» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
[ES 250/1] Jaskółka - strzela w gaźnik
Autor Wiadomość
Laska 
Laska

Motocykl: Mz ES 250/0
Wiek: 49
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 3
Skąd: Płock
Wysłany: 2013-03-07, 22:51   [ES 250/1] Jaskółka - strzela w gaźnik

Witam
Koledzy :) potrzebują pomocy. Za chwilkę rozpoczniemy kolejny sezon a moja maszyna z lekka unieruchomiona. Jak odpalę, chwile popracuje a potem strzela w gaźnik. I to tak, że siedząc na kanapie porządnie się to odczuwa. Sprawdzałem zapłon - jest OK, prądy OK. Co jeszcze może być przyczyną? Miał ktoś taki problem?
_________________
Życie to nie bajka, nie głaszcze po...głowie
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2013-03-08, 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-03-07, 23:09   

Jak ustawiasz ten zapłon? Masz samą krzywkę czy z przyspieszaczem? Świeca ok? Sprawdzałeś na innych?

Mi to na zapłon wygląda.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2013-03-08, 10:28   

Ja sądzę tak jak poprzednik, że wina leży w zapłonie, sprawdź jeszcze świece.
 
 
     
Marek_k-750 


Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 191
Skąd: Uniemyśl
Wysłany: 2013-03-08, 12:57   

Ja obstawiam na zbyt niski poziom paliwa w gażniku. A jak silnik wchodzi na obroty?. Strzela gdy dodasz gazu? Bo jeśli piszesz że strzela dopiero po jakimś czasie to obstawiał bym gażnik.
Choć ostatnio miałem przypadek w uralu że silnik dało radę odpalić. Chodził chwilę (tylko na niskich) jak dodało się gazu to raz chodził normalnie a raz po chodził chwilę i strzelał w gażnik a raz w wydech. Tam winą był kondensator.
 
 
     
Laska 
Laska

Motocykl: Mz ES 250/0
Wiek: 49
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 3
Skąd: Płock
Wysłany: 2013-03-08, 13:09   

świca jest Ok, iskra idelanie równa, bez skoków na boki. Zastanowiłbym się chwilę nad tym gaźnikiem, bo to może tam jest przyczyna. Zapłon z przyśpieszaczem. Może nie sprawdzałem go przy pomocy urządzenia tylko na tzw. czuja i wprawne oko, ale wyadje mi się, że jest Ok. Dla pewności sprawdzę go jeszcze inaczej. Szerzej opisując problem napiszę iż, kłopot pojawiał się stopniowo. Najpierw na wysokich obrotach przy jeździe 6-70 km/h. S trzały w w gaźnik, tak, że fotel podnosiło, pojedyncze w rurę. Po zatrzymaniu się, przejrzeniu świecy itd. (moto lekko ostygł) pierwsze 15 km spoko i potem od nowa. Teraz jest juz tak, że po odpałce kilka minut i strzela. Wymieniłem kondensator - jest tak samo, inny kondenstaor - jest tak samo, cewka - jest tak samo, doładował aku - było lepiej,a le jest tak samo. Nie piszę nic o gaźniku - tego nie wziołem tak bardzo pod uwagę

[ Dodano: 2013-03-08, 13:14 ]
Dziękuje wszystkim za porady. Będę szukał dalej.
Wracajać do Urala kolegi to w moim MW miałem tak, że dopóki nie wymieniłem K-302 na K-37 to wogóle moto nie chciało śmigać. A teraz - postrach szos i wertepów :)
_________________
Życie to nie bajka, nie głaszcze po...głowie
 
     
almar 

Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 161
Skąd: Rypin
Wysłany: 2013-03-08, 13:44   

Jeżeli to się działo dłuższy czas to prawdopodobnie przyśpieszacz się zamyka, spróbuj go skręcić na stałe i wtedy ustaw zapłon. Powinno być ok. Jak nie pomoże gaźnik.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/82865
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-03-08, 14:58   

Laska, Zdejmij przyspieszacz i zobacz czy bedzie chodziło ok
Często winne są sprężynki w przyspieszaczu
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2013-03-08, 15:19   

Albo zużyte łożysko na wale i zapłon lata. Szczerze powiem to nie mam pojęcia jak się ustawia poziom paliwa w gaźnikach BVF 27 i 28. Tam nie ma żadnej blaszki do podginania więc poziom paliwa ustawia się sam przez ciężar pływaka :-)
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-03-08, 17:09   

Ustaw zapłon czujnikiem zegarowym a nie na czuja. Te silniki są na to wrażliwe, to nie wsk, że będzie chodzić na "byle jak" ustawionym zapłonie.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-03-09, 09:56   

borgi, reguluje przez przelutopwanie iglicy pływaka wyżej - niżej :mrgreen:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Laska 
Laska

Motocykl: Mz ES 250/0
Wiek: 49
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 3
Skąd: Płock
Wysłany: 2013-03-09, 11:31   

Ok, zrobię tak jak radzicie. Co do łożysk walu - założone nowe, wal po regeneracji. Czy przyczyna mógłby być zbyt duży luz poosiowy walu? Wydaje musie, ze taki jest, coś w granicach o.5- 1mm
_________________
Życie to nie bajka, nie głaszcze po...głowie
 
     
karol 123 
Karlos

Motocykl: Mz 250/0 ES
Wiek: 44
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 35
Skąd: Poznan
Wysłany: 2016-03-26, 18:07   

Witam tez mam tak samo ładnie motocykl jedzie do połowy gazu pozniej wali w gaznik co jakis czas w tumik.Na niskich obrotach jedzie jak laleczka. Dodam ze czasem przy odpalaniu strzeli w gaznik przyspieszacz mam zespawany zapłon 3mm GMP
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-03-26, 19:25   

karol 123 napisał/a:
to gaznik a konkretnie zły poziom paliwa w komorze pływakowej



Pisałem przeca :mrgreen:
Cytat:
Sprawdz poziom paliwa


:piwo:



Przepustnica to norma - nie ma na to rady innej jak wstawienie nowej z amelinum albo mosiężnej. Oczywiście brak takowych na rynku - tokarz, frezarz itp.

Co do skrzyni.
Uszczelki być nie powinno. Jak na razie chodzi ok to dobrze ale mogą pojawić się problemy z biegami.
Wszystko zależy od tego jaka wielką - grubą uszczelkę wpakowano.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
Ostatnio zmieniony przez rastuch 2016-03-29, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 76
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2016-03-27, 00:58   

Słaby dopływ paliwa do gaźnika, lub częściowo zapchana dysza główna. Jeśli masz filtr paliwa na przewodzie to go zmień, lub usuń.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
karol 123 
Karlos

Motocykl: Mz 250/0 ES
Wiek: 44
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 35
Skąd: Poznan
Wysłany: 2016-03-28, 19:38   

A może byc przypchany tlumik ? Wydaje mi sie ze wina leży jednak w gażniku albo wydechu kręcenie zapłonem daje ciągle ten sam efekt.Ruszam jade i przy odkręcaniu gazu zaczyna przerywa i strzał puscisz gaz jedzie.Na rozgrzanym jest ciut lepiej. Ureguowac ten motocykl to naprawde sztuka począwszy od sprzęgła koncząc na zapłonie. Jeszcze iskra mnie martwi raz niebieska raz czerwona
 
 
     
brzankis 

Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 363
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-03-28, 19:47   

Zapłon zapłonem. Moja najlepiej pali i jeździ na 3 mm przed GMP. Próbuj różne świece, czasami te nowe można o kant du... rozbić. Jak nie świece to dawkowanie paliwa.
_________________
MZ ES 250/1 - (1962) 1963 - https://picasaweb.google.com/111841967715418917551/MZES25011963R#
 
     
marek175x 

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 113
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2016-03-28, 20:00   

Podobną historię miałem gdy była uszkodzona cewka WN tylko z taką różnicą, że czasami silnik pracował normalnie w całym zakresie obrotów.
 
     
karol 123 
Karlos

Motocykl: Mz 250/0 ES
Wiek: 44
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 35
Skąd: Poznan
Wysłany: 2016-03-28, 20:42   

No spróbuje wymienie kondziora na nowy. Z swiecami jest tak ze te za kilka zotych w necie szczególnie firmy Isolator to wogóle nie chcą pracowac. Druga sprawa to ten jaskółkowy gaznik przepustnica dzwoni na niskich jak byk nie wiem czy dac do do regeneracji czy moze wstawic od Tropika z przerobionym krócem
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-03-29, 09:17   

Najpierw zaznik od wymiany cewki zapłonowej, fajki i świecy, przewód WN też możesz dać inny jak masz, reszta do sprawdzenia czyli ustawienie zapłonu i gaźnika.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2016-03-29, 09:43   

karol 123, wymień kondensator i cewkę WN najpierw. U mnie na razie węgierska się sprawdza ale jest trochę grubsza i trudniej jest ją wcisnąć w uchwyt.
Ze świecami Beru Isolator to też tak miałem, że po kilku chwilach działania nie daje iskry wcale podczas gdy jakieś starocie wyciągnięte z pudełka dają radę.
Co do gaźnika - to nie rób maniany i nie wstawiaj innego :baba:
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15