» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-08-14, 18:29
Trzymanie na sprzęgle pytanie czysto teoretyczne
Autor Wiadomość
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2012-08-16, 20:49   

Sama gwiazda była z trwałego materiału wykonana. Między innymi te łożysko bylo z 3 cześci. Nie wiem jak to nazwać dokładnie. Te łożysko jest niezniszczalne. Natomiast w alu gwieździe zastosowano zwykle łożysko. Które wysprzęgla sprzegło po przez wewnętrzną bieżnie :-) Łapy wyciskowe z gwintem o dużym skoku też są różne, do kazdego typu gwiazdy i łozyska :-) Masz Tropika i etz to sobie porównaj oba elementy:-)
_________________

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-08-16, 21:30   

Jeżak, pierniczysz głupoty , akutat zeliwna gwiazda była w tsie też.
Jeżak napisał/a:
Między innymi te łożysko bylo z 3 cześci.
to łozysko oporowe i potwierdzam u mnie jeźdze na oryginale

nastepnie powiedz mi kolego czy w etz było inne lozysko oporowe w alu gwiedzie,,,
http://www.leris.pl/index...uct&prod_id=438 a co to jest i do czego ???????
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-08-16, 21:37   

Jeżak napisał/a:
Przy dużych obrotach silnika i gdy przepustnica jest domknięta to zbyt mało paliwa się dostaje, a co za tym idzie mniej oleju. W skrzyni korbowej nastepuje mniejsze/słabsze smarowanie.


Ja mówię o prawdziwym i prawidłowym hamowaniu silnikiem, a nie zamknięciu manetki i toczeniu się setki metrów w oczekiwaniu, jak prędkość spadnie np do 30km/h. A nawet wtedy wystarczy zaciągnąć na chwilę ssanie i już wał i tłok dostaje dodatkowy olej. Jeździć trzeba z głową i wtedy wszystko można robić bez większych szkód.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2012-08-17, 10:05   

Dodek napisał/a:
nastepnie powiedz mi kolego czy w etz było inne lozysko oporowe w alu gwiedzie,,,
http://www.leris.pl/index...uct&prod_id=438 a co to jest i do czego ???????


w etz takie było łożysko jak na tej aukcji

http://allegro.pl/mz-etz-...2506401508.html

_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2012-08-17, 20:17   

Dodek napisał/a:
Jeżak, pierniczysz głupoty , akutat zeliwna gwiazda była w tsie też.
W pierwszych TSkach 4 biegowych. W piątkach tego już nie było!

Dodek napisał/a:
nastepnie powiedz mi kolego czy w etz było inne lozysko oporowe w alu gwiedzie,,,
http://www.leris.pl/index...uct&prod_id=438 a co to jest i do czego ???????
To że jakiś sprzedawca napisal, ze od ETZ to nie znaczy, że on wie wszystko co od czego jest...pomyśl troche! Jeśli tak dogłębnie wczytujesz się w opisy to tylko pozazdrościć wydanych pieniędzy na nieprawidłowe cześci.
Kolega Zuh, dobrze pokazał, takie łożysko było a w alu.
Dodek, badź dobry i wciśnij te łożysko (z 3 części) do alu :-D
_________________

 
 
     
mirumz 


Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-08-17, 20:32   

Jeżak, W mojej etz 87 rok też jeździ łożysko oporowe z oznaczeniami ddr. :cool:
_________________
Koko dżambo i do przodu :majty:
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2012-08-17, 20:51   

http://www.leris.pl/index...uct&prod_id=438 takie ?
_________________

 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2012-08-17, 21:37   

Pod linkiem nie ma fotki.
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2012-08-18, 16:02   

Zuh, wybacz. http://www.leris.pl/image...dth=300&lang=pl
_________________

 
 
     
mirumz 


Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-08-18, 20:01   

Właśnie takie.
_________________
Koko dżambo i do przodu :majty:
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-08-18, 21:35   

W ETZ i 5 biegowych TS'ach było zwykłe kulkowe 16005 pracujące jako oporowe, natomiast we wcześniejszych było typowe oporowe 51106. Oba mają średnicę zewnętrzną 47, więc tutaj nie ma wielkich przeszkód ;) Różni się średnica wew 25/30 oraz szerokość 8/11.

Moim zdaniem ogólna trwałość poprawnie złożonych sprzęgieł w MZ'tach nawet przy katorżniczym ich traktowaniu jest większa, niż trwałość międzynaprawcza silnika. Ogólnie jak by wynikało z obserwacji i tekstów w różniej literaturze, trwałość poprawnie używanych sprzęgieł jest większa niż trwałość całego silnika wliczając w to wszystkie kolejne remonty...

Tak więc nie ma stresu, te maszyny nie są z plasteliny ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Volto12 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 30
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-08-21, 16:07   

A zastanawiał się ktoś jak na sprzęgło działa jazda z górki na wysprzęglonym silniku ?
_________________
MZ ETZ 150
Motór nie umiera nigdy , Motór jest wieczny !
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-08-21, 20:51   

Wtedy najbardziej po dupie dostaje łożysko igiełkowe pod zabierakiem oraz tarcze i przekładki.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14