» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
TUNING: Gotowy projekt przelotowego wydechu dla ETZ 250
Autor Wiadomość
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2012-08-09, 01:00   TUNING: Gotowy projekt przelotowego wydechu dla ETZ 250

Witam.
Projekt mojego autorstwa.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zezwalam na korzystanie z projektu na własny użytek.

Wydech dedykowany do pracy z gaźnikiem Bing 84a.

Wydech w pełni przelotowy.
Dźwięk mocno basowy, odcięte wyższe częstotliwości.
Głośność nie przekracza dopuszczalnej wartości 94dB.

Osiągi?
Silnik kręci się jedynie do 6500obr/min.
Przełamanie krzywej momentu obrotowego przesunięte z 3050obr/min na 2000obr/min.
Moc maksymalna na poziomie ~20,5KM natomiast występuje znacząca poprawa przyśpieszenia 0-100km/h.
Spalanie bez zmian.

Całość wykonać z blachy nierdzewnej, możliwie cienkiej. Rura perforowana (możliwie dużo otworów o średnicy około 2-3mm) może być aluminiowana. Wełnę stalową nierdzewną silnie nawinąć na rurę perforowaną. Przestrzeń pozostałą wypełnić szczelnie silikatem lekko ubijając.

Bardzo istotne jest aby końcówka komory rezonansowej miała średnicę 35 mm.

Wszystkie wymiary w milimetrach.

Pozdrawiam.
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
Ostatnio zmieniony przez HeavenQueen 2017-08-17, 23:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-09, 13:12   

Hoho dzięki Rafał :piwo: idziem z dzidą popacze dzisiaj czy mam wszystko i spawamy :piwo: A co bys powiedział na temat kolanka? Bo też bym od razu dorobił żeby całość była z nierdzewki :cool:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-08-09, 14:02   

HeavenQueen,
A moc to mierzyłeś na hamowni?
A przyspieszenie jak?

[ Dodano: 2012-08-09, 14:03 ]
No i nie piszesz nic na temat prędkości maksymalnej.
_________________

 
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2012-08-09, 22:00   

Dukee napisał/a:
Hoho dzięki Rafał :piwo: idziem z dzidą popacze dzisiaj czy mam wszystko i spawamy :piwo: A co bys powiedział na temat kolanka? Bo też bym od razu dorobił żeby całość była z nierdzewki :cool:

Kolanko zrób sobie z czego uważasz za słuszne, ważne aby miało takie same wymiary jak oryginalne i po wykonaniu go wypoleruj sobie (masz w tym doświadczenie) wewnętrzną powierzchnie na lustro.

[ Dodano: 2012-08-09, 22:01 ]
mczmok napisał/a:
HeavenQueen,
A moc to mierzyłeś na hamowni?
A przyspieszenie jak?

[ Dodano: 2012-08-09, 14:03 ]
No i nie piszesz nic na temat prędkości maksymalnej.

Brak danych empirycznych.
V-max proporcjonalnie względem mocy maksymalnej.
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
Ostatnio zmieniony przez HeavenQueen 2012-08-10, 16:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-08-10, 00:36   

HeavenQueen napisał/a:
V-max proporcjonalne względem mocy maksymalnej.

I tu się grubo mylisz. Vmax nigdy nie jest proporcjonalna do mocy maksymalnej.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-08-10, 07:29   

Cytat:
Bardzo istotne jest aby końcówka tłumika oraz końcówka komory rezonansowej miały średnicę 39,7 do 40mm.


Kolanko MZ wewnętrznie ma 37mm a zakończenie dyfuzora dla pojemności 250ccm pwinno mieć dla tej pojemności coś w granicach 22 do 26mm przy tym kolanku. Ty natomiast masz grubsze zakończenie niż wejście co napewno zmniejsza ciśnienie fali powrotnej spalin i w rezultacie doprowadza do mniejszego napełnienia cylindra i mniejszej mocy! Bynajmniej czysto teoretycznie mi się tak wydaje;) Bo MZ jest ogólnie słaba jak na pojemność wiec może tu wyjsć skromnie inaczej ale jak bys takie coś zrobił do KX 250 to na pewno mu by się pogorszyło;d było by jak bez dyfa;d Co do samego dyfa co zrobiłeś i zymiarowałeś zrzuciłem wymiary na EC2 i przy standardowym kolanku i cylindrze ETZ 250 masz tam strojenie na jakieś 6600rpm a piszesz że max obroty to 6500rpm to troche dziwne bo strojenie oznacza miejsce występowania mocy maksymalnej a nie maksymalne obroty. Każda sprawna mz zakreci na jałowym ponad 8k a może nawet pionowo w dół wskazówka poleci;d a 6,5k to sie zmienia biegi przy tylu. Nie wiem co jest grane ale to dziwne jest;) Może się mylę a może nie ale ta średnica rury (Stringer) jest wyssana z Dupy :grin: cr 500 ma 30mm;d
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-10, 08:38   

To w końcu jak to ma być bo nie wiem jak rury docinać :roll: :roll:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-08-10, 09:32   

HeavenQueen napisał/a:
Brak danych empirycznych.
V-max proporcjonalne względem mocy maksymalnej.

No i nic nie rozumiem z Twojej odpowiedzi...
_________________

 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-10, 10:16   

mczmok napisał/a:
No i nic nie rozumiem z Twojej odpowiedzi...


Dane empiryczne to są informacje potwierdzone faktami :cool: Czyli byłem widziałem i mogę powiedzieć że to co mówie to sa dane empiryczne. Sam przymiotnik "empiryczny" jest synonimem przymiotnika "doświadczalny". No i tyle na temat ;) HeavenQueen miał na myśli to że ten projekt jeszcze nie znalazł realizatora i wszystkie wartości mocy/momentu, prędkości maksymalnej przyśpieszenia, spalania itp itd, są czysto teoretyczne. Ten wydech nie wyszedł z papieru (jeszcze). Dlatego ja się tym zajmę w najbliższym czasie :smile:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-08-10, 12:13   

Dukee napisał/a:
Dane empiryczne to są informacje potwierdzone faktami Czyli byłem widziałem i mogę powiedzieć że to co mówie to sa dane empiryczne. Sam przymiotnik "empiryczny" jest synonimem przymiotnika "doświadczalny". No i tyle na temat

Taką odpowiedzią ubliżasz mi i wszstkim bardziej doświadczonym kolegom.
Dukee napisał/a:
HeavenQueen miał na myśli to że ten projekt jeszcze nie znalazł realizatora i wszystkie wartości mocy/momentu, prędkości maksymalnej przyśpieszenia, spalania itp itd, są czysto teoretyczne.


W poście są stwierdzenia przytacząc jednocześnie dane liczbowe:
HeavenQueen napisał/a:


Wydech w pełni przelotowy.
Dźwięk mocno basowy, odcięte wyższe częstotliwości.
Głośność nie przekracza dopuszczalnej wartości 94dB.



Osiągi?
Silnik kręci się jedynie do 6500obr/min.
Przełamanie krzywej momentu obrotowego przesunięte z 3050obr/min na 2000obr/min.
Moc maksymalna na poziomie ~20,5KM natomiast występuje znacząca poprawa przyśpieszenia 0-100km/h.
Spalanie bez zmian.


Ach zapomniałem że to pokolenie ctr+C i crt+v ( dla niewtajemniczonych kopiuj i wklej) ...

Jak mnie uczono w szkole (kiedyś prawdziwej) - a poźniej na kilku studiach (gdzie nie produkowano masowo inżynierów) to powinno się podać dane z uwzglęnieniem metody np.:
-dane pochodzą z programu XYZ,
-dane potwierdziłem doświadczalnie,
-obliczyłem, wykonałem, itp, itd.

Jasne można nabazgrać na kartce a do tego napisać 3 zdania opisu.

To forum ma służyć poważnym użytkownikom jako baza wiedzy a nie kupa śmieci w których nie można niczego sensownego znaleźć!

[ Dodano: 2012-08-10, 12:17 ]
HeavenQueen napisał/a:
Wydech dedykowany do pracy z gaźnikiem Bing 84a.

No i wytłumaczcie mi dlaczego Bing 84a a nie np. IFA?
_________________

 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-10, 12:47   

mczmok Najmocniej Cię przepraszam jeżeli moja wypowiedź Ci ubliżyła (ciekawe gdzie) :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Starałem się wytłumaczyć pojęcie "empiryczne" jak najdokładniej się da, skąd mogłem wiedzieć że Ci w ten sposób ubliżę?


Poza tym ten temat jest odnośnie projektu tłumika a nie swobodnej wypowiedzi na temat czcionki jaka została napisana dokumentacja czy widoczne na projekcie wżery od linijki.. Proponuję zejść na właściwy tor a nie czepiać się KOSMETYKI. Jeżeli chcemy operować prawdziwym językiem technicznym to niewielu użytkowników forum zrozumie to co tu będzie napisane... A nie o to chodzi przecież. Wielu użytkowników nie umie czytać rysunków technicznych, prędzej połapią się o co chodzi na takim surowym projekcie namalowanym długopisem.. :torba":
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-08-10, 13:31   

Dukee,
Chodzi mi tylko że projekt "na papierze" opisany jest rzeczywistymi danymi, które nie wiadomo skąd pochodzą ...

Może wprowadzić w błąd czytającego - nie mówiąc o tym, że jego realizacja może nie spełnić oczekiwań i opisu jaki zamieścił autor postu.

Osobiście, jeżeli piszę takie posty to staram sie wyrazić jasno - skąd mam wiedzę lub doświadczenie- nie pozostawiam wątpliwości.
_________________

 
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2012-08-10, 16:25   

Mczmok byłbyś łaskaw nie zaśmiecać wątku swoim malkontenctwem? Bardzo się cieszę że skończyłeś wiele szkół i uczelni, jest to rzeczywiście budujące :spam:

Jeśli ktoś ma jakieś rzeczowe pytania to słucham.
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2012-08-10, 16:32   

Dukee napisał/a:
mczmok Najmocniej Cię przepraszam jeżeli moja wypowiedź Ci ubliżyła (ciekawe gdzie) :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


Zrobiłeś z mczmoka durnia sugerując że nie zna znaczenia tego słowa.
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2012-08-10, 16:33   

Zuh napisał/a:
Dukee napisał/a:
mczmok Najmocniej Cię przepraszam jeżeli moja wypowiedź Ci ubliżyła (ciekawe gdzie) :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


Zrobiłeś z mczmoka durnia sugerując że nie zna znaczenia tego słowa.


:spam:


Czy jest tu jakiś moderator? Halo?
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-08-10, 18:52   

mczmok, ma racje co do podawania mocy i obrotów... można powiedzieć, że przewidywana moc bedzie wynosić około 20,5KM ale trzeba to czymś podeprzeć( naprzykład jakimiś obliczeniami na brudno;d) wogulę jak można przypuszczać, że spalanie zostanie bez zmian w 2t jak mu się takie coś zrobi jak tu z dyfuzorem?? Co mam na myśli? A no to, że dyfuzor to rezonator który ma za zadanie wywoływać fale powrotną spalin na zaprojektowaną prędkość obrotową, a cisnienie tej fali jest zależne od ilości spalin dostarczanych do rezonatora a ilością z niego wylatujących w danym czasie. Im większa średnica rury(stringer) tym mniejsze ciśnienie fali... A co się stanie z falą jak kolanko ma 37mm a koniec ma 40mm :grin: możliwe, że fala powrotna nie będzie miała wogóle ciśnienia czyli jej nie będzie;d Zresztą w takiej sytuacji gdzie jest większy stringer od kolanka nic nie wiadomo;d jedno powiem napewno dzwięk przy takich średnicach na pewno będzie inny!!!
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-08-10, 19:52   

HeavenQueen napisał/a:
Czy jest tu jakiś moderator? Halo?

Tak , jestem.
HeavenQueen, wklejasz tu wydech narysowany długopisem na kartce papieru i rzucasz przypuszczalnymi szczątkowymi danymi wyssanymi z palca a następnie oburzasz się na słowa krytyki ludzi na prawdę obeznanych w temacie. Malkontentem jesteś tutaj Ty !
Proszę o zdjęcia jak tłumik wygląda w motocyklu, film z zarejestrowaną pracą silnika i wykresy z hamowni.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-08-10, 20:05   

HeavenQueen, Szczerze to zrobiłes projekt rodem z pupy- 1 post brzmi bardzo szumnie , potem jest dopisane ze wszystko to tylko domysły- wyliczone jeszcze na oko i raczej pewne jest ,ze na twojej wydumce bedzie jeździć gorzej.


Oto prawdziwe dane na temat dyfuzora w etz 250 ,sciagniete od niemców

[ Dodano: 2012-08-10, 20:07 ]
tutaj jest tez rezo do 150
http://desmond.imageshack...jpg&res=landing
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-08-10, 23:02   

Mczmok pokój :piwo:

Dobra jedna sprawa załatwiona teraz następna. Przerysować ten wydech w jakimś porządnym programie graficznym (chociażby CAD) to żaden problem, może się tym ktoś zająć żaden problem - forum jest wolne. Zamiast narzekać i czepiać się zrobił by ktoś i pokazał jak ma to wyglądać i sprawa załatwiona, wszyscy zadowoleni... porozmawiajmy rzeczowo na temat tego projektu bo w końcu ja będę to wszystko sklejał do kupy a KOMPLETNIE SIĘ NA TYM NIE ZNAM! Potrzebuje pewniaka mieć bo przerabiać mi się tego na pewno nie będzie chciało :roll: Tak więc koniec tematów o niechlujstwie czy opierdzielaniu się na wzajem. Apeluję o zejście na właściwy top. Fin :cool:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-08-10, 23:21   

Dukee, zrób sobie wydech na wzór oryginału tak jak w podobie zrobil wietrzanin
- primo bedzie wygldadać super
- secundo mniej bedzie kombinacji.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14