» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-05-28, 21:35
Elektroniczny zapłon Mińsk 400A w silniku MZ TS/ES
Autor Wiadomość
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-16, 22:01   

jannex, rastuch, Kuźwa czemu musi? Ja mam gotową z 7mm stali!!!!! Pany Ja to zamontuje choćby skały srały. Ale dość dywagowania, pokarzę swój gotowy produkt. I poczekam, aż ktoś to zrobi po swojemu, wtedy porównamy.

Powiedzcie mi tylko, w jakim ustawieniu ma być finalnie stojan. Bo przed złożeniem wszystkiego do kupy nie wiem, w którym momencie tak pi razy oko iskrę mieć będę. U mnie jak sobie wziąłem korbę na samą górę to mam jak wół tak na godzinie piątej ten rowek i czujnik na niego ustawiony.

Wychodzi o tak:

W dobrym to miejscu tak mniej więcej wymierzyłem czy inaczej winno być?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-11-16, 22:09   

Hvil napisał/a:
jannex, rastuch, Kuźwa czemu musi? Ja mam gotową z 7mm stali!!!!! Pany Ja to zamontuje choćby skały srały.


Ja jednak popieram zdanie poprzedników, ja też robiłem z amelinium, no ale cóż odpalisz będziesz widział czy działa :mrgreen:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-16, 22:14   

Allu, Ty masz ten zapłon w mz?:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2013-11-17, 00:53   

Jakie znaczenie ma z czego jest dystans skoro stojan jest stalowy ? Może mi to ktoś logicznie wytłumaczyć ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-17, 01:01   

motomaciey, i mi i mi :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-11-17, 10:41   

motomaciey, Hvil Chodzi o to, że stalowy pierścień się namagnesuje od wirnika (wirującego magnesu) i w finalnym efekcie podczas obrotu wirnika nie będzie wytwarzane napięcie w uzwojeniach bo namagnesowany stalowy pierścień będzie robił stałe pole magnetyczne zamiast zmiennego które jest potrzebne do wytwarzania napięcia w uzwojeniu, krótko mówiąc chodzi o pole magnetyczne które będzie zakłócone przez dwa różne pola tj wirnik oraz pierścień
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-11-18, 09:15   

Iskra następuje w momencie gdy czujnik schodzi ze znacznika. Do dokładnego ustawienia przydałaby się lampa stroboskopowa ale damy rady bez :)
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-18, 10:06   

jannex, znacznik czyli ten rowek?<a nie cały magnes> Ok czyli u mnie wychodzi mniej więcej jak na fotce, bo ustawione było na GMP tłok, a rowek na wprost od czujnika. Czyli przesunięcie będzie 3mm w tył od GMP i na granice rowka czyli kolejne 2mm około.

To poto by dotoczyć tą flanszę bo ona nie jest symetryczna.:-) Już jedną stalową sobie zrobiłem.... ale widać się nie nada. (toczona kątówką przez mnie, że się pochwalę)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-11-18, 11:41   

Nie rowek tylko koniec magnesu.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-13, 22:43   

jannex, dzięki znowu bym się machnął.

A TERAZ POSTĘPY!!

Jako, że nie realne jest ręczne wypiłowanie poszerzeń pod stojan mińska z zachowaniem osiowości do 0,2 mm o oczywiścieI jak wspominałem wcześniej spartoliłem to. By uratować temat, wyszlifowałem to dużo szerzej i zrobiłem sobie podstawkę centrującą względem nadlewu pokrywki uszczelniacza.

I powiem Wam, że teoria z praktyką o dziwo się sprawdziła. Pozostało tylko odpowiednio nawiercić otwory by przykręcić podstawkę do karteru.

Czy ja to dobrze ustawiłem?? Tłok 3mm przed GMP mierzone suwmiarką wsadzaną w miejsce świecy. I czujnik zapłonu na końcu magnesu.


Czy ja to dobrze ustawiłem na końcu magnesu? W tym miejscu pojawi się iskra?



P.s. Mały oftop... Jak w przypadku takiej skośnej świecy w głowicy prawidłowo zmierzyć położenie tłoka na 3mm przed gmp??
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
kadetm-780 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 369
Skąd: okolice Moniek
Wysłany: 2014-07-13, 23:11   

Najprostszym rozwiązaniem i jak dla mnie chyba jedynym to jest zdjęcie głowicy i wtedy odmierzyć te 3mm. Chyba, że miałbyś kątomierz i wtedy byś odmierzył kąt wyprzedzenia zapłonu nie zdejmując głowicy.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-07-14, 16:13   

Książka prawi tak:



_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-14, 16:46   

rastuch, dzięki!! Kurcze tylko ja takich narzędzi nie mam.


Kolegi ale co z tematem mińska? W tym momencie co na foto będzie iskra??
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-15, 01:23   

Hvil, jakbyś znał kąt świecy, to z trygonometrii sobie wyliczysz resztę dla standardowego czujnika zegarowego ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-15, 09:21   

kosior30, no właśnie jest kąt zbyt ostry i zegarowy czujnik się blokuje zamiast wciągać do środka....

A z tym położeniem czujnika ktoś ogarnia?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-07-15, 20:04   

Jak masz zamocowany stojan to podłącz miernik do czujnika i kopal energicznie - ma dawać jakieś szczątkowe napięcie. W tym miejscu co podajesz powinna być iskra.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-15, 20:52   

jannex, problem w tym, że ja właśnie muszę sobie wywiercić dwie dziurki we flanszy by ją przykręcić do karteru. Dlatego pytam czy w dobrym momencie to ustawiłem bo jak nawiercę to tak będzie i pozostanie mi wyłącznie regulacja fabryczna na uszach stojanu.

Więc nie mam możliwości kopać...

Googluje i szukam i zgłupiałem. Ustaliliśmy, że iskra pojawia się na końcu magnesu wirnika jak się obraca... tymczasem na tej stronie:
http://motokirc.pl/proble...onu-t11570.html
"W Mińsku zapłon ustawia się podobnie jak w Charcie, dlatego że oba te motory mają zapłon elektroniczny. Na wirniku/magnecie powinna być wyżłobiona taka szeroka kreska a na cewce wyzwalającej powinna znajdować się też kreska o takich samych rozmiarach jak na wirniku. Ustawiasz tłok w GMP, upuszczasz go 2,5 mm (dokładnie nie wiem ile mm) i sprawdzasz stan kresek na wirniku i statorze. Jeżeli są sobie równe/nakładają się to wszystko jest ok ;) . Jeżeli się nie nakładają, robisz korektę statorem przesuwając go o dany kąt :) ."

To jak z tym jest??:-(
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-07-16, 19:38   

Trochę zgłupiałem ale chcę Ci pomóc wiec podumajmy.
Te kreski to mogą być fabryczne znaki do ustawiania zapłonu w fabrycznym silniku, który ma wyznaczone dokładnie położenie statora i wirnika. Ty musisz ustawić punk zapłonu na fabrycznie czystym silniku. Wg mnie to nielogiczne żeby wyzwolenie iskry następowało w momencie gdy czujnik jest na rowku. Nie zostawię Cię na lodzie i poszukam trochę w miarę czasu, w końcu to ja podpuściłem Cię po części na tą przeróbkę.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-16, 20:39   

jannex, dzięki za pomoc, będę Ci ogromnie wdzięczny. Ja googlowalem "ustawianie zapłonu mińsk" "moment iskry mińsk" itp... nico nie znalazłem sensownego...
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-07-16, 21:26   

Kiepsko szukasz kolego.
Sprawdź czy jak ustawisz stator wg zdjęcia to znacznik na wirniku pokryje się z czujnikiem mniej więcej w Gmp.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14