Romet Chart czy Simson S51? |
Autor |
Wiadomość |
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2013-06-01, 08:46
|
|
|
Mam rozumieć, że chart licznik powinien zamknąć. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2940 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-06-01, 08:53
|
|
|
Cytat: | Mam rozumieć, że chart licznik powinien zamknąć. | Tak samo jak etz 250, 251 liczniki zamykają a w rzeczywistości wg. GPS-a jadą 125-130 km/h |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
KanterX
Grupa Podlasie
Motocykl: Jawa TS 350/ ETZ 251
Wiek: 33 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 145 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 2013-06-01, 09:41
|
|
|
Simson to jednak żywotniejsza maszyna, ale Chart to ma dusze bo jest ich stosunkowo mało...
Życzę Ci abyś nabijał km bez problemowo i cieszył się jazdą polskim klasykiem. Jak by nie bbyło Charta zobaczyć na drodze to coś wspaniałego!
Powodzenia !
Kanter |
_________________ Nie ważne jest to czym jeździsz, ważne jest to jak jeździsz...
|
|
|
|
|
mirumz
Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 101 Skąd: Leżajsk
|
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2013-06-01, 12:52
|
|
|
Czyli na razie jeżdżę i nabijam kilometry. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-12-10, 19:41
|
|
|
Po trzech sezonach i 14 tyś km przejeżdżonych polskim motorowerem mogę trochę więcej o nim napisać. Zakupu nie żałuję w żadnym wypadku. Nie licząc wypadnięcia zabezpieczenia tłoka zawsze dojeżdżał do domu na własnych kołach a strzelałem trasy po 200 km. Z częściami nie miałem żadnego problemu, jak się poszuka to wszystko można znaleźć oryginalne i w przystępnych cenach, np. kupiłem oryginalny nowy cylinder za 70 zł . Zaletą jest, ponoć awaryjny zapłon elektroniczny który u mnie spisywał się bez zarzutu, jedynie ostatnio moduł odmówił posłuszeństwa , trochę km wytrzymał. Motorower zawsze odpalał z pierwszego kopa ale znalazłem też parę wad. Pierwszą jest to, że brakuje mocy a bardziej V maxa, bo silnik jest jak na tą pojemność elastyczny, można na wyższych biegach jechać na małych obrotach i w mieście jest to przyjemne ale w czasie trasy trochę prędkości brakuje . Drugą wadą jaką znalazłem to instalacja 6v w której brakuje prądu i szczególnie po dłuższej jeździe po mieście kierunki załączają się z opóźnieniem. Ostatnią denerwującą przypadłością są piszczące hamulce . Pomimo dobrych okładzin które są oryginalne przód piszczy niemiłosiernie. Miałem jeszcze problemy z żarówką z przodu bo się paliła po paru km. Wymieniłem nawet przełącznik bo stary nie domagał ale nie pomogło. W tym przypadku winowajcą były złej jakości żarówki. Niewygodne też jest miejsce gdzie znajduje się stacyjka , bo żeby zmienić położenie kluczyka trzeba sięgać pod lewe udo co jest uciążliwe szczególnie w czasie jazdy. Podsumowując polecam każdemu zakup Charta, motorower jeśli nie jest zmęczony życiem i się o niego dba potrafi się odwdzięczyć bezawaryjną jazdą . Po za tym Charty są niespotykane na drogach, ja np. przez ten okres widziałem tylko jednego. |
|
|
|
|
kadetm-780
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 369 Skąd: okolice Moniek
|
Wysłany: 2015-12-12, 09:48
|
|
|
Z tą stacyjką jest też trochę lipa z tego powodu że jak się ma trochę wytarty kluczyk czy zużyte zamki w stacyjce to kluczyk potrafi w czasie jazdy wypaść, raz mi się tak zdarzyło. Teraz kluczyk przywiązałem sznureczkiem do ramy i nawet jak wypadnie to się nie zgubi .
To co mnie zaskoczyło jak się nim pierwszy raz przejechałem to jak na 50ccm dość duża moc w porównaniu do jawek czy innych rometów (simsonem nie miałem okazji jeździć). |
|
|
|
|
Michallres
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 125,251, XTZ 750
Pomógł: 7 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 562 Skąd: Złoczew [ESI]
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2015-12-12, 11:42
|
|
|
Michallres napisał/a: | Seba_830 napisał/a: | Ostatnią denerwującą przypadłością są piszczące hamulce . |
Przesmaruj sprężynki co rozwierają klocki - u mnie to pomogło tylko w tym przypadku na tyle |
Lepiej okładziny posmarować |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Michallres
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 125,251, XTZ 750
Pomógł: 7 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 562 Skąd: Złoczew [ESI]
|
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-12-12, 15:04
|
|
|
kadetm-780, U mnie kluczyk da się wyciągnąć w każdej pozycji i zawsze trzymałem go w kieszeni .
Michallres, chart już raczej będzie stał i może raz na jakiś czas się przyjadę także dam spokój tym hamulcom. Niemniej jednak dzięki za wskazówkę. |
|
|
|
|
kamyk8787
Ston3Я
Motocykl: MZ ETZ 251 90r
Pomógł: 5 razy Wiek: 27 Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 352 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2015-12-12, 15:16
|
|
|
Seba_830, Jak ma stać to moim zdaniem lepiej go sprzedać za dobrą kasę, jakiemuś rybakowi czy komuś, napewno nie jakiemuś podlotkowi co go rozwali albo z tuninguje, takie sprzęty bardziej niszczą się gdy stoją niż gdy jeżdżą. Napewno masz do niego wielki sentyment, ja też tak miałem z swoimi maszynami min: motorynką, kadetem. Za chińskim skuterem mniej przepadałem, ale też nie powiem dupę woził. Ale wszystkie sprzedałem bo wiedziałem że nie będę nimi jeździł jak mam do dyspozycji "21km" w 251 Zapewne tak samo się stanie z MZ jak przesiądę się na coś większego, ale tylko jak dostanę odpowiednią kasę. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-12-12, 21:27
|
|
|
kamyk8787, Chart zostaje i koniec kropka. Jestem sentymentalny, motorynkę którą posiadam też nie używam ale stoi w pomieszczeniu. Sprzedać jest stosunkowo łatwo ale gdy za parę lat naszła by mnie ochota z powrotem na tego typu pojazd to z zakupem może być trudno. Za parę naście lat może moje dzieci będą nim jeździć |
|
|
|
|
kamyk8787
Ston3Я
Motocykl: MZ ETZ 251 90r
Pomógł: 5 razy Wiek: 27 Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 352 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2015-12-12, 21:51
|
|
|
Seba_830 napisał/a: | kamyk8787, Chart zostaje i koniec kropka. Jestem sentymentalny, motorynkę którą posiadam też nie używam ale stoi w pomieszczeniu. Sprzedać jest stosunkowo łatwo ale gdy za parę lat naszła by mnie ochota z powrotem na tego typu pojazd to z zakupem może być trudno. Za parę naście lat może moje dzieci będą nim jeździć |
A no chyba że tak. U mnie sprzęt jest cały czas w obrocie. Jak mi się zachce motorynkę to sobie jakąś znajdę i być może uratuje |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-12-12, 23:33
|
|
|
czochu napisał/a: | Lepiej okładziny posmarować |
Patent sprawdzony i działał w 100% , tylko trzeba uważać na skrzyżowania. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
|