TUNING: Gotowy projekt przelotowego wydechu dla ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
1www71
Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 61 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-06-11, 17:01
|
|
|
ustawialem program EC2 tak zeby uzyskac oryginalny wydech i udalo mi sie uzyskac praktycznie identyczne wymiary jak oryginal. Co potwierdza ze ten program liczy DOBRZE ;] |
|
|
|
|
amper
ExtR3mE
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 285 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2013-06-12, 12:44
|
|
|
1www71 napisał/a: | Co potwierdza ze ten program liczy DOBRZE |
Tak ten program jest dobry do obliczania strojenia... Głównego parametru układu wydechowego w 2T jednak nie podaje on tam jaka pojemnność całkowita powinien miec układ dla naszgo silnika.. jak i paru innych rzeczy średnicy początkowej układu... nawet jak byś mu podał że kolanko ma 20mm średnicy to i tak policzy ci strojenie po tej zmianie, inne wymiary też ulegna wtedy zmianie ale strojenie policzy względem tego kolanka a motor nie będzie miał połowy tej mocy co miał wczesnie.... ! Program liczy dobrze strojenie układu. ale parametry wielkościowe trzeba dobierać intuicyjnie. Stringer też zawsze jest podawany taki sam w zależności od pojemności a powinien być uzależniony też od charakterystyki i strojenia. |
_________________ MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
|
|
|
|
|
1www71
Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 61 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-06-13, 14:15
|
|
|
no czaje ze zawsze policzy tak jak ma zaprogramowane, Poorientuje sie jeszcze jakie wymiary, katy itp beda najlepsze i takie wprowadze |
|
|
|
|
amper
ExtR3mE
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 285 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2013-06-13, 22:43
|
|
|
powiedz co chcesz osiągnąć możę trochę pomogę;) |
_________________ MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
|
|
|
|
|
1www71
Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 61 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-06-14, 12:25
|
|
|
1) Chce miec układ wydechowy
2) Taki uklad zeby nie pogarszal osiagow silnika
3) Motor moze byc mniej elastyczny, jednak zeby osiagal max moc i moment w gornych granicach obrotow |
|
|
|
|
marcin194
Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2013-07-25, 22:25
|
|
|
Jak czytam te wasze wywody, na temat wydechów, to aż płakać mi się zachciewa. Sami specjaliści... Ale proszę maci tutaj poprawnie wyliczone wydechy
Wyliczałem ostatnio dla użytkownika Dodek, dwa wydechy do MZ. Pomyślałem, że komuś jeszcze mogły by się przydać schematy.
Cylindry EM250 posiadają kąt otwarcia kanału wydechowego 181*, wskazuje to na strojenie cylindra w okolicy 8200 rpm. Biorąc pod uwagę kwadraturę silnika z 301 moc maksymalna (bez wydechu) powinna być osiągana w okolicy 9150rpm, dla 250'tek jest to nieco niższa wartość, około 8500rpm. Oczywiście bez wydechu moc maksymalna jest niższa aleprzy takich obrotach osiagana. Fabryczny wydech nie ma rozszerzającego się kolanka i jest strojony bardzo nisko - około 4000-4500rpm, tym samy mocno dławi potencjał silnika i teoretycznie zwiększa spalanie Sam silnik w MZ jest w stanie spokojnie kręcić i wytrzymywać około 11000rpm ( ze względu na kwadraturę i wspomniany kąt otwarcia) jednak między innymi wydech i gaźnik ograniczają nieco moc. Dopiero nowsze modele ETZ na gaźniku 30mm jeździły lepiej
Tak więc:
1.
Jest to lajtowy wydech, z położonym naciskiem na maksymalną możliwą elastyczność silnika. Strojony na 7000 rpm na łagodnych kątach, wydech będzie sprawiał że silnik będzie płynnie oddawał moc od możliwie najniższych obrotów. W sam raz dla osób ceniących sobie spokojny cruising.
2.
Ten wydech jest dla osób, które lubią agresywniejszą jazdę. Wydech jest zestrojony w taki sposób aby nadawał silnikowi gwałtowny wzrost mocy od około 4500-5000rpm aż do 9500 rpm. tutaj polecam połączyć powyższy wydech z zastosowaniem zaworu membranowego i gaźnikiem 32-38mm Już przy zastosowaniu samego wydechu pospolita Etka nabierze werwy, a w połączeniu z sugerowanymi modyfikacjami sprawi, że będzie się świetnie zachowywała na co dzień podczas jazdy po bułki do sklepu, jak i podczas weekendowego winklowania
Po zmianie wydechu oczywiście należy zająć się podstawowymi regulacjami tj. gaźnika i zapłonu.
Nie zezwalam na rozpowszechnianie moich schematów w formie publicznej, bez mojej wiedzy i zgody. |
|
|
|
|
mirumz
Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 101 Skąd: Leżajsk
|
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2013-07-26, 00:09
|
|
|
11k rpm?? Sory ale osobiście nie kręcę mojej więcej jak do 7 tysięcy ( w locie ) a na postoju w ogóle bo obawiam się czy aby przypadkiem się nie rozleci ten silniczek a Ty o 11 tysiakach mówisz Wykręcić się może i wykręci, moja kręci do 9 ale jak ją dzisiaj przygazowałem na postoju do 9k na sekunde to az sie przestraszyłem taki huk |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-07-26, 16:27
|
|
|
marcin194 napisał/a: | ...Sam silnik w MZ jest w stanie spokojnie kręcić i wytrzymywać około 11000rpm ( ze względu na kwadraturę i wspomniany kąt otwarcia) jednak między innymi wydech i gaźnik ograniczają nieco moc... | I na etkowym platynkowym zapłonie on mógłby wykręcić te 11k RPM ? |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-07-26, 16:33
|
|
|
ja mam strojony na 6,5tys i idzie lepiej niż na fabrycznym |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
1www71
Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 61 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-07-26, 18:26
|
|
|
Naprawde w etce wydech na poczatku ma miec 38mm srednicy?
Co do wykonania takiego tlumika, podczas jakis "zakretów" trzeba trzymac katy i objetosc danego stozka? |
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2013-07-26, 21:07
|
|
|
mariusz2099 napisał/a: | I na etkowym platynkowym zapłonie on mógłby wykręcić te 11k RPM ? | Jak najbardziej Kwestia regulacji |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-07-27, 21:37
|
|
|
Dukee napisał/a: | mariusz2099 napisał/a: | I na etkowym platynkowym zapłonie on mógłby wykręcić te 11k RPM ? | Jak najbardziej Kwestia regulacji |
Mów dalej
Tu chodzi o zmniejszenie przerwy , czy jak? |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2013-07-27, 21:39
|
|
|
marcin194 napisał/a: | Sam silnik w MZ jest w stanie spokojnie kręcić i wytrzymywać około 11000rpm |
Prędzej się rozleci... |
_________________
|
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-07-27, 21:45
|
|
|
Dukee napisał/a: | ...moja kręci do 9 ale jak ją dzisiaj przygazowałem na postoju do 9k na sekunde to az sie przestraszyłem taki huk |
Powiadasz , że 9k na sekundę, to w takim razie moja etka to szmelc , lewdo 135 obrotów na sekunde osiąga |
|
|
|
|
ZimnaVódka
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27 Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: Lublin/Piotrowice
|
Wysłany: 2013-07-28, 09:27
|
|
|
Nie no, simsonowy platyniarz wytrzymuje rezo do 11,5K, tylko platyny się w końcu palą po jakimś czasie, to mz też spokojnie wykręci w Simsonie lepiej kręci się i chodzi na platynkach w secie strojonym na około 9500-10000RPM, bo elektronik strasznie zamulał to.
//
A mógłby ktoś nagrać filmiki jak chodzą etki na po szczególnych wydechach ? Albo opisać dokładnie wrażenia z jazdy ? Pozdrawiam |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-07-28, 16:06
|
|
|
ZimnaVódka napisał/a: | w Simsonie lepiej kręci się i chodzi na platynkach w secie strojonym na około 9500-10000RPM, bo elektronik strasznie zamulał to. |
I ile te platynki wytrzymja? 1k KM? |
|
|
|
|
ZimnaVódka
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27 Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: Lublin/Piotrowice
|
Wysłany: 2013-07-30, 09:40
|
|
|
Mi na cylindrze 77 na tłoku vertex platynki skończyły się po ponad 300 km na pełnej piździe a potem już założyliśmy zapłon od minarelli.. |
|
|
|
|
marcin194
Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2013-07-31, 12:28
|
|
|
Wytrzyma i wykręci bez je...
Podstawowa kwestia to regulacja zapłonu. Dla przykładu moje 50cc kręcące 12 000 rpm ma zapłon ustawiony na 24* przed GMP.
Platynki? Na pewno znacznie lepiej zachowa się przy dobrym zapłonie elektronicznym.Liczby nie kłamią. Wzory również nie
BTW. Poczytajcie trochę o modyfikacjach zastosowanych W MZ British Cup gdzie z 250'tki wyciskają 60-70KM Wyciskając z tego silniczka 40KM można być spokojnym o jego żywotność. Powyżej już zaczynają się schody
Tutaj macie ~27 koni z 150'tki potwierdzone wykresem
http://www.youtube.com/watch?v=A9HzjWuyUgE
W 250'tce można jeszcze bardziej zaszaleć
Cytat: |
Joe G.P. 10 mies. temu
that must be a really stressed bike, how reliable is it ?
Marcus Trixa 10 mies. temu
The engine made 8500km without serious problem.
Just the bursh holder of the alternator melted at 35°C in Lithuania. |
Może rzucicie oczkiem na to:
http://www.youtube.com/watch?v=J_AuxE29gdk |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-07-31, 12:50
|
|
|
Liczby to tylko liczby i niekoniecznie odnoszą się do rzeczywistości przy zawężonym spojrzeniu na silnik a ten z 250'tki w standardowym wydaniu ciągłych 11 tyś obrotów nie wytrzyma. Wystarczy spojrzeć na byle liczby opisujące części, z których ten silnik się składa i wszystko stanie się jasne. Pierścienie są za grube, tłok za ciężki, łożyska główne wału dla tych warunków mają prędkość obrotową graniczną na poziomie 9 tyś obr/min, łożysko główne stopy korbowodu jeszcze mniej pomijając już elementy wspomagające jak alternator, którego prędkość graniczna wynosi 10k obr/min co widnieje nawet w serwisówce jak byk.
Niech kto pokażę jaki tłumik w końcu i przestańmy fantazjować. Jebnąć byle kolorowy rysunek, to ja też mogę ale nic ciekawego z tego nie będzie wynikać, prócz paru suchych danych i dyrdymałach z palca wyssanych opartych na jednym wzorze bez szerokiego spojrzenia na całokształt.
Podsumowując, zacznijmy tu (w sensie dziale usprawnień) gadać o konkretach... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
|