Przesunięty przez: motomaciey 2013-05-28, 21:35 |
Elektroniczny zapłon Mińsk 400A w silniku MZ TS/ES |
Autor |
Wiadomość |
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-16, 22:01
|
|
|
jannex, rastuch, Kuźwa czemu musi? Ja mam gotową z 7mm stali!!!!! Pany Ja to zamontuje choćby skały srały. Ale dość dywagowania, pokarzę swój gotowy produkt. I poczekam, aż ktoś to zrobi po swojemu, wtedy porównamy.
Powiedzcie mi tylko, w jakim ustawieniu ma być finalnie stojan. Bo przed złożeniem wszystkiego do kupy nie wiem, w którym momencie tak pi razy oko iskrę mieć będę. U mnie jak sobie wziąłem korbę na samą górę to mam jak wół tak na godzinie piątej ten rowek i czujnik na niego ustawiony.
Wychodzi o tak:
W dobrym to miejscu tak mniej więcej wymierzyłem czy inaczej winno być? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-11-16, 22:09
|
|
|
Hvil napisał/a: | jannex, rastuch, Kuźwa czemu musi? Ja mam gotową z 7mm stali!!!!! Pany Ja to zamontuje choćby skały srały. |
Ja jednak popieram zdanie poprzedników, ja też robiłem z amelinium, no ale cóż odpalisz będziesz widział czy działa |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-16, 22:14
|
|
|
Allu, Ty masz ten zapłon w mz?:) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-17, 00:53
|
|
|
Jakie znaczenie ma z czego jest dystans skoro stojan jest stalowy ? Może mi to ktoś logicznie wytłumaczyć ? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-17, 01:01
|
|
|
motomaciey, i mi i mi |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2013-11-17, 10:41
|
|
|
motomaciey, Hvil Chodzi o to, że stalowy pierścień się namagnesuje od wirnika (wirującego magnesu) i w finalnym efekcie podczas obrotu wirnika nie będzie wytwarzane napięcie w uzwojeniach bo namagnesowany stalowy pierścień będzie robił stałe pole magnetyczne zamiast zmiennego które jest potrzebne do wytwarzania napięcia w uzwojeniu, krótko mówiąc chodzi o pole magnetyczne które będzie zakłócone przez dwa różne pola tj wirnik oraz pierścień |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-11-18, 09:15
|
|
|
Iskra następuje w momencie gdy czujnik schodzi ze znacznika. Do dokładnego ustawienia przydałaby się lampa stroboskopowa ale damy rady bez |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-18, 10:06
|
|
|
jannex, znacznik czyli ten rowek?<a nie cały magnes> Ok czyli u mnie wychodzi mniej więcej jak na fotce, bo ustawione było na GMP tłok, a rowek na wprost od czujnika. Czyli przesunięcie będzie 3mm w tył od GMP i na granice rowka czyli kolejne 2mm około.
To poto by dotoczyć tą flanszę bo ona nie jest symetryczna.:-) Już jedną stalową sobie zrobiłem.... ale widać się nie nada. (toczona kątówką przez mnie, że się pochwalę) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-11-18, 11:41
|
|
|
Nie rowek tylko koniec magnesu. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-07-13, 22:43
|
|
|
jannex, dzięki znowu bym się machnął.
A TERAZ POSTĘPY!!
Jako, że nie realne jest ręczne wypiłowanie poszerzeń pod stojan mińska z zachowaniem osiowości do 0,2 mm o oczywiścieI jak wspominałem wcześniej spartoliłem to. By uratować temat, wyszlifowałem to dużo szerzej i zrobiłem sobie podstawkę centrującą względem nadlewu pokrywki uszczelniacza.
I powiem Wam, że teoria z praktyką o dziwo się sprawdziła. Pozostało tylko odpowiednio nawiercić otwory by przykręcić podstawkę do karteru.
Czy ja to dobrze ustawiłem?? Tłok 3mm przed GMP mierzone suwmiarką wsadzaną w miejsce świecy. I czujnik zapłonu na końcu magnesu.
Czy ja to dobrze ustawiłem na końcu magnesu? W tym miejscu pojawi się iskra?
P.s. Mały oftop... Jak w przypadku takiej skośnej świecy w głowicy prawidłowo zmierzyć położenie tłoka na 3mm przed gmp?? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
kadetm-780
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 369 Skąd: okolice Moniek
|
Wysłany: 2014-07-13, 23:11
|
|
|
Najprostszym rozwiązaniem i jak dla mnie chyba jedynym to jest zdjęcie głowicy i wtedy odmierzyć te 3mm. Chyba, że miałbyś kątomierz i wtedy byś odmierzył kąt wyprzedzenia zapłonu nie zdejmując głowicy. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-07-14, 16:46
|
|
|
rastuch, dzięki!! Kurcze tylko ja takich narzędzi nie mam.
Kolegi ale co z tematem mińska? W tym momencie co na foto będzie iskra?? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-07-15, 01:23
|
|
|
Hvil, jakbyś znał kąt świecy, to z trygonometrii sobie wyliczysz resztę dla standardowego czujnika zegarowego |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-07-15, 09:21
|
|
|
kosior30, no właśnie jest kąt zbyt ostry i zegarowy czujnik się blokuje zamiast wciągać do środka....
A z tym położeniem czujnika ktoś ogarnia? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-07-15, 20:04
|
|
|
Jak masz zamocowany stojan to podłącz miernik do czujnika i kopal energicznie - ma dawać jakieś szczątkowe napięcie. W tym miejscu co podajesz powinna być iskra. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-07-15, 20:52
|
|
|
jannex, problem w tym, że ja właśnie muszę sobie wywiercić dwie dziurki we flanszy by ją przykręcić do karteru. Dlatego pytam czy w dobrym momencie to ustawiłem bo jak nawiercę to tak będzie i pozostanie mi wyłącznie regulacja fabryczna na uszach stojanu.
Więc nie mam możliwości kopać...
Googluje i szukam i zgłupiałem. Ustaliliśmy, że iskra pojawia się na końcu magnesu wirnika jak się obraca... tymczasem na tej stronie:
http://motokirc.pl/proble...onu-t11570.html
"W Mińsku zapłon ustawia się podobnie jak w Charcie, dlatego że oba te motory mają zapłon elektroniczny. Na wirniku/magnecie powinna być wyżłobiona taka szeroka kreska a na cewce wyzwalającej powinna znajdować się też kreska o takich samych rozmiarach jak na wirniku. Ustawiasz tłok w GMP, upuszczasz go 2,5 mm (dokładnie nie wiem ile mm) i sprawdzasz stan kresek na wirniku i statorze. Jeżeli są sobie równe/nakładają się to wszystko jest ok . Jeżeli się nie nakładają, robisz korektę statorem przesuwając go o dany kąt ."
To jak z tym jest??:-( |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-07-16, 19:38
|
|
|
Trochę zgłupiałem ale chcę Ci pomóc wiec podumajmy.
Te kreski to mogą być fabryczne znaki do ustawiania zapłonu w fabrycznym silniku, który ma wyznaczone dokładnie położenie statora i wirnika. Ty musisz ustawić punk zapłonu na fabrycznie czystym silniku. Wg mnie to nielogiczne żeby wyzwolenie iskry następowało w momencie gdy czujnik jest na rowku. Nie zostawię Cię na lodzie i poszukam trochę w miarę czasu, w końcu to ja podpuściłem Cię po części na tą przeróbkę. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-07-16, 20:39
|
|
|
jannex, dzięki za pomoc, będę Ci ogromnie wdzięczny. Ja googlowalem "ustawianie zapłonu mińsk" "moment iskry mińsk" itp... nico nie znalazłem sensownego... |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-07-16, 21:26
|
|
|
Kiepsko szukasz kolego.
Sprawdź czy jak ustawisz stator wg zdjęcia to znacznik na wirniku pokryje się z czujnikiem mniej więcej w Gmp. |
|
|
|
|
|