Przesunięty przez: motomaciey 2013-02-13, 10:04 |
Schemat adaptacji modułu zapłonowego VW 191 905 351 B do mz |
Autor |
Wiadomość |
OsteR9019
Motocykl: ETZ150 i ETZ251
Wiek: 34 Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 38 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2013-03-30, 22:27
|
|
|
No to gratuluje, ale z tym odcięciem to jest coś nie tak, przy ilu obrotach się to dzieje? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5280 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2013-03-30, 23:07
|
|
|
Dzieje się tak ponieważ cewka nie nadąża się ładować przy wyższych obrotach, zrobię przerywacz 180* nawet do 200*, blaszkę zrobiłem żeby zobaczyć jaka i czy w ogóle jest iskra a jako że po spr punkt zapłonu się zgadzał to odpaliłem i pracowała bez zarzutu, płynnie reagowała na zmianę płożenia płytki regulacyjnej czujnika tylko to "odcięcie" nie pozwalało na lepszą przegazówkę po świętach zobaczę z modułem 211 905 351 o którym wspominałem prędzej zajmę się w pracy też przerywaczem przesłonowym i rozwiązaniem instalacji:) ze silnika potrzebujemy tylko 3 kable od czujnika, zielony i kondensator zostają na miejscu a platynki będą zawsze w zestawie narzędzi w razie uszkodzenia się elektroniki
[ Dodano: 2013-04-02, 20:08 ]
Dzisiaj dorobiłem przerywacz pola magnetycznego dla czujnika halla z VW o kącie około 220*dla ładowania cewki i około 140* dla jej rozładowania, efekt? silnik nieziemsko kręci obroty, odczuwalna różnica zbierania się na obroty na każdym biegu, próby odbyły się na motocyklu ETZ 150, chce jeszcze dokonać prób na ETZ 251 i chyba docelowo tam zostawić ten zapłon, ogólnie jestem z tego rozwiązania zadowolony, już wkrótce przedstawię cały projekt przedstawiający sposób montażu czujnika, wykonanie przesłony oraz podłączenie zapłonu elektronicznego z VW |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
piankos
Palenie nie szkodzi
Motocykl: Ogar200, ETZ 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: Okolice Poznania
|
Wysłany: 2013-04-02, 21:22
|
|
|
Nakręć film jak to teraz chodzi |
|
|
|
|
OsteR9019
Motocykl: ETZ150 i ETZ251
Wiek: 34 Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 38 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2013-04-02, 22:02
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | już wkrótce przedstawię cały projekt przedstawiający sposób montażu czujnika, wykonanie przesłony oraz podłączenie zapłonu elektronicznego z VW |
I chwała Ci za to
Mnie bardzo ciekawi jak będzie współpracował moduł z czujnikiem MZkowym. Obawiam się że niestety nie można dać zbyt długiego czasu ładowania żeby nie przegrzać układu, początkowo myślałem żeby był tak długi jak tylko się da ale teraz nie jestem przekonany. Jak kręciłem tym na stole moduł zrobił się bardzo ciepły, dobrze że to model z grubą blachą alemueliniinowom i był śnieg więc raz dwa schłodziłem. Dla wysokich obrotów dobrze dać większy kąt ładowania ale co z wolnymi. Najpewniej zamontować cały układ od VW/Audi z podobnym czasem ładowania, w motocyklu i tak iskra będzie mocniejsza bo odpada rozdzielacz. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5280 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2013-04-03, 21:14
|
|
|
https://picasaweb.google.com/110365903016310325741/ElektronicznyZapOnZVWGolfIIWMZ?authkey=Gv1sRgCNrnj8_wn7mkNQ#5862698284272842642 tak się wkręca, po przekroczeniu 5k pojawia się nitro na biegach od 2 do 4 nie miałem jak nagrać w trakcie jazdy ale wierzcie mi na słowo że to naprawdę DZIAŁA!!! przydało by się dokładnie ustawić zapłon stroboskopem wtedy miałbym 100% pewności co do tego zapłonu ale na razie jest wszystko na dobrej drodze jednak nie podam schematu mocowań czujnika ponieważ nie jest to wymiar uniwersalny, każdy musi sam sobie dobrać do swojego motocykla, tak samo położenie przesłony wstawiałem na oko żeby można było wyrównać zapłon na podstawce regulacyjnej czujnika, całość przeprowadziłem metodą prób i błędów, nie mam pomysłu na zamocowanie przesłony czujnika na wirniku/krzywce, jakieś pomysły? każde wskazówki są cenne i będą wykorzystane w rozwoju tego układu w MZ pod linkiem znajdziecie kilka fotek |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
MotoKryn251
Motocykl: MZ ETZ 251>300 ^^
Wiek: 29 Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 49 Skąd: Wieś
|
Wysłany: 2013-04-03, 23:59
|
|
|
Co prawda ja Ci nie pomogę, ale wspeiram Cie duchowo i obyś dopracował to na tip top i pochwalił się nam jakimś tutkiem ;D |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5280 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2013-04-04, 16:56
|
|
|
Sami trochę pokombinujcie ;] |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2013-04-04, 18:50
|
|
|
Pokazałbyś jeszcze jak wygląda ta przesłona i ten czujnik |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
OsteR9019
Motocykl: ETZ150 i ETZ251
Wiek: 34 Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 38 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2013-04-04, 21:20
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | nie mam pomysłu na zamocowanie przesłony czujnika na wirniku/krzywce, jakieś pomysły? |
Dorobić tulejkę na kształt krzywki, wykonać nacięcie w miejscu łączenia z tarczą/przesłoną a w tarczy przetłoczenie żeby zazębiło się z nacięciem, po skręceniu nie będzie opcji żeby to się przesunęło. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5280 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2013-04-04, 22:31
|
|
|
OsteR9019, już o tym myślałem, wytoczę kilka takich tulejek na kształt krzywki i zrobię kilka przesłon 180* na takie wcięcie jak napisałeś, początkowo też nad tym myślałem ale nie wiedziałem czy układ będzie dobrze współpracował, tuleja powinna być o minimum 3-4 mm niższa od krzywki tak żeby jak najniżej zamocować czujnik halla. Dodek tak to wygląda: https://picasaweb.google.com/110365903016310325741/ElektronicznyZapOnZVWGolfIIWMZ?authkey=Gv1sRgCNrnj8_wn7mkNQ#5862698267349998274 |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
pryskawka
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 43 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 21 Skąd: OLSZTYN
|
Wysłany: 2013-04-05, 08:11
|
|
|
Witam,
Bardzo fajny patent. Widać, że etka się wkręca jak szalona!
Na zdjęciach tego nie widać, ale zmieści się ten dekielek? Bo w tej chwili mam wrażenie, że to trochę wystaje. Cewkę masz fabryczną (MZ-towską)? Nic się nie grzeje? Super sprawa z tym zapłonem. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5280 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2013-04-05, 22:19
|
|
|
pryskawka, Wszystko się mieści na styk ale to jest jeszcze w fazie testów i robione na łapu-capu żeby to wytestować, dzisiaj zrobiłem około 20 km na tym, silnik jest o niebo elastyczniejszy choć to nadal 150-tka, mocowanie czujnika halla będzie przerabiane żeby wszystko się zamknęło z jakimś tam zapasem. Cewka została fabryczna, iskra jest mocna i wyraźna. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5280 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2013-04-07, 11:31
|
|
|
Na razie poszukuję strobo bo nie chcę kasy tracić na ten z allegro za kilka zł, muszę nanieść jakieś linie itd, w zakresie wolnych obr masz takie wyprzedzenie jakie sam ustawisz za pomocą przesłony i położenia czujnika a w zakresie wyższych obr zmienia się wyprzedzenie co słychać po obr silnika pokazanych na moim filmiku |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5280 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2013-04-07, 12:00
|
|
|
Postaram się jak najszybciej ogarnąć wszystkie wymiary mocowań czujnika, wymiary przesłony i wyprzedzenie |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2013-04-07, 12:10
|
|
|
Zastanawiam mnie jedno ETZ_PRORIDER napisał/a: | położenia czujnika a w zakresie wyższych obr zmienia się wyprzedzenie co słychać po obr silnika pokazanych na moim filmiku | jak to można usłyszeć? Rozumiem jakieś uderzenie z wydechu ale na tym filmie...? Teraz na temat przesłony - zmienne wyprzedzenie i różne szerokości przesłony? To moduł za każdym razem "wie" o ile zmienić zapłon? Jak? Opóźnić to tak ale wyprzedzić? Cewka nie potrzebuje ładowania 180 stopni bo po luj? 140 jest optymalne.
Panowie tak wygląda zmienne wyprzedzenie w golfie II itd. - obrazek. Pisałem już o tym wcześniej.
Ramie czujnika podciśnieniowego wpływa na przesunięcie także.
W golfie III sterowane jest to z ECU, zmienne są brane z kilku czujników. Tutaj jakoś tego nie widać więc niby jak to rozwiązali |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
OsteR9019
Motocykl: ETZ150 i ETZ251
Wiek: 34 Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 38 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2013-04-07, 22:01
|
|
|
Miałem kiedyś taką nadzieję że ten moduł zmienia jakoś punkt zapłonu ale teraz myślę że tak nie jest, na pewno też nie ma odcięcia, mój golf na benzynie kręci trochę ponad 6 a na gazie puki wskazówka się nie oprze, czyli odcięcie odbywa się przez odłączenie paliwa. W golfie wyprzedzenie zmienia się przez podciśnienie lub przez ecu. Miałem gdzieś taki moduł otworzony jak znajdę to cykne fotkę i może ktoś bardziej obeznany oceni co w nim jest.
Ogólnie moduł zamiast klasycznego przerywacza to znaczne usprawnienie, co jeszcze mogę polecić to cewka od VW, daje mocniejszą iskrę niż Mzkowa, ale iskra na stole i pod ciśnieniem to co innego więc też pewności nie ma. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-04-07, 22:17
|
|
|
ETZ_PRORIDER, myślę że ten kondensator oryginalny 0,15µF jest tam nie potrzebny.... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
|