Przesunięty przez: motomaciey 2013-05-28, 21:35 |
Elektroniczny zapłon Mińsk 400A w silniku MZ TS/ES |
Autor |
Wiadomość |
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-07-17, 00:08
|
|
|
jannex, czy ja dobrze rozumiem??
Tłok ustawić w najwyższym punkcie, a potem stojan mniej więcej tak jak teraz? I wyjdzie, że wirnik pokryje rowkiem się z czujnikiem tak??
Ok, jutro rodzimy, ale w weekend sprawdzę.
I jeśli tak będzie to można oczekiwać, że 3 mm wcześniej tłok jak będzie to będzie iskra się pojawiać, przynajmniej w teorii??
P.s. Widziałem to ale ni huhu nie wyciągnąłem takich wniosków jak Ty z tego... Wdzięcznym Ci. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2014-07-17, 11:48
|
|
|
Stawiasz
Bez aparatury typu lampa stroboskopowa nie ustawisz tego dokładnie tylko mniej/więcej 3 mm przed GMP. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-11-11, 20:56
|
|
|
Szanowni Koledzy, z racji, że obie MZ mam aktualnie bez silników i efekt prac nie jest zależny od mnie. Wziąłem się za dokończenie projektu mińska w MZ.
Drążyłem drążyłem i w końcu dotarłem do ludzi z forum Rometa co mają Miński.
O dziwo podobno sprawdzali to organoleptycznie iskra występuje w tym momencie:
Czyli na początku a nie na końcu magnesu...chyba, że miński kręcą się w drugą stronę, a wówczas zgadzałoby się to z tym co tu pisaliśmy, że iskra występuje na końcu magnesu. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2015-05-20, 21:35
|
|
|
U mnie w ETZ jest taki zestaw.Pali z pierwszego i fajnie wchodzi na obroty.Jak bym miał wybierać to wolę CCCP niż chińskie goowno na którym mogę do domu nie wrócić bo się zesera w nocy w szczerym polu.Powiecie mi z czego to jest?Przypomina te wasze Mińskowe ale mój jakby nowsza prądnica.Sorki Sasza że skopiowałem z twojego posta zdjęcie elektrowni |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-05-21, 22:19
|
|
|
Ja to jeszcze nie wnikałem w regulator, bo jestem na etapie mocowania na silniku wirnika ze stojanem, ale tu i ówdzie mi mówią, że trzeba przebiegunować to dziadostwo i kupić chiński regulator do DC i można tym ładować aku:) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
chubert6
Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2015-12-23, 10:57
|
|
|
Witam wszystkich. Ja u siebie w Mz Ts 150 zastosowalem kompletny zaplon z Delty 50 cc. Co prawda mialo pasowac plug and play ale troche trzebabylo udoskonalic A wiec Mz pali ladnie co do ladowania jakos podpiete moze i na pale ale aku zelowe juz od pol roku trzyma bez problemu> Przednie swiatlo podpiete bezposrednio ze swieci caly czas po odpaleniu. reszta z aku. Motorkiem po generalce silnika i na CCCP zaplonie zrobilem juz okolo 500 km i oprocz niestety syfiastego zbiornika paliwa ktory mi przytyka co jakis czas gaznik jestem zadowolony w 150% jak przystalo na pojemnosc |
_________________ Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-12-23, 11:33
|
|
|
chubert6, czy Ty jesteś z Rudnika pod Krasnymstawem to po 1?:-D
Po 2 pochwal się swoją przeróbką. Jaką moc ma ten twój zapłon w watach i jak to podłączone jest? Co z kwestią gaszenia? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
chubert6
Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2015-12-23, 12:23
|
|
|
Hvil jestem z Rudnika Szlacheckieko kolo Krasnika gmina Wilkolaz. Ile watow to nie wiem szczerze powiem :p Gaszenie jest zrobione z male przelaczniczka z centralki gazowej lovato. Zaraz ide zrobie zdjecia to bedzie widac i postaram sie jakos opisac cos wiecej. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-12-23, 12:39
|
|
|
Oka, wiesz tutaj jest wiele pomysłów i koncepcji, więc będe wdzięczny za w miarę wylewny opis modyfikacji, jakie części użyte, jakie modyfikacje by je zamontować, jak ze sobą połączone i jak działają:) właśnie gaszenie itp. jak zrobione ładowanie, może jakichś schemacik?:) I ew. koszty jak pamiętasz ile to wyszło.
Zostanie dla potomności, wszakże już wiemy, że Twój pomysł działa;) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
chubert6
Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2015-12-23, 14:45
|
|
|
Zdjecia zaraz postaram sie wstawic. Natomiast samo zamontowanie Radzieckiego zaplonu odbylo sie mniej wiecej tak: magneto lekko przetoczone od strony walu poniewaz stozek oryginalnie jest delikatnie wiekszy niz w MZ. Do tego dorobiony dystans ( metalowy a nie amelinowy) wymiarow nie pamietam niestety nie bylonic zapisywane ale przeciez nie maproblemu zeby to kiedys rozlozyc pomierzyc i spisac Mocowania uszy do przykrecenia pradnicy dospawane do flanszy zabezpieczajacej wal. ( sory za takie nazewnictwo ale nie jestem mechanikiem ) Niestey od spodu trzeba bylo lekko kartrty szlifowac zeby sie wszystko zmiescilo. |
|
|
|
|
chubert6
Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2015-12-23, 14:50
|
|
|
Koszta to zakup zaplonu za okolo 100zl toczenia mialem za darmo bo znajomy ma tokarke, a skladanie do kupy spawanie mocowan okolo 50 zl, poniewaz byloto montowane przy remoncie generalnym silnika. Ale jak ktos ma migomat to genetralnie mu odpadaja te koszta. Polaczenie gdzies mialem opisane, ale postaram sie w wolnej chwili opisac na zdjeciu u siebie co i gdzie. Gaszenie zrobione z przelacznika od centralki gazowej Lovato ukryte kolo kabla w/n w boczku, oczywiscie zmasowane, podobno ciezko jest zrobic na ogi w stacyjce. |
_________________ Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-12-23, 22:18
|
|
|
chubert6 napisał/a: | podobno ciezko jest zrobic na ogi w stacyjce. | Można to bardzo łatwo rozwiązać poprzez stycznik sterowany stykiem pierwszej włączonej pozycji stacyjki, masz styczniki zwierne i rozwierne gdy podasz napięcie więc problemu nie ma najmniejszego nawet jak się ma minimalne pojęcie o prądach |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
chubert6
Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2015-12-23, 22:42
|
|
|
ETZ_PRORIDER, U mnie pojecie o pradach jest raczej znikome Ale dobrze wiedziec zejest taka opcjabo mamkolege elektryka ktory rowniez posiada taka TSke wiec bede znim cos dzialal wtymtemacie zeby zrobic blizej oryginalu dzieki z podpowiedz |
_________________ Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym |
|
|
|
|
chubert6
Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2015-12-23, 23:01
|
|
|
|
_________________ Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-12-24, 23:55
|
|
|
Sluchaj kiedy masz iskre na poczatku, koncu czy na srodku magnesu?:) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
chubert6
Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2015-12-25, 15:19
|
|
|
Pytanie dobre, z tego co pamietam bylo ustawiane z lampa stroboskopowa o ile dobrzenazywam po swietach jak uda mi sie do mechanika dlubaki dodzwonic to moze onpamieta dokladnie w ktorym punkcie jest iskra. |
_________________ Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-12-25, 16:28
|
|
|
Kurcze byloby mi to ogromnie przydatne... bo informacje teoretyczne sa sprzeczne. Mam stroboskop ale po co ci on by ten moment 3mm przed znalezc? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-12-25, 18:10
|
|
|
Ładnie to wyszło koledze |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
chubert6
Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2015-12-25, 18:35
|
|
|
Zaraz zapodam filmik na Youtuba z pracy, dodam ze niestety mam straszny zbiornik w srodku iprzytyka mi co jakis czas gaznik co ujemnie wplywa na normalna jazde.... ale |
|
|
|
|
chubert6
Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2015-12-25, 18:51
|
|
|
Hvil, Jak jestes z Lbn to masz do mnie 40-50km wiec podjedz kiedy na spokojnie wszystkozobaczysz mozemy nawet wyjac pomiarowac rozpisac co i jak i bedziesz mial swego rodzaju gotowca
ETZ_PRORIDER, Dzieki za uznanie, ale to dopiero poczatek renowacji w kolejnosci przede wszystkim elementy, ktore wymagaja wymiany a na koniec malowanie zapewne calosci. dodam ze jestem jescze na etapie rejestracji na 125cc. |
_________________ Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym |
|
|
|
|
|