TUNING: Gotowy projekt przelotowego wydechu dla ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
marcin194
Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2013-07-31, 13:45
|
|
|
Akurat masy komponentów są okej. Łożyska można wymienić, nie jest to problemem i większość remontów obejmuję wymianę łożysk na współczesne chociażby Fagowskie z prędkością graniczną 15 000 obrotów na minutę. Zapomniałem jednak o grubości pierścienia, który na fabrycznym tłoku nie ma co się oszukiwać jest za szeroki.
Cytat: | dyrdymałach z palca wyssanych opartych na jednym wzorze bez szerokiego spojrzenia na całokształt. |
Wykonaj jeden z tych wydechów to się przekonasz Ja niestety nie mam bazy by go wytestować.
Cytat: | przy zawężonym spojrzeniu na silnik a ten z 250'tki w standardowym wydaniu ciągłych 11 tyś obrotów nie wytrzyma. |
Na 100% seryjnym silniku, masz rację nie wytrzyma. Łożyska, tłok, przy okazji doboru tłoka można się skusić na porting albo nawet tulejowanie z robotą dwóch kanałów wydechowych. |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-08-02, 10:59
|
|
|
marcin194 60-70 koni na mz britisch cup ? Pokaż mi na ich forum taki projekt. Tyle to ma CR 500 ,a nie jakaś tam MZ. Pomijam już ile jest onboardów z wyścigów gdzie zacierają tłok za tłokiem. Ich silniki wykręcają moce około 35 koni na silniku tj. 28-30 na kole.
Co do osławionej ETZ na membranie z YT to motocykl robiony był przez ludzi ,którzy z tego żyją. Dostrajany na hamowni z wypasioną aparaturą. Jak już wspomniałem szary przeciętniak nie jest w stanie tego wykonać. Ta modyfikacja nie powstała od ręki tylko po miesiącach problemów i udoskonaleń. Oczywiście stopił momentalnie fabryczny tłok z etz , z shl175 również. Wykres jest ładny ,ale średnio widzę jakikolwiek tłok przy ciągłych obrotach na poziomie 8 tyś/min czy jeżdze 120-130km/h. |
|
|
|
|
Marcino
Motocykl: T1, Booster Rocket,
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 1 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2013-08-03, 09:51
|
|
|
Wystarczy że poświęcisz rok, na czytaniu książek i sprawdzaniu teorii w praktyce... Ale widzę, że mamy tutaj jedynie ignorantów zapatrzonych w rozwiązania konwencjonalne.
hartman napisał/a: | Jak już wspomniałem szary przeciętniak nie jest w stanie tego wykonać. Ta modyfikacja nie powstała od ręki tylko po miesiącach problemów i udoskonaleń |
Pierdolisz głupoty, nawet nie wiesz ilu dzieciaków po 15-18 lat takie modyfikacje rtobi chociażby w silnikach simsona.
http://simsony.net/forumdisplay.php?f=25
Obczaj chociaż ze dwa poważniejsze tematy. |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-08-03, 13:49
|
|
|
Marcino napisał/a: |
Pierdolisz głupoty, nawet nie wiesz ilu dzieciaków po 15-18 lat takie modyfikacje rtobi chociażby w silnikach simsona.
|
Uważaj na słownictwo bo w chlewie nie jesteś. Co do tych dzieciaków na simsonach to na palcu jednej góra dwóch rąk można policzyć ludzi ,którzy mają pojęcie co robią. To oni przerabiają cylindry, spawają wydechy.
Na potwierdzenie wystarczy przejrzeć projekty niemieckie a polskie. Niemiec na cylindrze 50/2 ma lepsze wyniki i osiągi jak polak na hiper duper cylindrach 70-80 i dziesiątkach okien. |
|
|
|
|
marcin194
Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2013-08-03, 16:41
|
|
|
Cytat: | Niemiec na cylindrze 50/2 ma lepsze wyniki i osiągi jak polak na hiper duper cylindrach 70-80 i dziesiątkach okien. |
Tak, tak, na dwóch kanałach nie jesteś w stanie dostarczyć wystarczającej mieszanki ponad tłok aby mieć w ogóle jakieś przyzwoite wyniki...
Miałem właśnie na myśli te osoby, które same przerabiają cylindry liczą i spawają wydechy |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-08-06, 19:27
|
|
|
marcin194 napisał/a: |
Tak, tak, na dwóch kanałach |
No tak ,tak.. Langtuning sprzedaje chociażby taki cylinder. Razem z wydechem i gaźnikiem 12 koni przy 11500. Na niemieckich forach są nawet wykresy gdzie silnik generował 14 koni.
Chciałbym zobaczyć choć jeden wykres z simsonowskiego forum jakiegokolwiek projektu. Jak do tej pory zero.
http://www.youtube.com/watch?v=X6hte9zzYMU w miarę "prosty" zestaw rewelacyjnie jeżdżący, w dodatku długie odcinki na pełnej mocy bez problemów. Większość polskich setów na wielu oknach i masie spawów ma problem ,żeby 100km/h osiągnąć. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-08-07, 08:24
|
|
|
ale co i po co ? |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2013-08-07, 08:37
|
|
|
Tuning cylindra |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-08-07, 08:38
|
|
|
Przecie widać, że liga światowa ;D |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1246 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-08-07, 14:18
|
|
|
Zawsze ręczna robota miała większą wartość niż bezduszne maszyny. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
marcin194
Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2014-03-21, 22:21
|
|
|
Proszę:
http://www.gg.pl/dysk/Mh0...w/Wideo0003.wmv
- Cylinder na dwóch kanałach wydechowych z kątem 207* (BRAK MEMBRANY)
- Tłok z YZ250
- Zapłon Bosch, niestety na platynkach
- Wydech mojego projektu strojony na 12000 rpm
- Przełożenie 16/57
Chodzi to całkiem |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2014-03-22, 00:18
|
|
|
Zastanawia mnie ten tłok od yz'ta skoro nie ma w cylindrze membrany. W YZ'tach tłok jest wycięty od strony dolotu, więc w emzecie nie zamykałby okna. Rzuć jakieś foto cylindra jak masz. Jakiś stary rocznik ? |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
marcin194
Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2014-03-22, 15:33
|
|
|
Podam Ci dokładne informacje, jak dostanę info od właściciela, ja robiłem jedynie projekt wydechu
Pomyliłem się w poprzednim poście, cylinder ma trzy kanały wydechowe, 4 płuczące, i dolot. Tłok pochodzi z YZ250, jest to tłok Wossnera. Korba PROX. Brak membrany. Gaźnik 30mm został rozwiercony do 37mm, dysza 180. Zapłon Bosch z piły spalinowej, na platynkach.
Tłok myślę że jest z modeli 88-98, bez wycięcia taki jak ten:
|
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2014-03-22, 20:42
|
|
|
Jak ten tłok nie ma wcięcia to chyba ślepy jesteś |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-03-22, 23:50
|
|
|
Czy aby na pewno to coś ma silnik mz ? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-03-22, 23:58
|
|
|
Ten cylinder musiał być tulejowany chociaż by ze względu na mniejszą średnicę tego tłoka jak się domyślam... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
marcin194
Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2014-03-23, 15:43
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | Ten cylinder musiał być tulejowany chociaż by ze względu na mniejszą średnicę tego tłoka jak się domyślam... |
Zgadza się, tuleja robiona od podstaw. Tłok 70mm.
hartman napisał/a: | Jak ten tłok nie ma wcięcia to chyba ślepy jesteś |
Tłok z wcięciem pod zasilanie z membrany roczniki 99+
Dodek napisał/a: | Czy aby na pewno to coś ma silnik mz ? |
Przyjrzyj się |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2014-03-23, 16:59
|
|
|
Oba tłoki mają wcięcie tyle ,że drugi ma dodatkowo okno. Silnik na filmie na dźwiękowo pracuje bardzo ładnie nie powiem ,ale przełożenie ma bardzo lekkie i wrażenie odnoszę ,że szału to nie ma. Strojenie dyfuzora jak na tą pojemność zupełnie nietrafione. |
|
|
|
|
|