» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przeniesienie sprzęgła by Edd
Autor Wiadomość
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2012-08-20, 22:50   

W dzisiejszych czasach to nie problem poddać obróbce skrawaniem hartowaną stal. Mi bez większego problemu przetaczali wieniec dyfra od malucha. Faktem jest że musiałem to zlecić firmie która się tym zajmuje.
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-08-21, 00:28   

Zapewne trzeba by odpuścić go, przeprowadzić konieczną obróbkę i ponownie zahartować. Ale tanie to by to nie było.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2012-08-21, 09:31   

w wale można wyciąć wielowpust wodą (waterjet) twardość nie gra roli :piwo:
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
Edd 

Motocykl: HONDA VTX 1800 RETRO
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-08-21, 10:27   

Sławuch napisał/a:
w wale można wyciąć wielowpust wodą (waterjet) twardość nie gra roli :piwo:


widziałeś to kiedyś? Nie wyobrażam tego sobie. Tym się chyba nie da ciąć na daną głębokość..
 
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2012-08-21, 11:53   

Edd napisał/a:
widziałeś to kiedyś? Nie wyobrażam tego sobie. Tym się chyba nie da ciąć na daną głębokość..


nie, tak pie*dole bez ładu i składu :klnie:
dokładność w zależności od materiału, im wytrzymalszy tym większa
na koniec potrzebne będzie szlifowanie żeby usunąć karby z pogłębiania
koszt waterjeta szacuję na max 50 PLN bo materiału do zdjęcia niewiele, a jak masz kumpla to za flaszkę :p
co do szlifowania to się nie wypowiem, bo nie wiem ile by kosztowało obciągnięcie ściernicy, ale pewnie grosze
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
dymas95 

Motocykl: MZ ETZ 251 & ETZ
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2012-09-12, 18:50   

Wszystko ładnie pięknie ale czy wał jest teraz dobrze wywarzony?
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-09-13, 10:58   

dymas95 napisał/a:
Wszystko ładnie pięknie ale czy wał jest teraz dobrze wywarzony?


:DD toś dowarzył teraz..
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
rafcik 

Motocykl: składak ETZ 150/250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 136
Skąd: Maków Maz. Warszawa
Wysłany: 2012-09-13, 17:32   

Sławuch napisał/a:
koszt waterjeta szacuję na max 50 PLN bo materiału do zdjęcia niewiele


Wycinałem prostokąt w lusterku o gr. 5mm. Wymiar wycięcia to 35x175mm i zapłaciłem
120zł. Przed usługą upomniano mnie, że będę musiał zapłacić nawet, jeśli coś nie wyjdzie
(pęknie lusterko itp.)
 
     
Edd 

Motocykl: HONDA VTX 1800 RETRO
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-09-13, 17:52   

Co ma zdjęcie sprzęgła z wału do jego wywaŻenia? Już bardziej sprzęgło będąc jeszcze na wale mogło być niewyważone i powodować bicie.

Waterjet'a miałbym po znajomości ;p Ale póki co jest jak jest i jest dobrze. Może za rok czy dwa coś lepszego zmajstruje. W następnym tygodniu postaram się filmyka nakręcić z jazdy. Pozdro.
 
 
     
dymas95 

Motocykl: MZ ETZ 251 & ETZ
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2012-09-14, 20:29   

Dobra, dobra nie śmiejcie się już dopiero się uczę.
 
     
zola101 

Motocykl: simson sr ,mz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2013-02-12, 21:44   

Siema .. Przerabia mz 250 do stuntu .. i właśnie może bym zrobił sobie coś takiego .co trzeba dodatkowo kupić ? ile trzeba wydać na spawanie.
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-02-20, 10:39   

Nikt Ci dokładnie nie powie, zależy po ile spawają u Ciebie na miejscu i po ile znajdziesz potrzebne części ^^

P.S. Jak dobrze rozumiem to ten mechanizm wyciskania sprzęgła który jest na ślimaku jest teraz poruszany linka która jest w pionie w karterze?
Czy jest jakoś łożyskowane ta duża zębatka wraz zabierakiem?
 
     
OsteR9019 

Motocykl: ETZ150 i ETZ251
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 38
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-02-24, 14:34   

Pytania. Czy czop wału został podparty w pokrywie krążkiem do regulacji i łożyskiem jak jest oryginalnie czy tylko mała pokrywa żeby zaślepić otwór? I czy duże koło jest ułożyskowane na wałku tak jak był zabierak na wale korbowym?
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-02-24, 21:00   

Na filmikach widzialem ze jest podparte lozyskiem jak w oryginale. Co do tego lozyskowania to sam jestem ciekawy...
 
     
Edd 

Motocykl: HONDA VTX 1800 RETRO
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2013-02-25, 00:00   

Polecam zajrzeć do mojego niby tutoriala (LINK)
U hagiego duże koło zębate nie było w żaden sposób ułożyskowane. Ja w pierwszej wersji też tak zrobiłem. Powiem tylko: nie róbcie tego w domu ;p Poroniony pomysł. Po ok. 3h jazdy wszystko się rozsypało w piździec, a "dziura" w w/w kole rozjechała się z 18mm na 21... Luzy kosmiczne. Takie coś nie ma prawa bytu.
Po przeróbce v2.0 przejeździłem już ponad 150h kilkukrotnie zaglądając pod dekielek i póki co wszystko działa jak należy. Nie ma luzów, wszystko ładnie chodzi. Naprawdę polecam!
 
 
     
OsteR9019 

Motocykl: ETZ150 i ETZ251
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 38
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-02-25, 22:11   

Edd napisał/a:

U hagiego duże koło zębate nie było w żaden sposób ułożyskowane. Ja w pierwszej wersji też tak zrobiłem. Powiem tylko: nie róbcie tego w domu ;p Poroniony pomysł. Po ok. 3h jazdy wszystko się rozsypało w piździec, a "dziura" w w/w kole rozjechała się z 18mm na 21... Luzy kosmiczne.


Właśnie to jako pierwsze zwróciło moją uwagę. Po drugie co zrobić z nadmiarem czopu wału, czy zostawić podparty czy skrócić, jeśli skrócić to odpada mechanicznie sterowany obrotomierz. Jeszcze co z ulepszaniem cieplnym, w warunkach domowych myślę że to nie do wykonania. Ja mam jeszcze inny pomysł na to, zarówno na wałek skrzyni biegów jak i zablokowanie koła na wale, ale na razie zachowam dla siebie żeby głupstwa nie palnąć.
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-02-25, 23:17   

Co do wału moim zdaniem zostawic wszystko jak w oryginale. Zawsze to dodatkowe podparcie.
Co do trybu na wale ja wpadlem na pomysł aby dorobic tulejke ktora mialaby taki sam stozek jak stozek sprzegla. Osadzona by byla na stozku dalej na wale i wchodzila pomiedzy wal i ttryb dokladnie spasowane i zespawane z trybem. Jesli to dobry tokarz by robil to nawet do podjechanego stozka walu wytoczylby to odpowiednio i trzymaloby malinowo. Co do drugiej czesci wielkiej zmiany jeszcze nie wymyslilem ;]
 
     
1www71 

Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 61
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-02-25, 23:44   

Wracając do tego hydraulicznego sprzegła. Szybka analiza i to naprawde dobry pomysł, nie mamy kosztów spawania aluminium. Poniewaz nigdy nie widzialem na oczy takiego wysprzeglika jak i hydraulicznego sprzegła ;X moje pytanie brzmi: W wysprzegliku po prostu wysuwa sie kawalek precika? jaka mniej wiecej powierzchnie ma (precik) czesc ktora dusi sprzeglo ;] Tylko ze w takim przypadku jak rozwiazac naduszanie sprzegla?
 
     
OsteR9019 

Motocykl: ETZ150 i ETZ251
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 38
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-02-26, 19:32   

Ja mam podobną koncepcje, z tym że naciąć szlifierką czop pod wpust i w zabieraku wyfrezować, niestety o ile w wale da się jakoś to ogarnąć to w zabieraku będzie bardzo trudne ze względu na twardość. Lub tak samo wspawać tuleje redukcyjną w zabierak tak żeby było pasowanie ciasne względem czopu wału, wał zamrozić a zabierak podgrzać choćby opalarką która jakby nie patrzeć da 500 stopni, jest jeszcze lut lampa lub propan :twisted: Rozszerzalność cieplna daje tu doże pole do popisu, ta metoda jest wykorzystywana w umieszczaniu gniazd zaworowych w głowicy których nie sposób wyjąć.
Jest w mojej głowie jeszcze jeden pomysł ale muszę pomierzyć pacjenta.
Pozdro.
 
     
OsteR9019 

Motocykl: ETZ150 i ETZ251
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 38
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-02-26, 20:56   

1www71 napisał/a:
Wracając do tego hydraulicznego sprzegła. Szybka analiza i to naprawde dobry pomysł, nie mamy kosztów spawania aluminium. Poniewaz nigdy nie widzialem na oczy takiego wysprzeglika jak i hydraulicznego sprzegła ;X moje pytanie brzmi: W wysprzegliku po prostu wysuwa sie kawalek precika? jaka mniej wiecej powierzchnie ma (precik) czesc ktora dusi sprzeglo ;] Tylko ze w takim przypadku jak rozwiazac naduszanie sprzegla?


Można użyć samochodowego http://panel.autoczesci-m...510000110/1.jpg
Tylko do tego na pewno potrzebna odpowiednia pompka żeby skok nie był za mały.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14