» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Identyfikacja części, po czym poznać oryginał!
Autor Wiadomość
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-11-11, 23:07   

Arturo , ty masz tłumik niemiecki oryginalny montowany po 92r. tzw uniwersalny dlatego jest na nim napisane 250,251,301 jest to wersja jak najbardziej ddr kozioł w saxonie ma identyczny, za to wersje tureckie kanuni były 2 wersje z chromowanym tyłem ( wiem kto ma nowe kanuni) :mrgreen: i matowe jaki posiadam ja
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Matfiej 
Prawdziwy Żółtodziób


Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 451
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2013-11-14, 18:27   

Łapy silnika można poznać dopiero po zwymiarowaniu, czy mają jakieś oznaczenia (powinny mieć, bo przecież nawet śrubki mają napis DDR)?

Nie żebym był czepliwy, ale można dodać informację o tarczach ciernych sprzęgła, cylindrach i częściach skrzyni biegów :piwo: .
_________________
Za długa sygnaturka? Osz Wy :pejcz: !
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-11-14, 18:42   

Z łapami jest tak, że widać po grubości i po części gwintowanej, produkt z ChRL cechuje się tym, że są zgrzane do nich nakrętki na 13 klucz, oryginał miał nieco inny sposób wykonania tego, w ETZ 150 górny gwint to była taka fasolka która zapierała się o karter.
uszy do 250-tek:

A tutaj do 150-tek:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-01-05, 09:37   

Reich napisał/a:
Ależ Darku, pierwszy tłok z oryginalnych oznaczeń ma jedynie znaczek ML, brak mu natomiast "trójkącika" przed K20, nie ma też wybitego Megu na denku tłoka. Drugi ma już trójkąt i nic poza tym. Jakby je zmiksować razem to mamy piękne tłoki oriżinal DDR hand made nicht china.


Tłoki TS/ES 250

To teraz ja dorzucę kilka groszy.
Porównywałem 4 tłoki, 3 nowe i 1 nominał używany z silnika TSki, wszystkie trzymają tą samą wysokość, moje akurat są sygnowane logiem ML, lecz nie każdy posiada trójkącik :!: Porównałem z oryginałem z nominalnego silnika TSy czterobiegowej i faktycznie nie ma tam trójkąta :!: Nawet rozmiar czcionki jest na nim troszkę mniejszy. Jest też jeden szczegół na dolnym płaszczu od środka, o którym wspomnę później jak zrobię zdjęcia. Tłoki do ES/TS wyróżniają się tym, że są "jaśniejszej" barwy w przeciwieństwie do ETZtowych. Na denku tłoka to tak jak opisywał Reich, ale na tłoku sygnowanym ML bez trójkąta zamiast "megu" na denku jest inne oznaczenie, coś jakby 3 z kawałkiem korony, czy to koła zębatego, tłoki różnią się gładkością wykonania, ten bez trójkąta jest gładziej wykonany. Każdy nowy oryginalny tłok powinien posiadać na sobie pierścienie, oczywiście sygnowane tak jak pisano na początku tematu. Oprócz tego każdy tłok posiada na jednej "podporze" sworznia od spodu kropkę z farby o odpowiednim kolorze do dopasowanego sworznia.

Porównałem jeszcze TSkowy sworzeń z opisem Reicha, na moim nie ma loga ify jest za to coś jakby litera "y".

c.d.n.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2014-02-04, 21:53   sd

A jeżeli chodzi o pierścienie ddr do tłoków etz 150 po czym poznać że faktycznie jest oryginał?
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2014-02-04, 22:17   wq

Będzie ktoś wiedział.?
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-11-04, 20:43   

Zbiornik jest stylizowany na wersję eksportową, a jeśli chodzi o silnik to ma on po prostu kapy boczne od nowszego silnika, ewentualnie cały dół jest od nowszej MZ. Dodatkowo błotnik tył to es 250/2, a pokrywy boczne są obcięte. Kopniak i wajcha biegów również inne
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-11-06, 11:59   

Źle założone łezki na lampie (odwrotnie) oraz brak łezki na osłonach.


Jedno jest pewne - żadna literatura będąca w mym posiadaniu ani zdjęcia na niem stronach nie wspominają o takiej "wersji" mz.

Nie wiem czy założenie błotnika od Tropika nie wymusza ciachnięcia osłon. :neutral: to jest raz, a dwa to musimy wziąć pod uwagę, iz w ówczesnych szasach motocykl służył jako pojazd codziennego użytku. Sakwy zerówkowe swą pojemnością nie grzeszą a żeby założyć jakieś stelaże (np zapożyczone od Tropika) najprostszym rozwiązaniem było ciachniecie osłon i dostosowanie moto do własnych potrzeb bagażowych :wink:

Reasumując

Podejrzewam, ze to wersja "typowo na handle" poskładana z tego co sie w garażu napotkało i puszczona za grube pieniądze jako "oryginał eksporytowy".
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
po10co 

Motocykl: MZ ETZ150
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: Annopol
Wysłany: 2015-07-08, 17:56   

Witam kolegów mam pytanie po czym poznać orginalny wał MZ Etz150.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-07-08, 22:56   

Po numerze katalogowym wybitym na korbowodzie i logu takiej jakby piramidy.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
po10co 

Motocykl: MZ ETZ150
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: Annopol
Wysłany: 2015-10-15, 19:45   

Witam po czym poznać oryginalny cylinder etz 150 czy cylindry vwm są oryginalnej produkcji ?
 
     
Enrico 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 1
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2016-03-04, 14:42   

Witam szanownych forumowiczów , czy ktos jest w stanie określić producenta lub kraj w jakim został wykonany Cylinder .
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2016-09-09, 17:00   

Reich zdjęcia nie działają.U mnie tylko wnętrze tłumika ETZ oraz tył tłumika TS się wyświetla.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-10-29, 21:45   

Odgrzeję kotleta, napotkałem takie różnice, wałki rozruszników do EM150
Górny wałek nieznanego pochodzenia, kupiłem z innymi gratami a dolny DDR z mojej 150-tki różnice widać po długościach poszczególnych miejsc frezowanych czy toczonych.
Chciałem ten wałek zastosować w swojej 150-tce ze względu na idealny wieloklin pod samą dźwignię rozrusznika ale po założeniu pokrywy okazało się, że nie dochodzi w tylnej części do karteru, po usunięciu podkładki dystansowej kapa się domknęła ale nie szło obrócić wałkiem więc zrezygnowałem i zacząłem porównywać oba wałki, to co zobaczyłem macie na załączonym zdjęciu.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2019-08-19, 13:31   

Reichu, mogłbyś poprawić foty z pierwszej strony tematu?
 
 
     
DrAndrzej 

Motocykl: MZ es 250/0
Wiek: 53
Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 2
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-03-24, 10:30   

Koledzy , znikneły zdj z poczatku watku , akurat poszukuję tłoka do ES250/0

chciałbym znaleźć oryginał , procz tego że nie wiem jeszcze jak je identyfikowac do końca - będe wdzięczny za 2 słowa - ktory z oryginalow (skoro było mich co najmniej 2 lub 3 ?? ) nalezy zakupic , juz się gubię w tym nieco
Karl , Megu, DLG ??

pozdr
_________________
Pozdrawiam
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2020-03-24, 12:10   

Poprawione, jednego zdjęcia brakuje ale może ktoś ma to niech podrzuci.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
DrAndrzej 

Motocykl: MZ es 250/0
Wiek: 53
Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 2
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-03-24, 21:00   

kurcze na 2 kompach mimo przelogowania i odswieżenia nie widzę , dalej fotek brak , moze cos jeszcze by trzeba poprawić /uaktualnić linki/zrobic je publicznie ?
_________________
Pozdrawiam
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-03-25, 07:29   

U mnie też nie widać (tylko widać 3 zdjęcia tłumika), obręczy, zegarów też nie widać.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2020-03-25, 15:08   

A teraz? Zapomniałem że album nie był publiczny.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14