» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-05-28, 21:35
Elektroniczny zapłon Mińsk 400A w silniku MZ TS/ES
Autor Wiadomość
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-17, 00:08   

jannex, czy ja dobrze rozumiem??

Tłok ustawić w najwyższym punkcie, a potem stojan mniej więcej tak jak teraz? I wyjdzie, że wirnik pokryje rowkiem się z czujnikiem tak??

Ok, jutro rodzimy, ale w weekend sprawdzę.

I jeśli tak będzie to można oczekiwać, że 3 mm wcześniej tłok jak będzie to będzie iskra się pojawiać, przynajmniej w teorii??

P.s. Widziałem to ale ni huhu nie wyciągnąłem takich wniosków jak Ty z tego... Wdzięcznym Ci.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2014-07-17, 11:48   

Stawiasz :piwo:
Bez aparatury typu lampa stroboskopowa nie ustawisz tego dokładnie tylko mniej/więcej 3 mm przed GMP.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-11, 20:56   

Szanowni Koledzy, z racji, że obie MZ mam aktualnie bez silników i efekt prac nie jest zależny od mnie. Wziąłem się za dokończenie projektu mińska w MZ.

Drążyłem drążyłem i w końcu dotarłem do ludzi z forum Rometa co mają Miński.

O dziwo podobno sprawdzali to organoleptycznie iskra występuje w tym momencie:



Czyli na początku a nie na końcu magnesu...chyba, że miński kręcą się w drugą stronę, a wówczas zgadzałoby się to z tym co tu pisaliśmy, że iskra występuje na końcu magnesu.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2015-05-20, 21:35   

U mnie w ETZ jest taki zestaw.Pali z pierwszego i fajnie wchodzi na obroty.Jak bym miał wybierać to wolę CCCP niż chińskie goowno na którym mogę do domu nie wrócić bo się zesera w nocy w szczerym polu.Powiecie mi z czego to jest?Przypomina te wasze Mińskowe ale mój jakby nowsza prądnica.Sorki Sasza że skopiowałem z twojego posta zdjęcie elektrowni :wink:
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-21, 22:19   

Ja to jeszcze nie wnikałem w regulator, bo jestem na etapie mocowania na silniku wirnika ze stojanem, ale tu i ówdzie mi mówią, że trzeba przebiegunować to dziadostwo i kupić chiński regulator do DC i można tym ładować aku:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-23, 10:57   

Witam wszystkich. Ja u siebie w Mz Ts 150 zastosowalem kompletny zaplon z Delty 50 cc. Co prawda mialo pasowac plug and play ale troche trzebabylo udoskonalic :twisted: A wiec Mz pali ladnie co do ladowania jakos podpiete moze i na pale ale aku zelowe juz od pol roku trzyma bez problemu> Przednie swiatlo podpiete bezposrednio ze swieci caly czas po odpaleniu. reszta z aku. Motorkiem po generalce silnika i na CCCP zaplonie zrobilem juz okolo 500 km i oprocz niestety syfiastego zbiornika paliwa ktory mi przytyka co jakis czas gaznik jestem zadowolony w 150% jak przystalo na pojemnosc :P
_________________
Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-23, 11:33   

chubert6, czy Ty jesteś z Rudnika pod Krasnymstawem to po 1?:-D
Po 2 pochwal się swoją przeróbką. Jaką moc ma ten twój zapłon w watach i jak to podłączone jest? Co z kwestią gaszenia?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-23, 12:23   

Hvil jestem z Rudnika Szlacheckieko kolo Krasnika gmina Wilkolaz. Ile watow to nie wiem szczerze powiem :p Gaszenie jest zrobione z male przelaczniczka z centralki gazowej lovato. Zaraz ide zrobie zdjecia to bedzie widac i postaram sie jakos opisac cos wiecej.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-23, 12:39   

Oka, wiesz tutaj jest wiele pomysłów i koncepcji, więc będe wdzięczny za w miarę wylewny opis modyfikacji, jakie części użyte, jakie modyfikacje by je zamontować, jak ze sobą połączone i jak działają:) właśnie gaszenie itp. jak zrobione ładowanie, może jakichś schemacik?:) I ew. koszty jak pamiętasz ile to wyszło.

Zostanie dla potomności, wszakże już wiemy, że Twój pomysł działa;)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-23, 14:45   

Zdjecia zaraz postaram sie wstawic. Natomiast samo zamontowanie Radzieckiego zaplonu odbylo sie mniej wiecej tak: magneto lekko przetoczone od strony walu poniewaz stozek oryginalnie jest delikatnie wiekszy niz w MZ. Do tego dorobiony dystans ( metalowy a nie amelinowy) wymiarow nie pamietam niestety nie bylonic zapisywane ale przeciez nie maproblemu zeby to kiedys rozlozyc pomierzyc i spisac :P Mocowania uszy do przykrecenia pradnicy dospawane do flanszy zabezpieczajacej wal. ( sory za takie nazewnictwo ale nie jestem mechanikiem ) Niestey od spodu trzeba bylo lekko kartrty szlifowac zeby sie wszystko zmiescilo.
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-23, 14:50   

Koszta to zakup zaplonu za okolo 100zl toczenia mialem za darmo bo znajomy ma tokarke, a skladanie do kupy spawanie mocowan okolo 50 zl, poniewaz byloto montowane przy remoncie generalnym silnika. Ale jak ktos ma migomat to genetralnie mu odpadaja te koszta. Polaczenie gdzies mialem opisane, ale postaram sie w wolnej chwili opisac na zdjeciu u siebie co i gdzie. Gaszenie zrobione z przelacznika od centralki gazowej Lovato ukryte kolo kabla w/n w boczku, oczywiscie zmasowane, podobno ciezko jest zrobic na ogi w stacyjce.
_________________
Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-12-23, 22:18   

chubert6 napisał/a:
podobno ciezko jest zrobic na ogi w stacyjce.
Można to bardzo łatwo rozwiązać poprzez stycznik sterowany stykiem pierwszej włączonej pozycji stacyjki, masz styczniki zwierne i rozwierne gdy podasz napięcie więc problemu nie ma najmniejszego nawet jak się ma minimalne pojęcie o prądach ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-23, 22:42   

ETZ_PRORIDER, U mnie pojecie o pradach jest raczej znikome :P Ale dobrze wiedziec zejest taka opcjabo mamkolege elektryka ktory rowniez posiada taka TSke wiec bede znim cos dzialal wtymtemacie zeby zrobic blizej oryginalu :) dzieki z podpowiedz :piwo:
_________________
Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-23, 23:01   







_________________
Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-24, 23:55   

Sluchaj kiedy masz iskre na poczatku, koncu czy na srodku magnesu?:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-25, 15:19   

Pytanie dobre, z tego co pamietam bylo ustawiane z lampa stroboskopowa o ile dobrzenazywam :P po swietach jak uda mi sie do mechanika dlubaki dodzwonic to moze onpamieta dokladnie w ktorym punkcie jest iskra.
_________________
Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-25, 16:28   

Kurcze byloby mi to ogromnie przydatne... bo informacje teoretyczne sa sprzeczne. Mam stroboskop ale po co ci on by ten moment 3mm przed znalezc?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-12-25, 18:10   

Ładnie to wyszło koledze :-)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-25, 18:35   

Zaraz zapodam filmik na Youtuba z pracy, dodam ze niestety mam straszny zbiornik w srodku iprzytyka mi co jakis czas gaznik co ujemnie wplywa na normalna jazde.... ale
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-25, 18:51   

Hvil, Jak jestes z Lbn to masz do mnie 40-50km wiec podjedz kiedy na spokojnie wszystkozobaczysz mozemy nawet wyjac pomiarowac rozpisac co i jak i bedziesz mial swego rodzaju gotowca :P
ETZ_PRORIDER, Dzieki za uznanie, ale to dopiero poczatek renowacji w kolejnosci przede wszystkim elementy, ktore wymagaja wymiany a na koniec malowanie zapewne calosci. dodam ze jestem jescze na etapie rejestracji na 125cc.
_________________
Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14