» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
TUNING: Gotowy projekt przelotowego wydechu dla ETZ 250
Autor Wiadomość
marcin194 

Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-07-31, 13:45   

Akurat masy komponentów są okej. Łożyska można wymienić, nie jest to problemem i większość remontów obejmuję wymianę łożysk na współczesne chociażby Fagowskie z prędkością graniczną 15 000 obrotów na minutę. Zapomniałem jednak o grubości pierścienia, który na fabrycznym tłoku nie ma co się oszukiwać jest za szeroki.


Cytat:
dyrdymałach z palca wyssanych opartych na jednym wzorze bez szerokiego spojrzenia na całokształt.


Wykonaj jeden z tych wydechów to się przekonasz :) Ja niestety nie mam bazy by go wytestować.

Cytat:
przy zawężonym spojrzeniu na silnik a ten z 250'tki w standardowym wydaniu ciągłych 11 tyś obrotów nie wytrzyma.

Na 100% seryjnym silniku, masz rację nie wytrzyma. Łożyska, tłok, przy okazji doboru tłoka można się skusić na porting albo nawet tulejowanie z robotą dwóch kanałów wydechowych.
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-08-02, 10:59   

marcin194 60-70 koni na mz britisch cup ? Pokaż mi na ich forum taki projekt. Tyle to ma CR 500 ,a nie jakaś tam MZ. Pomijam już ile jest onboardów z wyścigów gdzie zacierają tłok za tłokiem. Ich silniki wykręcają moce około 35 koni na silniku tj. 28-30 na kole.

Co do osławionej ETZ na membranie z YT to motocykl robiony był przez ludzi ,którzy z tego żyją. Dostrajany na hamowni z wypasioną aparaturą. Jak już wspomniałem szary przeciętniak nie jest w stanie tego wykonać. Ta modyfikacja nie powstała od ręki tylko po miesiącach problemów i udoskonaleń. Oczywiście stopił momentalnie fabryczny tłok z etz , z shl175 również. Wykres jest ładny ,ale średnio widzę jakikolwiek tłok przy ciągłych obrotach na poziomie 8 tyś/min czy jeżdze 120-130km/h.
 
     
Marcino 

Motocykl: T1, Booster Rocket,
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-08-03, 09:51   

Wystarczy że poświęcisz rok, na czytaniu książek i sprawdzaniu teorii w praktyce... Ale widzę, że mamy tutaj jedynie ignorantów zapatrzonych w rozwiązania konwencjonalne.

hartman napisał/a:
Jak już wspomniałem szary przeciętniak nie jest w stanie tego wykonać. Ta modyfikacja nie powstała od ręki tylko po miesiącach problemów i udoskonaleń


Pierdolisz głupoty, nawet nie wiesz ilu dzieciaków po 15-18 lat takie modyfikacje rtobi chociażby w silnikach simsona.

http://simsony.net/forumdisplay.php?f=25

Obczaj chociaż ze dwa poważniejsze tematy.
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-08-03, 13:49   

Marcino napisał/a:

Pierdolisz głupoty, nawet nie wiesz ilu dzieciaków po 15-18 lat takie modyfikacje rtobi chociażby w silnikach simsona.



Uważaj na słownictwo bo w chlewie nie jesteś. Co do tych dzieciaków na simsonach to na palcu jednej góra dwóch rąk można policzyć ludzi ,którzy mają pojęcie co robią. To oni przerabiają cylindry, spawają wydechy.

Na potwierdzenie wystarczy przejrzeć projekty niemieckie a polskie. Niemiec na cylindrze 50/2 ma lepsze wyniki i osiągi jak polak na hiper duper cylindrach 70-80 i dziesiątkach okien.
 
     
marcin194 

Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-08-03, 16:41   

Cytat:
Niemiec na cylindrze 50/2 ma lepsze wyniki i osiągi jak polak na hiper duper cylindrach 70-80 i dziesiątkach okien.


Tak, tak, na dwóch kanałach nie jesteś w stanie dostarczyć wystarczającej mieszanki ponad tłok aby mieć w ogóle jakieś przyzwoite wyniki...
Miałem właśnie na myśli te osoby, które same przerabiają cylindry liczą i spawają wydechy :)
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2013-08-06, 19:27   

marcin194 napisał/a:


Tak, tak, na dwóch kanałach


No tak ,tak.. Langtuning sprzedaje chociażby taki cylinder. Razem z wydechem i gaźnikiem 12 koni przy 11500. Na niemieckich forach są nawet wykresy gdzie silnik generował 14 koni.
Chciałbym zobaczyć choć jeden wykres z simsonowskiego forum jakiegokolwiek projektu. Jak do tej pory zero.

http://www.youtube.com/watch?v=X6hte9zzYMU w miarę "prosty" zestaw rewelacyjnie jeżdżący, w dodatku długie odcinki na pełnej mocy bez problemów. Większość polskich setów na wielu oknach i masie spawów ma problem ,żeby 100km/h osiągnąć.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-08-06, 21:05   

Panowie o czym w ogóle mowa ;)

Niemiecki tuning: http://www.youtube.com/watch?v=hCAMeV8jO8c

Polski tuning: http://www.youtube.com/watch?v=eoCkQgEJC4A

Podsumowując, jaki tuning takie wyniki :mrgreen:
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2013-08-07, 07:54   

intr działasz w tym fachu, oceń: http://www.youtube.com/watch?v=PbTQB2o_gR8 :wink: :piwo:
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-08-07, 08:24   

ale co i po co ?
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2013-08-07, 08:37   

Tuning cylindra :mrgreen:
_________________

 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-08-07, 08:38   

Przecie widać, że liga światowa ;D
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1246
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-08-07, 14:18   

Zawsze ręczna robota miała większą wartość niż bezduszne maszyny. :P
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
marcin194 

Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-03-21, 22:21   

Proszę:

http://www.gg.pl/dysk/Mh0...w/Wideo0003.wmv

- Cylinder na dwóch kanałach wydechowych z kątem 207* (BRAK MEMBRANY)
- Tłok z YZ250
- Zapłon Bosch, niestety na platynkach
- Wydech mojego projektu strojony na 12000 rpm
- Przełożenie 16/57

Chodzi to całkiem :)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2014-03-22, 00:18   

Zastanawia mnie ten tłok od yz'ta skoro nie ma w cylindrze membrany. W YZ'tach tłok jest wycięty od strony dolotu, więc w emzecie nie zamykałby okna. Rzuć jakieś foto cylindra jak masz. Jakiś stary rocznik ?
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
marcin194 

Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-03-22, 15:33   

Podam Ci dokładne informacje, jak dostanę info od właściciela, ja robiłem jedynie projekt wydechu ;)

Pomyliłem się w poprzednim poście, cylinder ma trzy kanały wydechowe, 4 płuczące, i dolot. Tłok pochodzi z YZ250, jest to tłok Wossnera. Korba PROX. Brak membrany. Gaźnik 30mm został rozwiercony do 37mm, dysza 180. Zapłon Bosch z piły spalinowej, na platynkach.
Tłok myślę że jest z modeli 88-98, bez wycięcia taki jak ten:
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-03-22, 20:42   

Jak ten tłok nie ma wcięcia to chyba ślepy jesteś :D
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-03-22, 23:50   

Czy aby na pewno to coś ma silnik mz ?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-03-22, 23:58   

Ten cylinder musiał być tulejowany chociaż by ze względu na mniejszą średnicę tego tłoka jak się domyślam... :hmm:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
marcin194 

Motocykl: Śmieszny
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 9
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-03-23, 15:43   

Marcin W. napisał/a:
Ten cylinder musiał być tulejowany chociaż by ze względu na mniejszą średnicę tego tłoka jak się domyślam... :hmm:


Zgadza się, tuleja robiona od podstaw. Tłok 70mm.

hartman napisał/a:
Jak ten tłok nie ma wcięcia to chyba ślepy jesteś :D


Tłok z wcięciem pod zasilanie z membrany roczniki 99+




Dodek napisał/a:
Czy aby na pewno to coś ma silnik mz ?

Przyjrzyj się ;)
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-03-23, 16:59   

Oba tłoki mają wcięcie tyle ,że drugi ma dodatkowo okno. Silnik na filmie na dźwiękowo pracuje bardzo ładnie nie powiem ,ale przełożenie ma bardzo lekkie i wrażenie odnoszę ,że szału to nie ma. Strojenie dyfuzora jak na tą pojemność zupełnie nietrafione.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 13