» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2020-02-23, 10:15
[Wykonam] Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów
Autor Wiadomość
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-04-15, 09:04   [Wykonam] Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów

Dobry!

Jak w temacie. Oferuję wykonanie szlifu cylindra i inną obróbkę mechaniczną oraz wymiany korbowodów w wałach korbowych silników jednocylindrowych.

Posiadam fabrycznie nowy sprzęt (tj. wytaczarkę, honownicę, prasę z napędem 30t, głowice honujące z kamieniami i całą konieczną resztę, rok prod 2012/2013) i nie są to bynajmniej chińskie i tanie zabawki.

Aby zrobić u mnie szlifa lub wał, trzeba albo dostarczyć to osobiście na adres podany poniżej, lub wysłać dobrze zabezpieczoną paczką wraz z kartką z adresem, numerem telefonu i zakresem umówionych telefonicznie robót. Nie przyjmuję dyspozycji telefonicznie. Za dużo mam na głowie i pamięć też bywa ulotna. Wzór tego pisemka jest w załączniku.

Tłoki i korbowody do wszystkich motocykli mam dostępne u siebie, więc można pozostawić te czynności mi. Cennik tłoków i korbowodów niebawem znajdzie się na stronie zakładu.

Procedury są standardowe. Cylinder po przygotowaniu powierzchni bazowych (tj czyszczeniu) jest wytaczany na wytaczarce, następnie głęboko honowany grubym kamieniem po którym następuje obróbka wykańczająca na wymagany współczynnik chropowatości. Kąt skrzyżowania rys wynosi ok 30 stopni. Honownica jest sterowana hydrauliką, więc choinka jest idealnie jednorodna, tłoczysko ma stałą prędkość liniową w obu kierunkach na całej długości skoku. Głowice honujące i kamienie firmy Sunnen. Po osiągnięciu wymiaru naprawczego i koniecznego luzu montażowego cylinder przechodzi przez kontrolę jakości polegającą na ostatecznym sprawdzeniu wymiarów w kilku punktach cylindra oraz ocenię chropowatości cylindra. Posiadam nowy sprzęt pomiarowy Mitutoyo i Tesa o niepewnościach 0,002 mm. Okna cylindrów 2T są fazowane u mnie. Pierścienie mają ustawiony luz na zamkach.

Wały korbowe rozbieram na prasie sterowanej pompą elektryczną. Na wyposażeniu prasy są czujniki zegarowe dające dobry wgląd w proces składania wału. Jeżeli w mojej ocenie wał nie nadaje się do regeneracji poprzez wymianę korbowodu informuję o tym klienta, zanim założę nowy korbowód. Złożony wał wędruje na nowe nakiełki centrujące (jeżeli nakiełki reg wału są zniszczone przez wyciąganie wałów młotkiem, mam do dyspozycji rolki balansowe bazujące na miejscach osadzenia łożysk głównych) a następnie centrowany do maksimum.

Zdaje sobie sprawę, że jakości szlifu czy centryczności wału nie da się ocenić nie mając do tego celu żadnego precyzyjnego sprzętu, dlatego przy odbiorze osobistym daję możliwość sprawdzenia roboty przy kliencie. Proces technologiczny jest moją tajemnicą, ale efekty swojej roboty mogę spokojnie pokazać i osobiście uważam, ze jest to obowiązek.

Ceny:

szlif cylindra - 90 zł
wymiana korbowodu - 120 zł


Roboty niekatalogowe związane z wałami i cylindrami wg ustaleń telefonicznych. Ceny nie uwzględniają kosztów odesłania (20 - 30 zł)

Z racji forum oferuje również kompleksowe przerabianie silników MZ'towskich, gdyby ktoś był tym zainteresowany. Temat omawiany indywidualnie.

Jeżeli chodzi o gwarancję - gwarantuję oczywiście, że cylinder jest wykonany zgodnie ze sztuką, tolerancjami z uwzględnieniem najlepszej wiedzy jaką w tej dziedzinie posiadam. Gwarantuję, że wał korbowy mieści się w założonych tolerancjach fabrycznych, wszystkie luzy osiowe i promieniowe są zachowane. Natomiast jasno napiszę, że nie ma gwarancji na "niezniszczalność" części robionych u mnie. Nie składam silnika ostatecznie, więc nie mogę dać gwarancji na zatarcie, czy urwanie korbowodu. Mają na to wpływ czynniki niezależne ode mnie.

www.intr-mot.pl

Adres do wysyłek:

Intr-mot
Roman Pluskota
Bielsko, Witosa 1/2
64-400 Międzychód

tel: +48 731 790 773 (PLAY) czynny w godzinach 7 - 17.

Pozdrawiam.

Formularz zlecenia: Zlecenie
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2013-12-27, 12:50, w całości zmieniany 6 razy  
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-04-15, 17:14   

1. masz uchwyt centrujący cylinder za szpilki - do szlifu ?
2 jak będzie z wykończeniem - chodzi o ostateczną obróbkę gładzi?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-04-15, 21:02   

1) za szpilki to nazbyt nie ogarniam Otwory nie są idealnie równo w stosunku do otworu w tulei. Wytaczarka posiada stół krzyżowy regulowany na którym montuje się cylinder bazując na płaszczyźnie roboczej, czyli styku z karterem. Detal jest centrowany na wytaczarce w osi wrzeciona za pomocą czujnika zegarowego przechodzącego przez centrum tegoż. Na wytaczarkę montuję się specjalną końcówkę dociskową, opuszcza w położenie bazowe włącza obroty i obserwuje zegar. Po wycentrowaniu za zero blokuje się stół i całość jest gotowa do pracy. System centrujący jest zintegrowany z maszyną. Jeżeli chodziło Ci o mocowanie za szpilki do szlifu, to nie. Maszyna posiada zintegrowany system mocujący, dużo pewniejszy niż dociąganie szpilkami.

2) obróbką ostateczną jest honowanie na gładzarce jak napisałem wyżej. Musisz jakieś konkretniejsze pytanie zadać. Wyżej napisałem o sposobie wykończenia po wytaczaniu. Cylinder jest honowany głęboko tzn wytaczarka ma wyprowadzić otwór pod głowicę honującą. Następnie cylinder jest honowany grubym kamieniem wstępnym, żeby zebrać materiał naruszony wytaczaniem. Po tej obróbce zmieniam kamienie i wykańczam cylinder do ostatecznego wymiaru i docelowego ra odpowiadającemu minimum 9 klasie chropowatości. Kat skrzyżowania "jodełki" +/- 30 stopni.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2013-04-15, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
piotrwicha 

Motocykl: etz150
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 17
Skąd: lu
Wysłany: 2013-04-15, 21:21   

szkoda że nie ma u Ciebie dostępności tłoków co by odrazu robić szlif pod konkretny tłok z dobrą tolerancją pasowania, bo jak wiadomo nie każdy tłok ma wymiar podany przez producenta
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 496
Skąd: Ełk
Wysłany: 2013-04-15, 23:06   

piotrwicha,
intr napisał/a:
Tłoki i korbowody do wszystkich motocykli mam dostępne u siebie, więc można pozostawić te czynności mi
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
marekx55 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-16, 11:27   

Zżera mnie ciekawość, co to będą za tłoki jeśli chodzi o 150'ke? Może jakieś specjalne zamówienie dla ciebie tak jak łożyska?
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-04-16, 14:56   

Zwykłe dostępne na rynku almoty. Tylko te mają wymiar chociaż w makro zgodny z oryginałem. Przygodę z dedykowanymi częściami MZ'tkowymi już zakończyłem, to była ekonomicznie nieuzasadniona zabawa, topiła "kilka etek" na okres wielu miesięcy a to co teraz robię ma mi dać utrzymanie. Głównie w crossach i endurakach się docelowo obracam, a tam nie ma problem z częściami, bo progi cenowe są inne i wymagania rynku inne.

Tutaj oferuje usługi z racji własnego zamiłowania do MZ'tek, sam sprzęt jaki posiadam pozwala mi robić na światowym poziomie jakości, a chcę za to ułamek światowej ceny. Jeżeli ktoś chce taki standard jakościowy dla siebie, to zapraszam.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
marekx55 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-16, 19:07   

Ale chyba jakieś części będzie można kupić? Chociaż na zamówienie. Właśnie zbierałem kasę na binga i parę innych pierdół a tu takie wiadomości
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-04-16, 20:34   

Cytat:
Ale chyba jakieś części będzie można kupić? Chociaż na zamówienie. Właśnie zbierałem kasę na binga i parę innych pierdół a tu takie wiadomości

Ale ja nie rezygnuje z części MZ'tkowych, po prostu nie "walczę" już o takie części jak np łożyska na wał do 250, sygnowane moim logo i robione w wysokiej półce jakościowej i fabrycznych MZ'towskich standardach. Na to nie ma aż tylu chętnych. Gdybym chciał zlecić serie dobrych tłoków chociażby w Gorzycach bo mają kokile, musiałbym zamówić tego setki a sprzedałbym pewnie z 1 na miesiąc ;) Na to nawet Niemców nie stać, bo kupują almoty. Rynek jaki jest, taki jest a różnica jest taka, że jak tłok do crossa kosztuje 500 zł, tulejowanie 500 zł, to nikt nie marudzi, że mu drogo bo w alternatywie jest nowy kit za 3000 zł ;) Do MZ'tek chciałoby się tłoka w jakości za 500, za 50. A tak to się nie da niestety. Kilku maniaków, dla których cena nie gra roli nie udźwignie kosztów całej produkcji, więc doopa z tego.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
piotrwicha 

Motocykl: etz150
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 17
Skąd: lu
Wysłany: 2013-04-20, 20:30   

jaka cena tłoka pierścieni do etz 150 przy szlifie. czy w cenie szlifu jest spasowanie luzów pierścieni?

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: Sob Kwi 20, 2013 22:05 ]
W dolnej części klawiatury znajdziesz klawisz Shift, w połączeniu z klawiszem literowym daje on wielką literę. Zacznij stosować tą kombinację na początku każdego zdania inaczej następne twoje posty będą USUWANE.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-04-20, 21:12   

Tłok kompletny z pierścieniami i sworzniem 75 zł, almot k20. Luzy na zamkach są sprawdzone i skorygowane do prawidłowych w razie potrzeby, jak wyżej napisałem.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
marekx55 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-02, 16:38   

Jaki jest teraz przybliżony czas realizacji od otrzymania przesyłki(chodzi o szlif)?
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-06-02, 17:27   

2 - 3 dni.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2013-07-01, 14:03   

Uwada!!!
POST ZAWIERA LOKOWANIE USŁUGI
:torba":

W maju u Intr'a wykonałem regenerację wału oraz szlif cylindra. A tak to wyglądało:









Tak na marginesie... Ciekawe jest to jak, ta sama gładź cylindra może różnie wyglądać na zdjęciu.

Puki co przejechałem prawie 2k km i problemów nie ma (oryginalny tłok).
Po złożeniu wszystkiego:

W miarę docierania wzrastało. tera jest 10,25 bara (przed remontem 8,5)

Kontakt miły i można się dogadać :) Więc polecam usługi Intr'a :mrgreen:
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2153
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-07-11, 20:39   

Ja robiłem Sobie u tego że osobnika :mrgreen: szlif zylindra na 300 czysta i powiem że wykonanie eleganckie a ceny jak w w Biedronce nieskie , tak więc polecam :wink:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-09-02, 19:49   

www.intr-mot.pl :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Rafal22 

Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 33
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2013-09-19, 16:00   

Witam. Mam do pana (intr) pytanie o mozliwosc zakupienia u pana gum do wahacza( bez tulejek). Kupilem juz 2 komplety tego bubla powszechnie sprzedawanego i nie mam juz na niego sily.. Moj adres email to allerafal22@wp.pl. Prosze o szybka odpowiedz.
 
     
luckyluke27 

Motocykl: MZ Trophy 250 es/2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 62
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-09-21, 21:22   

Witam, elegancki szlif. Intr się zna na rzeczy :) .. dobrze się składa że przeczytałem ten temat bo mam akurat cos na szlif a dookoła pełno "partaczy". Także na pewno się odezwę. Pozdrawiam
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2013-11-08, 20:43   

Wysłałem PW, ale odpowiedzi nie dostałem więc piszę tu. Chodzi mi oto czy była by możliwość zregenerowania wału w romecie charcie na starej korbie poprzez tylko wstawienie nowej tulejki w stopę korbowodu na starym sworzniu i jeszcze wstawienie tulejki w główkę. I Jeszcze jedno pytanie czy do 50 pojemności robisz szlif bo niektóre zakłady w mojej okolicy nie chcą robić.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-12-27, 12:38   

Intr :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15