» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Identyfikacja części, po czym poznać oryginał!
Autor Wiadomość
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-10-28, 16:33   Identyfikacja części, po czym poznać oryginał!

Z racji iż wiele osób nadal pyta o części które już łatwo zidentyfikować postanowiłem zebrać najważniejsze informacje w tym temacie. Kilka zdjęć ode mnie i proszę o dalsze dodawanie opisów oryginalnych części w podobnym do mojego schemacie. Proszę nie pytać w tym temacie czy dana część jest oryginalna, od tego jest specjalny dział!

No to zaczynamy.



Oryginalne tłoki:
Są dwa rodzaje tłoków pochodzące z dwóch fabryk. Różnią się one oznaczeniem DLG lub ML (to ten mały znaczek) oraz delikatnie czcionką opisu 69.6. Oznaczenie 69.6 jest dla silników EM250 montowanych w ETZ 250/251, dla wcześniejszych modeli jest to 69.3.







Tłoki oryginalne mają także wybity na denku napis Megu jak na zdjęciu



Sworznie tłoka
Oryginalny sworzeń można poznać po wybitym na nim znaczku IFA jak na zdjęciu.


Drugim charakterystycznym oznaczeniem jest trójkąt jak na zdjęciu poniżej.



Pierścienie tłokowe
Oryginalne pierścienie mają oznaczenia zJN lub zJD wybite na górnej części niedaleko zamka. Widoczne po powiększeniu zdjęcia




Tłumik ETZ250, ETZ251, ETZ150
Pierwsza rzecz rzucająca się w oczy to końcówka tłumika której wygląd przypomina ocynkowaną (jest to jednak chrom położony na nieprzygotowanej powierzchni).


Po prawej końcówka z pierwszych lat produkcji etz 250, po lewo z modelu 251/150 i 250 po 1988r (występowały także bez napisów).


Druga to wklęsły spaw.



Oraz trzeci najbardziej miarodajny sposób sprawdzenia to zerknięcie w tłumik od strony kolanka. Powinien ukazać się taki oto widok:



To samo od drugiej strony (po przecięciu tłumika)



Długości tłumików ETZ:
ETZ 150 - 103cm
ETZ 250 - dwie wersje 120cm oraz 116cm
ETZ 251 - 106cm
ETZ 301 - 112cm


Tłumik MZ TS250
Tłumiki TS mają stożkowe końcówki jak w ETZ, posiadają jednak śrubę widoczną na tej fotografii:

Tłumiki są proste podobnie jak w ETZ250 do 1983r. Reszta szczegółów jw.


Obręcze (felgi) kół ETZ
Oryginalne obręcze są aluminiowe wybitym napisem MZ a także rozmiarem 2.15x18 lub 1.85x18 w przypadku felg 18" oraz analogicznie w przypadku felg 16".



Oryginalne Prędkościomierze/Obrotomierze
Oryginalny prędkościomierz/obrotomierz najłatwiej poznać po znaczku umieszczonym na dole tarczy:



Różne modele w różnych latach miały zmieniane wskazówki oraz czcionki jednak to oznaczenie pozostawało bez zmian.


Jeśli wkradły się jakieś błędy to proszę o informację na PW żeby nie robić bałaganu w temacie.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
Ostatnio zmieniony przez Reich 2020-03-24, 12:03, w całości zmieniany 19 razy  
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-10-28, 22:11   

Reich, Na pewno się przyda :piwo:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2013-10-28, 22:29   

Reich, O nie... wykorzystałeś moje zdjęcia bez zgody! :mrgreen:

A tak serio to niezły kawał roboty odwaliłeś :wink: Chwała Ci za to :ok:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-10-29, 08:19   

końcówka tłumika nie jest ocynkowana, jest to chrom tylko powierzchnia metalowa nie została do końca obrobiona tzn wygładzona dlatego chrom położony na chropowaty metal wygląda jak ocynk lecz jest to chrom tyczy sie to również np pprzedniej obejmy kolanko-tłumik czy tez kopniaka bądź nóżki zmiany biegów wszystko= ddr chrom :wink: :mrgreen:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2013-10-31, 18:21   

A te oznaczenia DLG lub ML były na każdym tłoku, niezależnie od modelu mz?
_________________

 
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2013-11-02, 20:20   

motocyklista napisał/a:
A te oznaczenia DLG lub ML były na każdym tłoku, niezależnie od modelu mz?


Tak niezależnie od pojemności i modelu.
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2013-11-02, 21:05   

Aha dzięki :piwo:
_________________

 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2013-11-03, 13:56   

Reich świetne zestawienie, wielki szacun
 
 
     
pzet 


Motocykl: Mz ts 250/1
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 257
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2013-11-03, 17:20   

Dobra robota napewno wielu osobom sie przyda (mnie też) :piwo:
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-11-03, 22:35   

Reich napisał/a:
Tłumik ETZ250, ETZ251, ETZ150
Pierwsza rzecz rzucająca się w oczy to końcówka tłumika której wygląd przypomina ocynkowaną (jest to jednak chrom położony na nieprzygotowanej powierzchni).
Etz 251 miały od początku produkcji sklepaną końcówkę oraz napisy i wydaje mi się że 150 miały też taką.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2013-11-04, 13:14   

wojtek.mz napisał/a:
Etz 251 miały od początku produkcji sklepaną końcówkę oraz napisy i wydaje mi się że 150 miały też taką.

W mojej 150 końcówka jest płaska i są napisy u kolegi tak samo.
 
     
Tomek SR 
RZY 0146

Motocykl: 3x ETZ 250, TS 350
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 180
Skąd: Rakszawa/Łańcut
Wysłany: 2013-11-04, 13:19   

arlamir napisał/a:
wojtek.mz napisał/a:
Etz 251 miały od początku produkcji sklepaną końcówkę oraz napisy i wydaje mi się że 150 miały też taką.

W mojej 150 końcówka jest płaska i są napisy u kolegi tak samo.

Potwierdzam
_________________
https://www.bikepics.com/members/tomeksr
 
 
     
michasg 


Motocykl: MZ TS 250/1 MO x 2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-11-04, 13:49   

Ciekawe ...ciekawe...czy ktoś z Was ma tak oznaczone felgi? Mam dwie MZ TS i nigdy tego nie widziałem .... a podobno nigdy nie były rozbierane z Milicji ;)
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-11-04, 13:53   

A w ojcowej 150-tce rocznik 87 jest końcówka matowa bez napisów i w trochę mniejszym stożku niż w pierwszych 250-tkach :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-11-04, 15:41   

michasg napisał/a:
Ciekawe ...ciekawe...czy ktoś z Was ma tak oznaczone felgi? Mam dwie MZ TS i nigdy tego nie widziałem .... a podobno nigdy nie były rozbierane z Milicji
Jeżeli nie masz wybite MZ i rozmiaru to znaczy że nie oryginały.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-11-04, 19:33   

Ja pierwszy raz zobaczyłem wybity napis na obręczach "MZ" i rozmiar w ETZ z 88 roku, w ES, TS nie widziałem żadnych napisów.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
michasg 


Motocykl: MZ TS 250/1 MO x 2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-11-04, 20:36   

To jak to jest w końcu z tymi TS-kami Panowie?
 
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1246
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-04, 22:38   

Reich napisał/a:
Tłoki oryginalne mają także wybity na denku napis Meg jak na zdjęciu


Dokładnie to jest Megu po powiększeniu zdjęcia widać lepiej.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-11-04, 23:26   

adax-a1, faktycznie na jednym mam samo Meg a na drugim Megu.
michasg, a masz te felgi bez opon? Mają one jakieś inne oznaczenia?

Czy ma ktoś oryginalny wydech do ETZ 251/150 z końcówką stożkową bez spłaszczenia?

Czy mógłby ktoś wstawić zdjęcia i opisać oryginalny korbowód/wał?
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-05, 07:01   

wojtek.mz napisał/a:
Etz 251 miały od początku produkcji sklepaną końcówkę oraz napisy


Z napisami to się nie do końca zgodzę :)

_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14