» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
TUNING: Gotowy projekt przelotowego wydechu dla ETZ 250
Autor Wiadomość
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-06-11, 17:01   

ustawialem program EC2 tak zeby uzyskac oryginalny wydech i udalo mi sie uzyskac praktycznie identyczne wymiary jak oryginal. Co potwierdza ze ten program liczy DOBRZE ;]
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2013-06-12, 12:44   

1www71 napisał/a:
Co potwierdza ze ten program liczy DOBRZE



Tak ten program jest dobry do obliczania strojenia... Głównego parametru układu wydechowego w 2T jednak nie podaje on tam jaka pojemnność całkowita powinien miec układ dla naszgo silnika.. jak i paru innych rzeczy ;) średnicy początkowej układu... nawet jak byś mu podał że kolanko ma 20mm średnicy to i tak policzy ci strojenie po tej zmianie, inne wymiary też ulegna wtedy zmianie ale strojenie policzy względem tego kolanka a motor nie będzie miał połowy tej mocy co miał wczesnie.... ! Program liczy dobrze strojenie układu. ale parametry wielkościowe trzeba dobierać intuicyjnie. Stringer też zawsze jest podawany taki sam w zależności od pojemności a powinien być uzależniony też od charakterystyki i strojenia.
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-06-13, 14:15   

no czaje ze zawsze policzy tak jak ma zaprogramowane, Poorientuje sie jeszcze jakie wymiary, katy itp beda najlepsze i takie wprowadze ;)
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2013-06-13, 22:43   

powiedz co chcesz osiągnąć możę trochę pomogę;)
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-06-14, 12:25   

1) Chce miec układ wydechowy
2) Taki uklad zeby nie pogarszal osiagow silnika
3) Motor moze byc mniej elastyczny, jednak zeby osiagal max moc i moment w gornych granicach obrotow
 
     
marcin194 

Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-07-25, 22:25   

Jak czytam te wasze wywody, na temat wydechów, to aż płakać mi się zachciewa. Sami specjaliści... Ale proszę maci tutaj poprawnie wyliczone wydechy :)

Wyliczałem ostatnio dla użytkownika Dodek, dwa wydechy do MZ. Pomyślałem, że komuś jeszcze mogły by się przydać schematy.
Cylindry EM250 posiadają kąt otwarcia kanału wydechowego 181*, wskazuje to na strojenie cylindra w okolicy 8200 rpm. Biorąc pod uwagę kwadraturę silnika z 301 moc maksymalna (bez wydechu) powinna być osiągana w okolicy 9150rpm, dla 250'tek jest to nieco niższa wartość, około 8500rpm. Oczywiście bez wydechu moc maksymalna jest niższa aleprzy takich obrotach osiagana. Fabryczny wydech nie ma rozszerzającego się kolanka i jest strojony bardzo nisko - około 4000-4500rpm, tym samy mocno dławi potencjał silnika i teoretycznie zwiększa spalanie :) Sam silnik w MZ jest w stanie spokojnie kręcić i wytrzymywać około 11000rpm ( ze względu na kwadraturę i wspomniany kąt otwarcia) jednak między innymi wydech i gaźnik ograniczają nieco moc. Dopiero nowsze modele ETZ na gaźniku 30mm jeździły lepiej :)


Tak więc:

1.
Jest to lajtowy wydech, z położonym naciskiem na maksymalną możliwą elastyczność silnika. Strojony na 7000 rpm na łagodnych kątach, wydech będzie sprawiał że silnik będzie płynnie oddawał moc od możliwie najniższych obrotów. W sam raz dla osób ceniących sobie spokojny cruising.


2.
Ten wydech jest dla osób, które lubią agresywniejszą jazdę. Wydech jest zestrojony w taki sposób aby nadawał silnikowi gwałtowny wzrost mocy od około 4500-5000rpm aż do 9500 rpm. tutaj polecam połączyć powyższy wydech z zastosowaniem zaworu membranowego i gaźnikiem 32-38mm :) Już przy zastosowaniu samego wydechu pospolita Etka nabierze werwy, a w połączeniu z sugerowanymi modyfikacjami sprawi, że będzie się świetnie zachowywała na co dzień podczas jazdy po bułki do sklepu, jak i podczas weekendowego winklowania :)

Po zmianie wydechu oczywiście należy zająć się podstawowymi regulacjami tj. gaźnika i zapłonu.


Nie zezwalam na rozpowszechnianie moich schematów w formie publicznej, bez mojej wiedzy i zgody.
 
     
mirumz 


Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2013-07-25, 23:01   

marcin194, Byłbyś w stanie coś takiego skonstruować? I co z zapłonem zostaje to 2.75mm przed GMP? :piwo:
_________________
Koko dżambo i do przodu :majty:
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2013-07-26, 00:09   

11k rpm?? :o Sory ale osobiście nie kręcę mojej więcej jak do 7 tysięcy ( w locie ) a na postoju w ogóle bo obawiam się czy aby przypadkiem się nie rozleci ten silniczek :shock: a Ty o 11 tysiakach mówisz :roll: Wykręcić się może i wykręci, moja kręci do 9 ale jak ją dzisiaj przygazowałem na postoju do 9k na sekunde to az sie przestraszyłem taki huk :cool:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-07-26, 16:27   

marcin194 napisał/a:
...Sam silnik w MZ jest w stanie spokojnie kręcić i wytrzymywać około 11000rpm ( ze względu na kwadraturę i wspomniany kąt otwarcia) jednak między innymi wydech i gaźnik ograniczają nieco moc...
I na etkowym platynkowym zapłonie on mógłby wykręcić te 11k RPM ? :lol2: :> :piwo:
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2156
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-07-26, 16:33   

ja mam strojony na 6,5tys i idzie lepiej niż na fabrycznym
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-07-26, 18:26   

Naprawde w etce wydech na poczatku ma miec 38mm srednicy?
Co do wykonania takiego tlumika, podczas jakis "zakretów" trzeba trzymac katy i objetosc danego stozka?
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2013-07-26, 21:07   

mariusz2099 napisał/a:
I na etkowym platynkowym zapłonie on mógłby wykręcić te 11k RPM ?
Jak najbardziej ;) Kwestia regulacji ;)
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-07-27, 21:37   

Dukee napisał/a:
mariusz2099 napisał/a:
I na etkowym platynkowym zapłonie on mógłby wykręcić te 11k RPM ?
Jak najbardziej ;) Kwestia regulacji ;)

Mów dalej :piwo: :piwo:
Tu chodzi o zmniejszenie przerwy , czy jak? :ysz: :lol2:
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2013-07-27, 21:39   

marcin194 napisał/a:
Sam silnik w MZ jest w stanie spokojnie kręcić i wytrzymywać około 11000rpm

Prędzej się rozleci...
_________________

 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-07-27, 21:45   

Dukee napisał/a:
...moja kręci do 9 ale jak ją dzisiaj przygazowałem na postoju do 9k na sekunde to az sie przestraszyłem taki huk :cool:

Powiadasz , że 9k na sekundę, to w takim razie moja etka to szmelc , lewdo 135 obrotów na sekunde osiąga :piwo: :grin: :twisted:
 
     
ZimnaVódka 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Lublin/Piotrowice
Wysłany: 2013-07-28, 09:27   

Nie no, simsonowy platyniarz wytrzymuje rezo do 11,5K, tylko platyny się w końcu palą po jakimś czasie, to mz też spokojnie wykręci :D w Simsonie lepiej kręci się i chodzi na platynkach w secie strojonym na około 9500-10000RPM, bo elektronik strasznie zamulał to.

//
A mógłby ktoś nagrać filmiki jak chodzą etki na po szczególnych wydechach ? Albo opisać dokładnie wrażenia z jazdy ? Pozdrawiam :piwo:
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-07-28, 16:06   

ZimnaVódka napisał/a:
w Simsonie lepiej kręci się i chodzi na platynkach w secie strojonym na około 9500-10000RPM, bo elektronik strasznie zamulał to.

I ile te platynki wytrzymja? 1k KM? :twisted: :>
 
     
ZimnaVódka 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 27
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Lublin/Piotrowice
Wysłany: 2013-07-30, 09:40   

Mi na cylindrze 77 na tłoku vertex platynki skończyły się po ponad 300 km na pełnej piździe a potem już założyliśmy zapłon od minarelli..
 
     
marcin194 

Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-07-31, 12:28   

Wytrzyma i wykręci bez je...


Podstawowa kwestia to regulacja zapłonu. Dla przykładu moje 50cc kręcące 12 000 rpm ma zapłon ustawiony na 24* przed GMP.

Platynki? Na pewno znacznie lepiej zachowa się przy dobrym zapłonie elektronicznym.Liczby nie kłamią. Wzory również nie :)


BTW. Poczytajcie trochę o modyfikacjach zastosowanych W MZ British Cup gdzie z 250'tki wyciskają 60-70KM :) Wyciskając z tego silniczka 40KM można być spokojnym o jego żywotność. Powyżej już zaczynają się schody :)
Tutaj macie ~27 koni z 150'tki potwierdzone wykresem
http://www.youtube.com/watch?v=A9HzjWuyUgE

W 250'tce można jeszcze bardziej zaszaleć :)

Cytat:

Joe G.P. 10 mies. temu
that must be a really stressed bike, how reliable is it ?

Marcus Trixa 10 mies. temu
The engine made 8500km without serious problem.
Just the bursh holder of the alternator melted at 35°C in Lithuania. :)


;)


Może rzucicie oczkiem na to:

http://www.youtube.com/watch?v=J_AuxE29gdk
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-07-31, 12:50   

Liczby to tylko liczby i niekoniecznie odnoszą się do rzeczywistości przy zawężonym spojrzeniu na silnik a ten z 250'tki w standardowym wydaniu ciągłych 11 tyś obrotów nie wytrzyma. Wystarczy spojrzeć na byle liczby opisujące części, z których ten silnik się składa i wszystko stanie się jasne. Pierścienie są za grube, tłok za ciężki, łożyska główne wału dla tych warunków mają prędkość obrotową graniczną na poziomie 9 tyś obr/min, łożysko główne stopy korbowodu jeszcze mniej pomijając już elementy wspomagające jak alternator, którego prędkość graniczna wynosi 10k obr/min co widnieje nawet w serwisówce jak byk.

Niech kto pokażę jaki tłumik w końcu i przestańmy fantazjować. Jebnąć byle kolorowy rysunek, to ja też mogę ale nic ciekawego z tego nie będzie wynikać, prócz paru suchych danych i dyrdymałach z palca wyssanych opartych na jednym wzorze bez szerokiego spojrzenia na całokształt.

Podsumowując, zacznijmy tu (w sensie dziale usprawnień) gadać o konkretach...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14