» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2012-12-13, 22:38
Tłok Gorzycki - opinie
Autor Wiadomość
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-12-10, 21:47   Tłok Gorzycki - opinie

Oznaczenia na oryginalnych tłokach do etz 250/1 są dwa (DLG i M ) bo były dwie fabryki (w Magdeburgu i Lipsku) które produkowały tłoki dla mz.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2012-12-27, 23:35, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-12-10, 23:32   

Ja gdzieś wyczytałem że były produkowane też w Gorzycach ?
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2012-12-14, 12:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-12-12, 20:48   

Cytat:
wyczytałem że były produkowane też w Gorzycach

Tłok Gorzycki wygląda inaczej i jest AK 18

[ Dodano: 2012-12-12, 20:49 ]
Osobiście mam taki...
_________________

Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2012-12-14, 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-12-12, 21:51   

mczmok napisał/a:
Osobiście mam taki...
Pokaż :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-12-12, 21:54   

mczmok napisał/a:
Osobiście mam taki...
Ja też taki mam (trup) i szału nie ma, Btw. Reaper ma taki nowy nawet
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Reaper 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 131
Skąd: Kłodawa
Wysłany: 2012-12-12, 23:33   

wojtek.mz mówisz- masz :piwo:




 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-12-12, 23:58   

ile lat może mieć taki tłok i jak z jego jakością wykonania?
 
 
     
Reaper 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 131
Skąd: Kłodawa
Wysłany: 2012-12-13, 00:09   

Wykonanie niestety jest o wiele gorsze od oryginału. Po pomiarach okazało się, że tłok ma kształt stożkowy :???: Do tego gorszy stop. W sumie to nie ma znaczenia ile lat ma ten tłok przecież :mrgreen: . Podobno odlewali je od połowy lat 90-tych do roku 2000.
 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-12-13, 07:35   

Reaper napisał/a:
W sumie to nie ma znaczenia ile lat ma ten tłok przecież :mrgreen:
tak z ciekawości tylko pytałem :piwo:
 
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 358
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2012-12-13, 11:07   

Gorszy. ale lepszy od tych podróbek za 40 zł
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2012-12-13, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-12-13, 12:57   

Reaper napisał/a:
Wykonanie niestety jest o wiele gorsze od oryginału. Po pomiarach okazało się, że tłok ma kształt stożkowy :???: Do tego gorszy stop. W sumie to nie ma znaczenia ile lat ma ten tłok przecież :mrgreen: . Podobno odlewali je od połowy lat 90-tych do roku 2000.

A mierzyłeś go ....?
Jakość wykonania stwierdzona na oko?
Jakieś dowody na poparcie tego stwierdzenia?

[ Dodano: 2012-12-13, 12:58 ]
norbertmz napisał/a:
Gorszy. ale lepszy od tych podróbek za 40 zł

Myślę, że najlepszy zamiennik jaki był na rynku...
_________________

 
 
     
Reaper 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 131
Skąd: Kłodawa
Wysłany: 2012-12-13, 13:56   

Reaper napisał/a:
Po pomiarach okazało się, że tłok ma kształt stożkowy


mczok :wink:
Na oko to sobie można. Stwierdziłem tylko, że nie dorównuje oryginałowi. Zamienników Almotu czy chińskich nie mierzyłem, więc się nie wypowiadam :wink:
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-12-13, 14:15   

Zauważcie że almot nie pisze na tłokach AK - tylko K, daje do myślenia....
_________________

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-12-13, 14:27   

Wrzucam fotki tłoka ak18 który był w moim silniku - przjechal 10, moze 15 tys a moze wiecej dokl niewiem. tłok moim zdaniem jest dość dobrej jakości - u mnie pracował w wytartej tulei (jajo) i nie jest źle.




- po prawiej oryginał - widać róznice w gr płaszcza




W porównaniu z oryginałem ak18 jest lekko wyższy - cos ok 0.5 ~ 0.7 mm
jednak odległości rowków na pierscienie, zamki , czy otwór na stworzen są zachowane bdb






ps niech moze któryś mod założy odzielny temat o tym tłoku :wink:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-12-13, 14:40   

mczmok napisał/a:
Zauważcie że almot nie pisze na tłokach AK - tylko K, daje do myślenia....

czy ja wiem... almot robi na niemcy więc piszę jak Niemcy pisali. oznaczenie AK jest zgodne z polską normą na ten rodzaj stopu. Niemicy mogą mieć swoje normy.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-12-13, 21:39   

intr, Może się czepiam ale gorzycki tłok nie puchnie i pozwala zachować fabrycznie zalecane luzy przy remoncie !
Dodek, - mam rację? Mnie gorzycki tłok nie spuchł-a Tobie?
_________________

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-12-13, 21:44   

mczmok, Mi tez nie spuchł- chociaż przed remontem przeżył niezłe katy
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-12-13, 22:12   

Zresztą problemy puchnięcia współcześnie wytwarzanych tłoków do silników chłodzonych powietrzem (czytaj zamienników z Azji) nie dotyczą tylko MZ-tek.
Poczytajcie fora Jawy, Trabantów, czy nawet fiatów 126p.

Osobiście nie znam przyczyny - czy to materiał? Czy niewłaściwy proces produkcji (obróbki cieplnej, chemicznej, itp).

Co do kształtu tłoka: baryłka czy stożek to nie ma to wpływu na puchnięcie a w konsekwencji blokowanie silnika.

Dla mnie osobiście puchnięcie tłoka i blokowanie silnika to sprawa bardzo ważna - bo kiedyś o mało co nie straciłem życia przy takim zdarzeniu.
_________________

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-12-13, 22:19   

mczmok, tłoki do 126p - chyba ci sie cos pomyliło - niespotkałem sie z podrobami do kaszla.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Reaper 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 131
Skąd: Kłodawa
Wysłany: 2012-12-13, 22:20   

mczmok napisał/a:
Może się czepiam ale gorzycki tłok nie puchnie i pozwala zachować fabrycznie zalecane luzy przy remoncie !


W takim razie w przyszłym sezonie zamontuję go u siebie :piwo: Właśnie tego puchnięcia się obawiałem.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 18