» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przymiarka do MZ 330R Sport...
Autor Wiadomość
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-11-01, 09:08   Przymiarka do MZ 330R Sport...

Witam!!!


Mój nowy projekt nazwałem 330R Sport.Projekt jest dalszym rozbudowaniem wcześniejszego 303R którego Przytarłem 2dnia jazdy podczas testu V-max ale chodzi do dzisiaj co prawda moc sporo mniejsza niż była ale oryginalna 301 i tak siada (wnisek: Jakiej firmy tłok by nie był i nie wiem ile by nie kosztował to DOTRZEĆ TRZEBA ZAWSZE :oops: ), wracając do nowego projektu jest to w tym momencie robota papierowa(oczywiście delikatne wyliczenia obciążeń, faz rozrządu, wszystkich wymiarów i zapisów zmian jakich trzeba dokonać i o jakie wartości by to pasowało bez poprawek a nie konstrukcja całkiem nowego silnika). Projekt 330R Sport wzioł się podczas wejścia na stronę Wossnera po tłok pierwszego szlifu do mojej 303R, lecz przy okazji patrząc na katalog Wossnera znalazłem większy tłok który też da rade wsadzić do MZ i w tej samej cenie. Był to tłok POLARIS 350 o średnicy nominalnej 80mm (dwupierścieniowy) tyle że tu pojawia się jeszcze mniejsza odległość oś sworznia denka 38mm czyli cylinder ścięty pod tego tłoka usiądzie niemal na żebrach znaczy ta powierzchnia przylgowa będzie 4mm od żebra. Przeróbka zacznie się od innego cylindra 251 nie tego od 303 bo szkoda go niszczyć jak ktoś chce go kupić z całą resztą od kompletu(cylinder,głowica,membrana,gaźnik i cała reszta tak by tylko zamontować i jechać) to pisać na GG 7525948. Nowa konstrukcja jest tej samej rasy co stara czyli bazowy cylinder od jakiejś 251 nowa tulei sporo spawania itd. zwiększa się pojemność o 24ccm względem 303 (303cc w nominale fi=77mm/ ,,330,, 327ccm w nominale 80mm) oczywiście tulei będzie dopasowana tak jak w 303 do możliwości wykonania 4 szlifów i nadal będzie bezpieczna grubość tulei czyli 2,5mm na ściankę.
Co do zmian konstrukcyjnych to tym razem membrana od 250 nie jak w przypadki 303 od YZ125, gaźnik 34mm lub 36mm mikuni, w 303 mam oryginalny od 251 rozwiercony na 32mm, większe strojenie w 303 jest 6krpm (330 będzie 6,5krpm) dużo szersze okna(Kanał wydechowy będę musiał nadlewać bo szerokość okna wydechowego ma być 72mm a w (303 jest 64mm) płuki główne 32mm(303 ma 30mm) płuki dodatkowe 22mm(303 ma 20mm) 2x bost port bez zmian 16mm, czasy dla wszystkich płuków w 303r to 118*owk w 330R będzie napełnianie wymuszone od tylnej części cylindra, pierwsze idą bostporty 125*owk potem dodatkowe 123*owk i na końcu główne 120*owk, wydech 170*owk szerszy niż w CR500;). Krótszy tłok to nie tylko zwiększenie stopnia sprężania w komorze korbowej (chodź zwiększa go już samo zwiększenie poj.) to także mniejsza masa;) Dwa pierścienie nie koniecznie mnie cieszą ale myślę, że przy tych obrotach nie będą robiły problemów :cool: Ten tłok mnie już interesował jak szukałem tłoka do wcześniejszej konstrukcji lecz dwa pierścienie i bardzo mała odległość denko - oś sworznia mnie odstraszyły;) Teraz się z tym zmierzę. Kolanko MZ ma średnice przeloty 37mm taka średnice są w 125cc a nawet większe... nie nadaje się przelot okno wydechowe rezonator 37mm do 250 a co dopiero do ponad 300 dlatego już przy 303 myślałem o całym spawaku gdzie średnica początkowa rury rezonatora ma mieć przelot 42mm nie mniej, teraz tak będzie bo przez to moja 303 miała liczone 30KM do 31KM a przy tym samym strojeniu da się z niej wycisnąć 36KM jak by usprawnić działanie rezonatora! tylko jeszcze wał by trzeba wypełnić, w 330 wał zostaje jak jest korbę trzeba zmienić bo sprężanie będzie 11,00:1 i moc oczekiwana to coś między 37KM a 39KM przy 6500rpm oczywiście jeśli spawak będzie o początkowej średnicy 42mm. Zobaczymy Jak tłok przyjdzie to zaczynam brać się praktycznie za to!

Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych i tych którzy tu weszli sie ponabijać też!!!!
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
Ostatnio zmieniony przez amper 2012-11-01, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2012-11-01, 10:20   

pokibicuję trochę :piwo:
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-11-01, 11:06   

Też ciekaw jestem co z tego wyjdzie.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-11-01, 11:58   

motomaciey napisał/a:
ciekaw jestem co z tego wyjdzie.


Heheh;) 303R wyszła wiec ta też wyjdzie;) Tylko musze chyba kogoś zatrudnić z MZ klubu do docierania :mrgreen: Bo inaczej będzie tak jak z poprzednią gdy moje zacięcia rajdowe przejmą władze nad rozsądkiem :twisted: Ale muszę powiedzieć, że wtedy jak mi koło zblokowało to jak bym nie miał 2 palców jeszcze na klamce sprzęgła to nie wiem czy był by jeszcze jakiś post z moim udziałem;) Rzuciło tak motorem na bok, że też wyprowadziłem, normalnie motor tak chodził po drodze i tak sie zginał jak by belka centralna ramy był z gumy :lol: Tak telepotało :razz: I to wszystko w takim zaskoczeniu bo ja sobie patrze na obrotomierz czy dojdzie w końcu do tych 7krpm i było coś koło 6,9k jak wszystko zamilkło tylko pisk.... i z nim takie fajtniecie cłom emzetą jak by ktoś od boku w tył motoru wjechał :neutral: Takich wrażeń się nie zapomina.... Ale nie o tym miałem napisać;)
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-11-01, 12:07   

A dałoby radę zmajstrować mniej wysiloną wersję na oryginalnym gazniku, wydechu i kanałach, bez membrany ? Taką bardziej wersję turystyczną. Ile w ogóle kosztuje ten tłok Polarisa ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-11-01, 12:50   

motomaciey napisał/a:
A dałoby radę zmajstrować mniej wysiloną wersję na oryginalnym gazniku, wydechu i kanałach, bez membrany ? Taką bardziej wersję turystyczną. Ile w ogóle kosztuje ten tłok Polarisa ?


Tłok Polaris 350 przy mojej zniżce 6% 440zł + przesyłka 18zł

standardowe kolanko wydłuża czas całego procesu bo raz, że ciężko wyrobić w bardzo napiętym czasie usunąć większą ilość spalin z cylindra to dodatkowo ciężej jest falki powrotniej cofnąć w całości niepotrzebnie wyrzucony ładunek, przez to wszystko się zakłuca.
Na gaźniku 30mm jeździłem spory czas zanim przerobiłem na 32mm i wielkiej różnicy nie było, minimalna i to tylko w górnym zakresie w takim co się nie jeździ, chyba że ktoś lubi piłować silnik na niskich biegach do kołka;d Przy strojeniu 6k i pojemności 300 spokojnie 30mm na membranie jest wystarczający, w symetryku by by musiał być większy :???: co do tego tłoka bez membrany to nie ma szans bo raz, że jest tak krótki, że czas otwarcia okna ssącego by był w granicach 180*owk nie licząc, że trzeba podciać cylinder a zazwyczaj robi się to od dołu więc będzie z 200*owk a dwa to, że on jest przygotowany pod membrane bo ma otwory! A nawet jak by niemiał tych otworów a ma to taki czas na symetryku by niskich poniżej 2k nie trzymał :grin: jak chcesz zrobić większą pojemność bez membrany to predzej na tym tłoku co jest w mojej 303 od MAICO 400 tam jest dość długi płaszcz i nawet po podcięciu cylindra o te 3mm nadal czas bedzie w granicach 170* chyba że by to zrobić na cylindrze 250 to wtedy mniej by było;) Co do moc nie wiele by to dało może miała by z 25KM przy tych 5500rpm a może nie;) zresztą to zalerzy od wielu czynniuków które teraz przyjmuje oryginalne bo nic więcej nie napisałeś! Co do jazdy turystycznej to ja tylko tak przerabiam mz jak by to miał być prawdziwy sport to bym stroił nie na 6 czy 6,5 tylko na 10k;d 303 była tyle elastyczniejsza od 301, że na piatym biegu zeszłem do 1000rpm odkręciłem i normalnie do dwóch ładnie a od dwóch normalnie ogień;d efekt niskich czasów i membrany i trochę sprężania w skrzyni korbowej... Moje zdanie: jak przerabiać to tak żeby było czuć różnice a jak bym miał zmieniać samego tłoka to lepiej nic nie robić.
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
przehuYOU 

Motocykl: Mz
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-11-01, 18:02   

Cytat:
standardowe kolanko wydłuża czas całego procesu bo raz, że ciężko wyrobić w bardzo napiętym czasie usunąć większą ilość spalin z cylindra to dodatkowo ciężej jest falki powrotniej cofnąć w całości niepotrzebnie wyrzucony ładunek, przez to wszystko się zakłuca.


Nie znam się na komorach rezonansowych/wydechach ale gdyby to kolanko skrócić, przesunąć wydech do przodu ?
Ciekaw jestem również jak to będzie śmigało :razz:
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-11-01, 20:01   

amper napisał/a:
Tylko musze chyba kogoś zatrudnić z MZ klubu do docierania Bo inaczej będzie tak jak z poprzednią gdy moje zacięcia rajdowe przejmą władze nad rozsądkiem

Jak dasz taki luz montażowy jaki zaleca producent, to nie będziesz miał problema z zacieraniem ;) Ostatnio żeś się nazbyt marką zachwycił i kosmicznymi stopami ;) Moim zdaniem, jak dasz taki luz, jak jest napisane na opakowaniu a szlif jest wykonany należycie, to można paczkować od razu. Docierają to się głównie pierścienie do gładzi. Z tłokiem przy obecnej technologi i dobrym chłodzeniu nie powinno być problemów w normalnej eksploatacji. Powodzenia :)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1254
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-11-01, 22:51   

amper napisał/a:
Tylko musze chyba kogoś zatrudnić z MZ klubu do docierania


Jak byś szukał doświadczonego docieracza to ja się zgłaszam na ochotnika!! Mam za sobą 4 bloki przy ok 115 km/h! Jeden nawet "extreme" tuż po wyprzedzeniu rozpędzonego osobowego busa, a za mną Wojtek, który widział tylko dym z pod koła i lambadę w moim wykonaniu. :twisted:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-11-02, 07:35   

intr, Dałem niecałe 6 setrk wiec do wysilenia tego motoru i tak sporo (producent zaleca 8 setek ale to jest wioadomo od razu w warunki krosowskie i to od motoru chłodzonego powietrzem o mocy wiekszej 2x) Wszystkie tłoki Wossner są robione w takiej samej technologi i z tego samego stopu wiec skoro jak patrze do krosów chłodzonych cieczą pisze 6setek a do tych starszych chłodzonych powietrzem 8setek tyle, że mz nie pracuje w takich warunkach piłowania wiec mimo, że jest chłodzona powietrzem przy takim wysileniu jak w mz można dać te 6setek... po za tym ja testowałem MZ jeszcze świeżą bo pierwszego dnia jechałęm spokojnie i zrobiłem ze 100km a drugiego od razu były testy z niskich od rana a potem piłowanie do ilu wkręci jedynkę i tak każdy po kolei i czekanie na piątkę do 6,5k doszło moment a potem przez jakieś 20sekund przebiłą się 6,9k i zblokowało. Wiec ten piskacz nie był taki zimny;d ale szczerze mówiąc zawiodłem się na tym tłoku bo tego dnie właśnie przed próbą myślałem (chyba dzisiaj to przetestuje mam tłoka za tyle kasy który jeździ w crossach których się prawie nie dociera wiec nic sie nie stanie jak zrobię jeden test) NO I SIĘ STAŁO jak nie od tego, że nie był dotarty to predzej od za ubogiej mieszanki! ale nie wydaje mi się że to chwytło od zbyt małego luzu :cool:

[ Dodano: 2012-11-02, 07:40 ]
adax-a1, Heheh;d no to ładnie ;d 4razy przytrzeć to nieźle;d mam takie pytanie czy komuś kiedyś zblokowało koło w zakręcie ?? :mrgreen: bo jestem ciekaw czy da sie to przeżyć, znaczy nie chce próbować tylko jakie są wrażenie?? Bo nie chce ich przeżyć osobiście ale tak orientacyjnie sie uświadomić;)

[ Dodano: 2012-11-02, 07:56 ]
przehuYOU, mam skrócone o 5cm zwiększa strojenie to trochę ale przepływu nie poprawi;) pamiętaj, że długość ma mniejszy wpływ niż najmniejszy punkt średnicy przelotu to on wyznacza górne granice dla danych ciśnień i prędkości gazów. W krosach mnie ma kolanka jest tylko średnica początkowa która nie może być za mała ani za duża i od tego punktu od razu zaczyna się komora rezonansowa poszerzając się do midsektora a potem zwężając w stronę stringera jest to dużo lepszy sposób komora rezonansowa jest bezpośrednio przy cylindrze a nie niepotrzebnie oddalona kolankiem które jak jest za małe pogłębia dziurę fali odbicia i przy coraz większej pojemności jest coraz ciężej wyciągnąć taką samą moc na pojemność;) nawet jak by zwiększyć pojemność 2 x wszystkie powierzchnie okien 2 razy wszystko co ma wpływ na napełnienie proporcionalnie do poj. to jeżeli to kolanko tam zostanie to moc się zwiększy nieznacznie. Po prostu komora rezonansowa tak jak by niemal nie działała :neutral:
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
vader 
RBR V251


Motocykl: MZ ETZ 251/301e
Wiek: 30
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 159
Skąd: Orzechówka
Wysłany: 2012-11-02, 09:43   

Mi w simsonie koło zablokowało na zakręcie, przez co w sumie 31 szwów miałem :-D
_________________
Co to jest spódniczka? To kurtyna najmniejszego teatru świata, w którym raz odbywa się premiera, co miesiąc krwawy dramat i mieści jednego widza na stojąco.
Jeżeli zginę to w przekonaniu , że robiłem to co naprawdę kochałem - motocykle.
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-11-02, 09:58   

Jestem ciekawy co juz masz z cześci? tłok ,cylinder, wydech, gaźniki ?
I kiedy to bedzie jeździć w 2014?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7512
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-02, 14:35   

Kolejny silnik, kolejna przeróbka, kolejny temat, a pewne rzeczy wciąż się nie zmieniają i widzę, że się nie zmienią...Mianowicie interpunkcja, albo bardziej jej totalny brak :klnie: Nie chcę się powtarzać, ale nie daje się czytać. Gorsze już tylko jest chyba czytanie zdań wielokrotnie złożonych w elaboratach monitorów sejmowych...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-11-02, 18:15   

Nie przesadzasz z tą pojemnością? Przecież to później coraz gorzej odpalić.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-11-02, 19:21   

vader, no to ładnie :mrgreen: a można wiedzieć przy jakiej prędkości??
Dodek, Co mam do tej przeróbki na tą chwile
-zamówiłem tłok
-surowy jeszcze cylinder od 251
-dół silnika cały wcześniej z pod tej 303 zostaje
-wydechu nie mam ale wiem kto to zrobi;d ,,dudi,,
-gaźnik z membranom nie problem kupić, mogę to mieć chociażby na jutro, ale z tym się na razie wstrzymam bo jeszcze może się coś zmienić...
-I mam chęci

Co do czasu realizacji to z pewnością dużo krótszy bo dołu silnika nie muszę przerabiać, sprzęgło mam już odchudzone więc nie bede na nie czekał 2 miesiace jak ostatnio do 303... myślę, że do sezonu się wyrobie. Z tą 303 sie zeszło bo pisałem, że tokarz szlif zjeb... zrobił pod kontem jakoś że tłok tarł górą o jedną strone cylindra a dołem o drugą, po prostu chyba słąbo w uchwycie zamocował i to mi się przestawiło na wytaczarce albo krzywo zamocował! Rezultat nowa tulei i od nowa wykonanie okien ... 5 miesiecy zwłoki bo wiadomo drugi raz to samo nikomu nie podchodzi;d Teraz nie daje byle komu czego kolwiek do roboty;) z resztą już przy odbiorze było widać po tulei że z jednej strony jest jakby grubsza a z drugiej cieńsza... Ta robota po pijanemu by mi lepiej wyszła :piwo:

[ Dodano: 2012-11-02, 19:43 ]
kosior30, hehe;) Wiem, wiem.... Te kropki, te przecinki, te litery, ta ortografia i tak dalej, wiem, że jest wykańczająca w moich tematach, ale ja nie każe nikomu tego czytać :razz: Nie oczekuje braw za temat czy nawet za to co robię, nie uważam się za geniusza czy jakiegoś innego patafiana i nie mam zamiaru się tym chwalić co robie! Wiec czemu to pisze?? BO NIE PISZE TEGO BY NABIJAĆ SOBIE ILOŚCI ZAŁOŻONYCH TEMATÓW NA TYM FORUM! Po prostu czasami we własnym temacie znajduje się więcej wskazówek bądz pomysłów innych osób które mogą się mi przydać a inni traktują mój temat jako ciekawostkę, bądź przeczytają to dla zabicia czasu jak kosior30, i dadzą mi parę kolejnych rad na temat gramatyki, pisowni a nawet samego sensu założenia tematu.... Tylko po co to wszystko jeżeli i tak z góry można założyć, że nic to nie zmieni w moim przypadku, przecież nie jestem tu od wczoraj i chyba jestem z tego znany i pewno dominuje pod tym względem analfabetyzmu na tym forum :twisted: Wiec nie wiem kosior30, czy moje pismo tak cie wykańcza, że aż gryzie w oczy i musisz zawsze coś dodać ?? nic do tego nie mam ale jak chcesz sie pokazać to może w inny sposób bo to jest jak pociąg SPAMU który wykoleił się po raz kolejny w kolejnym moim temacie i zalewa nie tylko mój temat ale całe forum takim Gów..m, że porzygać się idzie własnymi słowami... Ale po za tym nic do ciebie nie mam;) Możesz tu pisać cokolwiek ale proszę daj spokój z swoją wyższością polonistyczną;)

sIaj, No zawsze trochę ciężej kopnąć;) ale 303 się odpali 330 też pójdzie bez problemów a jak z motoru się nie da to się zejdzie i obok się odpali :piwo:
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-11-02, 22:14   

amper napisał/a:
kosior30, czy moje pismo tak cie wykańcza, że aż gryzie w oczy i musisz zawsze coś dodać ??
Mnie i większość na forum kolego
amper napisał/a:
Możesz tu pisać cokolwiek ale proszę daj spokój z swoją wyższością polonistyczną;
. Ja śledzę twoje przeróbki a kupa widziałem bo Ty tylko piszesz (BEZ polonistyki) i chwalisz się czymś co nikt nie widział i słyszał. Ja widziałem jak się Adaxowi eta zatarła przy 120 km/h a twojej nikt nawet na oczy nie widział. Intr przerobił 150 na 175 i na zlota przyjechał a TY CO TYLKO PISZESZ I ŚCIEMNIASZ.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-11-03, 07:51   

wojtek.mz, Niczym się nie chwale. Miałem przyjechać na spotkanie ale po zatarciu trochę strach jechać taki kawał a ja nie mam 50 czy 100km tylko więcej jestem okolic Łodzi a właściwie nie daleko centralnego geograficznego punktu Polski ,,PIĄTKU,, wiec jechanie MZ po przytarciu jest sporym ryzykiem... są na forum zdjęcia jak przytarł się cylinder cały porysowany aż pasy takie szerokie się po rbiły nie małe ryski honowanie o 2setki nie pokryło ale złożyłęm i do tej pory smiga nigdzie dalej nie latam bo tłoku mugł się rozciągnąć i może pęknąć! Wiec po co mi takie wrażenia w drodze z albo do... darowałem sobie w kolejnym sezonie sie pokaże... Nie muszę nikomu udowadniać co zrobiłem a co nie!!! Ale są zdjęcia z samej przeróbki z kończa przeróbki i z gotowej mz, a nawet filmik jeden jest, bo drugiego z jazdy nie nagrałem bo po przytarciu już tak nie chodziła wiec nie było czego pokazać;) Zresztą śledzisz moje tematy podobno, to nie pisz mi złośliwych sformułowań bo mnie to nie rusza a jak chcesz jechać przytarta mz na zlot ponad 300km to se przegrzej i przyjedz... co prawda moja w te wakacje była 2 razy w Poznaniu to 180km w jedna stronę ale wtedy nie byłem świadom, że tłok może pęknąć;d Jeździęłm codziennie do roboty i niby problemów nie było nakreciłem ponad 2kkm od zatarcia ale to nie znaczy, że przy kolejnych 2kkm nic sie nie stanie, silnik tak przytarty jest uszkodzony i można sobie nim jeździć ale nie dalej niż 100km :cry: bo wtedy trzeba dzwonić po kogoś z busem a nie chętnie będzie po taki kawał jechał :roll: Wiec drogiwojtek.mz, nie tylko ja w tym roku się nie stawiłęm na zlocie zresztą od dwóch lat nie byłem na żadnym spodkaniu klubowym, ale to, że ty nie widziałeś mojej mz nie znaczy, że nikt nie widział :razz: Postaram się, żebyś zobaczył w przyszłym sezonie jak nie zdążę z 330R to zrobię szlif w 303R Coś tam więc przyjedzie;) Pozdrawiam...
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-11-03, 09:46   

amper napisał/a:
jak nie zdążę z 330R to zrobię szlif w 303R Coś tam więc przyjedzie;)
w takim razie czekamy :piwo:

[ Dodano: 2012-11-04, 17:46 ]
amper napisał/a:
Miałem przyjechać na spotkanie ale po zatarciu trochę strach jechać taki kawał a ja nie mam 50 czy 100km tylko więcej jestem okolic Łodzi a właściwie nie daleko centralnego geograficznego punktu Polski
Amper ale zakończenie było w Białej koło Ciebie 60 km od Łodzi. :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
amper 
ExtR3mE


Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-11-05, 08:28   

wojtek.mz napisał/a:
Amper ale zakończenie było w Białej koło Ciebie 60 km od Łodzi. :piwo:


No to Blisko;) Sporo czasu nie byłem obecny na forum bo od października przekładkę w swoim Volvo robiłem... Więc tak czy tak bym nie przyjechał, ale nie spodziewałem, się że będzie tak blisko :mrgreen: No cóż, na przyszłym sezonie się zjawie :oops: ja z mordy dupy nie robię :twisted: W tam sezonie wyjechałęm w kwietniu a było sporo nieprzewidzianej pracy... Teraz jest sporo mniej ogółem roboty i raczej nieprzewidzianych sytuacji nie przewiduje :lol: Jak dostane tłok to się jeszcze okaże jak zamki idą jak nie wyjdą na oknach w tym cylindrze 303R to wsadzę w ten od 303. Bo wykonanie nowego znów czasu pochłonie a ja nie tylko MZ mam na głowie... więc jak będzie dobrze z zamkami to tylko okna w tulei popodnoszę bo 303 miała małe czasy 168*owk/116*owk. Membranę też zostawię bo pochodzi od 42KM-konnej 125-tki a tyle i tak nie będzie w tej MZ... Może gaźnik też zostanie ten od 251 rozwiercony na 32mm, bo wątpię że przelot 32mm na strojeniu 6500rpm 330ccm nie wystarczy KTM 300, 360 ,380 mają gaźnik 36mm do 38mm, zależnie od roku, a są strojone na 8k. Jak zamki nie wylądują na oknach to wszystko zostanie jak jest zmienię tylko średnice kolanka a jak nie to cały spawak...

[ Dodano: 2012-11-14, 16:52 ]
Wczoraj dostałem tłoka... i muszę powiedzieć, że mimo większej średnicy o 3mm (80mm) jest sporo lżejszy od tego od Maico 400 a ten od Maico już był sporo lżejszy od oryginału. Tłok od Polaris 350 na pierwszy rzut oka od spodu widać jak cienki jest tu płaszcz(od strony gaźnika 2,05mm od wydechu 2,21mm) po całej długości;) Tłok Maico 400 ścianki płaszcza ma sporo grubsze (od gaźnika 2,6mm od wydechu 2,7mm i od połowy długości płaszcza zgrubia się z obu stron o 0,1mm) Wiec to zaowocowało spadkiem masy a także mniejsza odległość oś sworznia denko tłoka. Dla porównania POLARIS 350(38mm oś sworznia-denko), MAICO 400(41,7mm oś sworznia-denko) zalecany luz montażowy przez producenta Wossner dla Polaris 350 (Clarance 0,07mm) dla Maico 400 (Clarance 0,08mm) z tym, że POLARIS 350 chłodzony cieczą a Maico 400 powietrzem, dlatego inne zalecenia. Foty zrobię jak będzie aparat;)
_________________
MZ ETZ (wchodzisz, zapalasz i zapierda..sz)
 
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-11-18, 12:57   

Osobiście kibicuję takim projektom o ile faktycznie powstają ,a nie są jedynie "chceniem" konstruktora z którego nic nie wynika. Wstawiaj jakieś zdjęcia i opisy z efektów pracy ,bo jestem ciekaw.

W 1 poście podajesz dużo suchych danych na temat szerokości,wysokości okien mocy itd. Ciekawi mnie na jakiej podstawie to wszystko wyliczasz ,że ma być akurat tak ,a nie inaczej. Bardzo mnie to ciekawi. Aczkolwiek te założenia co do mocy to chyba czysta teoria ,bo chyba nie ma na to wzorów prawda? Skąd to wziąłeś?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14