» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-05-28, 21:35
Elektroniczny zapłon Mińsk 400A w silniku MZ TS/ES
Autor Wiadomość
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-10-07, 19:47   

Jak kupisz ten regulator to sam sobie truj dupsko :torba":
A moduł ten:
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-07, 20:12   

jannex, to się podziel z nami jaki regulator kupić;)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-10-07, 21:12   

O to chodzi że z regulatorami są jaja jak berety i ciężko poradzić. Masz kupić taki ze zdjęcia oznaczony jako B, mam taki w wsk i działa spoko.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-08, 17:39   Post zawiera "lokowanie produktu" :D

Hvil, "Jeśli nie chcesz sobie strzelić samobójczego gola - kup sobie JEZPOLa" :lol:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-10-08, 17:53   

Marcin, dziękuję że chcesz się wypowiedzieć w temacie ale niestety nie dotyczy ona regulatora napięcia do alternatora mz tylko do prądnicy samowzbudnej, stosowanej w Mińsku. Element ten jest błędnie nazywany regulatorem ponieważ tak naprawdę nic nie reguluje tylko odprowadza nadmiar napięcia do masy.

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2013-10-09, 20:59 ]
Wszystko spoko Janku, tylko po co zaśmiecasz temat o alternatorze z ETZ ruskim CDI skoro temat o tym już istnieje ? Posty przeniosłem.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-09, 16:09   

jannex, czuje się wpuszczony w "maliny" bo sugerowałem się zdjęciami danymi przez Hvil tam są regulatory na 12V ten Mega i ten ostatni :torba": Poza tym wspominacie o regulatorze w kilku wcześniejszych postach i to mnie zmyliło... :grin: :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-10-09, 23:01   

motomaciey O to właśnie chodziło. Dzieki :piwo:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2013-10-11, 12:47   

jannex napisał/a:
Element ten jest błędnie nazywany regulatorem ponieważ tak naprawdę nic nie reguluje tylko odprowadza nadmiar napięcia do masy.
To jak nazwać to urządzenie? Regulacja nie musi być wykonywana akurat w ten sposób, chociaż istotą utrzymania prawidłowego napięcia tej prądnicy jest stałe, jednakowe jej obciążenie.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-31, 22:02   

jannex, ok, mam już wirnik mińska na silniku.

Maciej mówi by szlifować karter by stojan siadł niżej, mi też jakoś to wygląda na sensowne. Masz fotki jak ty to zamontowałeś bez szlifowania?:-)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-02, 11:03   

))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ok dzisiaj prace ciąg dalszy. Zdobyć śrubę M7 to jest po prostu tragedia. (ta co mocuje wirnik do wału).
Dzisiaj wylądował wirnik Mińska na wale.


Wirnik z tym paskiem, który chodzi przy czujniku, ma przesunięcie względem czujnika o 4,6mm. Czujnik ma szerokość 15 mm, pokrywają się na szerokości 10,4mm, a brak 4,6mm. W tej sytuacji muszę potwierdzić słowa Maćka. :piwo: :piwo: Będę musiał z każdej z tych wypustek zdjąć po 4,6 mm na karterze. To akurat nie jest problem. Dremelem zjadę je.


Powiedzcie mi tylko, jeśli zamarzę wrócić do oryginalnej prądnicy. czy to spiłowanie o 4,6mm nie zniweczy moich planów??


Gorzej z tą flanszą. Ona musi wchodzić pomiędzy te wypustki w karterze i być na tyle Cienka by nie wystawała poza te wypustki jak je zeszlifuję o 4,6mm. No i musi być idealnie wycentrowana. To już dzieło dla mojego tokarza. Dzisiaj z wieczora będę mu to rysował. Jakby ktoś już czynił te przeróbki w MZ i mógł podrzucić chociaż foto takiej flanszy byłbym wdzięczny.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-11-02, 12:06   

Żeby założyć z powrotem oryginalną prądnicę będziesz musiał dorobić pierścień dystansowy.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-02, 12:34   

motomaciey,to nie problem w takim razie bo to zwykły ring będzie, mam większy problem jak tokarzowi zobrazować mocowanie pod stojan mińska
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-11-02, 17:18   

A po co Ci tokarz ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-02, 17:45   

motomaciey, no a kto mi zrobi taką flanszę by była bardzo niska i pasowała pod stojan i żeby była idealnie wyśrodkowana?? Tam jest bardzo mała szczelina między magnesami a stojanem.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-11-02, 18:06   

Hvil napisał/a:
Tam jest bardzo mała szczelina między magnesami a stojanem.

A co to ma do rzeczy ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-11-02, 19:10   

Ma żeby wirnik nie tarł o rdzeń na stojanie. Chociaż ja także planuję zjechać trochę dremelem, dorobić 3 gwintowane otwory i tyle ale powtarzam: ja mam inny silnik i mi ledwo sam zapłon wchodzi. Przydałoby się ponadto zdjęcie forumowego właściciela mińska o zrobienie zdjęcia na jakiej wysokości ma znacznik łapie czujnik na wirniku.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-02, 19:49   

motomaciey, to, że na oko tego nie wyosiuję. Ogólnie nie wchodzi ten zapłon tak plug and play nie wchodzi.

4,6 mm trzeba niżej osadzić stojan, a to trzeba sobie zeszlifować. Do tego trzeba zrobić flanszę z 2 otworami, by przykręcić do karteru i 3 by do stojany. Musi to być okrągłe i idealnie wyśrodkowane bo przerwa między stojanem a wirnikiem bardzo mała.

Co więcej musi być to z aluminium i mieć wewnętrzną średnicę jak otwory w karterze, a zewnętrzną jak uszy w stojanie Mińska, problem w tym, że to musi mieścić się między wypustkami karteru, na ktorych opiera się stojan mińska.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-11-02, 20:30   

Nie musi być okrągłe i nie potrzebujesz tokarza, to nie dorabiana flansza ma dystansować nowy stojan a odlew karteru, który trzeba zeszlifować.
Zestaw nie pasuje idealnie ale zakres przeróbek nie jest duży, sprawę bardzo ułatwia fakt, że w obu silnikach gdy tłok jest w DMP to klin ustalający wirnik jest idealnie u góry.




Tak wygalają oryginalne otwory mocujące w rosyjskim silniku. Starczy do karteru Jaskółki dopasować rosyjski stojan a następnie wyciąć model flanszy z kartonu i odrysować go na blasze. o wykonania są potrzebne wiertarka i szlifierka kątowa, tokarz jest zbędny.



W przypadku karteru Jaskółki zadanie jest nieco łatwiejsze bo nadlewy mocujące stojan są tylko cztery, w przypadku TS spraw jest już nieco bardziej skomplikowana. Dolny nadlew należało by usunąć lub do regulacji zapłonu pozostawić tylko dwie górne śruby.



Mój szablon wykonałem dość szybko i wyciąłem karton w miejscu gdzie powinienem zostawić otwór do mocowania flaszy to karteru. W miejscu trzech otworów regulacyjnych nie gwintowałbym blachy tylko przyspawał nakrętki, dlatego blacha musi być stalowa.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-02, 21:50   

motomaciey, to znaczyłoby, że należy szlifować te nadlewy z wewnątrz i tylko na tyle by idealnie wyśrodkowanie wpuścić tam stojan. Dużo łatwiej jest zeszlifować te nadlewy od czoła na 4,6 mm a wyśrodkować flanszą.

Ty już to działałeś i wyszło prosto?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-11-02, 23:02   

Blachę tzn kawałek amelinium a nie stal :wink:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14