» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 18:48
Remont silnika - różnice silników MZ ETZ 250 / 251
Autor Wiadomość
PituŚ 
Szalony Knob

Motocykl: Mz Etz 251e
Wiek: 38
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 12
Skąd: Warszawa-Bemowo
Wysłany: 2006-05-29, 21:22   Remont silnika - różnice silników MZ ETZ 250 / 251

Witam dzisiaj zaczął się remont mojego silnika :)
Silnik ma 15 lat i jestem pierwsza osoba, która go rozbiera :grin:
spodziewam się ze musze wymienić większość cześć jeszcze go nie przepołowiłem na pół wiec nie wiem do końca :roll:
Mam pytanie czy silnik Etz 250 ma takie same części jak Etz 251? Dokładnie takie same? (wole się upewnić) a i jak ktoś ma Katalog części albo manuale do 251(250) to czy mógłby mi przesłać na e-maila pitus21@wp.pl albo podać stronke :wink:
może dacie jakieś rady, może już ktoś robił remont silnika, czego nie robić, a co robić?, co wymieniać na nówki szcztuki, a czego szukać oryginalnego? co jest lepsze? co ulepszyć?, co przy okazji remontu zrobić? może jakiś patent założyć?(Jeśli jest?)

Chce żeby silnik chodził mi przez długi czas bez poznijeszego zaglądania do niego :cool:

p.s. po remoncie silnika będę robił pomiar ramy, prostowanko, lakierowanko, nowe zębatki przód/tył i łańcuch, oponki, nowe łożyska w główce ramy, plastikowe błotniki przód/tył, itp. :mrgreen:
myślę ze w połowie czerwca będzie już jeździła :grin:

chce kupić większość części na giełdzie motocyklowej w wawie (w czerwcu), ale jeśli czegoś nie będzie to myślę nad sklepem http://agmot.strefa.pl zna ktoś może jakieś inne lepsze ktoś cos poleca?

Z góry dzięki :cool:
_________________
Fotki mojego moto:
http://www.mz-club.pl/album_pic.php?pic_id=436
i to samo tylko koncowka inna : 437,438,439,441,442,443
Ostatnio zmieniony przez William 2006-10-03, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-06-18, 17:42   

Silnik jest PRAWIE taki sam bo w 250 są inne odległosci kanałów w cylindrze i tłok test troche inny, nie jestem pewnien co do gaźnika....
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-06-18, 17:50   

Co ty gadasz ?! Inne tłoki ? :roll: 251 różni się cylindrem ,wydechem , ma gaźnik 30n3-1 taki był montowany w niektórych 250 , i to by było na tyle , serwisówka jest w dziale download 8-)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-06-19, 00:51   

dokladnie tloki niczym sie nieroznią,roznice sa tylko w wydechu i cylinder jest inny,gaznik juz pomijam bo to nieistotne, osobiscie niewielkie roznice zauwazylem jeszcze w skrzyni biegow,mini malnie szersze tryby ma 251 ale niepamietam juz ktore,w kazdym razie i tak sa zamienne ze sobą bez problemu...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-07-17, 22:27   

Podczepię się tutaj, bo chcialem zapytać, tak się zastanawaim... Poskladalem silnik i smarując jeden karter sylikonem nie posmarowalem tych czterech prowadnic na śruby a tam też się kartery przecież schodzą, czy powinno się tam też posmarować (niby na filmiku z google koleś tam tym pędzelkiem nie smaruje nic)? Nie wiem czy teraz nie będzie mi nic wyciekać. Czy wy samorwaliście tam, jak to u was wygląda?
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-07-17, 22:30   

powinno byc dobrze ale jak będzie ciekło to załóż oringi pod łby na śrubach
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-07-17, 22:32   

Ewentualnie gdyby ciekło to myślalem o sylikonie na śrubę i jej łeb.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15