» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Romet Chart czy Simson S51?
Autor Wiadomość
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2013-04-17, 20:38   Romet Chart czy Simson S51?

Mam zamiar w najbliższym czasie kupić jakiś motorower aby móc legalnie jeździć i jako, że skuterki mi się nie podobają i nie wyobrażam sobie jazdy nimi zastanawiam się nad motorkami w tytule. Mój budżet jest ograniczony i z tego powodu skłaniał bym się do kupna charta bo są tańsze, znalazłem nawet takiego i po negocjacji przez gg cena staneła na 1350 zł o to link: http://tablica.pl/oferta/...abd40be;r:17;s: .
Przeglądałem ogłoszenia też z simsonami są drogi i prawie każdy po tuningu.
Wiem, że to nie forum o motorowerach ale może ktoś z was posiada, albo posiadał kiedyś któregoś z nich. Z tego co wiem to kolega Michallares ma charta i liczył bym na jego opinię.
Pozdro
Ostatnio zmieniony przez Seba_830 2013-04-22, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2156
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-04-17, 21:18   

Jasne że simson, romet to niestety kupa
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-04-17, 21:20   

Polacy mieli ambicję konkurować z Simsonem - niestety im nie wyszło...Kiedy i z kim bym nie gadał, kto jeździł Chartem, to pozbywał się go gdy tylko udało mu się doprowadzić go z powrotem do jazdy.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2013-04-17, 21:31   

Za te 1800 zł to już bym wolał jakiegoś Simsona wyhaczyć.
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-04-17, 22:16   

motocyklista ma racje, lepiej zainwestuj w jakiegoś simka do remontu niewielkiego, jakieś poprawki przy kablach czy coś, niestety romety nie słynęły z bezawaryjności ale też nie były złe, jeżeli ktoś potrafił dobrze naprawić na oryginalnych częściach to harcik służył przez dłuuugie lata, pamiętam mojego woźnego z podstawówki, posiadał identycznego harta jak w linku z tablicy, przez cały mój okres kształcenia pan Kazik dojeżdżał do pracy hartem niemal codziennie, nawet zimą :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
blonek90 


Motocykl: Ducati ST3
Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Toruń-Brzozówka
Wysłany: 2013-04-18, 10:03   

To ja wprowadzę trochę zamieszania. Miałem i harta i simsona. Hart po sklepaniu z dwóch jednego śmigał jak marzenie a przy simsonie więcej dłubałem niż jeździłem. Uwielbiam łamać stereotypy :mrgreen:
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2013-04-18, 12:02   

Miałem wszystkie
1.Simson 70-80-km/h (stan oryginalny bez tuningu)
2.Chart 60-70 km/h
3. Romet 40-50 km/h

Simson przy największych prędkościach pali najwięcej natomiast przy 50 km/h Simson i Chart w tracie nie powinny przekraczać 2 l.

Romet odstaje od reszty pod względem osiągów....

[ Dodano: 2013-04-18, 12:04 ]
blonek90 napisał/a:
Hart po sklepaniu z dwóch jednego śmigał jak marzenie a przy simsonie więcej dłubałem niż jeździłem.

Chart był trwałym motorowerem (mialem go od nowości) - ale nie aż tak bardzo lepszym, powiedziałbym porównywalnym jak Simson.

[ Dodano: 2013-04-18, 12:06 ]
blonek90, musiałeś trafić na zużyty/zle poskładany lub zbyt stuningowany egzemplarz i tyle !

[ Dodano: 2013-04-18, 12:09 ]
ETZ_PRORIDER napisał/a:
do remontu niewielkiego

Nie spotkałem się z takim Smisonem..... Kilka tysięcy trzeba wydać...Lub odpowiednio zapłacic.
Co do Charta to jest problem z częściami i to jest jego największa wada !!!
_________________

 
 
     
blonek90 


Motocykl: Ducati ST3
Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Toruń-Brzozówka
Wysłany: 2013-04-18, 12:38   

mczmok, być może. To był simson skuter z 4-biegową skrzynią, rozmawiałem z 3 ludźmi co mieli takie i potwierdzili moje doświadczenia.
 
 
     
John 


Motocykl: MZ, XX
Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 1275
Skąd: Sierpc/Oleśnica
Wysłany: 2013-04-18, 13:49   

kosior30 napisał/a:
Kiedy i z kim bym nie gadał, kto jeździł Chartem, to pozbywał się go gdy tylko udało mu się doprowadzić go z powrotem do jazdy.


To ze mną nie gadałeś :razz:

Miałem Charta, kupiłem go okazyjnie, ale stan był rzeczywiście rewelacyjny. Jeździłem nim z 3 lata, potem sprzedałem dwa razy drożej.

Przyjemnie się jeździło, bez żadnych problemów, spalania nie liczyłem bo było to w czasach benzyny po 3,30 :wink:
Jednak o zadbane egzemplarze ciężko, a i jak wspominał mczmok problem będzie z częściami. Chodź nigdy żadnych nie potrzebowałem, zaraz... raz wymieniłem manetkę gazu bo plastik od linki się wyrobił, tak samo klamka sprzęgła (pasuje po modyfikacji od Simsona)

Wszystko zależy od stanu konkretnego egzemplarza niż od marki. No i oczywiście używając pojazd z głową można cieszyć się jazdą.

Także na Charta złego słowa nie powiem :piwo:
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2013-04-18, 16:24   

Czyli tak jak myślałem wszystko zależy od tego jaki egzemplarz się trafi czego najlepszym przykładem jest moja motorynka, w której po remoncie silnika nic sie nie dzieje. Za tego charta tak jak pisałem gościu chce 1350 z czego myślę, ze można jeszcze coś urwać, podobno wymienione były łożyska w silniku. Za dobry egzemplarz simsona trzeba dać co najmniej 2000 zł i nie wiadomo co siedzi w silniku. Ciężka decyzja mnie czeka jest jeszcze jedna wydaje mi się, że zaleta w charcie elektroniczny zapłon.
 
 
     
Grzybek 
RDE !


Motocykl: 150e 91' ,B6 s 01'
Wiek: 30
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 230
Skąd: Żyraków k.Dębicy
Wysłany: 2013-04-18, 18:53   

kupiłem simsona 1990r, elektronik. zrobiłem ok 30 tys.km ( nie zaniżając ! )dokladajac tylko 2 opony na tył,ale po tym czasie był tak wyeksploatowany że musiałem przeprowadzić remont o wartości ok. ~1,2k zł. Później znów powróciła jego dawna świetność. Z chartem nie miałem większego doczynienia więc sie nie wypowiem ale simsona polecam :roll:
_________________
>> http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=15064 <<
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2013-04-22, 22:18   

Wczoraj napisałem do gościa aby coś więcej mi powiedział o tym charcie i napisał, że sprzedaje bo ma prawko na większy motor i chciałby się na coś przesiąść. I co mnie bardzo zadowoliło napisał, że na tym silniku była plomba przed remontem i, że może ją pokazać. Teraz tylko muszę powiadomić rodziców o moich planach.

Dodano 22.04.2013
I się stało kupiłem charta z tego ogłoszenia, ostatecznie cena stanęła na 1300 zł do czego dostałem jeszcze moduł, dwa kierunkowskazy, napęd licznika i parę szprych. Dojechał na kołach jakieś 65 km. Słychać trochę pierścienie i myślę nad ich wymianą. Mam nadzieję, że będzie się dobrze sprawował.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-04-22, 22:27   

Seba_830, no to ładnie zjechałeś z ceny i kilka gratisów wpadło, choć jeszcze szło by pewnie utargować :piwo: pierścieniami się nie przejmuj dopóki jeździ :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Daszi 
DDR fan


Motocykl: MZ ETZ250, SimsonS51
Wiek: 39
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 136
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2013-04-22, 23:18   

Seba pochwal się swoim nowym nabytkiem. Pierścienie jeśli mocno się odzywają to szlifuj i będzie hasać dalej. Jakieś olbrzymie koszty w końcu to nie są. Szerokości.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2013-04-23, 09:30   

Zdjęcia zrobię jak tylko kupie baterie do aparatu.
 
 
     
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2013-05-15, 20:44   

Bardzo dobrze zrobiłeś, że kupiłeś charta :) ) Bardzo fajny i wdzięczny motorek, tylko trzeba o niego dbać. Miałem do czynienia z 2 egzemplarzami. Chartem 210 i 211(z unikatowymi 7ramiennymi felgami). Nie były moje osobiście ale moich braci. Miałem z nimi do czynienia na co dzień. Kiedy się do nich nie podeszło zawsze odpalały i można było ruszać w drogę, jeden był na gaźniku 14MC drugi na Bingu. Na 14MC mniej palił ale się gorzej zbierał. Gdy jeździłem jeszcze MZ'tką, jeździliśmy dużo razem. Prędkości ok 70km/h nie były im straszne. Obydwa dojechały w Bieszczady. Objechały mnóstwo zlotów. Na pewno się nie zawiedziesz na Charcie, no chyba, że poprzedni właściciel mocno go zdewastował. Z częściami też nie ma problemu. Tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać. Znam gościa co ma Kilka chartów w tym 1 nówkę :)
A tak po za tym nie wiem czy wiecie ale był prototyp charta typ 310 palony na przycisk :D Znam forum na którym jeden z użytkowników podjął się odbudowy prototypu. Ciężko mu to idzie ale małymi kroczkami do celu :) )

Wrzucę kilka zdjęć "moich" chartów :) Niestety 210 sprzedana ;/
Tu jeszcze biała "211" na zwykłych kołach, i rometowskim przodem.


A tu już jako pełnoprawna 211 :)



Gratuluję zakupu i życzę udanej jazdy :)
_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2013-05-16, 16:02   

Chartem zrobiłem już coś około 250 km i pali zawsze z pierwszego, ale niestety pierścienie dzwonią i po rozebraniu okazało się, że sworzeń w tłok wchodził bardzo luźno, zmieniłem na nowy ale to nic nie dało tak jak myślałem. Dzisiaj przyszedł mi oryginalny tłok i pierścienie i w najbliższym czasie wiozę do szlifu.
P.S cylinder jest jeszcze nominalny.
 
 
     
Michallres 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 125,251, XTZ 750
Pomógł: 7 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 563
Skąd: Złoczew [ESI]
Wysłany: 2013-05-30, 22:34   

Jeśli chodzi ci o gwizdanie w silniku to normalka ;) Po prostu trzeba się przyzwyczaić. Każdy chart tak ma.

Ja też mogę co nieco wypowiedzieć na temat charta bo moim zrobiłem ponad 8 tyś km. Swojego kupiłem z przebiegiem 3,5 tyś km i był to dobry zakup. Części są dostępne ja nie miałem nigdy problemu. Spalanie nigdy nie przekroczyło 2,5l (jazda na pełnym gazie non stop). W tym roku chartem byłem w Częstochowie na zlocie (95km w jedną stronę) a w zbiorniku miałem 4,5l. Zajechałem i wróciłem i nawet jeszcze troszeczkę zostało ;)
Jeśli masz oryginalne amortyzatory, to warto zamienić je na od WSK. Są dużo wygodniejsze.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2013-05-31, 08:47   

Szlif zrobiłem i na sile zyskał ale ma prędkości nie nawet jak z górki go rozpędzam to 60 oczywiście raz tak spróbowałem bo jeszcze nie jest całkiem dotarty a póżniej tak jak by nie reagował na gaz. Michallres, one tak maja czy to tylko mój taki wybryk i może coś jest z zapłonem.
 
 
     
Michallres 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 125,251, XTZ 750
Pomógł: 7 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 563
Skąd: Złoczew [ESI]
Wysłany: 2013-05-31, 19:17   

Jeśli nie reaguje na gaz to przyczyn może być wiele.

Co do hałasu na tym filmiku masz pokazane, na max obrotach w każdym charcie słychać koło przekładni stałej i jest to normalne ;)

http://www.youtube.com/watch?v=MtkPo7nybTI
_________________
Moje maszyny: http://bikepics.com/members/michallres/

Moje filmiki na youtube: https://www.youtube.com/c...OWNrdPXS8og1W1Q
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13