Przesunięty przez: kosior30 2020-02-23, 10:15 |
[Wykonam] Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów |
Autor |
Wiadomość |
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-04-15, 10:04 [Wykonam] Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów
|
|
|
Dobry!
Jak w temacie. Oferuję wykonanie szlifu cylindra i inną obróbkę mechaniczną oraz wymiany korbowodów w wałach korbowych silników jednocylindrowych.
Posiadam fabrycznie nowy sprzęt (tj. wytaczarkę, honownicę, prasę z napędem 30t, głowice honujące z kamieniami i całą konieczną resztę, rok prod 2012/2013) i nie są to bynajmniej chińskie i tanie zabawki.
Aby zrobić u mnie szlifa lub wał, trzeba albo dostarczyć to osobiście na adres podany poniżej, lub wysłać dobrze zabezpieczoną paczką wraz z kartką z adresem, numerem telefonu i zakresem umówionych telefonicznie robót. Nie przyjmuję dyspozycji telefonicznie. Za dużo mam na głowie i pamięć też bywa ulotna. Wzór tego pisemka jest w załączniku.
Tłoki i korbowody do wszystkich motocykli mam dostępne u siebie, więc można pozostawić te czynności mi. Cennik tłoków i korbowodów niebawem znajdzie się na stronie zakładu.
Procedury są standardowe. Cylinder po przygotowaniu powierzchni bazowych (tj czyszczeniu) jest wytaczany na wytaczarce, następnie głęboko honowany grubym kamieniem po którym następuje obróbka wykańczająca na wymagany współczynnik chropowatości. Kąt skrzyżowania rys wynosi ok 30 stopni. Honownica jest sterowana hydrauliką, więc choinka jest idealnie jednorodna, tłoczysko ma stałą prędkość liniową w obu kierunkach na całej długości skoku. Głowice honujące i kamienie firmy Sunnen. Po osiągnięciu wymiaru naprawczego i koniecznego luzu montażowego cylinder przechodzi przez kontrolę jakości polegającą na ostatecznym sprawdzeniu wymiarów w kilku punktach cylindra oraz ocenię chropowatości cylindra. Posiadam nowy sprzęt pomiarowy Mitutoyo i Tesa o niepewnościach 0,002 mm. Okna cylindrów 2T są fazowane u mnie. Pierścienie mają ustawiony luz na zamkach.
Wały korbowe rozbieram na prasie sterowanej pompą elektryczną. Na wyposażeniu prasy są czujniki zegarowe dające dobry wgląd w proces składania wału. Jeżeli w mojej ocenie wał nie nadaje się do regeneracji poprzez wymianę korbowodu informuję o tym klienta, zanim założę nowy korbowód. Złożony wał wędruje na nowe nakiełki centrujące (jeżeli nakiełki reg wału są zniszczone przez wyciąganie wałów młotkiem, mam do dyspozycji rolki balansowe bazujące na miejscach osadzenia łożysk głównych) a następnie centrowany do maksimum.
Zdaje sobie sprawę, że jakości szlifu czy centryczności wału nie da się ocenić nie mając do tego celu żadnego precyzyjnego sprzętu, dlatego przy odbiorze osobistym daję możliwość sprawdzenia roboty przy kliencie. Proces technologiczny jest moją tajemnicą, ale efekty swojej roboty mogę spokojnie pokazać i osobiście uważam, ze jest to obowiązek.
Ceny:
szlif cylindra - 90 zł
wymiana korbowodu - 120 zł
Roboty niekatalogowe związane z wałami i cylindrami wg ustaleń telefonicznych. Ceny nie uwzględniają kosztów odesłania (20 - 30 zł)
Z racji forum oferuje również kompleksowe przerabianie silników MZ'towskich, gdyby ktoś był tym zainteresowany. Temat omawiany indywidualnie.
Jeżeli chodzi o gwarancję - gwarantuję oczywiście, że cylinder jest wykonany zgodnie ze sztuką, tolerancjami z uwzględnieniem najlepszej wiedzy jaką w tej dziedzinie posiadam. Gwarantuję, że wał korbowy mieści się w założonych tolerancjach fabrycznych, wszystkie luzy osiowe i promieniowe są zachowane. Natomiast jasno napiszę, że nie ma gwarancji na "niezniszczalność" części robionych u mnie. Nie składam silnika ostatecznie, więc nie mogę dać gwarancji na zatarcie, czy urwanie korbowodu. Mają na to wpływ czynniki niezależne ode mnie.
www.intr-mot.pl
Adres do wysyłek:
Intr-mot
Roman Pluskota
Bielsko, Witosa 1/2
64-400 Międzychód
tel: +48 731 790 773 (PLAY) czynny w godzinach 7 - 17.
Pozdrawiam.
Formularz zlecenia: Zlecenie |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2013-12-27, 12:50, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2013-04-15, 18:14
|
|
|
1. masz uchwyt centrujący cylinder za szpilki - do szlifu ?
2 jak będzie z wykończeniem - chodzi o ostateczną obróbkę gładzi? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-04-15, 22:02
|
|
|
1) za szpilki to nazbyt nie ogarniam Otwory nie są idealnie równo w stosunku do otworu w tulei. Wytaczarka posiada stół krzyżowy regulowany na którym montuje się cylinder bazując na płaszczyźnie roboczej, czyli styku z karterem. Detal jest centrowany na wytaczarce w osi wrzeciona za pomocą czujnika zegarowego przechodzącego przez centrum tegoż. Na wytaczarkę montuję się specjalną końcówkę dociskową, opuszcza w położenie bazowe włącza obroty i obserwuje zegar. Po wycentrowaniu za zero blokuje się stół i całość jest gotowa do pracy. System centrujący jest zintegrowany z maszyną. Jeżeli chodziło Ci o mocowanie za szpilki do szlifu, to nie. Maszyna posiada zintegrowany system mocujący, dużo pewniejszy niż dociąganie szpilkami.
2) obróbką ostateczną jest honowanie na gładzarce jak napisałem wyżej. Musisz jakieś konkretniejsze pytanie zadać. Wyżej napisałem o sposobie wykończenia po wytaczaniu. Cylinder jest honowany głęboko tzn wytaczarka ma wyprowadzić otwór pod głowicę honującą. Następnie cylinder jest honowany grubym kamieniem wstępnym, żeby zebrać materiał naruszony wytaczaniem. Po tej obróbce zmieniam kamienie i wykańczam cylinder do ostatecznego wymiaru i docelowego ra odpowiadającemu minimum 9 klasie chropowatości. Kat skrzyżowania "jodełki" +/- 30 stopni. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
Ostatnio zmieniony przez intr 2013-04-15, 22:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
piotrwicha
Motocykl: etz150
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 17 Skąd: lu
|
Wysłany: 2013-04-15, 22:21
|
|
|
szkoda że nie ma u Ciebie dostępności tłoków co by odrazu robić szlif pod konkretny tłok z dobrą tolerancją pasowania, bo jak wiadomo nie każdy tłok ma wymiar podany przez producenta |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
marekx55
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 40 Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-04-16, 12:27
|
|
|
Zżera mnie ciekawość, co to będą za tłoki jeśli chodzi o 150'ke? Może jakieś specjalne zamówienie dla ciebie tak jak łożyska? |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-04-16, 15:56
|
|
|
Zwykłe dostępne na rynku almoty. Tylko te mają wymiar chociaż w makro zgodny z oryginałem. Przygodę z dedykowanymi częściami MZ'tkowymi już zakończyłem, to była ekonomicznie nieuzasadniona zabawa, topiła "kilka etek" na okres wielu miesięcy a to co teraz robię ma mi dać utrzymanie. Głównie w crossach i endurakach się docelowo obracam, a tam nie ma problem z częściami, bo progi cenowe są inne i wymagania rynku inne.
Tutaj oferuje usługi z racji własnego zamiłowania do MZ'tek, sam sprzęt jaki posiadam pozwala mi robić na światowym poziomie jakości, a chcę za to ułamek światowej ceny. Jeżeli ktoś chce taki standard jakościowy dla siebie, to zapraszam. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
marekx55
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 40 Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-04-16, 20:07
|
|
|
Ale chyba jakieś części będzie można kupić? Chociaż na zamówienie. Właśnie zbierałem kasę na binga i parę innych pierdół a tu takie wiadomości |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-04-16, 21:34
|
|
|
Cytat: | Ale chyba jakieś części będzie można kupić? Chociaż na zamówienie. Właśnie zbierałem kasę na binga i parę innych pierdół a tu takie wiadomości |
Ale ja nie rezygnuje z części MZ'tkowych, po prostu nie "walczę" już o takie części jak np łożyska na wał do 250, sygnowane moim logo i robione w wysokiej półce jakościowej i fabrycznych MZ'towskich standardach. Na to nie ma aż tylu chętnych. Gdybym chciał zlecić serie dobrych tłoków chociażby w Gorzycach bo mają kokile, musiałbym zamówić tego setki a sprzedałbym pewnie z 1 na miesiąc Na to nawet Niemców nie stać, bo kupują almoty. Rynek jaki jest, taki jest a różnica jest taka, że jak tłok do crossa kosztuje 500 zł, tulejowanie 500 zł, to nikt nie marudzi, że mu drogo bo w alternatywie jest nowy kit za 3000 zł Do MZ'tek chciałoby się tłoka w jakości za 500, za 50. A tak to się nie da niestety. Kilku maniaków, dla których cena nie gra roli nie udźwignie kosztów całej produkcji, więc doopa z tego. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
piotrwicha
Motocykl: etz150
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 17 Skąd: lu
|
Wysłany: 2013-04-20, 21:30
|
|
|
jaka cena tłoka pierścieni do etz 150 przy szlifie. czy w cenie szlifu jest spasowanie luzów pierścieni?
[ Komentarz dodany przez: motomaciey: Sob Kwi 20, 2013 22:05 ]
W dolnej części klawiatury znajdziesz klawisz Shift, w połączeniu z klawiszem literowym daje on wielką literę. Zacznij stosować tą kombinację na początku każdego zdania inaczej następne twoje posty będą USUWANE. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-04-20, 22:12
|
|
|
Tłok kompletny z pierścieniami i sworzniem 75 zł, almot k20. Luzy na zamkach są sprawdzone i skorygowane do prawidłowych w razie potrzeby, jak wyżej napisałem. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
marekx55
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 40 Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-06-02, 17:38
|
|
|
Jaki jest teraz przybliżony czas realizacji od otrzymania przesyłki(chodzi o szlif)? |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-06-02, 18:27
|
|
|
2 - 3 dni. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 474 Skąd: Łolesno
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-07-11, 21:39
|
|
|
Ja robiłem Sobie u tego że osobnika szlif zylindra na 300 czysta i powiem że wykonanie eleganckie a ceny jak w w Biedronce nieskie , tak więc polecam |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-09-02, 20:49
|
|
|
www.intr-mot.pl |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Rafal22
Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 33 Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 5 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2013-09-19, 17:00
|
|
|
Witam. Mam do pana (intr) pytanie o mozliwosc zakupienia u pana gum do wahacza( bez tulejek). Kupilem juz 2 komplety tego bubla powszechnie sprzedawanego i nie mam juz na niego sily.. Moj adres email to allerafal22@wp.pl. Prosze o szybka odpowiedz. |
|
|
|
|
luckyluke27
Motocykl: MZ Trophy 250 es/2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 62 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-09-21, 22:22
|
|
|
Witam, elegancki szlif. Intr się zna na rzeczy .. dobrze się składa że przeczytałem ten temat bo mam akurat cos na szlif a dookoła pełno "partaczy". Także na pewno się odezwę. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2013-11-08, 20:43
|
|
|
Wysłałem PW, ale odpowiedzi nie dostałem więc piszę tu. Chodzi mi oto czy była by możliwość zregenerowania wału w romecie charcie na starej korbie poprzez tylko wstawienie nowej tulejki w stopę korbowodu na starym sworzniu i jeszcze wstawienie tulejki w główkę. I Jeszcze jedno pytanie czy do 50 pojemności robisz szlif bo niektóre zakłady w mojej okolicy nie chcą robić. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-12-27, 12:38
|
|
|
Intr |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
|