» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-10-15, 09:32
Żarówka H4 6v
Autor Wiadomość
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2012-10-14, 21:22   Żarówka H4 6v

allegro.pl/zarowka-6v-35-35w-h4-p43t-dniepr-ural-wsk-i2649307252.html patrzając na alledrogo znalazłem takie cudo, tak sobie myślę i pytam zarazem czy np w teresie zwiększyły by się paramerty oświetleniowe? Jak wiadomo światła nie są mocną stroną naszych mztek przy 6v...
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2012-10-14, 21:33   

To Ty jeszcze z bańką jeździsz?
Tylko musisz mieć reflektor z gniazdem H4 i te żarówki naprawdę dają radę.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
tomek8484 

Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 269
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2012-10-14, 21:44   

Ja mam tą żarówkę i takie coś http://allegro.pl/trabant...2711041561.html (pasuje idealnie i jest tańsze niż zestaw sprzedawany jako dedykowany do mz) i się sprawdzał ten zestaw. Chociaż wielkiego porównania co do jakości świecenia nie mam, bo na poprzednim zestawie nie jeździłem.
_________________
moja mz ts 250 po remoncie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=10482
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2012-10-15, 05:44   

Hmm widzę, że w takim razie jestem do tyłu :P jak ta żarówka ma się do ładowania?
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2012-10-15, 08:26   

Najwyraźniej do tej pory jeździłeś wyłącznie od świtu do zmierzchu :wink:
Ładowanie sam sobie policz.
Żarówka HS1 (bo takie jest jej oznaczenie) ma 35/35W, a teraz pewnie miałeś 45/45W.
Czysta oszczędność.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-10-15, 09:37   

Warunkowo temat przenoszę do odpowiedniego działu. Proszę poprawić temat w/g zasad działu i trzymać się ich
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24814
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-10-15, 10:00   

Do starszych motocykli dobrym rozwiązaniem jest taka żarówka:
http://allegro.pl/bosma-z...2660891828.html
Opis produktu:
BOSMA ŻARÓWKA 6V 35-35W BA20D 6595 SEMI HALOGEN


Właściwości:

- Typ: SEMI HALOGEN

- Moc: 35W

- Zasilanie: 6V

- Typ końcówki: BA20D

Nie trzeba przerabiać odbłyśników i tp. co w przypadku np Jaskółki może być kłopotliwe i wpływa na stopień oryginalności.

Sprzedający mający w ofercie takie żarówki:
http://allegro.pl/sklep/9682526_edensklep
http://allegro.pl/sklep/1...category=124125
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2012-10-15, 10:29   

Czyli rozumiem że jak i odbłyśnik, to i klosz też można zostawić fabryczny?
Ps. Macieju wieczorem poprawię o ogarnę jak Maciej przykazał, jestem na telefonie teraz :)
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-10-15, 10:41   

arlamir napisał/a:
Czyli rozumiem że jak i odbłyśnik, to i klosz też można zostawić fabryczny?

Trochę gorzej świeci niż w przypadku fabrycznego reflektora w ETZ ale takie jest założenie.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2012-10-15, 12:00   

ok. motomaciey, Tylko powiedz jak ją zamontować np. Do TSki ? Potrzebny jest kołnierz by żarówka oparła się o rant odbłyśnika.
_________________

 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-10-15, 12:11   

6V 35/35W H4 P43T
http://www.czesci-baotian...35w-h4-p43t-vp#
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2012-10-15, 12:44   

O takich to ja wiem. Tylko teraz tak. Testowałeś tą Semi Halogen BA20D?
_________________

 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-10-15, 13:09   

Jeszcze nie zamontowalem.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-10-22, 10:23   

A jakby ogólnie porównać świecenie to lepszy ten H4 czy semi ?
Noszę sie już którys miesiąc z zakupem takiej żarówki (albo H4 albo semi ) ale na necie ani na forum nie znalazłem żadnych opinii.
Junakowcy pisali o semi że sprawuje się całkiem ok.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Szymek Okrutnik 


Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2012-10-22, 20:29   

posiadam żarówkę H4 35/35W jednak nieco inna niż na zdjęciach. Ma ona kołnierz taki jak w samochodach przystosowanych do żarówek H4 czyli 3 ząbki. mam zamontowany reflektor od Golfa Mk1 więc pasuje bez żadnego problemu. sam reflektor trzeba było nieco przerobić żeby wszedł w orginalną ramkę MZ. Jasność świecenia na światłach krótkich jest porównywalna do zwykłej żarówki 45/45W. Za to światła drogowe zdecydowanie lepsze niż orginał, zaryzykuje nawet że podobnie intensywne jak W ETZ która ma przecież zdecydowanie lepsze oświetlenie.
jednak po sezonie (około 6 tyś km) spaliło się włókno od świateł krótkich, czyli żywotnośc taka sobie. Żarówka firmy AWINA kosztowała w wilmacie około 8zł :mrgreen:
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2012-10-23, 11:05   

A wiesz że zakładając żarówkę nie wolno dotykać bańki? Wtedy będzie się palić co 3 miesiące nawet.
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2012-10-23, 13:20   

A w duchy też wierzysz? :torba":

arlamir napisał/a:
A wiesz że zakładając żarówkę nie wolno dotykać bańki? Wtedy będzie się palić co 3 miesiące nawet.


Wytłumacz mi, jaki wpływ ma tłuszcz z palców (bo o niego producentom chodzi) znajdujący się na bańce, do przepalenia włókna wolframowego w środku tej bańki?
Podpowiem:
Żaden.

Jeśli tego tłuszczu będzie dużo (totalnie mokra od potu dłoń to za mało), to istnieje szansa (albo raczej legenda głosi) że bańka po rozgrzaniu pęknie, a nie przepali się włókno.
Producenci podają takie zakazy, żeby chronić swoje tyłki przed ewentualnymi pozwami.
Jak poszukasz DTR producenta do takiej żarówki, to aż z wrażenia usiądziesz, co tam wymyślają.

Pragnąc wcielić się w rolę Pogromcy mitów niejednokrotnie zakładałem żarówki dotykając szklanych elementów i nigdy żadna mi nie wybuchła.
Na jednej (H4 100/90W) zostawiłem kiedyś taki odcisk, że po kilku godzinach pracy żarówki musiałem go szpachelką od szkła oddzielać, a i tak jeszcze rok w moim Ścieraku świeciła bez zarzutów.

Proponuję przy najbliższej zlotowej okazji zrobić konkurs, komu uda się "wybuchnąć" żarówkę poprzez dotykanie jej palcami po bańce :mrgreen: :piwo:
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2012-10-23, 16:29   

Mój kolega co chwilę zmieniał żarówki bo przepalały mu się cały czas. Dopiero później ktoś mu powiedział o tych palcach. Powiem Ci, że pracując na budowie w tych lampach halogenowych jak złapałeś za bańkę palcami to w ciągu 5 h żarówka była do wywalenia, to samo jak troszkę betonu wpadło na nią.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-10-23, 16:35   

Ja tam wybuchami żarówki się też nie przejmuję, ale nie dotykam bańki z innego powodu - ogranicza się wtedy przepływ strumienia świetlnego zostawiając ślady swoich "brudnych" paluchów.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2012-10-23, 17:44   

Mitem jest to że one wybuchają one po prostu szybciej sie przepalają
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15