» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Sokół 1300 i 1800 - Reatyacja
Autor Wiadomość
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-12-02, 10:34   Sokół 1300 i 1800 - Reatyacja

Jest szansa na rozpoczęcie produkcji motocykli Sokół, produkowanych przed wojną w Ursusie i w latach 1947-50 w Warszawie. Produkcją mają się zająć Prywatne Zakłady Inżynieryjne Sokół Motocykle S.A.

Jak dowiadujemy się w serwisie newconnect.info, w projekt reaktywacji motocykli Sokoł zdecydowała się zainwestować firma Silva Capital Group S.A, dawniej MW Tenis, działająca w obszarze biznesu związanego ze sportem tenisowym (w radzie nadzorczej zasiada pan Wojciech Fibak).


18 września 2012 r. Silva Capital Group S.A. objęła 25.000 akcji o wartości nominalnej 1.00 zł każdy stanowiących 25% udziałów i głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w spółce Prywatne Zakłady Inżynieryjne Sokół Motocykle S.A. Objęcie nastąpiło po cenie równej wartości nominalnej.


Prywatne Zakłady Inżynieryjne Sokół Motocykle S.A. powstały w Warszawie, we wrześniu 2012 roku. Główną ideą spółki jest reaktywowanie legendarnego polskiego motocykla Sokół.


Nowy Sokół będzie bazował na przedwojennej konstrukcji Sokoła 1000. W przyszłości spółka zamierza produkować dwa modele:

Sokoła 1800
o mocy od 120 do 180 KM
Sokoła 1300
z silnikiem o mocy od 68 do 80 KM.


Reaktywacja Sokoła rozpocznie się od budowy prototypu Sokół 1800.
Oficjalna prezentacja ma nastąpić we wrześniu 2013.
Prywatne Zakłady Inżynieryjne Sokół Motocykle S.A. planują docelową produkcję na poziomie ok. 30 sztuk rocznie. Motocykl "Sokół" ma być unikatową, ultranowoczesną konstrukcją tworzoną w Polsce przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w budowaniu motocykli typu CUSTOM.
Opublikowal: Michał Pawlik
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-12-02, 10:41   

Moim zdaniem poprzednie "reaktywacje" polskich marek Junak i Sokół były profanacją dla pierwowzoru z miską ryżu w tle. Śmierdzące tanim plastikiem pierdopędy nie miały nic wspólnego z polską legendą a bardziej że starymi modelami Hondy. Tu jestem mile zaskoczony :)
_________________
Jaskół Bike na PJ
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2012-12-06, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nicek27 
Janka najmłodszy


Motocykl: Elefant 750
Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 336
Skąd: Frankfurt/M
Wysłany: 2012-12-02, 10:58   

Tylko mnie ta moc zastanawia.. To moto ze zdjęcia miałoby mieć 150-180KM.? :shock:
Całkiem nieźle to brzmi, że przejmuje ktoś fabryke w Polsce i tu będzie to produkował. Nie, że wykupił nazwe, a gdzie i co robione to sam szef nie wie :grin: .
_________________
Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku.
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2012-12-02, 11:12   

Tarcza hamulcowa i zębatka w jednym... Ciekawe jakie materiały i jaki będzie koszt nowej części.. Jakoś słabo to widzę osobiście.
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
pzet 


Motocykl: Mz ts 250/1
Wiek: 49
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 259
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2012-12-02, 11:32   

[quote="motomaciey"]Moim zdaniem poprzednie "reaktywacje" polskich marek Junak i Sokół były profanacją dla pierwowzoru z miską w tle. S Może sie myle ale sokół nie miał następcy, jest to produkcja polska i wzór jest zastrzezony, co do junaka to faktycznie jest porażka. Odnosnie reaktywacji sokoła to słyszałe już o tym ponad rok temu od byłego prezesa klubu motocyklowego Magnet z Mińska Mazowieckiego, który był w to osobiście zaangażowany. Uważam że pomysł jak najbardziej trafiony, jak będe u nich na zlocie to podpytam sie szczegółów. :ok:
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7502
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-12-02, 11:35   

motomaciey napisał/a:
z miską w tle.


Czego Macieju? ;)

Ogólnie, to przypuszczam, iż kolejne świetlane plany i spełznie na niczym - jak zawsze rozbije się o jakieś zezwolenie albo po prostu zwyczajnie o kasę...Mogę się oczywiście mylić i fajnie by było, jakbym się mylił :roll:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-02, 12:01   

Royal Enfielda jakoś robią. Cześć w Indiach reszta w Anglii.



Ten drugii bullet 500, kosztuje w zależności od koloru i wyposażenia 18-21 tys. zł.

Osobiście rozmawiałem z dillerem.Prowadzą też remonty tych maszyn. Był 2 lata temu na Bieszczadzkim Rajdzie.

http://otomoto.pl/royal-e...e-M2103648.html
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-12-02, 12:17   

Pomysł fajny - tylko szczerze niewydaje mi sie aby jeżeli wogole ruszy produkcja by motocykl miał przyzwoita cene , bo jesli popatrzymy sobie na koszt zaprojektowania oraz produkcji przyzwoitej jakości czesci (ultra nowoczesna konstrukcja) - cena motocykla bedzie kosmiczna i bedzie to raczej bardzo niszowa zabawka.

Chciabym aby nie było podobni jak z leopardem ktorego produkuja u mnie w Mielcu którego widziałem na żywo tylko w 1 raz jak żyję- i to w fabryce, bo na ulicach to nie jeździ wcale. Nie pokazują go nawet na jakis festynach, a cena tego czegos wynosi ok 530kzł - i jest smieszna - bo z wygladu to auto jest warte max 100k - w Usa o wieleeee taniej robią lepsze cobry- ale mniejsza o to.
Cała koncepcja przypomina mi nowego Indiana który jest zrobiony z uniwersalnej ramy i uniwersalnego silnika i nijak nie ma żadnych ultranowoczesnych rozwiązań czy patentow jak z dawnych lat- kiedy fabryka szokowała tym świat.




_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Hubertus 
Srdcem a rozumem


Motocykl: Jawa 634/Kawa GPz
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 96
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 2012-12-02, 12:41   

Pozwolę sobie pozostać sceptykiem...

Na razie kapitał spółki jest za mały (i to o wiele), żeby zakupić chociaż jedną padlinę Sokoła 1000 aby zdjąć z niego miarę.

Wizualizację może przygotować każdy, zresztą te, które są - nic nie mówią. Brak jakichkolwiek konkretów. Zawieszenie sztywne - to niby ta nowoczesność?

W jakim to sensie miałby bazować na przedwojennym M 111? Że będzie miał silnik dolnozaworowy? Z wizualizacji i opisu tak to niby wychodzi. Tylko że nijak nie da się z dolniaka o podanych pojemnościach wycisnąć takiej mocy, o której piszą. Po drugie, jak w dobie norm Euro zamierza ktoś uzyskać na to homologację?

Inna rzecz, że tak naprawdę Sokół 1000 był motocyklem przestarzałym już w momencie swoich narodzin a jego produkcję planowano zakończyć już w 1940 roku - zastąpić go miał w służbie w wojsku i Policji Sokół 600, który swoimi właściwościami w niczym mu nie ustępował a był o wiele tańszy, nowocześniejszy (chociaż też dolniak) i palił połowę tego, co 1000...

Nie chciałbym być czarnowidzem, ale mieliśmy już przykład Arrinery, podobno nadziei polskiej motoryzacji. Samochód okazał się zwykłym rurakiem obudowanym tylko ładnie laminatem a sama spółka, po intensywnej reklamie w mediach i wypuszczeniu akcji i zainkasowaniu pieniędzy zwinęła działalność...

Więcej:

http://www.breinride.home...=485&Itemid=183

Mam nadzieję, że się mylę...
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2012-12-03, 11:26   

Cały business case do dupy. Kto to kupi?
Miłośnik starej polskiej motoryzacji? - Nowego Sokoła?
Młody człowiek co będzie chciał kupić sobie nowy ale polski motor? - Sokoła który wygląda jak z przed wojny?
Nie przychodzi mi więcej chętnych do głowy, może wam. Kasa wyrzucona w błoto która nie przyniesie zysku.
Nawet jeśli zbudowali by Sokoła zgodnie z oryginałem - to po co? Konstrukcja z przed 80ciu lat.
Jak mają pomysły, pieniądze i chęć to niech skonstruują całkowicie nowy polski motocykl, który będzie konkurował z zachodnimi i dalekowschodnimi konstrukcjami i niech się nazywa np. Orzeł albo Palikot - cokolwiek a Sokół i Junak niech zostanie na kartach historii. To są motocykle jedyne w swoim rodzaju i jakakolwiek reprodukcja będzie tylko repliką lub profanacją.
Bardzo bym chciał żeby był taki motocykl. Dobry, po podobnych pieniądzach co inne i produkowany w Polsce z metalu a nie z ryżu jak Romety.
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-12-03, 16:26   

borgi, Słuchaj , jak te "nowe" motocykle , produkowane w Polsce , będą nie wiele droższe od chinoli , dajmy na to że choperrek chiński kosztuje 3500 zł , a polska produkcja 5000 zł , i jak będą informować i renomować i reklamować tą markę ze bla bla polska bla bla nie china bla bla polska fabryka i materiały z polski to ludziska zaczną to kupować , bo jak za przeciętny motorek 125ccm , jak dla dziadków na ryby , wołać będa 10-15 tyś zł to fabryka zbankrutuje i znowu polska będzie zacofana do czasów stalinizmu. :piwo:
_________________

 
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2012-12-03, 16:30   

Binladen, Może trochę za bardzo pojechałem z dalekim wschodem. Miałem na myśli Japonię :-) Bo jak mamy lotem koszącym zawadzać o produkty Chińskie to lepiej niech zostanie tak jak jest - czyli nic.
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-12-03, 17:20   

borgi,
Cytat:
niech zostanie tak jak jest - czyli nic


Bez urazy ale takim myśleniem społeczeństwa nie dojdziemy do niczego , i zawsze będzie u nas komuna , własnie polacy maja takie dziwne myślenie , jest tak jak jest , jakos działa to po co to zmieniać , ale jak się naprawde naleje do dupy nam polakom , wtedy bierzemy się za zmiany i rewolucje i inne pomachiwanie szabelką. :piwo:
_________________

 
 
     
Pavlo 150 


Motocykl: VFR 800 FI :D
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 160
Skąd: Żagań
Wysłany: 2012-12-03, 17:37   

To chyba coś jak współczesny Junak :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Pavlo

Podaj podkładkę sprężynową......
Niema są same popękane:D:D:D
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2012-12-03, 17:49   

Jestem za nie reaktywacją takich motocykli, już Junakowi opinie popsuli, przynajmniej mi, patrząc na wystawce na Junaka NK650 z daleka ujdzie, ale z bliska widać rżnięcie stylistyki z Kawy Z750 i do tego te części które wymuszają na odbiorcy że tam powinien być choćby znaczek nisina, a tam nie ma nic, prędkość maksymalna 180km/h... bałbym się tym 100 jechać.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-12-04, 10:02   

Był gdzieś materiał wideo na temat tego motocykla. Z tego co pamiętam, orientacyjna cena - 150 tyś zł. Zabawka dla ludzi, którzy już nie wiedzą co mają z pieniędzmi robić ;)

[ Dodano: 2012-12-04, 10:54 ]
Odnośnie innej polskiej marki o której się praktycznie w ogóle nie mówi - WFM. Nie wiem gdzie to klepią, silnik jest chyba od mińska.

Tak patrze na to i nie wiem, czy się śmiać czy płakać...

http://www.wfm.pl/index.php?page=motobikes

W Polsce nigdy nie robiliśmy dobrego samochodu, nigdy nie robiliśmy dobrego motocykla. Powiem nawet więcej. Pojazdy, które opuszczały nasze fabryki były tak chu**we, że ludzie kupowali je tylko dla tego, że nic innego nie było. Jak tylko pojawiła się możliwość kupowania czegoś na poziomie, wszystkie te fabryki poupadały i bardzo dobrze. Aby wstyd przynosiły.

Dlatego też nie rozumiem ludzi, którzy płaczą nad upadkiem polskiej motoryzacji, skoro to sami Polacy zdecydowali o bycie lub niebycie tych firm. Gdybyśmy robili dobre rzeczy, ludzie jeździli by teraz wsk'ami, wfm'kami. Nie dostrzegam żadnej winy w systemie jaki wtedy panował. Nie system produkował, tylko ludzie. W NRD przy tym samym systemie MZ'ty jakoś potrafiły być dobre, chociaż na tle zachodu były przecież strasznie przestarzałe. A nasze ? Nie dosyć że przestarzałe, to patrząc na te pojazdy mam wrażenie, że decyzję o wprowadzeniu do produkcji tych niedopracowanych konstrukcji podejmowali kucharze, rzeźnicy albo piekarze w porozumieniu z produkcyjnymi o zawodzie fryzjera, stolarza lub cieśli.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2012-12-04, 16:55   

Jak ktoś się zajmował tematem np. Harleya-Davidsona to wie, że do najstarszych modeli tej marki idzie dostać, wszystko.

A do Sokoła?... praktycznie nic.
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-12-04, 18:08   

Wolf, Co do czego porónujesz Pz,Inż - które istniało ledwo 11lat do fabryki która istnieje od 1901r, fabryki ktora przez wojne tylko sie wzmocniła i rozrosła przez zamowienia, a nie została zrownana z ziemią.

Mysle ze jedynym wyjsciem w obecnych czasach jest zaprojektowanie całego motocykla w Polsce przez naszych konstruktorów ale np. w kooperacji z Chinczykami - aby cała produkcja części odbywała sie tam a u nas było by tylko to montowane.
Wszystko rozgrywa sie o cene , ale tez i jakies doświadczenie Chonczyków w produkcji podróbek motocykli -ale to duży plus moim zdaniem.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-04, 18:27   

Dodek, ja akurat troszkę mam do czynienia z produkcją w chinach, sorry ale oni nie potrafią nic sami zrobić, tylko kopia, ich nie nauczysz robić czegoś od zera to tak nie działa:-)

Moi magazynierzy nagrali filmik żeby usunąć mały defekt wymienić podkładkę śruby na 2x grubszą, ich endżiniery 2 tygodnie analizowali filmik by stwierdzić, że w sumie racja:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2012-12-05, 13:34   

Hvil, Pragnę tylko zauważyć, że w kosmos polecieli bez niczyjej pomocy, a my kutwa porządnej autostrady na swoim podwórku wybudować nie możemy...
To że Made in China się kojarzy ze szmelcem wynika tylko i wyłącznie z faktu, że wszyscy od nich chcą kupować jak najtaniej. To proste, że tanie nie może być dobre, ale ludzie oczekują nie wiadomo czego od latarek za 2 zł czy walizki narzędzi za 20zł. Jak za ich cenę (tym bardziej cenę produkcji) to są mega sprzęty i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej.
A w kwestii tej podkładki, to podałeś za mało szczegółów, żeby potwierdzić Twoją tezę.
Analiza wpływu tak znacznej zmiany wymiaru jakiegoś elementu na całe urządzenie może trwać.
Wy się nad tym nawet przez sekundę nie zastanowiliście w efekcie czego tylko szczęście Was uratowało przed zniszczeniem urządzenia :wink:

Oczywiście w przypadku prostego urządzenia na chłopski rozum można wiele rzeczy ogarnąć bez przeliczeń, ale w przypadku gwarancji producenta na działanie jakiegoś urządzenia, takie naprawianie może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Teoretycznie załatanie dziury w drodze smołą, problem załatwia i nie trzeba do tego sztabu inżynierów, prawda?
:piwo:
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14