» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-02-13, 10:04
Schemat adaptacji modułu zapłonowego VW 191 905 351 B do mz
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5279
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-04-07, 22:52   

Marcin W., On nie jest podłączony, po prostu został na miejscu jakby coś poszło nie tak jak powinno to tylko wkładam przerywacz mechaniczny i jadę dalej;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-04-09, 12:44   

ETZ_PRORIDER, to ok :piwo: pytałem mechanika za płotem o ten moduł w kwestii awaryjności tego modułu wskazał mi palcem VW Golfa który u niego stoi że właśnie wymieniał ten moduł w nim... ale jak miał by się popsuć po przejechaniu 40 tyś. to bym się nie obraził na niego. Zresztą przetestujesz i zobaczysz co jest wart... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
OsteR9019 

Motocykl: ETZ150 i ETZ251
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 38
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-04-09, 17:37   

Marcin W. napisał/a:
pytałem mechanika za płotem o ten moduł w kwestii awaryjności tego modułu wskazał mi palcem VW Golfa który u niego stoi że właśnie wymieniał ten moduł w nim


Ten moduł spokojnie przeżyje silnik.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5279
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-04-09, 21:08   

OsteR9019 napisał/a:
Ten moduł spokojnie przeżyje silnik.
Jestem tego samego zdania, mało kiedy wymienia się moduł zapłonowy w Golfach, mają one przebiegi po 300-400 tysięcy i dalej jeżdżą :cool:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7512
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-04-10, 13:48   

Jedyną przyczyną awarii modułów w golfach są mechanicy ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5279
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-05-04, 22:19   

https://picasaweb.google.com/110365903016310325741/MZMotoCross250e?authkey=Gv1sRgCMfx-c_23_WFYw#5874216090530596322 You wanna ride? ha?? tak się spisuje zapłon z VW w silniku EM250 z liczonym dyfuzorem, wszystko mieści się pod pokrywą alternatora z zapasem jak za oryginału, ten model zrobiłem z możliwością regulacji położenia czujnika halla od i do silnika bez potrzeby dorabiania innych krzywek w postaci dystansu na którym opiera się przesłona czujnika halla. silnik trochę trzeszczy bo brak gum tłumiących w cylindrze, dla ciekawskich jest to projekt kolegi oparty na skracanej ramie ETZ 250 budowanej prawie że od podstaw, hamulec tarczowy z tyłu, liczony dyfuzor, wydech od yamaszki, instalacja na krótko, elektroniczny obrotomierz z 7 odcieniami podświetlania, wydłużony o 15 cm przednie zawieszenie, błotniki crossowe uniwersalne, projekt rozpoczęty w połowie marca, nie jest to tylko pocięta i pospawana ETZ, niemal wszystko jest w tym moto przerobione pod offroad.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Grzaniec 

Motocykl: MZ ETZ251 WSK M21W2
Wiek: 48
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-05-17, 12:40   

Witam,
Mam moduł zapłonowy z VW Golfa. Moduł oznaczony 191 905 351C. Mam też czujnik Halla jak w poniższym linku:
czujnik Halla
Chciałbym to zaadaptować do MZ 251. Z połączeniem elektrycznym nie będę miał problemu - mam zamiar wzorować się na tym schemacie:

Pytanie 1 - czy cewka od MZ 251 da się wykorzystać i czy będzie działała poprawnie z modułem?
Pytanie 2 - jaki kształt powinna mieć blaszka mocowana do wału zamiast krzywki? Widziałem w tym temacie blachę z wycięciem tylko fragmentu koła - jakie ma kąty i jak to ustawić w motocyklu? Znaczy w jakim położeniu tłoka ma zacząć załaniać czujnik a w jakim odłaniać?

EDIT: Zobaczyłem na zdjęciu kolegi ETZ_PRORIDER, że blacha ma wycięte 180st. Więc pozostaje mi tylko dowiedzieć się, jak ma być ustawiona w relacji do położenia tłoka?
Z góry dzięki za pomoc!
_________________
Drugie życie motocykli PRLu
http://grzaniec.blogspot.com/
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5279
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-05-19, 20:24   

Grzaniec, Przesłonkę ustawiasz na oko, nie opatentowałem jeszcze szczegółowego mocowania, dajesz tłok w GMP a blaszkę ustawiasz tak żeby był na granicy wyjścia z czujnika, ustawiasz na oko, resztę regulujesz na blaszce nastawnej od platynek jeżeli masz na niej impulsator zamocowane wg mojego rozwiązania.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Grzaniec 

Motocykl: MZ ETZ251 WSK M21W2
Wiek: 48
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-05-19, 21:51   

ETZ_PRORIDER, Dzięki Kolego, będę miał chwilę, to wezmę się za testy
_________________
Drugie życie motocykli PRLu
http://grzaniec.blogspot.com/
 
     
bober1015 

Motocykl: mz150
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-05-26, 14:15   

ETZ_PRORIDER zrobiles juz ten zaplon na gotowo ?? bo ja zalożyłem i dziala dobrze ale jeszcze potrzebuje informacji jak go dobrze ustawic, ta blache mam wyciętą na 220 stopni
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5279
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-05-26, 21:56   

bober1015, W rzeczywistości jest już dopracowany na 95% poza umocowaniem przesłony do krzywki lub jakiegoś innego dystansu w miejsce krzywki, na razie działa wyśmienicie, świec nie uwala jak na razie a iskra jest bardzo mocna i wyraźna :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Grzaniec 

Motocykl: MZ ETZ251 WSK M21W2
Wiek: 48
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-05-26, 21:58   

Jeszcze jedno pytanko, bo w przyszłym tygodniu może się też wezmę za zrobienie takiego zapłonu. Ta przesłona to jest tylko odpowienio wycięty kawalek blachy stalowej? Nie musi być tam żadnego magnesu?

Czy taki czujnik bedzie się nadawał? Wysterowanie tego czujnika polega też na zastosowaniu przesłony?
_________________
Drugie życie motocykli PRLu
http://grzaniec.blogspot.com/
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5279
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-05-26, 22:05   

Ten czujnik jest do niczego, nie zmieścisz go pod pokrywą, musisz mieć od VW, Seata lub Audi, przesłona jest z inposta wycięta bez żadnych magnesów :cool:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Grzaniec 

Motocykl: MZ ETZ251 WSK M21W2
Wiek: 48
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2013-05-26, 22:06   

Zmieścić to może by i się zmieścił, pytanie czy by zadziałał?
_________________
Drugie życie motocykli PRLu
http://grzaniec.blogspot.com/
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5279
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-05-26, 22:52   

To jest czujnik zbliżeniowy, raczej mógłby działać ale nie mam pojęcia czy z modułem z VW.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
bober1015 

Motocykl: mz150
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-06-10, 16:13   

ETZ_PRORIDER moglbym cie prosic o fotki zamontowanego tego impulsatora w etz 150 ale zeby byly wyrazne i w jakim miejscu ustawic ta przyslone ?? zeby idealnie bylo gdzie znaki naniesc
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5279
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-06-10, 18:45   

Bez urazy ale spróbuj sam pokombinować, niestety już nie mam 150-tki od jakiegoś czasu, niczym nie różni się mocowaniem od mocowania w 250-tce, wymiary musisz uzyskać pod swój układ zapłonowy, zależne to jest od wychylenia krzywki w stronę kapy, jak daleko wirnik siada na wale itd. w crosie zrobiłem mocowanie niby uniwersalne z podłużnymi otworami pod śruby impulsatora ale nie koniecznie musi to pasować do 150-tki, nie będę wszystkiego podawał wam na tacy, sami trochę pokombinujcie :klnie:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2013-07-14, 12:32   

Wiem, że odgrzewam kotleta, ale mam pytanie do bardziej obeznanych w temacie kolegów. Czy oryginalny impulsator typu a i cewka zapłonowa oryginalna od mz będą współpracować z modułem od dwójki ?? Ewentualnie co z czym połączyć ?
Pytam bo w drugiej 150tce mam platynki a impulsator leży na półce i się marnuje. Braknie mi tylko modułu. :piwo:
Znaczy się czy ktoś testował już podlączenie wg schematu kolegi Grzaniec żeby nie było że nawet nie przeczytałem tego tematu. :wink:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
OsteR9019 

Motocykl: ETZ150 i ETZ251
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 38
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-08-11, 15:21   

focusst napisał/a:
Czy oryginalny impulsator typu a i cewka zapłonowa oryginalna od mz będą współpracować z modułem od dwójki ??


Iskra będzie na 100%, sprawdzałem ale ktoś wspomniał że będzie zamiast przed zz to przed zw. Cewka od mz się nadaje ale na cewce vw iskra jest mocniejsza.
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 297
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2013-08-16, 07:48   

Dzięki kolego za odpowiedź :piwo: Temat poruszyłem już z naszym forumowym elektronikiem Jankiem. Iskra na oryginalnym impulsatorze będzie w DMP, ale wystarczy zrobić nacięcie na klin po przeciwnej stronie i powinno wszystko śmigać. :mrgreen:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14