» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Identyfikacja części, po czym poznać oryginał!
Autor Wiadomość
michasg 


Motocykl: MZ TS 250/1 MO x 2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-11-05, 09:16   

Reich,

siedziałem tydzień z papierem ściernym przy felgach wyrównując powierzchnię i polerując i nic nie zauważyłem... :(
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2939
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-11-05, 15:42   

kosior30 napisał/a:
Z napisami to się nie do końca zgodzę :)
Bo to samoróbka naczelnego :razz:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1678
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-11-05, 21:54   

Felgi poprawione, co do wydechu też jest wzmianka. Ponawiam pytanie, bo to dość ważna rzecz dzięki której można sugerować np dziewictwo silnika
Czy ktoś jest w stanie wykonać opis oryginalnego korbowodu/wału?
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
michasg 


Motocykl: MZ TS 250/1 MO x 2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 81
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-11-05, 22:23   :)

Co masz na myśli, że felgi poprawione ?:) .... dobra widzę..:) ETZ...:)
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7495
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-05, 22:51   

Reich, tutaj masz fotki mojego - może coś Ci pomoże ;)

https://picasaweb.google.com/102142746477521526601/RemontMz?noredirect=1#5624168869965174914

https://picasaweb.google.com/102142746477521526601/RemontMz?noredirect=1#5624168920318917762

https://picasaweb.google.com/102142746477521526601/RemontMz?noredirect=1#5624170265828674450

https://picasaweb.google.com/102142746477521526601/RemontMz?noredirect=1#5624170305271857682

https://picasaweb.google.com/102142746477521526601/RemontMz?noredirect=1#5624170345398533026

https://picasaweb.google.com/102142746477521526601/RemontMz?noredirect=1#5624170398450417058
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2939
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-11-06, 15:05   

Reich, Koncówka tłumika z napisami w etz 250 występowała w końcówce produkcji w 89 r ( możliwe że koniec 88r też ) Wtedy montowali też inne cylindry.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-11-06, 18:58   

wojtek.mz, Moja ETZ z 1989r ma wybite napisy na końcówce tłumika . Tłumik oczywiście od nowości w tej samej maszynie . :piwo:
_________________

 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-11-06, 22:11   

Nie wszystkie 150 miały napisy na wydechu z tyłu , 251 nie miały spłaszczonej końcówki dodam że wały, tłoki były sygnowane punktowo faarbą najprawdopodobniej w ten sposób dobierali/segregowali części skrzyni korbowej z racji że kolory farby na tych cześcich raz sa białe , raz czerwone itd
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7495
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-07, 08:30   

czochu napisał/a:
najprawdopodobniej w ten sposób dobierali/segregowali części skrzyni korbowej z racji że kolory farby na tych cześcich raz sa białe , raz czerwone itd


Nie najprawdopodobniej, lecz na pewno :) Kolor farby oznaczał grupę selekcyjną - żeby "monter" nie musiał za każdym razem mierzyć danej części, tylko bierze intuicyjnie wał "żółty" i od razu wie, że do tego wału musi dobrać "żółty" sworzeń, łożysko itd.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1678
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-11-07, 11:17   

wojtek.mz napisał/a:
Reich, Koncówka tłumika z napisami w etz 250 występowała w końcówce produkcji w 89 r ( możliwe że koniec 88r też )

poprawione
czochu napisał/a:
251 nie miały spłaszczonej końcówki

wojtek.mz napisał/a:
Etz 251 miały od początku produkcji sklepaną końcówkę oraz napisy

:niewiem:

czochu napisał/a:
dodam że wały, tłoki były sygnowane punktowo faarbą

oczywiście ale farba mogła po tylu latach zniknąć (jak np z jednego z moich tłoków) więc lepiej się tym nie sugerować, dlatego też nie wspominam o tym.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Arturo 
modelarz


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-11-07, 18:26   

Ciekawi mnie co powiedzą koledzy o takim tłumiku.
Końcówka w chromie, wszystkie inne atrybuty oryginału się zgadzają,
długość około 116cm.
Tłumik siedzi w mojej ETZ 251 :)
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2939
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-11-07, 18:46   

Arturo napisał/a:
Końcówka w chromie,
Te z napisami były chromowane.
Arturo napisał/a:
wszystkie inne atrybuty oryginału się zgadzają
Ważna jest też wysokośc literek.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Arturo 
modelarz


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-11-07, 19:06   

Tłumik pochodzi z tej MZ


Mam kilka innych tłumików ETZ (Motocykli) o pojemności 250, żaden nie ma końcówki w taki sposób pochromowanej, napisy oczywiście są

Na tej końcówce napisy są wybite ETZ 250, 251, 301, tłumik brzmi prawidłowo :>
----------------------------



--
Ostatnio zmieniony przez Arturo 2013-11-07, 19:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
karo 


Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 165
Skąd: WPI
Wysłany: 2013-11-07, 19:15   

Arturo napisał/a:
Ciekawi mnie co powiedzą koledzy o takim tłumiku.
Końcówka w chromie, wszystkie inne atrybuty oryginału się zgadzają,
długość około 116cm.
Tłumik siedzi w mojej ETZ 251 :)


Chyba ten tłumik jest węgierki.
_________________
MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62'
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1246
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-07, 21:18   

wojtek.mz napisał/a:
Te z napisami były chromowane.


So ty gaadasz??! Matowe były. To wygląda siakoś nie chalo. I do trzech modeli? Eee to pewnie jakaś pierwsza podróba, co to im się jeszcze chciało jakąś jakość trzymać :?: .
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-11-08, 15:26   

No i ja zasieje trochę niepewnosci wkładając kij w mrowisko :twisted:
Latając po alldrogo znalazłem tłoki z takim oto opisem

"Tłok MZ ES 250, TS 250

Kraj pochodzenia - Niemcy (obecna produkcja)
materiał AK20"

http://allegro.pl/tlok-mz...3691140656.html

Termin Niemcy (obecna produkcja)odgrywa tutaj główną role gdyż :






No i jak to sie ma do początkowego opisu oriżinal tłok DDR hand made nicht china umieszczonego na poczatku wątku. :cool: :ihaa:

Coby nie bylo za kolorowo sprzedający ma jeszcze w ofercie inne tłoki do mz np
http://allegro.pl/tlok-mz...3691154462.html
też obecna produkcja jednakże:




Jakieś pomysły? :ysz:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1678
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-11-08, 16:11   

Ależ Darku, pierwszy tłok z oryginalnych oznaczeń ma jedynie znaczek ML, brak mu natomiast "trójkącika" przed K20, nie ma też wybitego Megu na denku tłoka. Drugi ma już trójkąt i nic poza tym. Jakby je zmiksować razem to mamy piękne tłoki oriżinal DDR hand made nicht china.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-11-08, 16:17   

Diabeł tkwi w szczegółach :twisted: :piwo:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Arturo 
modelarz


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-11-11, 15:50   

rastuch napisał/a:
Diabeł tkwi w szczegółach :twisted: :piwo:


tkwi.. jak i w tłumikach tak i w tłokach :>
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-11-11, 20:09   

Ewidentnie muszę matryce przerobić coby trójkącik był :twisted: bo tak to nikt nie kupi jako DDR :mrgreen: :ihaa:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15