfuzora to G.Bell dla silnika 250ccm proponuje 4,5 7 i 9 stopni.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-06-06, 16:33   

studefix napisał/a:
Jeśli chodzi o kąty trzech stożków dyfuzora to G.Bell dla silnika 250ccm proponuje 4,5 7 i 9 stopni.


4,5 7 i 10 chyba ;]


Czyli wyliczenie wszystkiego w EC2 i oczekiwanie na swietny efekt to po prostu loteria? Byc moze wyliczy dobrze albo nie?? Nie oczekuje jakiegos wzrostu mocy z tym dyfuzorem. Chce po prostu zrobic to tak zeby moto nie bylo stratne przez tlumik wlasnie, gdyz nie mam oryginalnego ani tez go nie chce poniewaz uzywam tego motoru do latanie w terenie i zwykly tlumik nie wchodzi tutaj w gre...
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7507
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-06-06, 20:41   

To zrób kopię z kwasu na wzór oryginału i straty nie będziesz miał ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2013-06-06, 20:44   

1www71 napisał/a:
Czyli wyliczenie wszystkiego w EC2 i oczekiwanie na swietny efekt to po prostu loteria?


Żadna loteria! Porgram EC2 idealnie liczy strojenie układu tylko podaje także obietość całokowitka która dobiera sie intuicyjnie do danego silnika... A to jakie zastosujesz tam kąty zmienia kształt charakterystyki... Bell podaje przykładowe według jego tabeli kąty dla danej klasy motocykli,, coros/enduro/supermoto,, charakterystyka ta ma znaczenie do czego motor będzie używany, jeżeli w turystyce to raczej lepiej to zrobic bardziej elastycznie, jeżeli na tor to tu zależy jaki czy na proste czy na teren ale w obu przypadkach nie musi to być tak elastycznie jak do normalnej jazdy po miescie by sie przydało... To co podaje studefix to wycinek z artykułu Bell-a. W tym samym artykule są inne ważne parametry dla dyfuzora także rozwiazane w postaci tabell z wartościami dla poszczególneych pojemności... np. parametry takie jak poczatkowa średnica wejścia dyfuzora dla danej pojemności (np. dla 250-300 podaje od 43-45mm) średnica stringera dla danej pojemności, długość stringera dla danego typu silnika i przeznaczenia... Polecam poczytać a napewno sporo się ten temat sprostuje.
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-06-09, 18:55   

a mozesz podac dokladny tytuł tej ksiazki/artykułu ?
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-06-09, 20:14   

A. Graham Bell
„Two Stroke Performance Tuning”
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14