» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-05-28, 21:35
Elektroniczny zapłon Mińsk 400A w silniku MZ TS/ES
Autor Wiadomość
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-25, 19:00   

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

P.s. Niestety pamiec telefonie sie skonczyla i ucielo...
_________________
Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-13, 14:46   

Dzięki uprzejmości Kolegi chubert6, poniżej wstawiam zdjęcia zapłonu mińska zamontowanego w MZ TS 150, które rozwieją moje i biorących w dyskusji kilka stron wcześniej osób, W KTÓRYM MIEJSCU WYZWALANA JEST ISKRA?

Otóż poniżej odpowiedź, zdjęcia obrazują układ magnes-czujnik w pozycji 3 mm przed GMP (około) Czyli jednoznacznie wynika, że zapłon następuje nie na końcu ani na początku, tylko na rowku.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-01-13, 15:16   

Masz jakies wymiary tej flanszy dystansowej. Podejrzewam ze podeszlo by i do mego Berlina. Jaka jest calkowita dlugosc tego zaplonu-(wraz z flansza)Berlin ma inna kape i nie wiem czy by sie to zmiescili
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2016-01-13, 15:36   

Flansza ma od 10-12 mm ztego co pamietam..... Wymiaru calego nie znam :sad: bo nie zmierzylem. Moze ktos z kolegowma na warsztacie luzem i jest w stanie zmierzyc? Ja musialem usiebie lekko kape podcinac od srodka i do tego te "stopki" co trzymaja ori stator tez trzeba bylo delikatnie podszlifowac.
_________________
Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-13, 15:59   

chubert6, ja mam flaszę po silnik MZ...ale z racji tego, że mi tata chciał pomóc i kątówką pociął kartery... troszkę nie zrozumiał ideii tej przeróbki. Ja musiałem już świadomie dokonać dzieła zniszczenia.
Flansza opiera się o dekielek simeringu i centruje się względem pierścienia na nim co jest odlany.. <patrzaj załącznik>

Ogólnie mińska zapłon jest większy, wirnik idealnie siada na stożek mz, ale stojan trzeba niżej posadzić niż na to pozwalają mocowania stojanu prądnicy mz. Jak ktoś ma rozebrane kartery, to na frezarce, zrobi na tip top.... ręcznie też można...ale nie jak mój tata kątówką. Bo szczelina między wirnikiem a stojanem ma 0.8 mm więc by to dobrze wypiłować, trzeba z dokładnością do 0,4 mm podpiłowywać na szerokość, na głębokość, też trzeba ale nie pamiętam ile.

Zwymiaruję wam flanszę.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-01-13, 16:53   

A da ade podszlifowac sam stojan by nie tykac kartera, czy ino przespawanie mocowan stojanu
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-24, 10:29   

rastuch, nie bardzo da radę, bo to jest bardzo cienka blaszka a szeroka. po prostu to nie uszy są problemem, a większa średnica całego stojanu. Poza tym, ja dlatego się skusiłem na mińska, bo on idealnie pasuje na wał. Nie trzeba przedłużki na stożek.

Problem w tym, że wirnik bardzo ładnie i bardzo nisko siada, więc trzeba się ze stojanem wszlifować w kartery;-) Jedyne rozwiązanie, to flansza pod stojan taka osadzająca go na mocowaniu prądnicy mztki i przedłużka na wał...
Co wówczas robi się tak kłopotliwe, że inne rozwiązania typu alternator MZ stają się dużo sensowniejsze.




Ale do rzeczy!

Ukończyłem swój silnik z mińskowym zapłonem i ładowaniem. Mechanicznie wszystko idealnie połączone. Wirnik chodzi równo, nie ociera o stojan!!!

Można rzecz sukces! ..... niestety by to sprawdzić, trzeba by podpiąć pod instalację... a to mnie przerasta.

I tutaj liczę na Kolegów życzliwość :mrgreen:
Mam taki oto zestaw:
-Akumulator
-Prądnica i czujnik zapłonu mińsk
-Cewka jednoprzewodowa chiński kibelek
-Regulator od kibelka 12v podobno DC
-Moduł zapłonowy 2T chiński.
-rama ze stacyjką udająca motocykl.
Czy ktoś potrafiłby połączyć mi pajęczynką taki oto rysunek??
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1050
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2016-02-24, 11:12   

Hvil, z tego co pamiętam, to zapłon mińska jest Tyrystorowy i zasilany bezpośrednio z prądnicy.
Skąd wziąłeś pomysł na łączenie prądnicy z Mińska z bibelotami od chińskich skuterów?
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1050
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2016-02-26, 09:02   

Sądziłem, że cały komplet z modułem i cewką z Mińska założysz.
Taka idea(pozbycia się akumulatora), była całkiem słuszna.
Niestety dokładając chińskie klocki(niestety wątpliwej jakości) i zostawiając aku, nie zyskujesz nic, poza ewentualną satysfakcją z wykonanej roboty.
No chyba, że znalazłeś sprawdzone rozwiązanie na taki mariaż ruskich z chińczykami na jakimś innym forum :)
A może było i tu napisane, tylko już nie pamiętam.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-22, 11:09   

dex, Ale miński miały akumulator. Ja tam zasadniczo mogę i założyć ruskie mi to obojętne, ale tak jak kolega ma w ts150 aku tez wolałbym mieć akumulator. :piwo:
Aktualnie mam wszystko zamontowane mechanicznie, stoję ze schematem...
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2016-03-22, 12:50   

Pisałem Ci już kiedyś że jak podeślesz mi zdjęcia elementów to narysuję Ci jak to podłączyć.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-22, 13:13   

Za chwilę leci PW:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1050
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2016-03-22, 16:03   

Hvil, w WSk-125 też był akumulator jak z fabryki wyjechała :)
Mam Mińska u rodziców, i nigdy w nim akumulatora nie widziałem, a mimo to jeździ wyśmienicie :piwo:
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-22, 18:08   

dex, a bedziesz u nich na swieta? Sprawdzilbys mi kiedy jest iskra w tym silniku? Najlepiej lampa do ustawiania zaplonu na wlaczonym silniku pidswietlic czujnik zaplonu, bedzie widac co w momencie iskry jest naprzeciw jego...
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1050
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2016-03-22, 20:28   

Będę, ale jest pewien problem.
Nie mam lampy, ale to pikuś przy innym.
Mińsk stoiw szopie zawalony toną rupieci, w tym kompletną ramą z TDM.
Nie dam rady się do niego dokopać w święta a nie wiem, kiedy będę tam na dłużej.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-22, 22:18   

No trudno....ogladalem kilka filmikow rosyjskich i kurcze wbrew wszystkim dotychczasowym informacjom, zwazywszy na fakt ze silnik minska chodzi w druga strone... wychodzi ze iskra jest na poczatku magnesa...
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2016-03-23, 01:00   

Piłka jest po Twojej stronie. Najpierw weź miernik i poproś o pomoc drugą osobę. Ten ktoś niech kopie a ty sprawdź pomiędzy kabelkami czujnika jakie jest napięcie i kiedy się pojawia (czy na początku czy na końcu. Następnie powtarzacie procedurę z kopaniem ale musisz na stojanie znaleźć odczepy/przyłącza przy których skokowo będzie się pojawiało napięcie koło 30 V. PO tym pójdziemy dalej.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-23, 08:56   

jannex, Ok, na poranne śniadanie w sobotę będzie miernik, ojciec na kacu i wyniki wg. Twoich instrukcji. Dzięki Kolego!

P.s. Napięcie sprawdzać stałe czy zmiennie na mierniku?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2016-03-23, 12:47   

Napięcie zmienne.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7495
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-03-23, 20:41   

Prąd.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14