Przesunięty przez: motomaciey 2012-10-15, 09:32 |
Żarówka H4 6v |
Autor |
Wiadomość |
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2012-10-14, 21:22 Żarówka H4 6v
|
|
|
allegro.pl/zarowka-6v-35-35w-h4-p43t-dniepr-ural-wsk-i2649307252.html patrzając na alledrogo znalazłem takie cudo, tak sobie myślę i pytam zarazem czy np w teresie zwiększyły by się paramerty oświetleniowe? Jak wiadomo światła nie są mocną stroną naszych mztek przy 6v... |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2012-10-14, 21:33
|
|
|
To Ty jeszcze z bańką jeździsz?
Tylko musisz mieć reflektor z gniazdem H4 i te żarówki naprawdę dają radę. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
tomek8484
Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Lis 2007 Posty: 269 Skąd: Bartoszyce
|
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2012-10-15, 05:44
|
|
|
Hmm widzę, że w takim razie jestem do tyłu jak ta żarówka ma się do ładowania? |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2012-10-15, 08:26
|
|
|
Najwyraźniej do tej pory jeździłeś wyłącznie od świtu do zmierzchu
Ładowanie sam sobie policz.
Żarówka HS1 (bo takie jest jej oznaczenie) ma 35/35W, a teraz pewnie miałeś 45/45W.
Czysta oszczędność. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2012-10-15, 10:29
|
|
|
Czyli rozumiem że jak i odbłyśnik, to i klosz też można zostawić fabryczny?
Ps. Macieju wieczorem poprawię o ogarnę jak Maciej przykazał, jestem na telefonie teraz |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-15, 10:41
|
|
|
arlamir napisał/a: | Czyli rozumiem że jak i odbłyśnik, to i klosz też można zostawić fabryczny? |
Trochę gorzej świeci niż w przypadku fabrycznego reflektora w ETZ ale takie jest założenie. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2012-10-15, 12:00
|
|
|
ok. motomaciey, Tylko powiedz jak ją zamontować np. Do TSki ? Potrzebny jest kołnierz by żarówka oparła się o rant odbłyśnika. |
_________________
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2012-10-15, 12:44
|
|
|
O takich to ja wiem. Tylko teraz tak. Testowałeś tą Semi Halogen BA20D? |
_________________
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-15, 13:09
|
|
|
Jeszcze nie zamontowalem. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Szymek Okrutnik
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 53 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 2012-10-22, 20:29
|
|
|
posiadam żarówkę H4 35/35W jednak nieco inna niż na zdjęciach. Ma ona kołnierz taki jak w samochodach przystosowanych do żarówek H4 czyli 3 ząbki. mam zamontowany reflektor od Golfa Mk1 więc pasuje bez żadnego problemu. sam reflektor trzeba było nieco przerobić żeby wszedł w orginalną ramkę MZ. Jasność świecenia na światłach krótkich jest porównywalna do zwykłej żarówki 45/45W. Za to światła drogowe zdecydowanie lepsze niż orginał, zaryzykuje nawet że podobnie intensywne jak W ETZ która ma przecież zdecydowanie lepsze oświetlenie.
jednak po sezonie (około 6 tyś km) spaliło się włókno od świateł krótkich, czyli żywotnośc taka sobie. Żarówka firmy AWINA kosztowała w wilmacie około 8zł |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2012-10-23, 11:05
|
|
|
A wiesz że zakładając żarówkę nie wolno dotykać bańki? Wtedy będzie się palić co 3 miesiące nawet. |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2012-10-23, 13:20
|
|
|
A w duchy też wierzysz?
arlamir napisał/a: | A wiesz że zakładając żarówkę nie wolno dotykać bańki? Wtedy będzie się palić co 3 miesiące nawet. |
Wytłumacz mi, jaki wpływ ma tłuszcz z palców (bo o niego producentom chodzi) znajdujący się na bańce, do przepalenia włókna wolframowego w środku tej bańki?
Podpowiem:
Żaden.
Jeśli tego tłuszczu będzie dużo (totalnie mokra od potu dłoń to za mało), to istnieje szansa (albo raczej legenda głosi) że bańka po rozgrzaniu pęknie, a nie przepali się włókno.
Producenci podają takie zakazy, żeby chronić swoje tyłki przed ewentualnymi pozwami.
Jak poszukasz DTR producenta do takiej żarówki, to aż z wrażenia usiądziesz, co tam wymyślają.
Pragnąc wcielić się w rolę Pogromcy mitów niejednokrotnie zakładałem żarówki dotykając szklanych elementów i nigdy żadna mi nie wybuchła.
Na jednej (H4 100/90W) zostawiłem kiedyś taki odcisk, że po kilku godzinach pracy żarówki musiałem go szpachelką od szkła oddzielać, a i tak jeszcze rok w moim Ścieraku świeciła bez zarzutów.
Proponuję przy najbliższej zlotowej okazji zrobić konkurs, komu uda się "wybuchnąć" żarówkę poprzez dotykanie jej palcami po bańce |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2012-10-23, 16:29
|
|
|
Mój kolega co chwilę zmieniał żarówki bo przepalały mu się cały czas. Dopiero później ktoś mu powiedział o tych palcach. Powiem Ci, że pracując na budowie w tych lampach halogenowych jak złapałeś za bańkę palcami to w ciągu 5 h żarówka była do wywalenia, to samo jak troszkę betonu wpadło na nią. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-10-23, 16:35
|
|
|
Ja tam wybuchami żarówki się też nie przejmuję, ale nie dotykam bańki z innego powodu - ogranicza się wtedy przepływ strumienia świetlnego zostawiając ślady swoich "brudnych" paluchów. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2012-10-23, 17:44
|
|
|
Mitem jest to że one wybuchają one po prostu szybciej sie przepalają |
|
|
|
|
|